Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2007, 14:39   #41
Scofield
Burger

Scofield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Luister eens Scofield, ik ben echt te oud geworden om te luisteren naar verontschuldigende zever van particraten die hun wezen op de vuilhoop gooien. Ik heb dat meegemaakt met de VU, met Agalev, met de NVA, en ontelbare keren met de CVP. Excuses en explicaties interesseren mij geen zier: wie regelrecht tegen zijn programma en zijn verkiezingsbeloften ingaat is voor mij een bandiet. Definitief.

En weet je waarom? Omdat de zgn. representatieve democratie, waarin de burger al niets te zeggen heeft, berust op het contract tussen vertegenwoordiger en burger: de politicus stelt een contract (programma) voor en de burger gaat al dan niet in op het contract dat het dichtst bij zijn wensen ligt. Het is het enige pietluttige instrument dat we momenteel hebben om enige invloed op het beleid te hebben. Wie zelfs dat contract niet respecteert én uitvoert, moet er wmb nooit meer op rekenen dat ik met hem nog eens een contract teken. Ik doe geen zaken met leugenaars,
Ben ik grotendeels met akkoord, maar het probleem is vooral (volgens mij) dat het een strijd Antwerpen vs Beveren is, en welke partij zou daar voordeel uit halen door voorde kleine gemeente Beveren (in vergelijking met antwerpen toch).

Maar akkoord, een partij als groen had zich daar niks van moeten aantrekken en resoluut voor het behoud moeten gaan
Oud 26 januari 2007, 14:44   #42
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scofield Bekijk bericht
Maar akkoord, een partij als groen had zich daar niks van moeten aantrekken en resoluut voor het behoud moeten gaan
Ik heb ten tijde van paars I de groene cabinettards ontmoet die over Doel meebeslisten. Als je zo'n gesprek meemaakt, en de povere menselijke kwaliteiten ziet van de mensen die over het voortbestaan van een dorp mogen meebeslissen, dan kan je alleen verdrietig het hoofd afwenden en wil je nooit nog iets met die partij te maken hebben.
Oud 26 januari 2007, 14:46   #43
Scofield
Burger

Standaard

Citaat:
Kan je de bron en de datum daarvan eens posten?

Dank bij voorbaat.
Het laatste nieuws
PIETERS KRISTOF19-01-2007Pag. 16
Oud 26 januari 2007, 14:47   #44
Scofield
Burger

Standaard

Citaat:
Ik heb ten tijde van paars I de groene cabinettards ontmoet die over Doel meebeslisten. Als je zo'n gesprek meemaakt, en de povere menselijke kwaliteiten ziet van de mensen die over het voortbestaan van een dorp mogen meebeslissen, dan kan je alleen verdrietig het hoofd afwenden en wil je nooit nog iets met die partij te maken hebben.
En heb je daar ook namen bij?
Oud 26 januari 2007, 14:49   #45
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En heb je daar ook namen bij?
Liever niet. Ik wil me niet op hun niveau begeven, maar onthou de les wel levenslang. Ze bekeken de Doelenaars als lastige bedelaars, die hun regeringspositie in gevaar brachten.

Laatst gewijzigd door baarle : 26 januari 2007 om 14:50.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 14:51   #46
Scofield
Burger

Standaard

Citaat:
Liever niet. Ik wil me niet op hun niveau begeven, maar onthou de les wel levenslang.
Maar vroeger was je er dan wel bij betrokken ofzelfs lid van de partij?
Oud 26 januari 2007, 15:01   #47
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Maar vroeger was je er dan wel bij betrokken ofzelfs lid van de partij?
Bij de strijd voor Doel, niet bij welke partij dan ook. Nog steeds overigens.
Oud 26 januari 2007, 15:02   #48
Scofield
Burger

Standaard

Citaat:
Bij de strijd voor Doel, niet bij welke partij dan ook. Nog steeds overigens.
Dan woon je er wss nog?
Oud 29 januari 2007, 01:50   #49
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
volgens mij is een dorp midden tussen de containers ... leefbaar, als ik mij niet vergis heeft Rotterdam zo ééntje (zou het moeten opzoeken)

Ik zou echt niet weten voorwat er een tweede dok nodig is als men het Deurganckdok waarvan de verdere afwerking weeral een jaar is uitgesteld nog niet rendabel kan maken.
De havenarbeiders geven onder elkaar het woordje werken in het Deurganckdok zelfs een andere betekenis, namelijk bezigheidstherapie.
En met de wetenschap dat de Oosterse rederijen die er verleden jaar nog kwamen en die nu naar Rotterdam trekken zal dat er zeker niet op beteren, integendeel.
Zelfs gouverneur Paulus gaf verleden week in een dagblad toe dat Antwerpen de strijd dreigt te verliezen tegen de buitenlandse havens.
Gemakshalve gaat hij dit nu aan de hoge loonkosten wijten.
Maar dat de waarheid wel even anders ligt weten ook de natiebazen.
Als gouverneur Paulus zijn stelling moest kloppen vraag ik mij af welke reden MSC, de tweede grootste rederij ter wereld, had om zijn hometerminal hier in Antwerpen te vestigen.

Bron: De Standaard.

De Antwerpse gouverneur Camille Paulus maakt zich zorgen over de positie van de Antwerpse haven. Paulus zegt dat de haven voor bijzonder belangrijke jaren staat en dat het absolute must is om Chinese exporteurs en rederijen te overtuigen om Antwerpen een meer prominente plaats te geven in hun vaarschema's. Paulus luidt de alarmbel over de arbeidskosten in de haven:, 'Terminaloperatoren zijn vaak niet geneigd om grote bedragen te investeren omdat hun rendabiliteit onder druk staat door de hoge arbeidskosten. Door onze strikte arbeidsorganisatie dreigt Antwerpen de strijd met de naburige havens te verliezen. Om rendabel te kunnen werken, pleiten de bedrijven al lang voor een flexibel systeem met kleine ploegen, waarin ook halve shifts geen taboe meer zijn.'

