Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 december 2003, 17:02   #41
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
De amnestie wordt nog steeds tegengehouden door de PS en al de meehuilende wolven in de waalse parlementen terwijl zij nooit hebben gehoord van REX en Degrelle
REX is dood en begraven daarentegen VNV, de Algemene SS-Vlaanderen, de Vlaamse Concentratie, Verdinaso, de De Vlag enz... zijn nog altijd springlevend. De foto's van hun voormannen vind je nog altijd in de huiskamers van extreemrechtsen en aanhangers en mandatarissen van het VB.
ik heb er geen enkele ! En waar heb jij die dan gezien met je eigen ogen een fantasie of zoveelste leugen van een Blokbuster of nazispokenjager... nog veel en lang zoekplezier, maar vinden zal je toch niet
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2003, 17:21   #42
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Surf eens naar de site van Voorpost. Dan zullen we nog eens spreken.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2003, 22:19   #43
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blankenberge
Dit jaar herdenkt men 55 jaar universele Rechten van de Mens. Dit Jaar herdenken wij de 59 ste verjaardag van de Belgische schending van diezelfde universele Mensenrechten. Een Belgische schending die maar blijft voortduren.
Want een amnestiewetgeving in verband met Vlaamse mensen die tijdens de Tweede Wereldoorlog politiek "fout" zouden zijn geweest is tot op de dag van vandaag in België nog steeds totaal onmogelijk. Andere landen rondom ons hebben al lang amnestie verleend. Wanneer wordt dit grote onrecht eindelijk eens te niet gedaan in België?
Ook niet met Kerstmis?
Geen probleem wat spijtoptanten betreft, maar ik dacht dat die al lang amnestie hebben verkregen. Voor hen die het nog altijd jammer vinden dat Hitler de oorlog heeft verloren, die moeten nog even wachten.
Zijn die al niet genoeg gestraft door het feit dat ze hardnekkige idioten zijn?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2003, 22:21   #44
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garga

Kan en wil je daar soms ook een verklaring voor geven?
Want dit komt voor mij, en ook andere forumgebruikers neem ik aan (misschien voor jou ook), toch wel uit de lucht vallen...
Als alles beslist is geef ik met plezier de nodige verklaringen. Vergeef mij echter dat ik nu nog niet geheel duidelijk kan zijn.

Vriendelijke groet,

Patriot,
Belg.

Zo 8)
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2003, 03:19   #45
giserke
Banneling

Standaard

amnestie is een blaam in het oog voor d slachtoffers van de repressie, daarmee bedoel ik de onschuldigen (+/- 70%)
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2003, 12:52   #46
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
amnestie is een blaam in het oog voor d slachtoffers van de repressie, daarmee bedoel ik de onschuldigen (+/- 70%)

Dit zijn zeer wijze woorden.
Oud 27 december 2003, 16:22   #47
johan
Provinciaal Gedeputeerde

johan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar johan
Standaard

[size=6]Ongeveer 450 000 mensen werden getroffen door de repressie wegens echte of vermeende collaboratie. Lidmaatschap van het VNV was reeds genoeg. Soms volstond bekend staan als flamingant.
De Vlaamse Beweging heeft steeds geijverd voor amnestie en eerherstel voor mensen die om politieke redenen samengewerkt hebben met de Duitsers. Nooit werd amnestie gevraagd voor verklikkers of voor beulen.
Wel voor de leden van de collaborerende partijen en hun leiders. Zeker voor die Vlamingen (en Walen) die voor hun idealen aan het oostfront gevochten hebben.
Zij (de overlevenden) werden zwaar gestraft voor hun aandeel in een onmenselijke en medoogenlose oorlog. Zij hadden in de jaren 60 - 70 amnestie moeten krijgen...
Nu is het te laat. De meesten zijn overleden.
België krijgt van de radicale nationalisten ook geen amnestie.
België Barst !![/size]

De kleinzoon van een VNV-er die tijdens de oorlog gemeentesecretaris was en die daarvoor tot 5 jaar gevangenis werd veroordeeld.
johan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2003, 16:24   #48
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johan
[size=6]Ongeveer 450 000 mensen werden getroffen door de repressie wegens echte of vermeende collaboratie. Lidmaatschap van het VNV was reeds genoeg. Soms volstond bekend staan als flamingant.
De Vlaamse Beweging heeft steeds geijverd voor amnestie en eerherstel voor mensen die om politieke redenen samengewerkt hebben met de Duitsers. Nooit werd amnestie gevraagd voor verklikkers of voor beulen.
Wel voor de leden van de collaborerende partijen en hun leiders. Zeker voor die Vlamingen (en Walen) die voor hun idealen aan het oostfront gevochten hebben.
Zij (de overlevenden) werden zwaar gestraft voor hun aandeel in een onmenselijke en medoogenlose oorlog. Zij hadden in de jaren 60 - 70 amnestie moeten krijgen...
België Barst !![/size]

