![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister
|
![]() Surf eens naar de site van Voorpost. Dan zullen we nog eens spreken.
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo 8) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() amnestie is een blaam in het oog voor d slachtoffers van de repressie, daarmee bedoel ik de onschuldigen (+/- 70%)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit zijn zeer wijze woorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() [size=6]Ongeveer 450 000 mensen werden getroffen door de repressie wegens echte of vermeende collaboratie. Lidmaatschap van het VNV was reeds genoeg. Soms volstond bekend staan als flamingant.
De Vlaamse Beweging heeft steeds geijverd voor amnestie en eerherstel voor mensen die om politieke redenen samengewerkt hebben met de Duitsers. Nooit werd amnestie gevraagd voor verklikkers of voor beulen. Wel voor de leden van de collaborerende partijen en hun leiders. Zeker voor die Vlamingen (en Walen) die voor hun idealen aan het oostfront gevochten hebben. Zij (de overlevenden) werden zwaar gestraft voor hun aandeel in een onmenselijke en medoogenlose oorlog. Zij hadden in de jaren 60 - 70 amnestie moeten krijgen... Nu is het te laat. De meesten zijn overleden. België krijgt van de radicale nationalisten ook geen amnestie. België Barst !![/size] De kleinzoon van een VNV-er die tijdens de oorlog gemeentesecretaris was en die daarvoor tot 5 jaar gevangenis werd veroordeeld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik lees die zever in dat superlettertype niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Blinde mensen kunnen niet meer tegenspreken. Interessante tactiek.
Ach ja, andere mensen vertragen m'n computer enorm met hun bewegende onderschriften. ![]()
![]() |
#51 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
complot van de bub ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
#55 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() ik moet hier maar tot één vaststelling komen, en dat si dat hier niemand het recht heeft tot praten. (zelfs ik niet als rechtstreeks betrokken persoon).
Ik vindt het erg dat hier partijpolitiek of persoonlijke akkefietjes tussen forum leden worden gevoerd over en onderwerp waar de meesten hier maar 1 iets interessant weten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Vergiffenis en gratie werden zéér vlug gegeven: in 1952 zat er al bijna niemand meer om oorlogsmisdaden in de gevangenis. Dus over gebrek aan goede wil hebben ze niet te klagen, die zwarten en collabos. Omdat jullie de juridische draagkracht vh woord "amnestie" onderschatten... Amnestie wil juridisch zeggen dat aangenomen wordt dat er geen misdrijf begaan werd, en d�*t is absoluut onaanvaartbaar. Amnestie zou dus ook betekenen dat de staat (dus de gemeenschap!) de opgelegde boetes en toen aangeslagen producten van oorlogswinsten zou moeten terugbetalen... en d�*�*r draait het om, véél meer dan om die burgerrechten! Dus: Vergiffenis JA, Amnestie [size=6]NOOIT!![/size] ter illustratie: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Mijn grootvader (links vlaamsgezinde verzetsstrijder) heeft zijn einde mogen meemaken in 1 van die leuke vakantiekampen die jouw bruine medebroedertjes hebben opgezet. Amnestie is geen vlaams-nationale zaak. Trouwens mijn grootmoeder heeft haar klappen ook wel gekregen, want terwijl mijn grootvader lag te creperen, hadden de bezetters haar cafe ingericht als hoofdkwartier zodat zij na de oorlog ook nog een extra kon genieten. Echter is er nooit een proces gekomen. En voor Giserke: Ik hoop zo snel mogelijk dat dat onrecht ongedaan wordt gemaakt.
![]() |
![]() |
#59 |
Europees Commissaris
|
![]() Fernand,
Ikl zal hieronder een aantal links naar sites plaatsen: http://www.spartacus.schoolnet.co.uk/GEReichmann.htm Adolf Eichmann was born in Solingen, Germany on 19th March, 1906. When he was a child the family moved to Linz in Austria where his father became head of the city's streetcar company. At school he was bullied by the other children and accused of being Jewish. ... http://www.shoah.dk/Henchmen/jpg_aeichmann.htm
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De echte oorlogsmisdadigers werden terecht gestraft, maar met hen vele duizenden die niets hadden misdaan... maar dat wordt maar graag vergeten omdat er zoveel meer VNV'ers waren of wat dan ook. Daarom en daarvoor wordt er amnestie gevraagd !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |