![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Bluelagune:
Iedereen weet dat men er niet onderuit kan dan onze Westerse democratiëen zowel in Europa, de V.S als Israël superieur zijn t.o.v alle andere politieke systemen in de wereld. ydde: Bijlange niet iedereen zenne blauwe! ![]()
![]() |
#43 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik ben óók tegen een defunct Europa. De enigen die de economische unie willen overstijgen zijn Frankrijk ,Duitsland, België en Luxemburg. De enigen die tegenwerken is het Nieuwe Europa zoals Grumpy Rumsfeld het noemde. En ik ben óók voor een partnerschap met de VS , maar géén peterschap. Want dat willen de Amerikanen : een sterk economisch Europa , maar een zwak politiek Europa. Quote van Robert Kagan , rechte editoriaal : "We do all the work and they do the dishes and that's how it should remain" Wel ik wil Amerika's wijf niet zijn , als gij dat wil dan is dat uw zaak. Voor er een partnerschap kan komen met de VS , moet er eerst een volwaardig Europa zijn. Ik ben pro-Europa , niet anti-Amerika. Je kan niet pro-Europa zijn en pro-Amerika tegelijk zijn. Want naast gemeenschappelijke belangen zijn er te veel fundamentele tegenstellingen. Citaat:
![]() Solidariteit tussen Amerika en Europa kan maar op een basis van partnerschap. Op "our way or the highway" antwoord ik "the highway" inderdaad. Luister ,als je een search zou doen op mijn eerdere berichten op PI en zelfs toen ik hier ben komen settelen dan had ik dezelfde mentaliteit als jij. America defender of Democracy en al die crap. Ben altijd pro-Amerikaans geweest , heb altijd respect gehad voor haar federaal systeem en keek met afschuw naar de schijnlijke onkunde van Europa om dat federaal systeem in versnelling te zetten. Maar ze liegen en bedriegen hun eigen volk , hun geallieerden (Europa) ,de rest van de wereld , denken enkel aan hun eigen belang en economie , allemaal verpakt in een mooie Freedom-verpakking. Amerika heeft haar freedom verloren wanneer ze kapitalisme als doel heeft gezet i.p.v. als middel. Alles wat ze doet is voor dat doel in stand te houden , ik besef dat nu. Ik steun nu 100% een sterk Europa ongeacht de kleur , en als dat in strijd is met de VS haar belangen , then so be it. |
||
![]() |
![]() |