![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik morgen beslis mij een wapen te kopen om iemand willekeurig of niet neer te knallen dan is er niemand maar ook niemand die mij zal tegenhouden. Beslis ik morgen om mijn auto te voorzien van explosieven om in hartje brussel te laten ontploffen op een stoep...dan is er opnieuw niemand die mij zal kunnen tegenhouden.
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
Nogtans niet zo moeilijk... Ge gaat altijd wel een paar gewackte debielen hebben maar dan maak je van die mensen es een goed voorbeeld als je ze pakt en klaar is kees... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
![]() Wat een domme opmerking trouwens... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
|
![]() De oorlog gaat er komen, ze zijn de propaganda al aan het opvoeren:
http://thinkprogress.org/2007/01/10/bush-speech-iran/ http://sg.news.yahoo.com/070113/1/45y4z.html http://www.prisonplanet.com/articles...sraelwarns.htm
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ze vinden het - net als Israel - in ieder geval een ware schande dat Rusland ervoor zorgt dat Iran zich tegen de nakende bombardementen zal kunnen beschermen. Dat vindt de huidige VSadministratie valsspelen. Iran moet zich laten bombarderen zonder luchtafweer ...
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ze hebben groot gelijk. Iran mag nooit of nooit aan nucleair materiaal geraken. Nooit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Bluf of een politieke leugens? Zolang ze geen proeven bluffen ze en zijn ze geen kernmacht. Moeten ze dan het milieu blijven vervuilen met C02 en geen kerncentrales bouwen? Waarom mag India, Pakistan en Israel dit wel? Pakistan en India zijn in Kashmir geel lieverdjes hoor. En India koopt dan nog uranium van de USA? Met 2 maten meten noemen ze dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder zijn er in de wereld ook nog tig landen die kerncentrales hebben. Doch geen van al deze landen hebben ooit gedreigd om een heel land van de kaart te vegen en duidelijk gemaakt dat het ook de bedoeling is. Enkel en alleen daardoor moet de wereld alles doen wat mogelijk is om die Iraanse gekke Ayatollahs en hun President met Armaggedon-dromen, Ahmadinnejad, tegen te houden. Ook vind ik het niet kunnen dat een land met zulk een expliciete wens het voordeel van de twijfel kan worden gegeven tot ze een nucleaire test tot stand hebben gebracht, want dan is het te laat. Laatst gewijzigd door Antoon : 18 januari 2007 om 22:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar nu zeg je iets over gekken tegenhouden. Moeten we dan ook niet het USA imperialisme tegenhouden? Een president met imperialisme dromen is mss even erg als een met carmageddon dromen. Die Iraanse gek is eigenlijk een spreekbuis voor een groot deel van wereldbevolking met als grootste probleem dat hij nogal agressief is in taalgebruik en op internationale politiek geslepen. Zuid-Korea is de bemoeienis van de USA rond N-Korea ook meer dan beu en de USA is hierom gehaat. Alleen mag dit niet officieel gezegd worden. Vanuit Zuid-Koreaans standpunt zou je missien die bullebak met zijn as van het kwaad ook moeten stoppen en het niet het voordeel van de twijfel geven. Eigenlijk is die as van het kwaad ook het wegvegen van een aantal landen. Sommige landen moeten akkoord gaan met wat anderen zeggen ook al zijn ze tegen puur uit politieke redenen zijn het hiertoe verplicht. Niet dat ik voor die Iraanse gek ben, maar ik ben ook niet voor die USA bullebak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Kijk, Ahmadinejad heeft nooit gezegd dat hij Israel van de kaart wil vegen. Nooit. Hij heeft gezegd dat het zionistisch regime en de bezetters van Jeruzalem naar de geschiedenis moeten verwezen worden. Hij had het niet over 'de Joden' of de vernietiging van de mensen of het land, maar over het regime. Dat is politiek. Hij is een voorstander van 'regimechange' in Israel. Zoals de VS voorstander is van regimechange in Iran. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bovendien bombardeert de VS ook vandaag met bommen waarin uranium verwerkt zit dat heelder gebieden in de Balkan en Irak voor decennia lang vergiftigt en bij grote lagen van de bevolking de meest bizarre en gruwelijke kankers veroorzaakt. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 18 januari 2007 om 23:37. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik loop hier niet weg van een discussie, maar ik sta morgenvroeg om 5u30 op. Ik heb jullie standpunten gelezen. Maar ik ga nu toch slapen.