Laatst gewijzigd door daiwa : 29 januari 2007 om 01:50.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 01:54   #50
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Tsja, indien men het absoluut eigendomsrecht had, dan zouden zulke problemen zich niet stellen. Nu is iedereen echter ondergeschikt aan de (waan)ideeën van enkele politici. Toch tof he, die democratie?
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 01:58   #51
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Tsja, indien men het absoluut eigendomsrecht had, dan zouden zulke problemen zich niet stellen. Nu is iedereen echter ondergeschikt aan de (waan)ideeën van enkele politici. Toch tof he, die democratie?

Doel geeft zich nog niet gewonnen hoor.

Bron: Het Nieuwsblad.

Erfgoed Doel in ere houden''
Minister Van Mechelen bezoekt in februari Scheldedorp
Doel - Vlaams minister Dirk Van Mechelen (VLD) bezoekt over drie weken het bedreigde polderdorp om ,,een en ander op gang te brengen, in het belang van het erfgoed van Doel''.
Ik kan niet vooruitlopen op de uitkomst van het proces over de bouw van het Saeftinghedok (de reden waarom Doel in 1998 onteigend werd maar dat er mogelijk niet komt, red) .

Laatst gewijzigd door daiwa : 29 januari 2007 om 02:00.
Oud 29 januari 2007, 02:01   #52
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht

Doel - Vlaams minister Dirk Van Mechelen (VLD) bezoekt over drie weken het bedreigde polderdorp om ,,een en ander op gang te brengen, in het belang van het erfgoed van Doel''.
Ik kan niet vooruitlopen op de uitkomst van het proces over de bouw van het Saeftinghedok (de reden waarom Doel in 1998 onteigend werd maar dat er mogelijk niet komt, red) .
De bewoners zijn al onteigend, toch? Nuja, het punt blijft, bij absolute eigendomsrechten hoef je niet te vrezen voor onteigeningen, in tegenstelling tot de huidige situatie.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 02:06   #53
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
De bewoners zijn al onteigend, toch? Nuja, het punt blijft, bij absolute eigendomsrechten hoef je niet te vrezen voor onteigeningen, in tegenstelling tot de huidige situatie.
Dat klopt wel ja.
En het grenst aan complete waanzin nu al over een tweede dok te spreken als men er zelfs niet in lukt het nog niet eens half afgewerkte Deurganckdok rendabel te maken.
Oud 30 januari 2007, 09:54   #54
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht

Bron: Het Nieuwsblad.

Ik hoop voor de Doelenaars dat het Saeftinghedok er nooit komt en dat degenen die verantwoordelijk zijn voor de ellende in Doel eindelijk toegeven dat ze blunderden. Voor de verkiezingen verwacht ik echter al zeker niet dat er ook maar iemand zijn verantwoordelijkheid zal nemen.
Oud 31 januari 2007, 12:36   #55
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard Antwerpen foefelt met zijn trafiekcijfers

Van http://www.doel2020.org/

Citaat:
Doel 2020 niet onder de indruk van trafiekcijfers Antwerpse Haven

Actiecomite hekelt hypocrisie Vlaamse Regering

Uit de definitieve trafiekcijfers van de Haven van Antwerpen blijken andermaal de flauwe resultaten van het Deurganckdok. Ondanks het feit dat het dok bij hoogdringendheid diende gebouwd werd er maar 800.000 TEU overgeslagen. En dat voor een dok dat goed is voor zo'n 7,5 miljoen TEU? Voor Doel 2020 komen de cijfers niet echt als een verrassing. De eerdere aankondiging dat de afwerking van het Deurganckdok (1/3 van het dok moet nog gebouwd) nog maar eens is uitgesteld - nu tot 2008 - liet al een en ander vermoeden.

Doel 2020 stelt zich echter ook vragen bij andere cijfers. Een van de sterkst groeiende trafieken is de uitvoer van auto's. Vorig jaar in totaal meer dan een half miljoen stuks! Wat de statistieken er niet bijvertellen is dat wat men uitvoer van auto's noemt niets meer is dan schroot, wrakken, die vanuit gans Europa worden aangevoerd om ze via de haven van Antwerpen te kunnen dumpen in Afrika. Daarvoor werden dus de voorbije jaren honderden ha. poldergrond onder het zand gelegd en gigantische parkeerterreinen aangelegd.

Dat is niet alleen een enorm ruimteverslindende activiteit. De trafiek heeft in het licht van de huidige bekommernissen ook onaanvaardbare consequenties.

Doel 2020 verwijt de Vlaamse Regering terzake verregaande hypocrisie. Want hoe geloofwaardig zijn de maatregelen tegen de opwarming van de aarde als men 500.000 autowrakken die op geen enkele manier voldoen aan de milieunorm laat uitvoeren naar landen die sowieso over geen middelen beschikken om vervuiling aan te pakken?

Voor Doel 2020 is het de zoveelste illustratie van de lichtzinnigheid waarmee de havenbestuurders te werk gaan. Het actie en bewonerscomité dringt er bij het Vlaams Parlement op aan dat er eindelijk wordt nagedacht over een duurzaam havenbeleid. Een havenbeleid dat uitgaat van de werkelijke economische noden. En dat met respect voor mens en milieu. Zowel in Vlaanderen als in de Derde Wereld.

Laatst gewijzigd door baarle : 31 januari 2007 om 12:38.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be