Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Hans Van de Cauter (B.U.B.) - 15 tot 21 januari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Hans Van de Cauter (B.U.B.) - 15 tot 21 januari Voorzitter Belgische Unie/Union Belgique (B.U.B.), °11-01-1973, streeft naar het afschaffen van het huidige federale model en het herstellen van de Belgische eenheidsstaat.

Discussietools
Oud 23 januari 2007, 11:55   #41
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Ik ben ondervoorzitter van de Belgische Unie (BUB), en lid van geen enkele andere partij, Knuppel.

Ik heb 3 maand gesympathiseerd met Vivant, dat is waar, maar ik reken je toch ook niet af op de partij waar je je ooit zo voor inzette en die je met slaande deuren verliet, hé?
Patriot! is offline  
Oud 23 januari 2007, 16:04   #42
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Slaande deuren kwamen er niet aan te pas. Ik trok de deur gewoon achter me dicht om nooit meer terug te keren. Punt.
Ik zal evenmin nog ooit lid van een andere partij worden. Het is me duidelijk genoeg geworden hoe het er in de politieke wereld aan toe gaat. Een normaal mens overleeft die wereld niet of hij moet een ander mens worden dan hij in aanleg is. Die prijs is me te hoog.
Oud 25 januari 2007, 08:43   #43
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Komaan Jan, je weet toch ook dat de Brugse regionale papierhandel van nul en generlei waarde is vergeleken met de Vlaemsch-nationale media van de uitstervende Vlaams-nationalisten?
Juist, verschoning!

Een vraagje trouwens aan de bubbels in dat verband: hoe komt het eigenlijk dat al die journalisten zo gewillig meestappen in dat "groote vlaemSSch-nationalistisch complot"? Worden ze tijdens hun opleiding reeds gehersenspoeld? Is dat aantoonbaar?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 26 januari 2007, 14:14   #44
Vrijgevochten
Burger

Standaard

Excuseer,

Maar een bepaalde "woordenspeling" kan ik even niet meer aanvaarden.
"VlaemSSch-nationalistisch complot".
Ofwel stapt u mee in die grote populistische praat, u stelt zich niet hoger dan het niveau van front national en andere dergelijkheden.

En mag ik u ook nog even meedelen dat het aantal nationalisten die zich tijdens de oorlog schuldig maakte aan de collaboratie een minderheid waren (spijtig dat bepaalde verenigingen nog steeds zich daarmee vereenzelvigen, wat ik afkeur!"").Trouwens het aantal collaborateuis vanuit Franstalige kant lag nog net iets hoger, dat moet uiteraard ten allen prijze verzwegen worden. Maar daarmee gans het vlaams-nationalisme gaan vergelijken is mij een brug te ver. Moest prins filip of laurent dat gezegd hebben, men zou wat over hem heen laten gaan.

Hier gaat u ook nog in de fout wegens "discriminatie".
U werkt hier uw vooroordelen uit op journalisten "Worden ze tijdens hun opleiding reeds gehersenspoeld? Is dat aantoonbaar?".

Het is algemeen gekend en ook normaal dat iedere journalist wel zo zijn eigen opinie heeft. Of wordt u misschien "gehersenspoeld" door BUB.

Sorry ik wil een discussies voeren op basis van argumenten. Maar vanuit vage vooroordelen uw gelijk proberen te halen vind ik te ver gaan;

Nogmaals het toont het niveau van BUB aan.

(gaan betogen op de ijzerwake, klop krijgen en daarna klacht gaan indienen tegen ijzerwake wegens geweldpleging. Dit is de wereld op zijn kop zetten want het is pure provocatie).

Laatst gewijzigd door Vrijgevochten : 26 januari 2007 om 14:15.
Vrijgevochten is offline  
Oud 26 januari 2007, 14:19   #45
Vrijgevochten
Burger

Standaard

Ik zou gelijk een uitzettingsprocedure kunnen beginnen wegens "discriminatie en laster".
Gelukkig ben ik zo iemand niet! Ik ben niet zoals menig "democratische" partij hier in Vlaanderen allle niet parlementaire middelen inzette om tegenstrevers uit de weg te ruimen!
Vrijgevochten is offline  
Oud 26 januari 2007, 14:23   #46
Vrijgevochten
Burger

Standaard "groote vlaemSSch-nationalistisch complot"?

Is deze "woordspeling" aanvaardbaar?

"groote vlaemSSch-nationalistisch complot"?

Men doet er alles aan om alle Vlaams-nationalisten over één kam te scheren. Bepaalde groupuscules in de Vlaamse beweging wensen zich daar nog steeds mee te associëren. De meerderheid wil daar van af!
Maar door die minderheid, wordt een meerderheid gestigmatiseerd.

Ook nog ter info: het aantal waalse collaborateurs lag iets boven het Vlaamse, sowiso waren fransen (ook van frankrijk) met meer.
Vrijgevochten is offline  
Oud 26 januari 2007, 21:43   #47
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijgevochten Bekijk bericht
(gaan betogen op de ijzerwake, klop krijgen en daarna klacht gaan indienen tegen ijzerwake wegens geweldpleging. Dit is de wereld op zijn kop zetten want het is pure provocatie).
't Grappige is dat ze eerste met veel tromgeroffel aankondigden dat er een klacht ging komen. Meer zelfs, ze waren reeds overtuigd van een veroordeling van de verantwoordelijken van de IJzerwake. Nadien werd het stil. Niet zo verwonderlijk: er is immers nooit een klacht gekomen.