Dank voor het begrip. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Kijk, iedereen die mij een beetje kent weet dat ik geen liefhebber van Bush ben, en dat ik tegen nuclaire proliferatie ben (en dat dit ook moet gelden voor de VS, Israel, India, Pakistan,...), maar ik zal nooit het Iraanse regeringsstandpunt beginnen verdedigen omdat ik toevallig tegen de huidige Amerikaanse regering gekant ben. Dat lijkt mij onzinnig en totaal integenspraak met aal elinkse en progressieve waarden waar ik in geloof. Ik begrijp niet dat jij hier geen moeite meen hebt, minister. Iran bedreigt trouwens wel haar buurlanden. Jarenlang vocht het met Pakistan een proxy war uit in Afghanistan (Pakistan steunde de Taliban, Iran de "Oostelikje Alliantie"). De oorlog tegen Irak was weliswaar begonnen door Saddam, maar kwam niet uit de lucht vallen. De aggressieve fundamentalistisch-revolutionaire retoriek van de nieuwe machthebbers in Teheran maakte alle Arabische staten zeer onrustig, en vooral die landen waar er een significante sjiîtische minderheid was, zoals de meeste Golfstaten. Daarom steunden al deze landen Saddam financieel tussen 1980 en 1988. Tijdens deze oorlog riep Ayatollah Khomeyni de Iraanse vrouwen op om massa's kindeen te krijgen, om als toekomstig kanonnevlees te gebruiken voor een lagdurige oorlog. Dit bleel een gote foit, want daardooor zijn er nu enorm veel Iraniërs onder de dertig, waardoor het regime steeds repressiever wordt. Een ander voorbeeld van de aggressieve houding van Iran is het feit dat de moordenaar van de Egyptische president Sadat (die vrede had gesloten met Israel) in Teharan een straat naar hem genoemd kreeg en een standbeeld. Zo maak je je natuurlijk niet populair in de regio, of toch zeker niet bij de machthebbers. Ik begrijp niet dat je de uitspraken van Ahmedinejad minimailissert. Ik hoef niet te vertrouwen op de westerse media-filter, de Engelstalige website van de Iraanse president staat op mijn favorietenlijstje. Ik heb dus de juiste vertaling gelezen, en ik vind het nog steeds een uitspraak die niet te verdedigen valt. Ik ben tegen het zionisme, maar Ahmedinejad gaat veel verder dan dat: hij is een racist, een anti-semiet, iemand die conferenties voor holocaustontkenners organiseert en een voormalig KKK-leider uitnodigt. Ik begrijp niet dat je links kan zijn en dit verdedigen. Tot slot, je moet echt naïef zijn als je meent dat het Iraanse nucleaire programma vreedzame bedoelingen heeft. Ten eerste heeft het land objectief gezien alle reden om kernwapens te ontwikkelen. (Met objectieve redenen bedoel ik vauit een "realistisch" politicologisch perspectief, wat volgt is geen verdedidiging.) Het land ligt in de buurt van Pakistan, dat vermoedelijk 60 kernwapens heeft, de Sovjetunie, met 8000 kernwapens, China, met zo'n 2000 kernwapens, Israel (200 kernwapens), Turkije, waar NAVO-kernwapenlanceerinstallaties staan, de Perzische Golf, met Amerikaanse en Britse marinebasissen (met kernwapens), en India, dat nu ook toegelaten is tot de "nucleiare club" door Bush. Het land is door de VS op de "axis of evil" geplaatst na 11 september, ondanks het feit dat ze in Afghanistan al sinds 1996 tegen de Taliban en hun Pakistanese broodheren vochten. Hun buurland is al binnengevallen omdat ze zochten naar WMDs die er niet waren), terwijl men Noord-Korea met rust laat. De boodschap lijkt te zijn: zorg dat je kernwapens hebt, dan tel je mee op het internationale toneel. De 5 permanente leden van de VN-veiligheidsraad zijn allemaal kernmachten. Als je een gooi wil doen naar de grootmachtstatus, dan weet je wat je te doen staat. Dat is het signaal dat de "internationale gemeenschap" uitzendt. Ten tweede, Iran heeft de nucleaire energie helemaal niet nodig. Het land beschikt over massa's olie en gas, en exporteert deze energie. Het heeft de grootse gasreserves ter wereld, nog zeker voor 35 jaar of langer. En daarbij, als het nucleaire progamma civile bedoelingen heeft, waarom valt het dan niet onder de bevoegdheid van de minister van energie? Nu is het nucleaire programma top secret en enkel toegankelijk voor niet-verkozen en oncontroleerbare government officials uit aartsconservatieve hoek.
![]() |