Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2007, 08:08   #41
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Als ik morgen beslis mij een wapen te kopen om iemand willekeurig of niet neer te knallen dan is er niemand maar ook niemand die mij zal tegenhouden. Beslis ik morgen om mijn auto te voorzien van explosieven om in hartje brussel te laten ontploffen op een stoep...dan is er opnieuw niemand die mij zal kunnen tegenhouden.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2007, 12:30   #42
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Als ik morgen beslis mij een wapen te kopen om iemand willekeurig of niet neer te knallen dan is er niemand maar ook niemand die mij zal tegenhouden. Beslis ik morgen om mijn auto te voorzien van explosieven om in hartje brussel te laten ontploffen op een stoep...dan is er opnieuw niemand die mij zal kunnen tegenhouden.
U denkt toch niet dat Iran een tweede Irak zal worden? De VS zal het land hoogst waarschijnlijk nooit met grondtroepen aanvallen!!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2007, 12:50   #43
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een mening die ik absoluut niet kan volgen.

Kan iemand mij vertellen hoe je je kan voorbereiden op een hele hoop mensen die beslissen hun auto vol te proppen met explosieven om zo zelfmoordacties te plegen? Hier kan je toch gewoonweg niets tegen doen. Zo ja, dan wil ik heel graag weten hoe.
Neem de miserie uit de regio zorg ervoor dat de mensen het zo goed hebben dat kapotmaken het laatste is waaraan ze gaan denken...

Nogtans niet zo moeilijk...

Ge gaat altijd wel een paar gewackte debielen hebben maar dan maak je van die mensen es een goed voorbeeld als je ze pakt en klaar is kees...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2007, 12:51   #44
largo_w

Standaard

Citaat:
Zij maar zeker dat in een geciviliseerde wereld iemand u gaat tegenhouden...

Wat een domme opmerking trouwens...
Oud 18 januari 2007, 12:58   #45
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

De oorlog gaat er komen, ze zijn de propaganda al aan het opvoeren:

http://thinkprogress.org/2007/01/10/bush-speech-iran/
http://sg.news.yahoo.com/070113/1/45y4z.html
http://www.prisonplanet.com/articles...sraelwarns.htm
Oud 18 januari 2007, 13:02   #46
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Een ware schande dat Amerika de bevoorraders van de moordenaars van haar soldaten wil stoppen, hoe durven ze?
Oud 18 januari 2007, 13:44   #47
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Voorlopig zijn er ongetwijfeld nog geen plannen maar ik hoop dat Bush een zware lucht actieuitvoert tegen Iran voor het einde van zijn ambtstermijn.

De VJW? Dat zijn de grootste "moslimlovers" die er zijn in Vlaanderen.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2007, 13:46   #48
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
De VJW? Dat zijn de grootste "moslimlovers" die er zijn in Vlaanderen.
Neen,op buitenlands vlak nemen ze wel een raar standpunt in over iran.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2007, 16:31   #49
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Een ware schande dat Amerika de bevoorraders van de moordenaars van haar soldaten wil stoppen, hoe durven ze?
Tja, Heeft IKKWILL U dit in uw oor gefluisterd?
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2007, 20:04   #50
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik morgen beslis om mijn auto te voorzien van explosieven om in hartje brussel te laten ontploffen op een stoep...dan is er opnieuw niemand die mij zal kunnen tegenhouden.
Integendeel: als je het hier op voorhand laat weten, ben ik er zeker van dat er een groot aantal mensen (vanop veilige afstand) komt supporteren

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2007, 20:07   #51
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Ze vinden het - net als Israel - in ieder geval een ware schande dat Rusland ervoor zorgt dat Iran zich tegen de nakende bombardementen zal kunnen beschermen. Dat vindt de huidige VSadministratie valsspelen. Iran moet zich laten bombarderen zonder luchtafweer ...