Ook mij heeft men tot tweemaal toe per PB laten weten dat er een klacht zou komen omdat ik zogezegd interne informatie over de BUB op dit forum had gelekt. Men zou me voor de rechter slepen en ik zou wel een toontje lager zingen... Er is nooit iets gebeurd.

Ook heeft men tegen de N-VA een klacht ingediend, maar als puntje bij paaltje kwam hielden de bubbels de lippen stijf op elkaar...
Oud 28 januari 2007, 00:39   #48
Hans Van de Cauter

Hans Van de Cauter's schermafbeelding

Standaard

Mijnheer Van den Berghe,

Uw naam laat niet vermoeden dat u anti-royalistisch bent gezien het bestaan van een "royalty watcher" met dezelfde naam.

Toch bent u blijkbaar zeer goed op de hoogte van het reilen en zeilen van de enige Belgischgezinde partij van ons Koninkrijk.

Ik kan mij alleen maar verheugen over het feit dat u de B.U.B. op de voet volgt, ook al is uw informatie niet erg adequaat.

Ik stel mij wel de vraag waarom u, als notoire flamingant, zo geïnteresseerd bent in een kleine beginnende partij als de B.U.B.. Dat is een mysterie dat ik graag opgehelderd zou zien.

Ik ben bijlange niet zo goed op de hoogte van de flamingantische partijen als u van de B.U.B.. Ik heb daar gewoon geen tijd voor en ik vind dat zelfs niet eens interessant om ze zo goed te kennen.

www.belgischeunie.be
Hans Van de Cauter is offline  
Oud 28 januari 2007, 01:27   #49
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben bijlange niet zo goed op de hoogte van de flamingantische partijen als u van de B.U.B.. Ik heb daar gewoon geen tijd voor en ik vind dat zelfs niet eens interessant om ze zo goed te kennen.
Nochtans bent u er beter van op de hoogte dan de flamingantische partijen zélf dat zij op sterven na dood zijn.
En d�*t intrigeert ons dan weer.
Hoe kúnt u daar als buitenstaander van op de hoogte zijn, Meester van de Cauter?
Oud 28 januari 2007, 12:18   #50
Hans Van de Cauter

Standaard

Door te kijken naar het volk en niet naar de partijen.

www.belgischeunie.be
Oud 28 januari 2007, 12:21   #51
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Van de Cauter Bekijk bericht
Uw naam laat niet vermoeden dat u anti-royalistisch bent gezien het bestaan van een "royalty watcher" met dezelfde naam.
Mocht u de werken van mijn naamgenoot hebben gelezen, dan zou u weten dat deze "royalty watcher" niet onmiddellijk overloopt van koningsgezindheid. Wel houdt hij zich sedert jaar en dag bezig met de geschiedenis van en ontwikkelingen in de verschillende nog bestaande monarchieën. Dit werd trouwens heel duidelijk in zijn laatste interview over prins Filip in het duidingsprogramma Ter Zake.
Oud 28 januari 2007, 12:22   #52
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Door te kijken naar het volk en niet naar de partijen.
Ja, dat volk stemt massaal op de BUB...
Oud 30 januari 2007, 20:35   #53
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijnheer Van den Berghe,

Toch bent u blijkbaar zeer goed op de hoogte van het reilen en zeilen van de enige Belgischgezinde partij van ons Koninkrijk.

Ik kan mij alleen maar verheugen over het feit dat u de B.U.B. op de voet volgt, ook al is uw informatie niet erg adequaat.

Ik stel mij wel de vraag waarom u, als notoire flamingant, zo geïnteresseerd bent in een kleine beginnende partij als de B.U.B.. Dat is een mysterie dat ik graag opgehelderd zou zien.

Meneer Hans van de Cauter, u vraagt gewoon om een koekje van eigen deeg!
Hans1 die zogezegd dezelfde persoon als u is schrijft voortdurend zaken als :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Het doet er niet toe: de Belgen willen massaal België en niet Vlaanderen of Wallonië. Dat is het enige wat telt. Al de rest is intellectueel vulsel.
Als het separatisme zoiets onnozel is, waarom spendeert u dan hele dagen met het krampachtig proberen ingaan tegen de argumenten van die separatisten.

Of.... is Hans1 niet altijd "helemaal Hans van de Cauter". Ik ben een aardige jongen, ik reik je zelf een excuus aan. Neem het maar aan!
Oud 30 januari 2007, 21:49   #54
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Europa, België, burger. Simpeler kan niet.
Toch wel : Europa, (gemeenten), burger.
djimi is offline  
Oud 10 februari 2007, 23:26   #55
Hans Van de Cauter

Standaard

Beste Djimi,

Ik meen toch dat er wel iets méér zal nodig zijn dan alleen Europa en gemeenten. Zo niet wordt het een chaos. Een gewest genaamd "België" is dan geen overbodige luxe.

Mvg

www.belgischeunie.be
Oud 10 februari 2007, 23:27   #56
Hans Van de Cauter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja, dat volk stemt massaal op de BUB...
Laat dat volk de B.U.B. eerst eens kennen en dan kunnen we verder spreken. De RTBF blijkt nu eindelijk haar verantwoordelijkheid te willen opnemen al moeten we nog enkele weken wachten.

www.belgischeunie.be

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be