De kleinzoon van een VNV-er die tijdens de oorlog gemeentesecretaris was en die daarvoor tot 5 jaar gevangenis werd veroordeeld.
Er zijn ook een hoop mensen vermoord die 'vermeende' witte brigade waren... Denk je dat we de tweede wereldoorlog zo stillekesaan eens achter ons kunnen laten ? En gebruik alstublieft een normaal lettertype... Je hoeft geen schrik te hebben dat we je reactie niet gaan lezen hoor...
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2003, 16:27   #49
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik lees die zever in dat superlettertype niet.
Oud 27 december 2003, 16:28   #50
12 sec. of numarx
Provinciaal Statenlid

12 sec. of numarx's schermafbeelding

Standaard

Blinde mensen kunnen niet meer tegenspreken. Interessante tactiek.

Ach ja, andere mensen vertragen m'n computer enorm met hun bewegende onderschriften.
Oud 27 december 2003, 16:31   #51
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johan
[size=1]Ongeveer 450 000 mensen werden getroffen door de repressie wegens echte of vermeende collaboratie. Lidmaatschap van het VNV was reeds genoeg. Soms volstond bekend staan als flamingant.
België Barst !![/size]

Er zijn ook een hoop mensen vermoord die 'vermeende' witte brigade waren... Denk je dat we de tweede wereldoorlog zo stillekesaan eens achter ons kunnen laten ? En gebruik alstublieft een normaal lettertype... Je hoeft geen schrik te hebben dat we je reactie niet gaan lezen hoor...
Uiteraard een gefrustreerde 'roodgedrukte' reactie op mijn topic over de Hel van Breendonk. Die topic van me bewijst ook dat het omtrent de slachtoffers van de repressie, het niet enkel ging om mensen die aan het Oostfront zijn gesneuveld, maar om 'beestmenschen' die vooral het Eigen Volk onder handen pakten. Dat ze daarna het deksel op de neus kregen, who cares?
Oud 27 december 2003, 16:48   #52
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door numarx
Blinde mensen kunnen niet meer tegenspreken. Interessante tactiek.

Ach ja, andere mensen vertragen m'n computer enorm met hun bewegende onderschriften.

complot van de bub
Oud 27 december 2003, 16:53   #53
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne

Uiteraard een gefrustreerde 'roodgedrukte' reactie op mijn topic over de Hel van Breendonk. Die topic van me bewijst ook dat het omtrent de slachtoffers van de repressie, het niet enkel ging om mensen die aan het Oostfront zijn gesneuveld, maar om 'beestmenschen' die vooral het Eigen Volk onder handen pakten. Dat ze daarna het deksel op de neus kregen, who cares?
Piano, Eichman, was dat gene Jood?
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2003, 16:57   #54
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Hier de volledige biografie van Eichmann:

http://www.historyplace.com/worldwar...s/eichmann.htm

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2003, 17:39   #55
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Hier de volledige biografie van Eichmann:

http://www.historyplace.com/worldwar...s/eichmann.htm
Wat moet ik nu geloven?

Citaat:
geboren op 19 maart 1906 in de Tempelkolonie Sarona in de omgeving van Jeruzalem. Daar groeide hij op en bezocht hij joodse scholen, scholen waar enkel joden werden toegelaten. Op zijn 18e dook hij op in Duitsland als evangelisch student. Zijn beheersing van Hebreeuws en Jiddisch verklaart zijn snelle opgang bij de SS. Drie jaar later, in 1927, werd hij op grond van zijn relaties met de zionisten vertegenwoordiger van het ‘Vacuum Oil Company’. In deze periode, en onder het voorwendsel van zijn beroepsactiviteiten, reisde hij meermaals tussen Duitsland, Oostenrijk en de landen van het Nabije Oosten. Zonder enig verband tussen deze verplaatsingen en zijn dienstbetrekking! Op 15 maart 1932 keerde Eichmann terug van een reis nar Palestina en werd twee weken later, op 1 april 1932 lid van de Oostenrijkse NSDAP, in november van de SS. In oktober 1937 trok hij opnieuw naar Palestina, nu echter voorzien van een officiële opdracht, op uitnodiging van de Haganah-aanvoerder Polkes. Tijdens de terugreis ontmoette Eichmann op 28 november in Palermo, Sicilië, vooraanstaande zionisten uit de VSA en vergaderde met hen gedurende drie volle dagen. Zijn begeleider, Hagen, werd op korte vakantie naar Taormina gestuurd, op de kosten van de zionisten.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2003, 00:31   #56
giserke
Banneling

Standaard

ik moet hier maar tot één vaststelling komen, en dat si dat hier niemand het recht heeft tot praten. (zelfs ik niet als rechtstreeks betrokken persoon).
Ik vindt het erg dat hier partijpolitiek of persoonlijke akkefietjes tussen forum leden worden gevoerd over en onderwerp waar de meesten hier maar 1 iets interessant weten.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2003, 00:50   #57
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit jaar herdenkt men 55 jaar universele Rechten van de Mens. Dit Jaar herdenken wij de 59 ste verjaardag van de Belgische schending van diezelfde universele Mensenrechten. Een Belgische schending die maar blijft voortduren.
Want een amnestiewetgeving in verband met Vlaamse mensen die tijdens de Tweede Wereldoorlog politiek "fout" zouden zijn geweest is tot op de dag van vandaag in België nog steeds totaal onmogelijk. Andere landen rondom ons hebben al lang amnestie verleend. Wanneer wordt dit grote onrecht eindelijk eens te niet gedaan in België?
Ook niet met Kerstmis?
Toch een GROOT misverstand rechtzetten:
Vergiffenis en gratie werden zéér vlug gegeven: in 1952 zat er al bijna niemand meer om oorlogsmisdaden in de gevangenis. Dus over gebrek aan goede wil hebben ze niet te klagen, die zwarten en collabos.
Omdat jullie de juridische draagkracht vh woord "amnestie" onderschatten...

Amnestie wil juridisch zeggen dat aangenomen wordt dat er geen misdrijf begaan werd, en d�*t is absoluut onaanvaartbaar. Amnestie zou dus ook betekenen dat de staat (dus de gemeenschap!) de opgelegde boetes en toen aangeslagen producten van oorlogswinsten zou moeten terugbetalen... en d�*�*r draait het om, véél meer dan om die burgerrechten!
Dus: Vergiffenis JA, Amnestie [size=6]NOOIT!![/size]
ter illustratie:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gyserke
Neen ik ben niet voor amnestie, Want als de staat amnestie zou geven dan betekend dat iedere veroordeelde in de repressie schuldig was. Ook mijn grootvader.
Er kan wel over amnestie gesproken worden voor deze die effectief hebben gecollaboreerd en die nu willen toegeven dat hun beslissing toen verkeerd was. Ook de oostfronters.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2003, 01:04   #58
Suits You, Sir!
Burgemeester

Suits You, Sir!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke

Dus aan al degene die daar uitspraken willen doen over amnestie, ook het Vlaams Blok, Als ge het niet hebt meegemaakt, of ge zijt geen betrokken persoon! KLEP DICHT!!!

Op het eerste echte congres van de NVA begin mei 2002 noemt Bourgeois zijn partij de enige echte erfgenaam van de Volksunie en roept hij alle Vlaams-nationalisten op zich bij hem aan te sluiten. Een Volksunie die nooit een breekpunt gemaakt heeft van enige vorm van amnestie bij de regeringsdeelnames. En dan zouden die van het Vlaams Blok moeten zwijgen. Wat een schijnheilige partij is de NVA als het op amnestie op aankomt!
Klep dicht!
Mijn grootvader (links vlaamsgezinde verzetsstrijder) heeft zijn einde mogen meemaken in 1 van die leuke vakantiekampen die jouw bruine medebroedertjes hebben opgezet. Amnestie is geen vlaams-nationale zaak. Trouwens mijn grootmoeder heeft haar klappen ook wel gekregen, want terwijl mijn grootvader lag te creperen, hadden de bezetters haar cafe ingericht als hoofdkwartier zodat zij na de oorlog ook nog een extra kon genieten. Echter is er nooit een proces gekomen.
En voor Giserke: Ik hoop zo snel mogelijk dat dat onrecht ongedaan wordt gemaakt.
Oud 28 december 2003, 11:14   #59
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Fernand,

Ikl zal hieronder een aantal links naar sites plaatsen:

http://www.spartacus.schoolnet.co.uk/GEReichmann.htm

Adolf Eichmann was born in Solingen, Germany on 19th March, 1906. When he was a child the family moved to Linz in Austria where his father became head of the city's streetcar company. At school he was bullied by the other children and accused of being Jewish.

...

http://www.shoah.dk/Henchmen/jpg_aeichmann.htm

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2003, 15:19   #60
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Ik lees die zever in dat superlettertype niet.
dat zijn feiten mijn beste ! Er zijn duizenden mensen nog altijd slachtoffer van het feit dat hun vader of nonkel iets misdaan heeft

De echte oorlogsmisdadigers werden terecht gestraft, maar met hen vele duizenden die niets hadden misdaan... maar dat wordt maar graag vergeten omdat er zoveel meer VNV'ers waren of wat dan ook. Daarom en daarvoor wordt er amnestie gevraagd !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be