Oud 18 januari 2007, 22:28   #52
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Ze vinden het - net als Israel - in ieder geval een ware schande dat Rusland ervoor zorgt dat Iran zich tegen de nakende bombardementen zal kunnen beschermen. Dat vindt de huidige VSadministratie valsspelen. Iran moet zich laten bombarderen zonder luchtafweer ...
Tut tut. De feiten niet omdraaien, hé? Ze vinden het - net als Israel - onaanvaardbaar dat ze een kernbom ontwikkelen en tegelijk roepen dat Israel van de kaart moet worden geveegd en dat de rest van de wereld maar goed moet opletten want anders ....

En ze hebben groot gelijk. Iran mag nooit of nooit aan nucleair materiaal geraken. Nooit.
Oud 18 januari 2007, 22:49   #53
Asshen Sukar
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Tut tut. De feiten niet omdraaien, hé? Ze vinden het - net als Israel - onaanvaardbaar dat ze een kernbom ontwikkelen en tegelijk roepen dat Israel van de kaart moet worden geveegd en dat de rest van de wereld maar goed moet opletten want anders ....

En ze hebben groot gelijk. Iran mag nooit of nooit aan nucleair materiaal geraken. Nooit.
Tut tut officieel is die verrijking voor verdelievende doeleinden en kerncentrales. Ze beweren hoogstens dat ze het recht hebben om een kernmacht te worden.
Bluf of een politieke leugens?

Zolang ze geen proeven bluffen ze en zijn ze geen kernmacht.
Moeten ze dan het milieu blijven vervuilen met C02 en geen kerncentrales bouwen?

Waarom mag India, Pakistan en Israel dit wel? Pakistan en India zijn in Kashmir geel lieverdjes hoor. En India koopt dan nog uranium van de USA?

Met 2 maten meten noemen ze dat.
Asshen Sukar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2007, 22:51   #54
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Asshen Sukar Bekijk bericht
Tut tut officieel is die verrijking voor verdelievende doeleinden en kerncentrales. Ze beweren hoogstens dat ze het recht hebben om een kernmacht te worden.
Bluf of een politieke leugens?

Zolang ze geen proeven bluffen ze en zijn ze geen kernmacht.
Moeten ze dan het milieu blijven vervuilen met C02 en geen kerncentrales bouwen?

Waarom mag India, Pakistan en Israel dit wel? Pakistan en India zijn in Kashmir geel lieverdjes hoor. En India koopt dan nog uranium van de USA?

Met 2 maten meten noemen ze dat.
Om te beginnen vind ik dat het al erg genoeg is dat India, Pakistan, Israel, de VS, Frankrijk, Rusland en het Verenigd Koninkrijk kernwapens bezitten. Laat dat duidelijk zijn.

Verder zijn er in de wereld ook nog tig landen die kerncentrales hebben.

Doch geen van al deze landen hebben ooit gedreigd om een heel land van de kaart te vegen en duidelijk gemaakt dat het ook de bedoeling is.

Enkel en alleen daardoor moet de wereld alles doen wat mogelijk is om die Iraanse gekke Ayatollahs en hun President met Armaggedon-dromen, Ahmadinnejad, tegen te houden.

Ook vind ik het niet kunnen dat een land met zulk een expliciete wens het voordeel van de twijfel kan worden gegeven tot ze een nucleaire test tot stand hebben gebracht, want dan is het te laat.

Laatst gewijzigd door Antoon : 18 januari 2007 om 22:56.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2007, 23:17   #55
Asshen Sukar
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Om te beginnen vind ik dat het al erg genoeg is dat India, Pakistan, Israel, de VS, Frankrijk, Rusland en het Verenigd Koninkrijk kernwapens bezitten. Laat dat duidelijk zijn.

Verder zijn er in de wereld ook nog tig landen die kerncentrales hebben.

Doch geen van al deze landen hebben ooit gedreigd om een heel land van de kaart te vegen en duidelijk gemaakt dat het ook de bedoeling is.

Enkel en alleen daardoor moet de wereld alles doen wat mogelijk is om die Iraanse gekke Ayatollahs en hun President met Armaggedon-dromen, Ahmadinnejad, tegen te houden.

