Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moet de wapenwet aangepast worden ?
Neen , nu is hij goed en duidelijk. 13 23,64%
Ja , laat iedereen zijn eigen wapens in huis halen. 31 56,36%
Laat ons ALLE wapens in Belgie vernietigen. 7 12,73%
Ik heb zwarte band in karate... ik ben zelf een wapen. 4 7,27%
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 5 januari 2004, 19:48   #41
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Wapendracht verplicht voor bewoners dorpje Kansas
De 210 inwoners van het gehucht Geuda Springs in de Amerikaanse deelstaat Kansas zullen binnenkort bij wet verplicht zijn een wapen én munitie in huis te hebben. Amerikaanse media meldden maandag dat de gemeenteraad van Geuda Springs hiertoe heeft beslist. De reden is niet de algehele oorlog tegen de terreur of al te grote invloed van Charlton Hestons wapenlobby NRA, maar de constatering dat het dorpje geen politiekantoor heeft. Wie eerlang zonder wapen in huis betrapt wordt, mag een boete van tien dollar verwachten. Het gemeentelijke besluit geldt evenwel niet voor fysiek en/of geestelijk gehandicapte mensen én voor burgers die morele bezwaren tegen schiettuigen hebben.
wat wil u nu zeggen met dit gezwam? Dat we de politie moeten afschaffen en iedereen een wapen geven? Totdat er een Blokker wordt neergeschoten
Ook moet ik hier zien dat men zééééér selectief kan quoten.
IK zeg niets! Het komt uit de krant!

En waarom moet dat weeral zo racistisch zijn.
Waarom niet een "onschuldige" inbreker?
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2004, 20:17   #42
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Fernand,

Wat met dronken cowboys?

Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2004, 21:22   #43
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
De meeste inbraken om wapens gebeuren, bij de proefbank van Luik.
Bij de poltiediensten, en bij het leger.
Laat men al de burger-schutters hun wapens op een plaats opbergen........ dan zal daar heel gemakkelijk de buit gehaald worden.
Een echte doordenker voor sommigen, als schutter moet U zich nu inschrijven in een speciaal boek.
Men moet daarin zetten, datum, naam, ADRES en met welk type wapen U schiet.
Zo kan gelijk welke geintreseerde weten wie wat heeft, en waar het te vinden is. Goeie wetgevers hebben wij
De bende van Nijvel ging haar arsenaal wel bij de groep Diane pikken
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2004, 21:26   #44
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Laatst was ik bij een diamantair op bezoek, en hij liet mij zijn riotgun zien. Toen ik dat wapen ens goed bekeken had, vroeg ik hem wanneer hij de laatste keer dat wapen uit elkaar heeft gehaald om het te onderhouden. Hij zei dat hij dat nog nooit had gedaan en niet eens wist hoe hij het uit elkaar moest halen. Maar hij had het al wel 10 jaar in zijn safe zitten. Stel je voor dat ooit de situatie zich voordoet en hij dat wapen gaat gebruiken. Dan kan je maar best maken dat je uit de voeten bent, want he zou gewoon in zijn gezicht uit elkaar durven spatten!

U bent werkelijk een expert
normaal doet een riotgun dat toch niet als de loop niet verstopt is, zelfs zo slecht onderhouden. (sommige Mosbergs hadden wel een te zwakke kamer of loop, maar toch....)
Oud 5 januari 2004, 21:29   #45
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Vele duizenden Vlaamse pendelaars rijden via de mooie Keizer Karellaan (Koekelberg) elke werkdag Brussel binnen.

Afgelopen zaterdagnacht werd een jongeman aan de Keizer Karellaan, vlakbij de ingang van de Leopold II-tunnel, aangevallen door "een twintigtal jonge Afrikanen" en "bewerkt met messen en een bijl".

Maar dit zijn geen wapens zeker piano ?

Out of Afirica was een romantische film... maar keiharde feiten in Brussel !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2004, 21:31   #46
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Vele duizenden Vlaamse pendelaars rijden via de mooie Keizer Karellaan (Koekelberg) elke werkdag Brussel binnen.

Afgelopen zaterdagnacht werd een jongeman aan de Keizer Karellaan, vlakbij de ingang van de Leopold II-tunnel, aangevallen door "een twintigtal jonge Afrikanen" en "bewerkt met messen en een bijl".

inderdaad, als je enkel maar eens je eigen mening zou vormen hé Ancapa ipv altijd de VB-website te copy-pasten, dan zl je al aan heel wat geloofwaardigheid winnen
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2004, 21:36   #47
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wapendracht verplicht voor bewoners dorpje Kansas
De 210 inwoners van het gehucht Geuda Springs in de Amerikaanse deelstaat Kansas zullen binnenkort bij wet verplicht zijn een wapen én munitie in huis te hebben. Amerikaanse media meldden maandag dat de gemeenteraad van Geuda Springs hiertoe heeft beslist. De reden is niet de algehele oorlog tegen de terreur of al te grote invloed van Charlton Hestons wapenlobby NRA, maar de constatering dat het dorpje geen politiekantoor heeft. Wie eerlang zonder wapen in huis betrapt wordt, mag een boete van tien dollar verwachten. Het gemeentelijke besluit geldt evenwel niet voor fysiek en/of geestelijk gehandicapte mensen én voor burgers die morele bezwaren tegen schiettuigen hebben.

Gazet van Antwerpen, 2 December 2003

nog zo geen slechte wet.

Een verplichte cursus (verplicht : da's toch redelijk links hé?) omgaan met vuurwapens zou de meeste mensen wel goed doen.
'k wil maar zeggen; vóór ik de meisjes ontdekte had ik er ook schrik van (zou ik beter nog hebben )

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2004, 21:36   #48
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:

inderdaad, als je enkel maar eens je eigen mening zou vormen hé Ancapa ipv altijd de VB-website te copy-pasten, dan zl je al aan heel wat geloofwaardigheid winnen
in welke krant stond dat elders vandaag ????????????? iemand moet toch de informatie doorgeven of mag dat ook niet meer
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2004, 21:59   #49
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa

Out of Afirica was een romantische film... maar keiharde feiten in Brussel!
Ineens een 20-tal? Een hele stam dus?
Zomaar, zonder reden? en Afrikanen met messen en een bijl"?
Waren er ook kannibalen bij? en Indianen?

? Was je er bij 't zijn me de lappen! Maak d�*t méé!
Vreemd, Ik woon zo lang in Brussel en kwam dat nooit tegen, en kwam ook nooit iemand tegen die het gezien had...

Sterke verhalen! Wat jij al niet meemaakt toch...
Oud 5 januari 2004, 22:53   #50
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano

Ps: ik heb geen moreel bezwaar tegen schiettuigen, zolang ze maar in de juiste handen liggen.
kom nu , jij weet ook dat mensen maar mensen zijn... Ik begrijp je vertrouwen hier niet !!! Wiens handen zijn dezer dagen te vertrouwen ???
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2004, 23:00   #51
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door damawallaby
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
De stocks van het ex-Rode Leger circuleren voor een spotprijs in het oostblok: 20€ voor een vuurwapen, wie zegt beter?(en 't is nog redelijke kwaliteit ook, zo'n AK-47 of een Radom!)
35 Euro voor nen AK 47 splinternieuw, met magazijnen en munitie
105 Euro voor ne Skorpion, magazijnen en holster.
Deze prijzen zijn echt belachelijk,. en ik verbaas me erover dat (bijna) iedereen een wapen heeft ... 8)
morgen wil ik er ook een paar...(en als een officiele wapenhandelaar ze zou verkopen????)
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
Oud 5 januari 2004, 23:04   #52
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door "filosoof
Wat komen hier de "indianen " bij doen ???
Oud 5 januari 2004, 23:05   #53
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door damawallaby

35 Euro voor nen AK 47 splinternieuw, met magazijnen en munitie
105 Euro voor ne Skorpion, magazijnen en holster.
Deze prijzen zijn echt belachelijk,. en ik verbaas me erover dat (bijna) iedereen een wapen heeft ... 8)
morgen wil ik er ook een paar...(en als een officiele wapenhandelaar ze zou verkopen????)
reken dan rond de 1000 euro.

tss wat een winstmarges!! beter dan drugs verdoemme!

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2004, 23:09   #54
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience
Citaat:
reken dan rond de 1000 euro.
Plus gratis een pakske condooms
Oud 5 januari 2004, 23:12   #55
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Chill Effect
Fernand,

Wat met dronken cowboys?

Oud 5 januari 2004, 23:15   #56
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laatst was ik bij een diamantair op bezoek, en hij liet mij zijn riotgun zien. Toen ik dat wapen ens goed bekeken had, vroeg ik hem wanneer hij de laatste keer dat wapen uit elkaar heeft gehaald om het te onderhouden. Hij zei dat hij dat nog nooit had gedaan en niet eens wist hoe hij het uit elkaar moest halen. Maar hij had het al wel 10 jaar in zijn safe zitten. Stel je voor dat ooit de situatie zich voordoet en hij dat wapen gaat gebruiken. Dan kan je maar best maken dat je uit de voeten bent, want he zou gewoon in zijn gezicht uit elkaar durven spatten!

Hallooo, kom nu , er bestaat echt wel een beetje gevaar in een niet onderhouden wapen
Oud 5 januari 2004, 23:27   #57
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door "filosoof
Wat komen hier de "indianen " bij doen ???
Als jij Afrikaanse volksstammen met messen en bijlen in Brussel ziet, waarom dan geen Indianen?
Waren er ook koppensnellers uit Borneo bij?
Je bent een olijkerd!!
Oud 5 januari 2004, 23:29   #58
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Hallooo, kom nu , er bestaat echt wel een beetje gevaar in een niet onderhouden wapen
als 't een goed wapen is en de loop is een beetje proper, dan niet, in principe...
Oud 5 januari 2004, 23:35   #59
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vreemd, Ik woon zo lang in Brussel en kwam dat nooit tegen, en kwam ook nooit iemand tegen die het gezien had...
Fosiel, kom jij eigenlijk nog eens buiten, behalve dan op zondag? Of mag je niet van het vrouwtje?
Oud 5 januari 2004, 23:38   #60
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Citaat:
Fosiel, kom jij eigenlijk nog eens buiten, behalve dan op zondag? Of mag je niet van het vrouwtje?
Maar welpje toch...
Heb jij dan al wel ganse stammen uit Afrika, met messen en bijlen, gezien die hier in Brussel mensen aanvallen? En jij komt helemaal vanuit Ronse om dat te zien? Heb je dan geen schrik?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be