Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2003, 00:39   #41
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Kijk, Johannes, het kan zijn dat vanuit extreem links standpunt het blok extreem rechts is, maar als je objectieve kriteria gebruikt kan het het met de beste (slechtste?) wil niet bewijzen.
lacht u ermee? Extreem-rechts= op alle punten er een erg rechts standpunt op nahouden, en dat is juist wat het Blok doet (en wil), dat geven ze zelf toe. Zelfs in de ethische dossiers, waar een progressieve benadering objectief gezien veel humaner is, blijven ze rechts-conservatief, omdat dat zo moet
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2003, 07:45   #42
ydde
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Bluelagune:
Iedereen weet dat men er niet onderuit kan dan onze Westerse democratiëen zowel in Europa, de V.S als Israël superieur zijn t.o.v alle andere politieke systemen in de wereld.
ydde:
Bijlange niet iedereen zenne blauwe!
Oud 29 december 2003, 12:06   #43
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Feit is wel dat de volgelingen van Osama Bin Laden zeker niet de Europese belangen gaan verdedigen denk ik. De V.S werken zeker niet de politieke E.U tegen ik denk eerder Frankrijk en Duitsland die de Transatlantische solidariteit serieus op de helling hebben gezet. Trouwens wat is Europa eigenlijk?? Een bende bange incompetente ruziemakers die elk hun eigen belangen laten primeren. Ik ben ook in principe voorstander voor een "eengemaakt" Europa maar dan als vriend van de V.S en niet als vijand zoals sommigen hier zouden willen. Amerika, Europa en Israël moeten schouder aan schouder hun belangen in de wereld laten gelden.
O jawel. Ze zijn tegen een EU defensiemacht en laten hun lakijen in de EU : Berlusconi , Aznar , Blair (weet het zelf nog niet goed) en de toekomstige EU leden in het Oost-Blok tegen deze defensiemacht lobyen. Dit is een beleid dat de PNAC denktank voorstelt en dat letterlijk wordt overgenomen door Bush. Dit is ook geen publiek geheim eh , lees Rebuilding America's defenses op de PNAC website en vergelijk met de publieke White House commentaar over een EU die niet afhankelijk is van de VS op militair vlak.
Ik ben óók tegen een defunct Europa. De enigen die de economische unie willen overstijgen zijn Frankrijk ,Duitsland, België en Luxemburg. De enigen die tegenwerken is het Nieuwe Europa zoals Grumpy Rumsfeld het noemde.
En ik ben óók voor een partnerschap met de VS , maar géén peterschap. Want dat willen de Amerikanen : een sterk economisch Europa , maar een zwak politiek Europa. Quote van Robert Kagan , rechte editoriaal : "We do all the work and they do the dishes and that's how it should remain" Wel ik wil Amerika's wijf niet zijn , als gij dat wil dan is dat uw zaak. Voor er een partnerschap kan komen met de VS , moet er eerst een volwaardig Europa zijn. Ik ben pro-Europa , niet anti-Amerika. Je kan niet pro-Europa zijn en pro-Amerika tegelijk zijn. Want naast gemeenschappelijke belangen zijn er te veel fundamentele tegenstellingen.

Citaat:
U hebt misschien wel gelijk dat George W Bush niet zoveel belang hecht aan een democratisch midden-oosten en dat hij misschien wel eens alléén de Iraakse olie en dollartekens voor ze'n ogen ziet vliegen maar laat er ook géén twijfel over bestaan dat het PNAC gelijk is aan de figuur George W Bush. Als het aan mij had gelegen had Paul Wolfowitz president van de V.S.A moeten worden. Deze heeft tenminste een duidelijke visie op de wereld. Jullie zijn diegenen de met jullie anti-amerikanisme de solidariteit tussen Amerikanen en Europeanen proberen onmogelijk te maken maar besef wel dat dit op termijn in ons nadeel zal spelen als de radikale islam verder zal oprukken in Europa. Maar ik heb goede hoop Max, het "Nieuwe Europa" is nog altijd in de meerderheid
En wat gaat den Amerikaan doen om ons tegen radikale islam te beschermen? De serviërs bombarderen? We kunnen dat zelf wel , wees gerust. Een sterk politiek Europa kan dit probleem zonder meer aan. Laten we beginnen met de federale Elite : Frankrijk, Duitsland , België en Luxemburg om een eigen politieke unie te maken binnen de EU met een eigen defensiemacht. Zelfs als zijn deze landen te links naar mijn goesting , gaan zij de aanvankelijke structuren van eens sterk Europa verwezenlijken klaar om door Rechts gebruikt te worden (8)
Solidariteit tussen Amerika en Europa kan maar op een basis van partnerschap. Op "our way or the highway" antwoord ik "the highway" inderdaad.

Luister ,als je een search zou doen op mijn eerdere berichten op PI en zelfs toen ik hier ben komen settelen dan had ik dezelfde mentaliteit als jij. America defender of Democracy en al die crap. Ben altijd pro-Amerikaans geweest , heb altijd respect gehad voor haar federaal systeem en keek met afschuw naar de schijnlijke onkunde van Europa om dat federaal systeem in versnelling te zetten. Maar ze liegen en bedriegen hun eigen volk , hun geallieerden (Europa) ,de rest van de wereld , denken enkel aan hun eigen belang en economie , allemaal verpakt in een mooie Freedom-verpakking. Amerika heeft haar freedom verloren wanneer ze kapitalisme als doel heeft gezet i.p.v. als middel. Alles wat ze doet is voor dat doel in stand te houden , ik besef dat nu.

Ik steun nu 100% een sterk Europa ongeacht de kleur , en als dat in strijd is met de VS haar belangen , then so be it.
Max is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be