Ook vind ik het niet kunnen dat een land met zulk een expliciete wens het voordeel van de twijfel kan worden gegeven tot ze een nucleaire test tot stand hebben gebracht, want dan is het te laat.
Volgens die redenering heb je gelijk.

Maar nu zeg je iets over gekken tegenhouden. Moeten we dan ook niet het USA imperialisme tegenhouden?
Een president met imperialisme dromen is mss even erg als een met carmageddon dromen.

Die Iraanse gek is eigenlijk een spreekbuis voor een groot deel van wereldbevolking met als grootste probleem dat hij nogal agressief is in taalgebruik en op internationale politiek geslepen.

Zuid-Korea is de bemoeienis van de USA rond N-Korea ook meer dan beu en de USA is hierom gehaat. Alleen mag dit niet officieel gezegd worden.
Vanuit Zuid-Koreaans standpunt zou je missien die bullebak met zijn as van het kwaad ook moeten stoppen en het niet het voordeel van de twijfel geven.

Eigenlijk is die as van het kwaad ook het wegvegen van een aantal landen.

Sommige landen moeten akkoord gaan met wat anderen zeggen ook al zijn ze tegen puur uit politieke redenen zijn het hiertoe verplicht.

Niet dat ik voor die Iraanse gek ben, maar ik ben ook niet voor die USA bullebak.
Asshen Sukar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2007, 23:18   #56
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Tut tut. De feiten niet omdraaien, hé? Ze vinden het - net als Israel - onaanvaardbaar dat ze een kernbom ontwikkelen
Iran is helemaal niet bezig met de ontwikkeling van een kernbom. Dat blijkt nergens uit en het is dezelfde onzin die ze ons met betrekking tot Irak door de strot hebben willen rammen. Dat u dat allemaal zomaar gelooft, na de duidelijke ontmaskering van de leugens die de vorige oorlog moesten verantwoorden, vind ik onbegrijpelijk.

Citaat:
en tegelijk roepen dat Israel van de kaart moet worden geveegd
Ach ach, de propagandamolen op volle toeren: "onze vijanden zijn onmensen! Ze geloven in de verkeerde god! ze willen een héle grote bom maken! ze gaan die op onze vrienden gooien!" Het zijn de stereotiepen die Goebbels al toepaste, en u trapt er in, eyes wide shut... Voor de tweede keer in minder dan vijf jaar, net hetzelfde verhaaltje. U slikt dat als zoete koek. Ik niet.

Kijk, Ahmadinejad heeft nooit gezegd dat hij Israel van de kaart wil vegen. Nooit. Hij heeft gezegd dat het zionistisch regime en de bezetters van Jeruzalem naar de geschiedenis moeten verwezen worden. Hij had het niet over 'de Joden' of de vernietiging van de mensen of het land, maar over het regime. Dat is politiek. Hij is een voorstander van 'regimechange' in Israel. Zoals de VS voorstander is van regimechange in Iran.

Citaat:
Iran mag nooit of nooit aan nucleair materiaal geraken. Nooit.
Het heeft het nonproliferatieverdrag ondertekend en is volgens het internationaal recht dus gemachtigd nucleaire technologie voor vreedzame doeleinden te ontwikkelen. Ik ben geen voorstander van kernenergie en ik zou er dus tegen pleiten, maar het récht hebben ze aan hun kant. Of ben jij van mening dat het internationaal recht alleen maar geldt voor de vriendjes van de VS? Dan is het geen recht maar een gunst. Misschien ben jij voorstander van een wereldorde waar recht gedegradeerd wordt tot gunst, maar ik niet.

Oud 18 januari 2007, 23:23   #57
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Bon, als we het nonproliferatieverdrag willen doen toepassen, zijn die landen verplicht om hun arsenaal af te bouwen. Maak daar dan stennis over want er is maar één land ter wereld dat nucleaire wapens gebruikt heeft en het gebruik daarvan in de nabije toekomst niet uitsluit, zelfs pre-emptive, taktisch en in een first strike en dat is de VS.
Bovendien bombardeert de VS ook vandaag met bommen waarin uranium verwerkt zit dat heelder gebieden in de Balkan en Irak voor decennia lang vergiftigt en bij grote lagen van de bevolking de meest bizarre en gruwelijke kankers veroorzaakt.

