![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Vreemdeling
|
![]() Het is schandlig van de Prins om de onfeilbare Hogepriesters van de democratie te behandelen als de eerste de beste Vlaams Blokker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is niet schandalig wat Filip zei op die receptie. Is het dan begrijpbaar? Natuurlijk kan ik zijn frustratie begrijpen. Hij is idd maar een mens en hij kan zich idd heel moeilijk verdedigen. Maar de Prins heeft ook een betaalde activiteit : hij is troonopvolger van beroep en krijgt daar enorm veel geld en privileges voor. Politiemannen, leraars, receptionnisten en rechters moeten ook het hoofd koel houden, want dat is eigen aan hun beroep. Als een politieman zich eens laat gaan, dan wordt hij ook zwaar aangepakt, inclusief door de pers. Ook politici worden zwaar aangepakt voor verale uitschuivers (De uitsrpaken van Gerolf Annemans over de rechters bvb). Het is dus menselijk, jaja, maar de Prins is lang niet de enige die zich beroepsmatig aan bepaalde criteria moet houden. Heel veel Belgen moeten voor veel minder geld ook hun muil houden en beleefd blijven in moeilijke omstandigheden. De Prins kan ook aftreden indien het hem allemaal teveel wordt. Hij kan aftreden, zijn dotatie weigeren en beginnen werken. De dag dat hij dat doet zal hij Yves Desmet de huid vol kunnen schelden en misschiens zelfs applaus krijgen. Wat hij echter niet kan doen is zijn funcie aanvaarden en dan weigeren om zich te houden aan de regels van het spel. Hoe dan ook, ik vindt het allemaal niet zo erg wat hij doet. Hij schaadt eigenlijk alleen zichzelf en zijn functie. Ik denk dat wij het daarover allemaal eens zijn, inclusief de Belgicisten onder ons. Filip is een ramp voor de monarchie. Hij is totaal niet geschikt voor zijn toekomstige rol en is blijkbaar niet in staat om de gevolgen van zijn woorden en daden in te schatten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() La mort, sans phrases.
- Sieyès
![]() |
![]() |
#45 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Ik hoop dat ik hier ooit nog een president mag kiezen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Uw premisse is fout. Kroonprins Filip is geen mens, maar een instelling. Eén waarvoor we duur betalen en die een zeer nauw omschreven functie, opdracht en bevoegdheden heeft. Die is vastgelegd in de grondwet.
De kroonprins moet zich daaraan houden, als hij zijn instelling en de grondwettelijke orde niet in gevaar wil brengen. Zoniet moet de hoogste macht in het land, het parlement, zijn opdracht terugnemen. Laatst gewijzigd door baarle : 25 januari 2007 om 10:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
VHS is een hypocriet. Ceterum censeo VLD esse delendam. Laatst gewijzigd door baarle : 25 januari 2007 om 10:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ja, maar in elke instelling zitten ook mensen die af en toe eens hun emoties uiten...
Hij doet hier geen politieke uitspraak, hij ventileert hier geen mening over een maatschappelijk probleem. Nee, hij is het gewoon moe dat hij enkel op negatieve manier in het nieuws komt en dat men schijnheilig tov hem is... Die 'dreigementen' horen niet, maar verder vind ik hem gewoon uiting geven van zijn gevoelens... En hij heeft ergens wel een punt. Mensen die iets dichter bij hem staan omschrijven hem als een heel warme man. Misschien wat wereldvreemd, maar hij is wel opgevoed door Boudewijn, he... En ik vermoed dat het beeld van zijn vader vroeger niet altijd aangenaam was voor een opgroeiende kerel... Albert is met veel ergere dingen in opspraak gekomen dan eens een uitschuiver of wat wereldvreemd zijn, en die wordt niet zo hard aangepakt... En vergeet niet dat (ZA buiten beschouwing gelaten) de bedrijfsleiders en politici meestal heel tevreden zijn over de deuren die de aanwezigheid van een kroonprins opent... Het is niet al negatief dat de klok slaat hoor... Geloof me anders hadden ze hem al lang thuis gelaten. Laatst gewijzigd door kenzo : 25 januari 2007 om 10:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De roze baletten zijn idd in de doofpot gestoken.
