Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 februari 2007, 23:49   #41
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

http://www.jhu.edu/jhumag/0207web/number.html
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2007, 23:51   #42
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Weerom de methode: "En, hoeveel zijn er volgens u gestorven?"
Oud 20 februari 2007, 23:54   #43
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zie je, ik zeg het, voor mijn part zijn het er vier miljoen. Ik ben nu tegen de oorlog in Irak, en ik was in 2003 tegen de invasie van Irak; ik bepleit niets dan realistisch non-interventionisme.

Laat het aan ons over, wij zullen tien jaar nadat die rommel daar gedaan is wel duidelijke rapporten kunnen verschaffen over de dodenaantallen &c; en wees gerust, ook het verslag van The Lancet van medio nu zal daar uitvoerig in terug komen.

Denk niet zo aan het "wij zijn nu, nu is speciaal" visietje van een bende gezalfden.
Oud 21 februari 2007, 00:09   #44
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Als je alle doden door VS-bommen optelt zal je ook wel aan een respectabel aantal komen.

Saddam was een moordende klootzak.

Bush ook.

Blair ook.

...
Volledig akkoord. Allen hebben ze massagraven nagelaten. Enkel Saddam is hiervoor berecht. Dat is het verschil.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 00:45   #45
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Weerom de methode: "En, hoeveel zijn er volgens u gestorven?"
Citaat:
The Hopkins researchers reminded everyone that data produced by the same methodology for the Darfur region of Sudan and for Congo had never been discredited, and was routinely quoted by both the United Nations and the U.S. government. They pointed out the historical inadequacies of passive surveillance and official statistics.
Citaat:
"This was one of the most reviewed and edited papers I've ever done," he says.
Citaat:
Interviewers had remembered to ask for death certificates in 87 percent of all cases of reported mortality, and respondents had produced them for 92 percent of those deaths, a good check against recall bias.
't Is toch wel iets professioneler dan u het wil voorstellen me dunkt.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 00:47   #46
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
't Is toch wel iets professioneler dan u het wil voorstellen me dunkt.
Hoe ik het wil voorstellen, doet er zelfs niet toe. Het gaat om wat ik in de kernboodschap zei: we zullen zien.
Oud 21 februari 2007, 01:12   #47
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe ik het wil voorstellen, doet er zelfs niet toe. Het gaat om wat ik in de kernboodschap zei: we zullen zien.
En wij zeggen: nee, we zullen niet zien. Want de enigen die ons konden laten zien, hebt ge snel opgehangen.

Omdat ge fundamenteel niet wilt zien. Saddam kon immers een blaadje openslaan over de Amerikanen en de Britten en hun medeplichtigheid aan de massaslachtingen. Maar ge wilt dat niet zien.

We zullen dus nooit zien. Jammer genoeg.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 01:43   #48
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
En wij zeggen: nee, we zullen niet zien. Want de enigen die ons konden laten zien, hebt ge snel opgehangen.

Omdat ge fundamenteel niet wilt zien. Saddam kon immers een blaadje openslaan over de Amerikanen en de Britten en hun medeplichtigheid aan de massaslachtingen. Maar ge wilt dat niet zien.

We zullen dus nooit zien. Jammer genoeg.
Ik wil dat wel zien. Graag zelfs.

Laatst gewijzigd door lombas : 21 februari 2007 om 01:44.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 07:55   #49
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik voel mij natuurlijk onmiddellijk aangesproken.

De rekenkunde leert ons echter dat de VS na vier jaar tijd al meer dan twee tot drie keer meer dodelijke slachtoffers hebben gemaakt in Irak, dan Saddam in 30 jaar tijd.

U vindt één massagraf met 250 doden om de maand.
Wij vinden één massagraf met 500 doden elke week.

Iraqi Dead May Total 600,000, Study Says

A team of American and Iraqi public health researchers has estimated that 600,000 civilians have died in violence across Iraq since the 2003 American invasion, the highest estimate ever for the toll of the war here.
[...]
It is the second study by researchers from the Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health. It uses samples of casualties from Iraqi households to extrapolate an overall figure of 601,027 Iraqis dead from violence between March 2003 and July 2006.

The findings of the previous study, published in The Lancet, a British medical journal, in 2004, had been criticized as high, in part because of its relatively narrow sampling of about 1,000 families, and because it carried a large margin of error.

The new study is more representative, its researchers said, and the sampling is broader: it surveyed 1,849 Iraqi families in 47 different neighborhoods across Iraq. The selection of geographical areas in 18 regions across Iraq was based on population size, not on the level of violence, they said.

http://www.nytimes.com/2006/10/11/wo...rssnyt&emc=rss

Dat zijn de wetenschappelijke feiten. Uw massagraf is ook een feit. Maar tot nog toe werden in Irak véél en véél minder doden in massagraven gevonden dan de 600,000 doden die sinds 2003 al zijn gevallen.