Citaat:
Als u de letterlijke citaten opzoekt van de toespraken van Ahmadinejad, dan zal u merken dat hij nooit gedreigd heeft Israel van de kaart te vegen. Dat behoort tot de PropagandaAbteilung, mijn beste. Zoek de citaten op, de échte, letterlijke vertaling en je zal versteld staan.

Citaat:
Vreemd dat u Iran - dat nog nooit een buurland is binnengevallen of bedreigd heeft - als gevaarlijk beschouwt maar de VS die op minder dan een decenium Irak, Afghanistan, Somalië en Joegoslavië in een puinhoop veranderen en dreigen dat ook met Noord-Korea en Iran te doen, als de heiland blijft aanschouwen. Vreemd en onvoorstelbaar.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 18 januari 2007 om 23:37.
Oud 18 januari 2007, 23:31   #58
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik loop hier niet weg van een discussie, maar ik sta morgenvroeg om 5u30 op. Ik heb jullie standpunten gelezen. Maar ik ga nu toch slapen.

Dank voor het begrip.
Oud 19 januari 2007, 01:27   #59
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En wat denk je van Indië?
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2007, 02:37   #60
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Bon, als we het nonproliferatieverdrag willen doen toepassen, zijn die landen verplicht om hun arsenaal af te bouwen. Maak daar dan stennis over want er is maar één land ter wereld dat nucleaire wapens gebruikt heeft en het gebruik daarvan in de nabije toekomst niet uitsluit, zelfs pre-emptive, taktisch en in een first strike en dat is de VS.
Bovendien bombardeert de VS ook vandaag met bommen waarin uranium verwerkt zit dat heelder gebieden in de Balkan en Irak voor decennia lang vergiftigt en bij grote lagen van de bevolking de meest bizarre en gruwelijke kankers veroorzaakt.

Als u de letterlijke citaten opzoekt van de toespraken van Ahmadinejad, dan zal u merken dat hij nooit gedreigd heeft Israel van de kaart te vegen. Dat behoort tot de PropagandaAbteilung, mijn beste. Zoek de citaten op, de échte, letterlijke vertaling en je zal versteld staan.

Vreemd dat u Iran - dat nog nooit een buurland is binnengevallen of bedreigd heeft - als gevaarlijk beschouwt maar de VS die op minder dan een decenium Irak, Afghanistan, Somalië en Joegoslavië in een puinhoop veranderen en dreigen dat ook met Noord-Korea en Iran te doen, als de heiland blijft aanschouwen. Vreemd en onvoorstelbaar.
Vreemd dat iemand van de CAP, toch een linkse partij, zich genoodzaakt ziet om het crapulueuze regime in Teheran te gaan verdeigen, dat homo's stenigt, elk jaar drie maal zo veel mensen terecht stelt als de VS, de demcratische opposite onderdrukt, studentenbetogingen met knokploegen laat uitéénslaan, de vrije pers muilkorft,... Een land waar progressieve kandidaten door niet verkozen ayatollahs in de raad der Hoeders van de lijsten worden gegooiid, waar vrouwenrechten onderdrukt worden, waar mensen gemarteld worden en onder duistere omstandigheden overlijden in hun cel, ...

Kijk, iedereen die mij een beetje kent weet dat ik geen liefhebber van Bush ben, en dat ik tegen nuclaire proliferatie ben (en dat dit ook moet gelden voor de VS, Israel, India, Pakistan,...), maar ik zal nooit het Iraanse regeringsstandpunt beginnen verdedigen omdat ik toevallig tegen de huidige Amerikaanse regering gekant ben. Dat lijkt mij onzinnig en totaal integenspraak met aal elinkse en progressieve waarden waar ik in geloof. Ik begrijp niet dat jij hier geen moeite meen hebt, minister.