![]() |
![]() |
#51 |
Minister-President
|
![]() 2 jaar geleden werd op mijn werk een vrouw ontslaan die aan de kassa werkte in het bedrijfsrestaurant. Reden? Zij kon geen geduld opbrengen voor de mensen die konstant klagen over de service in dat restaurant en op een dag heeft zij een klant gewoon uitgekafferd. Zij was ook maar een mens, maar toch werd zij ontslagen. Omdat geduld en beleefdheid vereisten zijn voor haar job. Die vrouw verdiende 50 keer minder dan Filip en kreeg nul de botten ontzag en respect voor wat ze deed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Sorry, maar dat is een onvolwassen houding. De kroonprins is een instelling, die moet ook samenwerken met wie kritiek heeft. Het toont aan dat Filip op zijn veertig nog niet volgroeid geraakt is en de wereld op een kinderlijke manier benadert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Het lijkt me nogal evident dat elke zichzelf respekterende journalist ook t.a.v. het doen en laten van de diverse leden van het koningshuis een gezonde kritische houding dient aan te nemen, ongeacht het feit dat hij of zij desgevallend af en toe eens in Laken wordt uitgenodigd voor een glaasje (vermoedelijk niet al te dure) schuimwijn. Dat prins Philip de overtuiging is toegedaan dat hij uit hoofde van zijn toekomstige functie (of "missie", zoals hij het zelf omschrijft) als staatshoofd boven elke kritiek verheven zou zijn, toont inderdaad aan hoe wereldvreemd men in Laken intussen wel geworden is. M.i. hebben de leden van de koninklijke familie, als men hen dan persé toch enig maatschappelijk nut zou willen toedichten, juist een voorbeeldfunctie, hetgeen impliceert dat zij zich ver dienen weg te houden van alle gedragingen die zelfs maar de geringste vraag omtrent hun persoonlijke integriteit en onkreukbaarheid zouden kunnen oproepen. Gezien Philip van oordeel is dat de koninklijke functie (theoretisch toch nog steeds het belangrijkste ambt in dit land) hem als een soort geboorterecht (en dus zonder enige democratische legitimering in de vorm van verkiezingen) toekomt en gezien de "royale" dotaties die de modale belastingbetaler hem elk jaar opnieuw dient toe te schuiven, zou de man zich dienen te realiseren dat het niet meer dan normaal is dat de pers net hém - meer dan alle "gewone" belgen waar hij zich zo boven verheven acht - met argusogen volgt.
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() ha nee, daar draait monarchie net om hé ... je kan niet kiezen, je mag niet kiezen ... het zal Filip moeten zijn ... of hij moest nog 'doodvallen' voor Albert zijne kaas laat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Eisen stellen is een merkwaardige methode om emoties te uiten. Respect krijg je niet door te eisen, je moet het verdienen. En tot op heden heeft Philippe de Belgique er een potje van gemaakt met een reeks miskleunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die lelijke tante? En even dom als haar broers? Die middeleeuwse "wet der erfopvolging" zou beter voor eens en altijd in de vuilbak moeten worden gegooid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Prins Filip heeft een nieuwe, zware uitschuiver gemaakt. De kroonprins liet op het einde van de nieuwjaarsreceptie in het koninklijk paleis twee journalisten bij zich roepen om hen de les te lezen. Premier Verhofstadt noemt het optreden van de prins "ongepast" en maakt zich zorgen over de houding van de kroonprins tegenover de pers.
Yves Desmet, hoofdredacteur van De Morgen, en Pol Van Den Driessche, politiek hoofdredacteur bij VTM, kregen de wind van voren omwille van de negatieve berichtgeving over Filips optreden tijdens de economische missie naar Zuid-Afrika. De kroonprins dreigde ermee de journalisten persona non grata te laten verklaren aan het hof. "U moet ontzag en respect voor mij hebben, want ik ben de volgende koning", zei de prins aan een verbouwereerde Van Den Driessche. "Uw negatieve berichten zullen mij niet verhinderen mijn missie te volbrengen", kreeg Desmet te horen. Prinses Mathilde stond intussen aan Filips jas te trekken om hem weg te halen, maar het hielp niet. De prins schold de journalisten de huid vol.... De zoveelste uitschuiver van onze dierbare prins Filip. Ik begin hem met de dag liever te zien, Filip als koning en Di Rupo als premier, het zal stuiven in Vlaanderen.
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je houdt het niet voor mogelijk, maar er zijn ook nog clowns op dit forum die dat geloven. Het maakt niet veel uit wat ze denken, "le compte �* rebours a commencé" , en daar kunnen ze niets aan doen. Gelukkig maar. . Laatst gewijzigd door Antoon : 25 januari 2007 om 10:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Het spijt me, maar in verschillende kranten komt een andere vorm naar voor... ![]() Ik eis of u moet... Kijk, dit was gewoon een uiten van zijn frustratie. Ik kan hem begrijpen, vind er niets mis mee, maar hij moet idd niet die stap verder zetten en de journalisten toegang willen ontzeggen... Maar of ik nu zoveel waarde hecht aan die pol en yves, nee sorry... en ivm het instituut de monarchie... ik ben er van overtuigd dat dit probleem zichzelf zal oplossen ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |