![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Er is wel iets mis met niet-moslims te verbieden om haram voedsel te eten. Waarom zou men dat doen? In het verleden heeft men niet-vegetarische kinderen toch ook nooit verboden om vlees te eten op buitenschoolse activiteiten.
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Btw, ik eet zelf meestal halal vlees maar ik heb daar ZELF voor gekozen, had iemand het mij VERPLICHT dan kon ie het steken waar de zon niet schijnt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister
|
![]() Wat we niet mogen vergeten: het is een beslissing van de school, ik denk niet dat de moslimgemeenschap blij is met deze 'oplossing' die alleen voor controverse zorgt. (Al gaan er ook wel moslims zijn die zich te pletter lachen)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Niemand heeft nadeel aan halal-vlees te eten. Het voordeel daarentegen is dat je ook kinderen betrekt van ouders die zo conservatief zijn dat ze et hun kinderen moeilijk maken van te integreren. Zo'n ethische vraagstukken moet je pragmatisch bekijken.
![]() |
![]() |
#45 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben opgegroeid met het feit dat jaarlijks een varken op straat werd geslacht voor de feesten, wat is het verschil?
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het vlees dat moslims wénsen te eten, is vlees van dieren die niet volgens onze diervriendelijke wetten geslacht werden, maar die onverdoofd de keel worden overgesneden en nog een tiental minuutjes mogen liggen doodspartelen, nadat de ISLAMITISCHE slager hun de halsslagader heeft overgesneden. In plaats dat het rituele slachten als uitzondering wordt bezien, wordt dit nu door Voorhamme opgedrongen aan de meerderheid van niet-islamitische leerlingen. (44% allochtonen is niet hetzelfde als 44% moslims). Nochtans staat in de koran klaar en duidelijk dat ze ook het vlees dat joden en christenen hebben geslacht mogen opeten. Dat er tijdens een weekje bosklassen voor het gemak geen varkensvlees wordt geserveerd kan ik nog aanvaarden, maar dat onze kinderen verplicht worden om vlees te eten dat ritueel werd geslacht (omdat ze het toch niet proeven!) is er over. Dan kunnen moslims evengoed niet-ritueel geslacht vlees eten want "dat proeven ze ook niet". Ten andere wel grappig dat één van de redenen de kostprijs is (geen dubbele bereidingen), terwijl nochtans varkensvlees die kostprijs zwaar zou kunnen doen dalen. En mijn kinderen lusten dan weer geen schaap! Zullen we dan maar niemand schaap aanbieden?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 13 februari 2007 om 09:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Euhm... een rituele slachting is in de verste verte niet te vergelijken met onze gangbare slachting en daar gaat het niet over... Ze bereiken hiermee meer slecht dan goed, en dat merk je aan de reactie van de ouders. Zoals ik al zei, wij eten thuis meestal halal vlees maar owee de dag dat mijn zoon met een briefje naar huis komt dat iedereen op schooluitstappen halal voorgeschoteld krijgt zonder enige inspraak van leerlingen of ouders. De autochtonen krijgen geen keuze, ze moeten buigen voor de allochtonen, waar gaat dat eindigen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
- zij niet volgens religieuze regels grootgebracht worden - zij een gevarieerde voeding krijgen, mét ondermeer varkensvlees - zij niet het risico zouden lopen om nog meer dwaze regels, zoals het dragen van een hoofddoek, zouden moeten ondergaan. Laatst gewijzigd door baarle : 13 februari 2007 om 09:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik ben totaal niet geinteresseerd in een discussie over vlees. Het is gewoon de morele decadentie ten top gedreven terwijl zovele mensen honger lijden. Ik wens hier niks meer mee te maken te hebben. Hebben sommigen hier geen enkele schaamte meer? Waar zijn onze waarden naartoe?
