Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2007, 17:59   #41
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Ok, dat klinkt vele genuanceerder, ik had begrepen dat u die man aanprees met als sterk argument dat ie uit de kringen van Mobutu kwam.
Absolut niet! Wij hadden uitsluitend te maken met een van zijn (zeer vele) dochters die concessies runde en daarvoor regelmatig haar geld kwam ophalen.
Maar al lang daarvoor las ik de boeken van Jef Geeraerts, die ik zeer bewonderde vanwege de ongezouten manier waarop hij o.a. Mobutu beschreef.

Er zijn wel meer schrijvers die uitstekend de sfeer van Afrika weergeven: "Something of Value" en deel II "Uhuru" van Robert Ruark over Kenya in de jaren '50; de diverse boeken van Wilbur Smith, die een krachtig waarheidsgehalte hebben voor wat betrfet de verhoudingen tussen blank en zwart.
Je kunt de "blanke invloed" niet zo maar ontkoppelen van Afrika omdat er te veel financiele belangen op het spel staan.
Aan de andere kant zie je dat nu Zuid-Afrikanen dit forum ontdekt hebben en hier hun pure nood klagen.
Ze zijn ten prooi gevallen aan binnengetrokken Xosha's; geimporteerde werknemers, op een nog grotere schaal dan wat in Nederland en Belgie aan buitenlandse Noord-Afrikaanse werknemers is binnengehaald.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 13 februari 2007 om 18:02.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 18:08   #42
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Tja, er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.

Maar om op je vraag te antwoorden: ik weet het niet zeker, maar dat zal wel de beslissing van de nieuwsredactie zijn geweest. Misschien vonden ze Zimbabwe bij nader inzien toch niet interessant genoeg voor de Vlaamse luisteraars. Misschien vonden ze het relevanter om de mensen nog maar eens te vervelen met een rondje communautair geleuter, wat wel blijkbaar altijd nieuws is in ons landje.
Anyway, volgens veel communicatiewetenschappers is de ondervertegenwoordiging van Afrika bij de westerse media een courant voorkomend fenomeen, zeker niet enkel in Vlaanderen.
Eén ding lijkt me wel zeker, Mugabe heeft geen kwaad telefoontje naar de Reyerslaan gepleegd.

Maar je hebt je stekels opstaan Chipie (ben je een spitsmuis of een egel ? ), en je tracht iedereen die het niet 100% met je wilde theorieën eens is, in het kamp van Mugabe en consoorten te plaatsen, zonder rekening te houden met vorige posts. Dat maakt het nogal moellijk om een serieuze discussie met je te voeren.
Om U op de hoogte te houden hoe het met mijn wilde theorieën is gesteld... Om middernacht was er dus sprake van de problemen in Zimbwabe... en Guinee...
Op het nieuws van 8 uur niets meer over Zimbwabe maar wel over Guinee... ( luister)
Dus waarom was de reportage over Guinee volgens de nieuwsredactie van deze morgen interessant en die over Zimbwabe niet meer?...

Maar lig er niet van wakker... Laat uw hersenen evenwel op tijd een spoeling geven...

Gebruik uw oor en hoor... Hier de uitzending van deze nacht (iets over de helft van de afspeelbalk)

Laatst gewijzigd door Chipie : 13 februari 2007 om 18:14.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 18:39   #43
Rudirainbow
Vreemdeling

Standaard Nee

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Wat ik mij afvraag, Rudi, begint de Zuid-Afrikaanse regering te begrijpen dat Mugabe een oude gekke dictator is, die moet worden aangepakt? Of weegt de herinnering aan de jaren '80 nog door?
Zijn er Zuid-Afrikaanse journalisten, intellectuelen, vakbondsmensen,.. die het ANC oproepen om in Zimbabwe de Movement for Democratic Change te steunen? En als dit zo is, wordt hun stem gehoord?
Ja, elke dag vra mense en vakbonde dit, elke dag swyg Mbeki.
Rudirainbow is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be