Genoeg gezegd. Terug naar de bloedige orde van de dag: de voortdurende moorddadige bezetting van een olierijk land.

En hoeveel van die Iraqi's zijn afgemaakt door Iraqi's, ... ?

Jullie vergeten hier dat dit geen oorlog is van Amerikanen tegen Irakese burgers, maar dat dit een godsdienstoorlog is tussen irakese burgers...

niks meer of minder dan dat, Als Bush slim is, haalt hij zijn jongens daar weg, die Iraki's gaan mekaar dan gedurende een jaar of zo mekaar uitmoorden, en daarna laat ge den UNO de strijdende partijen met mekaar babbelen en deelt ge het land op. in allemaal kleine stukskes.... een stukske voor Iran, een voor Turkije, etc... iedereen tevreden, ...

Deze oorlog had er trouwens ook gekomen na de onvermijdelijke dood van de dictator, had men Sadam niet van de troon gehaald.

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 21 februari 2007 om 07:56.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 08:54   #50
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
En hoeveel van die Iraqi's zijn afgemaakt door Iraqi's, ... ?

Jullie vergeten hier dat dit geen oorlog is van Amerikanen tegen Irakese burgers, maar dat dit een godsdienstoorlog is tussen irakese burgers...

niks meer of minder dan dat, Als Bush slim is, haalt hij zijn jongens daar weg, die Iraki's gaan mekaar dan gedurende een jaar of zo mekaar uitmoorden, en daarna laat ge den UNO de strijdende partijen met mekaar babbelen en deelt ge het land op. in allemaal kleine stukskes.... een stukske voor Iran, een voor Turkije, etc... iedereen tevreden, ...

Deze oorlog had er trouwens ook gekomen na de onvermijdelijke dood van de dictator, had men Sadam niet van de troon gehaald.
Misschien, maar minder waarschijnlijk dan door de huidige reden.

De Baath partij zou dan immers nog bestaan, evenals het hele machtsapparaat.

Het verdwijnen van die structuren is een van de grootste struikelblokken in Irak. En het terug opbouwen ervan blijkt nu de grootste uitdaging te zijn.
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 12:25   #51
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik voel mij natuurlijk onmiddellijk aangesproken.

De rekenkunde leert ons echter dat de VS na vier jaar tijd al meer dan twee tot drie keer meer dodelijke slachtoffers hebben gemaakt in Irak, dan Saddam in 30 jaar tijd.

U vindt één massagraf met 250 doden om de maand.
Wij vinden één massagraf met 500 doden elke week.

Iraqi Dead May Total 600,000, Study Says

A team of American and Iraqi public health researchers has estimated that 600,000 civilians have died in violence across Iraq since the 2003 American invasion, the highest estimate ever for the toll of the war here.
[...]
It is the second study by researchers from the Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health. It uses samples of casualties from Iraqi households to extrapolate an overall figure of 601,027 Iraqis dead from violence between March 2003 and July 2006.

The findings of the previous study, published in The Lancet, a British medical journal, in 2004, had been criticized as high, in part because of its relatively narrow sampling of about 1,000 families, and because it carried a large margin of error.

The new study is more representative, its researchers said, and the sampling is broader: it surveyed 1,849 Iraqi families in 47 different neighborhoods across Iraq. The selection of geographical areas in 18 regions across Iraq was based on population size, not on the level of violence, they said.

http://www.nytimes.com/2006/10/11/wo...rssnyt&emc=rss

Dat zijn de wetenschappelijke feiten. Uw massagraf is ook een feit. Maar tot nog toe werden in Irak véél en véél minder doden in massagraven gevonden dan de 600,000 doden die sinds 2003 al zijn gevallen.

Genoeg gezegd. Terug naar de bloedige orde van de dag: de voortdurende moorddadige bezetting van een olierijk land.
Er is geen enkele amerikaan betrokken geweest tot op heden bij de bomaanslagen die voor de doden zorgen elke dag. Niet liegen é.
Pure onzin dus.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 12:28   #52
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens de Lancet was 1/3de van die 600000 rechtstreeks door vuur van de coalition forces. En dan spreken we nog niet over de doden onder de sancties, door verarmd uranium, door kapotte civiele infrastructuur, economiusche malaise, ...
Je bedoelt door de onwil van Saddam die weigerde mee te werken aan alles wat men vroeg. Saddam wist dat er sancties door zouden komen en wist dat er mensen door gingen sterven...hij heeft dit naast zich neergelegt en gewoonweg zijn zin gedaan, de doden als gevolg van zijn daden deden hem niets. Hij heeft zijn volk laten sterven door niet mee te werken.
Oud 21 februari 2007, 12:31   #53
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We zullen inderdaad nooit weten hoeveel doden er onder Saddam gevallen zijn. We hadden dat kunnen achterhalen door de man voor een internationale rechtbank te brengen. Zo hadden we de geschiedenis én de slachtoffers eer aan kunnen doen door de feiten op tafel te leggen.

Maar ja, de door u zo geliefkoosde puppet-regering van Irak besliste daar anders over.

Saddam Hussein heeft *officieel* niet meer dan 148 doden op zijn geweten. Al de rest is speculatie.
148 zeg je, meer dan genoeg om de doodstraf te krijgen.

Ondertussen schiet er enkel nog maar een hoopje rottend vlees over van onze saddist saddam. Meer verdient hij niet, wormenvoer.
Oud 21 februari 2007, 12:32   #54
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volledig akkoord. Allen hebben ze massagraven nagelaten. Enkel Saddam is hiervoor berecht. Dat is het verschil.
Hij was ook als enigste verantwoordelijk. Zonder saddam was dit allemaal niet gebeurt.
Oud 21 februari 2007, 12:37   #55
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De rekenkunde leert ons echter dat de VS na vier jaar tijd al meer dan twee tot drie keer meer dodelijke slachtoffers hebben gemaakt in Irak, dan Saddam in 30 jaar tijd
Voor het gemak vergeet U natuurlijk dat miljoen doden tijdens de achtjaar durende oorlog tegen Iran?
De bezetting van Koeweit was nogal snel gedaan, die stoute Amerikanen toch!

En dan verder het lijstje, dagelijks aangevuld, van doden die uit naam van een of andere maangod worden gepleegd. Ook weeral die stoute Amerikanen zeker?

http://www.thereligionofpeace.com/index.html#Attacks

ze doen de moeite al niet meer om een totaal te maken.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 15:51   #56
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En voor de rest, zoals het een goed historicus betaamt, wacht ik tot minstens enkele jaren nadat dat conflict voorbij is, zodat ik weet welke bronnen te raadplegen.
Zoals het een politicoloog betaamt, vind ik dat historici de neiging hebben om te overdrijven met hun "we zullen zien, laat ons nog een tijdje wachten". Uiteindelijk leidt dit tot excessen, zoals wordt geïllustreerd door het volgende citaat. Men vroeg aan Deng Xio Ping wat de impact van de Franse Revolutie was. "Het is veel te vroeg om daar al een uitspraak over te doen", antwoorde Deng.
Oud 21 februari 2007, 16:07   #57
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Zoals het een politicoloog betaamt, vind ik dat historici de neiging hebben om te overdrijven met hun "we zullen zien, laat ons nog een tijdje wachten". Uiteindelijk leidt dit tot excessen, zoals wordt geïllustreerd door het volgende citaat. Men vroeg aan Deng Xio Ping wat de impact van de Franse Revolutie was. "Het is veel te vroeg om daar al een uitspraak over te doen", antwoorde Deng.
Deng Xiaoping - The tale of a notorious Chinese historian

Ik wacht vol spanning op het artikel met zijn credenties.
Oud 21 februari 2007, 16:07   #58
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Voor het gemak vergeet U natuurlijk dat miljoen doden tijdens de achtjaar durende oorlog tegen Iran?
De bezetting van Koeweit was nogal snel gedaan, die stoute Amerikanen toch!

En dan verder het lijstje, dagelijks aangevuld, van doden die uit naam van een of andere maangod worden gepleegd. Ook weeral die stoute Amerikanen zeker?

http://www.thereligionofpeace.com/index.html#Attacks

ze doen de moeite al niet meer om een totaal te maken.
Wat heeft uw bijdrage hier te maken met Irak?
(dat heeft de minister van irritatie daarnet ook aan mij gevraagd)...

Laatst gewijzigd door Chipie : 21 februari 2007 om 16:07.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 16:27   #59
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deng Xiaoping - The tale of a notorious Chinese historian

Ik wacht vol spanning op het artikel met zijn credenties.
Ik wilde niet insinueren dat Deng Xioa Ping een befaamd historicus was. Maar zijn uitspraak illustreert de ultieme logica van en dergelijke opstelling. In de oudheid vonden historici "afstand" in tijd en ruimte helemaal geen voorwaarde voor geschiedschrijving, integendeel. Herodotus, Thucydides, Sallustius, Cassius Dio, Tacitus, ... schreven ook en vooral over hun eigen tijd, en vaak puttend uit persoonlijke waarnemingen.

Trouwens, ik woon samen met een historica. Ik durf niets slechts zeggen over deze uiterst waardevolle bevolkingsgroep.
Oud 21 februari 2007, 17:51   #60
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens de Lancet was 1/3de van die 600000 rechtstreeks door vuur van de coalition forces. En dan spreken we nog niet over de doden onder de sancties, door verarmd uranium, door kapotte civiele infrastructuur, economiusche malaise, ...
Zeker niet juist.Feitelijk onmogelijk gezien de wijze waarop de oorlog gevoerd werd en wordt.Ondergraaft eens temeer de cijfers.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be