De mate waarop de bevolking in een bepaalde stad steeds meer verkocht wordt in het kader van wat steeds meer lijkt op een globale verborgen afspraak na de verkiezingen daarentegen roept verzet op. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
In plaats dat het rituele slachten als uitzondering wordt bezien, wordt dit nu door Voorhamme opgedrongen aan de meerderheid van niet-islamitische leerlingen. (44% allochtonen is niet hetzelfde als 44% moslims). Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er is meer dan genoeg vlees op deze wereld, maar aangezien hongerigen geen koopkracht hebben zou het verkopen aan hen, de prijs van het vlees elders kelderen. Dus is het vernietigen van het vlees voordeliger dan het te geven aan hongerigen.
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() Ik vind anders dat in de westerse wereld bijzonder weinig mensen verhongeren. En wat er tegen dat moslimvlees tegen is, is simpel :
http://youtube.com/watch?v=iVZe3my3yd8 Vind je dit kunnen dan ? Alle beesten moeten inderdaad geslacht worden, maar het kan toch wel *iets* normaler zulle. Laatst gewijzigd door tomcpp : 13 februari 2007 om 10:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze gaan trouwens niet mee omdat hun ouders niet wensen dat hun maagdelijke dochters de nacht ergens anders doorbrengen: dan worden het hoeren. Enfin, volgens VRT heeft Voorhamme zijn staart al ingetrokken en is het halal kip en kalkoen, geen varkensvlees en keuzemogelijkheid. En nu zien hoeveel islamitische kinderkes meemogen sé! Kaffir ouders kunnen hun kinderen misschien wat salami-worstjes meegeven? Of mag dat niet en moeten het merguèzeworstjes zijn?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik verbied mijn kinderen mee te gaan op een kamp waar eten geserveerd wordt dat ze niet lusten. Vertel mij nu eens waarom die houding niet zo kunnen en een godsdienstig geïnspireerd verbod wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is dus volledig naast de kwestie. Het is toch een schande dat IN VLAANDEREN de Vlaamse Bourgondische keuken, waar er traditioneel veel varkensvlees geserveerd wordt, moet wijken voor de eetgewoonten van de allochtone gemeenschap? Het is al helemaal niet te begrijpen dat dit kan in een school die gesubsidieerd wordt door de staat. Wat is de volgende stap? Bert Anciaux die de subsidies aan Studio Herman Teirlinck schrapt om buikdanscursussen te kunnen aanbieden aan de allochtonen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Halalvlees krijgt een speciaal keurmerk en is weldegelijk te achterhalen. Het punt is dat niet de moslimouders een rad voor de ogen werd gedraaid: het halalvlees heeft een keurmerk, maar dat Voorhamme het doodnormaal vond om te kunnen zeggen dat die kaffirs het verschil toch niet proefden en dat hij DIE MENSEN beter had verzwegen dat hun kinderen verplicht werden om vlees van onverdoofd geslachte dieren te eten.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() Voila. Deze beslissing is genomen door een autochtone schepen van Onderwijs in Antwerpen. Wie zegt dat �*lle moslims dit steunen? Ik vind het eigenlijk absurd dat niet-moslims halal voedsel MOETEN eten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard gaan niet alle moslims akkoord gaan en uiteraard is dit een domme beslissing van een autochtone schepen MAAR het toont wel aan in welke richting onze maatschappij aan het evolueren is onder druk van een marginale allochtone groep. Mensen zoals Abujaja zetten politici zodanig onder druk dat ze zo een stupide beslissingen nemen. Ik neem de allochtone gemeenschap niks kwalijk en ook die schepen niet, maar wel sujetten zoals abujaja die te pas en te onpas het wordt racisme in de mond nemen om hun eigen agenda naar voor te schuiven in een land en regio met een eeuwenlange geschiedenis. We hebben eeuwen om onze vrijheden en waarden moeten vechten en mensen zoals hij proberen die vrijheden en waarden te beknotten door zijn eigen mijn wil is wet mentaliteit. Een wil die trouwens lijnrecht tegenover onze waarden staat!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Staatssecretaris
|
![]() Bevordering van integratie??? Juist het tegenovergestelde met zulke maatregelen maak je integratie overbodig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |