Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 februari 2007, 20:11   #41
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Je kan van apple zeggen wat je wil, maar ik zie Microsoft pas jaaaren later met nen "iPod" komen en je kan er vanalles over zeggen maar die iPhone ziet er ook weer niet verkeerd uit. Vernieuwend in alle geval.
Microsoft heeft nochthans veel meer middelen dan Apple en zij hebben (wel in mindere mate dan Apple, maar toch) belang bij een goed hardware-segment. Het laatste 'schokkende feit' van Microsoft was de Xbox en toen was de PS er ook al jaren.

Het moet een strategie zijn bij Microsoft om anderen het creatieve denken te laten uitvoeren en dan later er ofwel enkele graantjes (Zune) of enkele scheepsladiingen graantjes (Vista) van mee te pikken.
En het werkt, dus je kan het ze niet eens kwalijk nemen.

Laatst gewijzigd door BigF : 7 februari 2007 om 20:12.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 08:27   #42
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Het moet een strategie zijn bij Microsoft om anderen het creatieve denken te laten uitvoeren en dan later er ofwel enkele graantjes (Zune) of enkele scheepsladiingen graantjes (Vista) van mee te pikken.
Het is een M$ strategie. Ook om bedrijfjes die een nieuwe betekenisvolle ontwikkeling gemaakt hebben op te kopen en de nieuwe ontwikkeling in de kast te steken om eerst het gangbare volledig uit te melken. Als er een gat is wordt eerst nog geprobeerd ze via de rechtbank op de knieën te krijgen.
Zonder M$ stonden we technologisch waarschijnlijk al heel wat verder. Daarbij ook de uitgeschakelde concurrentie niet vergeten.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 08:29   #43
lordoffaith
Provinciaal Statenlid

lordoffaith's schermafbeelding

Standaard

Ik ken totaal niks van pc's enzo (ale niks niet veel toch) ma mijn pa ga ne pc kopen met vista , kan ik dan nog iets van mijn games spelen of niet?
Oud 8 februari 2007, 12:13   #44
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle Bekijk bericht
Anyway, als developer kan ik er niks mee aanvangen hier op het werk, de software ervoor is gewoon niet beschikbaar , en dat zal ook nooit zo zijn volgens mij .
VMWare, Boot Camp,...
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 12:43   #45
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
VMWare, Boot Camp,...
En wat dan ? 10 gig aan geheugen steken om het iet of wat deftig te laten draaien ?

Ah nog iets, wat was/is er zo vernieuwend aan de iPod ? Er waren toen al betere en goedkopere alternatieven op de markt. Dus de mensen kochten dat enkel voor het design ??
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 12:50   #46
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
You tell me. In ieder geval blijf ik erbij dat er NU geen echte virussen voor Mac zijn. En voor Windows wel (al jaren overigens). Als ik dan nu moet kiezen, kies ik voor Mac.
Uw vriend(in) ziet er nu misschien heel mooi uit, maar voor hoelang eh? Gooi je ze daarom buiten?
natuurlijk we... heu niet... lol

Citaat:
Smaken verschillen ja, dat is waar, maar lees elke review aangaande laptops en als er een Mac bijzit komt die er meestal als mooiste uit. En ik hoor zelden kritiek op hun uitzicht. Maar idd, smaken verschillen...
wees ZEEER voorzichtig met wat 'boekskes' en 'sitejes' u aanraden... Het is door de jaren heen moeilijk geworden om pc's te vergelijken, en veel hangt af wat wat de gebruiker wil.

Citaat:
You tell me. Betamax was ook veel beter dan VHS maar toch...
Marketing machines alla microsoft zijn geen kleine jongens meer, die kennen de klappen van de zweep wel. Zo ook alle andere grotere of kleinere bedrijven die eigenlijk concurenten zijn van mac, en dat zijn er redelijk veel hoor. Mettertijd is dat minder geworden toen de mac veel meer pc compatibel begon te worden, en ook met dezelfde problemen van compatibiliteit begon te sukkelen als MS. Maar ze hebben nog de reputatie van 'een gans anders werkende' pc te zijn... onterecht deze dagen, maar ja, reputatie he...

Citaat:
Iemand die al enkele jaren met Windows werkt is zo met Mac weg, software is er idd minder maar voldoende. En dat software van derden er op Mac anders uitziet of anders werkt kan je Apple moeilijk verwijten.
Ik verwijt de mac niet dat hij anders is, hij moet het zijn, als het iests teveel op een windows moest trekken dan stapt microsoft prompt de boksring in... Maar dat neemt niet weg dat bij een overstap van non-mac naar mac je toch een paar dagen hier en daar zult zoeken, en van tijd tot tijd zult vloeken... zeer normaal... hetzelfde zie je met mensen die de overstap meken van mac naar non-mac...