Iran bedreigt trouwens wel haar buurlanden. Jarenlang vocht het met Pakistan een proxy war uit in Afghanistan (Pakistan steunde de Taliban, Iran de "Oostelikje Alliantie"). De oorlog tegen Irak was weliswaar begonnen door Saddam, maar kwam niet uit de lucht vallen. De aggressieve fundamentalistisch-revolutionaire retoriek van de nieuwe machthebbers in Teheran maakte alle Arabische staten zeer onrustig, en vooral die landen waar er een significante sjiîtische minderheid was, zoals de meeste Golfstaten. Daarom steunden al deze landen Saddam financieel tussen 1980 en 1988. Tijdens deze oorlog riep Ayatollah Khomeyni de Iraanse vrouwen op om massa's kindeen te krijgen, om als toekomstig kanonnevlees te gebruiken voor een lagdurige oorlog. Dit bleel een gote foit, want daardooor zijn er nu enorm veel Iraniërs onder de dertig, waardoor het regime steeds repressiever wordt.

Een ander voorbeeld van de aggressieve houding van Iran is het feit dat de moordenaar van de Egyptische president Sadat (die vrede had gesloten met Israel) in Teharan een straat naar hem genoemd kreeg en een standbeeld. Zo maak je je natuurlijk niet populair in de regio, of toch zeker niet bij de machthebbers.

Ik begrijp niet dat je de uitspraken van Ahmedinejad minimailissert. Ik hoef niet te vertrouwen op de westerse media-filter, de Engelstalige website van de Iraanse president staat op mijn favorietenlijstje. Ik heb dus de juiste vertaling gelezen, en ik vind het nog steeds een uitspraak die niet te verdedigen valt. Ik ben tegen het zionisme, maar Ahmedinejad gaat veel verder dan dat: hij is een racist, een anti-semiet, iemand die conferenties voor holocaustontkenners organiseert en een voormalig KKK-leider uitnodigt. Ik begrijp niet dat je links kan zijn en dit verdedigen.

Tot slot, je moet echt naïef zijn als je meent dat het Iraanse nucleaire programma vreedzame bedoelingen heeft.
Ten eerste heeft het land objectief gezien alle reden om kernwapens te ontwikkelen. (Met objectieve redenen bedoel ik vauit een "realistisch" politicologisch perspectief, wat volgt is geen verdedidiging.) Het land ligt in de buurt van Pakistan, dat vermoedelijk 60 kernwapens heeft, de Sovjetunie, met 8000 kernwapens, China, met zo'n 2000 kernwapens, Israel (200 kernwapens), Turkije, waar NAVO-kernwapenlanceerinstallaties staan, de Perzische Golf, met Amerikaanse en Britse marinebasissen (met kernwapens), en India, dat nu ook toegelaten is tot de "nucleiare club" door Bush. Het land is door de VS op de "axis of evil" geplaatst na 11 september, ondanks het feit dat ze in Afghanistan al sinds 1996 tegen de Taliban en hun Pakistanese broodheren vochten. Hun buurland is al binnengevallen omdat ze zochten naar WMDs die er niet waren), terwijl men Noord-Korea met rust laat. De boodschap lijkt te zijn: zorg dat je kernwapens hebt, dan tel je mee op het internationale toneel. De 5 permanente leden van de VN-veiligheidsraad zijn allemaal kernmachten. Als je een gooi wil doen naar de grootmachtstatus, dan weet je wat je te doen staat. Dat is het signaal dat de "internationale gemeenschap" uitzendt.
Ten tweede, Iran heeft de nucleaire energie helemaal niet nodig. Het land beschikt over massa's olie en gas, en exporteert deze energie. Het heeft de grootse gasreserves ter wereld, nog zeker voor 35 jaar of langer.
En daarbij, als het nucleaire progamma civile bedoelingen heeft, waarom valt het dan niet onder de bevoegdheid van de minister van energie? Nu is het nucleaire programma top secret en enkel toegankelijk voor niet-verkozen en oncontroleerbare government officials uit aartsconservatieve hoek.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be