![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Maar akkoord, een partij als groen had zich daar niks van moeten aantrekken en resoluut voor het behoud moeten gaan
![]() |
![]() |
#42 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb ten tijde van paars I de groene cabinettards ontmoet die over Doel meebeslisten. Als je zo'n gesprek meemaakt, en de povere menselijke kwaliteiten ziet van de mensen die over het voortbestaan van een dorp mogen meebeslissen, dan kan je alleen verdrietig het hoofd afwenden en wil je nooit nog iets met die partij te maken hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Burger
|
![]() Citaat:
PIETERS KRISTOF19-01-2007Pag. 16
![]() |
![]() |
#44 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#45 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Liever niet. Ik wil me niet op hun niveau begeven, maar onthou de les wel levenslang. Ze bekeken de Doelenaars als lastige bedelaars, die hun regeringspositie in gevaar brachten.
Laatst gewijzigd door baarle : 26 januari 2007 om 14:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Burger
|
![]() Maar vroeger was je er dan wel bij betrokken ofzelfs lid van de partij?
![]() |
#47 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bij de strijd voor Doel, niet bij welke partij dan ook. Nog steeds overigens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Burger
|
![]() Dan woon je er wss nog?
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou echt niet weten voorwat er een tweede dok nodig is als men het Deurganckdok waarvan de verdere afwerking weeral een jaar is uitgesteld nog niet rendabel kan maken. De havenarbeiders geven onder elkaar het woordje werken in het Deurganckdok zelfs een andere betekenis, namelijk bezigheidstherapie. En met de wetenschap dat de Oosterse rederijen die er verleden jaar nog kwamen en die nu naar Rotterdam trekken zal dat er zeker niet op beteren, integendeel. Zelfs gouverneur Paulus gaf verleden week in een dagblad toe dat Antwerpen de strijd dreigt te verliezen tegen de buitenlandse havens. Gemakshalve gaat hij dit nu aan de hoge loonkosten wijten. Maar dat de waarheid wel even anders ligt weten ook de natiebazen. Als gouverneur Paulus zijn stelling moest kloppen vraag ik mij af welke reden MSC, de tweede grootste rederij ter wereld, had om zijn hometerminal hier in Antwerpen te vestigen. Bron: De Standaard. De Antwerpse gouverneur Camille Paulus maakt zich zorgen over de positie van de Antwerpse haven. Paulus zegt dat de haven voor bijzonder belangrijke jaren staat en dat het absolute must is om Chinese exporteurs en rederijen te overtuigen om Antwerpen een meer prominente plaats te geven in hun vaarschema's. Paulus luidt de alarmbel over de arbeidskosten in de haven:, 'Terminaloperatoren zijn vaak niet geneigd om grote bedragen te investeren omdat hun rendabiliteit onder druk staat door de hoge arbeidskosten. Door onze strikte arbeidsorganisatie dreigt Antwerpen de strijd met de naburige havens te verliezen. Om rendabel te kunnen werken, pleiten de bedrijven al lang voor een flexibel systeem met kleine ploegen, waarin ook halve shifts geen taboe meer zijn.' Laatst gewijzigd door daiwa : 29 januari 2007 om 01:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tsja, indien men het absoluut eigendomsrecht had, dan zouden zulke problemen zich niet stellen. Nu is iedereen echter ondergeschikt aan de (waan)ideeën van enkele politici. Toch tof he, die democratie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doel geeft zich nog niet gewonnen hoor. ![]() Bron: Het Nieuwsblad. Erfgoed Doel in ere houden'' Minister Van Mechelen bezoekt in februari Scheldedorp Doel - Vlaams minister Dirk Van Mechelen (VLD) bezoekt over drie weken het bedreigde polderdorp om ,,een en ander op gang te brengen, in het belang van het erfgoed van Doel''. Ik kan niet vooruitlopen op de uitkomst van het proces over de bouw van het Saeftinghedok (de reden waarom Doel in 1998 onteigend werd maar dat er mogelijk niet komt, red) . Laatst gewijzigd door daiwa : 29 januari 2007 om 02:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het grenst aan complete waanzin nu al over een tweede dok te spreken als men er zelfs niet in lukt het nog niet eens half afgewerkte Deurganckdok rendabel te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#55 | |
Eur. Commissievoorzitter