Citaat:
gelukkig dat ze verschillen!
Die alien-ware laptops zijn toch niet mooi?
Of het moet zijn dat je nog geen twintig bent, dan kan ik het je vergeven.

Doe er maar gerust 10 jaartjes bij, bij je voorzichtige schatting. Mijn pc's moeten niet super slick zijn... Ik ben gamer en mijn pc is daar op voorzien, een laptop heb ik niet, daar ze niet echt geschikt zijn voor gaming als je geen BERGEN geld hebt (voor bvb aan alienware)
De pc die ik nu heb ziet er zo uit : p4-3.6GHz, 2.5GB ram, Dual GF6800GT (SLI setup), 2x70GB-10K rpm hdd in raid (stripe), audigy 2, goeie voeding van true 550W, en de gewoonlijke zaken. Een pc waar de modale mac schrik van zou krijgen dus...

Laatst gewijzigd door Zyp : 8 februari 2007 om 13:02.
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 12:59   #47
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lordoffaith Bekijk bericht
Ik ken totaal niks van pc's enzo (ale niks niet veel toch) ma mijn pa ga ne pc kopen met vista , kan ik dan nog iets van mijn games spelen of niet?
JA, microsoft heeft door de jaren heen meer en meer oog gekregen voor de gamers, ten dele door hun x-box weliswaar.

Maar wees voorzichtig, volgens heel wat van de mensen die ik ken en ook zoals ik spelletjes spelen, gaan er HEEL wat wachten. De reden is simpel : vista blijkt op games gebied nu nog wel trager te zijn, en ook onveiliger dan xp. XP heeft immers al jaren hotfixes, service packs en verbeteringen achter de rug. Op termijn verwacht men de prestaties te kunnen verbeteren, maar vista IS een PAK zwaarder dan xp zowiezo.

Als je nu ECHT een nieuwe pc koopt, koop er dan een oem vista bij... Beter is nog wat te wachten. Dat ga ik ook doen, nog even de kat uit de boom kijken... Niet omdat ik vista niet wil, maar omdat ik weet dat er toch nog werk aan is...

Laatst gewijzigd door Zyp : 8 februari 2007 om 13:00.
Oud 8 februari 2007, 13:07   #48
Visjnu
Minister

Standaard

Citaat:
En wat dan ? 10 gig aan geheugen steken om het iet of wat deftig te laten draaien ?
Voor Boot Camp is geen extra geheugen nodig.

Voor VMWare valt het allemaal goed mee. Ik draai hier geregeld op mijn 1.5gig RAM laptopje 3 guest operating systems simultaan, zonder problemen.
Oud 8 februari 2007, 13:11   #49
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Voor Boot Camp is geen extra geheugen nodig.

Voor VMWare valt het allemaal goed mee. Ik draai hier geregeld op mijn 1.5gig RAM laptopje 3 guest operating systems simultaan, zonder problemen.
wat aantoont dat je systeem 3 os'en kan draaiende houden... wat is het nut daarvan? Het nut van een os is om ANDERE zaken daar uit te voeren... Wat als je dan die 3 os'en eens deftig belast?
Oud 8 februari 2007, 13:13   #50
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nussbaum Bekijk bericht
Zodra er software voor komt koop ik ook een mac.
De nieuwe Mac's draaien op intel. Je kan er een aparte opstartschijf maken voor Mac OSX en een ander Windows voor je spelletjes. Zo draait alles op je Mac. Slim van Apple ...

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 13:30   #51
Visjnu
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
wat aantoont dat je systeem 3 os'en kan draaiende houden... wat is het nut daarvan?
Het is onder andere een prachtige en praktische test omgeving die je overal mee kan nemen. Met wat fantasie zijn er zoveel leuke toepassingen

Citaat:
Het nut van een os is om ANDERE zaken daar uit te voeren... Wat als je dan die 3 os'en eens deftig belast?
Ik belast die 3 os'en deftig

Als je gewoon Windows wil draaien in VMWare op OS X, heb je echter maar 1 guest OS nodig.
Oud 8 februari 2007, 13:31   #52
Visjnu
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
De nieuwe Mac's draaien op intel. Je kan er een aparte opstartschijf maken voor Mac OSX en een ander Windows voor je spelletjes. Zo draait alles op je Mac. Slim van Apple ...
Het is Boot Camp die dat regelt.
Oud 8 februari 2007, 14:22   #53
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Nu effe mijn vraagje. Zijn er ook gratis vette skins te krijgen voor windows xp?
Oud 8 februari 2007, 15:18   #54
DenMathias
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Is er iemand die het nieuwe snufje van ome Bill ondertussen al uitgetest heeft? En zo ja, is het een beetje de moeite of blijven we voorlopig beter nog wat met onze oude besturingssysteempjes werken?
Blijf maar bij XP tot je een nieuwe PC koopt

Viva Linux voor mij. Er zijn een paar developers bezig een driver aan 't maken voor mijn draadloze netwerk-kaart, en zodra die goed genoeg werkt, schakel ik volledig over

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
Dat zal echt niet lang meer duren. Er zijn nu wel al virussen en spyware die mac kunnen besmetten, maar bekeken tegenover het geheel is het mac aandeel in virussen en spyware klein tot zeer klein. Maar nogmaals, voor hoelang nog?
*NIX systemen (zoals OS X en Linux) hebben een heel deftig 'permissies-model', wat de veiligheid heel wat beter maakt dan Windows XP. Gelukkig voor de Windows-gebruikers begint Vista dit model ook te gebruiken (al is het uiteraard niet helemaal hetzelfde).

Citaat:
Je kan van apple zeggen wat je wil, maar ik zie Microsoft pas jaaaren later met nen "iPod" komen en je kan er vanalles over zeggen maar die iPhone ziet er ook weer niet verkeerd uit. Vernieuwend in alle geval.
Microsoft heeft nochthans veel meer middelen dan Apple en zij hebben (wel in mindere mate dan Apple, maar toch) belang bij een goed hardware-segment. Het laatste 'schokkende feit' van Microsoft was de Xbox en toen was de PS er ook al jaren.

En het werkt, dus je kan het ze niet eens kwalijk nemen.
Dat is inderdaad correct, er wordt vaak gekopieerd, maar 't is wel zo dat men wat overdrijft. Als je sommige mensen hoort vertellen, is 't alsof Microsoft ALLES haalt bij Apple. Da's zwaar overdreven.

Het is nu eenmaal zo dat iedereen van iedereen kopieert bij besturingssystemen.
Kijk maar naar Spaces in OS X, gewoon afkomstig uit de andere *NIX-systemen.

Nu, Microsoft heeft wel de, ietwat smerige, tactiek om na een paar jaar in de markt te komen, miljarden dollars tegen een product aan te gooien, om op die manier een monopolie te verkrijgen in de markt. Eenmaal dat gebeurd is, valt de ontwikkeling stil.

Ik neem aan dat het wel legaal zal zijn, maar 'k vind het toch smerig (een voorbeeld: Netscape vs. Internet Explorer).

Over dat VMWare gedoe: hoewel het behoorlijk wat RAM opslokt, is VMWare wel heel handig om extra programma's te draaien. En met de dual-core processors die tegenwoordig op de markt zijn (en binnenkort quattro-core processors), vertraagt het de computer amper nog.
DenMathias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 15:30   #55
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Wat is dat? Mac?
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 16:07   #56
Calle
Parlementslid

Standaard

Werkt er hier al iemand met die Ubuntu trouwens ?
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 16:22   #57
Visjnu
Minister

Standaard

Citaat:
Werkt er hier al iemand met die Ubuntu trouwens ?
ja
Oud 8 februari 2007, 16:26   #58
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Is er iemand die het nieuwe snufje van ome Bill ondertussen al uitgetest heeft? En zo ja, is het een beetje de moeite of blijven we voorlopig beter nog wat met onze oude besturingssysteempjes werken?
ik blijf bij mijn ouwe getrouwe besturingssysteem: Linux (Suse 9.2)
Stabiel en gratis!
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 16:34   #59
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Moest mijn vrouwke niet zo inflexibel zijn en ook met OpenOffice.org overweg kunnen (het enigste wat ze gebruikt is MS Office en Firefox en dat laatste is er immers), dan smeet ik Windows XP van de PC om alles lekker op Ubuntu Linux te laten draaien. Dat spul heeft dus nog NOOIT gecrashed.

Ook Mac lijkt me lekker, maar ja... Zie vorige paragraaf...
Een beetje koppig, dat vrouwke van jou eh?

Wat is haar probleem trouwens met openoffice. Ik gebruik het al jaren.
Het enige probleem dat ik heb, is dat het spelen van winblows presentations niet foutloos verloopt op mijn openoffice 2.1 onder suse 9.2.
De klank laat het afweten.

Maar het heeft volgens mij niets met openoffice te maken.
Allicht is er een ander programma, dat beslag legt op de sound kaart.
Ben eigenlijk te lui om achter de oplossing te zoeken, wegens niet echt belangrijk.

Trouwens een paar leuke tekstjes over linux en billware (also known as microshit, micro$oft, messy dos, winblows etc. )
Eigen verzamelijk, gevonden hier en daar.
http://www.turnervalleygang.com/linux_humor/index.html
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 16:34   #60
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
ik blijf bij mijn ouwe getrouwe besturingssysteem: Linux (Suse 9.2)
Stabiel en gratis!
Idem, windows 3.1 blijft het doen!
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be