Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2007, 00:53   #41
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Beleggen in buitenlandse valute kan zeer lucratief zijn hoor. Ik heb ergens nog wat dollars liggen; enkel niet echt de goede moment om die terug te gaan wisselen.
Nope, en nu de Euro er is is er minder fructuatie dan in de tijd dat ik mijn eerste wissels heb uitgevoerd. Was wel spannend, voor 100.000 Bfr aan $ in mijn nachtkastje
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 00:56   #42
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beleggen in buitenlandse valute kan zeer lucratief zijn hoor. Ik heb ergens nog wat dollars liggen; enkel niet echt de goede moment om die terug te gaan wisselen.
Valuta kan idd lucratief zijn, maar het behoort in het algemeen toch tot de riskantere klassen van belegginsmiddelen samen met opties.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 01:02   #43
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Valuta kan idd lucratief zijn, maar het behoort in het algemeen toch tot de riskantere klassen van belegginsmiddelen samen met opties.
Het behoort niet echt tot een riskante groep hoor - tenzij je de nood hebt om Somalische shillings in te gaan slaan - je moet enkel zien dat, net zoals bij fondsen, je het geld een week later niet plots nodig blijkt te hebben.
Oud 29 januari 2007, 01:06   #44
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Correct, maar alles moet bekeken worden in de juiste tijdsgeest, we hebben die $ gekocht aan ik dacht +/- 28 Bfr terwijl gans de wereld moord en brand schreeuwde dat hij snel ging stijgen ...

Laatst gewijzigd door Gun : 29 januari 2007 om 01:16.
Oud 29 januari 2007, 01:08   #45
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het behoort niet echt tot een riskante groep hoor - tenzij je de nood hebt om Somalische shillings in te gaan slaan - je moet enkel zien dat, net zoals bij fondsen, je het geld een week later niet plots nodig blijkt te hebben.
De koers van valuta wordt toch door meer beïnvloed hoor. Beleggen in valuta is veel riskanter als pakweg aandelen, (staats)obligaties, fondsen, spaarproducten, goudmarkt, ...
Oud 29 januari 2007, 07:41   #46
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De koers van valuta wordt toch door meer beïnvloed hoor. Beleggen in valuta is veel riskanter als pakweg aandelen, (staats)obligaties, fondsen, spaarproducten, goudmarkt, ...
Ik denk dat valuta inderdaad geen super investering is... Op een jaar verdien je hoeveel maximum daaraan?? De kans is zelf veel groter dat je eraan verliest... Je moet ook de kosten van omwisseling regelen en zo... Bwa valuta markten zou ik niet op spelen...
Ik denk dat er in België genoeg te speculeren valt (bel 20 =+20%). Komt nu wel dat we een paar super jaren hebben gehad en dat iedereen dat wel weet natuurlijk wat kan betekenen dat één dezer dagen een bubbel zal doorgeprikt worden dusja... Maar toch valt er nog genoeg te rapen je moet risicos durven nemen en veel stress incasseren. Ik zelf heb het bijna eens gedaan maar ben er niet mee doorgegaan kheb nogtans tijd als student maar kmoest wat investeren in m'n pintjes savonds... Je moet je geld laten liggen voor een lange periode dan heb je bijna altijd prijs...

ps: gun in je massale inkomens van je portefeuille heb je daar geen voorheffing moeten op betalen? Moet je afrekenen van je percent he...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 07:47   #47
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Correct, maar alles moet bekeken worden in de juiste tijdsgeest, we hebben die $ gekocht aan ik dacht +/- 28 Bfr terwijl gans de wereld moord en brand schreeuwde dat hij snel ging stijgen ...
Als iedereen moord en brand roept moet je altijd springen dan heb je altijd prijs nogal logisch ...

Maar kom wat heb je eraan gewonnen ondertussen milli procentjes?
Oud 29 januari 2007, 08:04   #48
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Als iedereen moord en brand roept moet je altijd springen dan heb je altijd prijs nogal logisch ...

Hij zei 36 %.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 08:10   #49
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky Bekijk bericht
Hij zei 36 %.
???
hij kocht ze aan aan 28bef en verkocht ze dus aan 38 bef plus omkosten dus zeg maar 40bef dat kan die koers is geweest maar over hoeveel tijd...?
Oud 29 januari 2007, 08:18   #50
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Onroerendgoed.
Oud 29 januari 2007, 08:53   #51
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Voor 6000 euro aandelen van ASML-holding. Gekocht voor een waarde van 9.82 euro per stuk enkele jaren geleden. Momenteel staan ze ergens rond de 19 euro per stuk. Moest ik ze nu verkopen is het dus een mooie winst. Ben nog aan het twijfelen. Misschien kan ik ze nu beter wegdoen voor ze in Iran en omstreken weer een am bras gaan maken. Nu verkopen, dan dalen ze misschien weer zodat ik ze opnieuw kan aankopen...we zien wel.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 10:20   #52
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Je wint in elk geval in onroerend goed de jackpot als je weiland, landbouwgrond aankoopt en het even later bouwgrond wordt verklaard.

Persoonlijk nog niet meegemaakt, maar twee huizen verder woonde vroeger de oude herenboer van de streek die zijn landbouwgrond in de jaren tachtig allemaal kon verkopen voor harde, hárde valuta aan stadsvluchtelingen.
Oud 29 januari 2007, 10:32   #53
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Voornamelijk op de Nasdaq maar ook wat Europese aandelen. Rendement vorig jaar tussen 1 jan 2006 en 1 jan 2007 : + 30%

Laatst gewijzigd door lantjes : 29 januari 2007 om 10:33.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 11:47   #54
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat valuta inderdaad geen super investering is... Op een jaar verdien je hoeveel maximum daaraan?? De kans is zelf veel groter dat je eraan verliest... Je moet ook de kosten van omwisseling regelen en zo... Bwa valuta markten zou ik niet op spelen...
Ik denk dat er in België genoeg te speculeren valt (bel 20 =+20%). Komt nu wel dat we een paar super jaren hebben gehad en dat iedereen dat wel weet natuurlijk wat kan betekenen dat één dezer dagen een bubbel zal doorgeprikt worden dusja... Maar toch valt er nog genoeg te rapen je moet risicos durven nemen en veel stress incasseren. Ik zelf heb het bijna eens gedaan maar ben er niet mee doorgegaan kheb nogtans tijd als student maar kmoest wat investeren in m'n pintjes savonds... Je moet je geld laten liggen voor een lange periode dan heb je bijna altijd prijs...
Duidelijk een enorme expertise ...
Citaat:
ps: gun in je massale inkomens van je portefeuille heb je daar geen voorheffing moeten op betalen? Moet je afrekenen van je percent he...
Al meegerekend, oh grote expert
Oud 29 januari 2007, 11:48   #55
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Leer lezen: 36% op 6 maand
Oud 29 januari 2007, 11:52   #56
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Voor 6000 euro aandelen van ASML-holding. Gekocht voor een waarde van 9.82 euro per stuk enkele jaren geleden. Momenteel staan ze ergens rond de 19 euro per stuk. Moest ik ze nu verkopen is het dus een mooie winst. Ben nog aan het twijfelen. Misschien kan ik ze nu beter wegdoen voor ze in Iran en omstreken weer een am bras gaan maken. Nu verkopen, dan dalen ze misschien weer zodat ik ze opnieuw kan aankopen...we zien wel.
Hint, 't kan interessant zijn de helft te verkopen, zo stel je (een deel van) jouw winst garant en kan je nog speculeren op een mogelijke stijging. Ik zou echter nog niet direct alles verkopen.

Laatst gewijzigd door Gun : 29 januari 2007 om 11:52.
Oud 29 januari 2007, 12:44   #57
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

wat zijn interessante aandelen om te kopen nu? aandelen die onder de 10 euro per stuk zitten bedoel ik dan..
Oud 29 januari 2007, 12:57   #58
Voodoo Child
Parlementsvoorzitter

Voodoo Child's schermafbeelding

Standaard

Hoeveel tijd moet je daar eigenlijk insteken en hoe kan je de risico's wat beperken ?
Kzit hier eigenlijk al een hele tijd met een aardig sommetje wat op een bankrekening staat.
Voodoo Child is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 13:03   #59
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voodoo Child Bekijk bericht
Hoeveel tijd moet je daar eigenlijk insteken en hoe kan je de risico's wat beperken ?
Kzit hier eigenlijk al een hele tijd met een aardig sommetje wat op een bankrekening staat.
Die tijd die je erin moet steken is niet echt een probleem hoor, dat is verwaarloosbaar. Het probleem is eerder het risico van de meeste aandelen. In deze thread lees je genoeg over mensen die 20 - 30 - 80% winst haalden, maar houd er rekening mee dat dezelfde verliespercentages evengoed mogelijik zijn.
Oud 29 januari 2007, 13:08   #60
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Hint, 't kan interessant zijn de helft te verkopen, zo stel je (een deel van) jouw winst garant en kan je nog speculeren op een mogelijke stijging. Ik zou echter nog niet direct alles verkopen.
Te laat, zopas alles verkocht.
Probleem was dat het koersdoel maar op 22 en een beetje lag. Veel te klein verschil om met de helft nog echt veel winst te maken op korte termijn. Ook is er toevallig vandaag nieuws naar buiten gekomen van een nieuwe techniek voor het maken van chips. Indien het een betere techniek blijkt te worden dan de EUV van ASML kan het wel eens snel instorten. Beleggen is een risico maar op tijd genoegen nemen is een goede beslissing vind ik persoonlijk.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be