![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In theorie is het zeer wel mogelijk dat iemand met een strafblad in land van herkomst hier desondanks minister wordt. Het hangt er natuurlijk helemaal vanaf waarom iemand is veroordeeld. Iemand die in een dictatoriaal regime is veroordeeld voor 'staatsgevaarlijke activiteiten', kan juist veroordeeld zijn voor iets wat we hier zouden toejuichen. In dat geval kan zo iemand best minister worden. Daarom vind ik die discussie over dubbele paspoorten en bijvoorbeeld Aboutaleb een verkeerde discussie. Een marokkaan van nederlandse afkomst, die hier is opgegroeid en naar de mening van de marokkaanse overheid té kritisch zou zijn, zou mondddood gemaakt kunnen worden enkel door te verklaren dat élke marokkaanse nazaat nooit het marokkaans staatsburgerschap verliest. Over buitenlandse inmenging gesproken... Ook mevrouw Albayrak, die als zij de armeense genocide zou erkennen strafbaar is, zou dan nooit minister kunnen worden. In Nederland moet de nederlandse wet gelden, niet een buitenlandse. Hoewel ik in principe vind dat het beter zou zijn als mensen een keus maken voor één nationaliteit vraag ik me tegelijkertijd af wat voor nut het heeft. Alsof loyaliteit is af te meten aan een papiertje.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#44 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor het verkrijgen van de Nederlandse nationaliteit zijn er voorwaarden, voor het verkrijgen van de Belgische nationaliteit zijn die voorwaarden peanuts. Tegenwoordig kan men zelfs Belg worden zonder hier nog maar zelfs een voet te hebben binnengezet. Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() Als de PVDA wat slimmer geweest, zat Nederland natuurlijk niet met dit probleem opgezadeld.
Iedereen kon normaal gezien toch voorzien dat dit door velen , al dan niet racisten, niet zou geaccepteerd worden... Als men Albayrak van iets anders minister gemaakt had, dan had men nog wel het probleem van de dubbele nationaliteit, maar alleszins niet de polemieken rond het 'generaal pardon', dat anders al reeds voor zeer velen zeer moeilijk zal liggen... Als iedereen die problemen kon voorzien en een bepaalde partij stelt die minister toch aan, dan moet daar volgens mij toch een bepaalde strategie achter zitten. Vraag is de welke? ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 3 maart 2007 om 10:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie begint er nu weer te lullen dat commentaren op de dubbele nationaliteit "racistisch" zou zijn?
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De TURKSE Mevr. Albayrak wordt dus minister van INTEGRATIE (= opvolgster van Verdonk toch hé?)
Et voil�* de poppetjes zijn al aan het dansen: Turkije waarschuwt Nederland voor inburgering Turkije zal de komende tijd goed in de gaten houden of de nieuwe inburgeringsregels geen schade toe zullen brengen aan de 'culturele identiteit' van Turken in Nederland. Turkse president Sezer: Turken in Nederland goed in de gaten houden Die boodschap zat besloten in de toespraak van de Turkse president Ahmet Necdet Sezer bij het banket ter gelegenheid van het staatsbezoek van koningin Beatrix in Turkije. Gezinshereniging De president eindigde zijn tafelrede met de uitspraak: ‘Nauwgezet volgen we de maatregelen die worden genomen om de Turkse gemeenschap de sociale rechten te geven die ze verdient, om hun taal en culturele identiteit te behouden en hun welzijn en welvaart in Nederland.’ Sezer doelde daarmee op de gevolgen van de strengere regels voor inburgering van oud-minister voor Integratie Rita Verdonk (VVD). Die riepen eerder al weerstand op in Turkije omdat ze de gezinshereniging zouden belemmeren. Volgens de Turkse president dragen de Turken in Nederland bij aan de economische en politieke leven in Nederland en integreren de nieuwe generaties goed in de samenleving. Jubel Op de inmiddels veelbesproken benoeming in Nederland van een staatssecretaris met Turks paspoort, PvdA’er Nebahat Albayrak, ging de president noch koningin Beatrix in haar toespraak direct in. Wel bejubelde Beatrix, net als Sezer, de deelname van Turkse Nederlanders aan de Nederlandse politiek. De toespraak van koningin Beatrix is in de Turkse pers goed gevallen. Dat de vorstin koeltjes was over de Turkse toetreding tot de Europese Unie wordt in Turkije begrepen, omdat het onderhandelingsproces nu eenmaal traag verloopt. Des tevredener zijn de Turken met de lofzang van de Koningin op de eeuwenoude bilaterale betrekkingen en de vermelding dat Turkije al onder Mustafa Kemal Atatürk de blik naar het westen richtte. Door Carla Joosten in Ankara Elsevier * NL Alstublieft mensen! Het wachten is nu op de Marokkaanse koning, die Aboutaleb - Marokkaanse staatssecretaris voor SOCIALE ZAKEN, - eens gaat vertellen hoe de Marokkanen moeten behandeld worden sé!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 3 maart 2007 om 11:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
En zo zijn er wss duizenden... Is zulke commentaar niet racistisch? Ik weet het niet... Volgens mij wel... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leg mij eens uit wat daar racistisch aan is?
Mag de schrijver niet zeggen dat hij wil emigreren? Of stoort het U dat hijniet gelukkig is met de nieuwe koers in Nederland?
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Jullie moeten allemaal niet zo zagen. De overname van deze contreien door het Tweede Ottomaanse Rijk vereist nu eenmaal een degelijke voorbereiding. De aanstelling van Turken op beleidsplaatsen moet de overgang vergemakkelijken. Het is trouwens genetisch bepaald dat Turken op leidinggevende functies terechtkomen.
![]() |
#52 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is het probleem van die gezinshereniging Ke nan? Mogen pasgetrouwde stelletjes waarvan één partner uit Markijeland komt niet meer binnen in Turkije of zo?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik blijf me dan afvragen wat die Turken dan allemaal in die onderdrukkende buitenlanden zitten te doen? Turkije zelf is toch groot genoeg zou ik denken?
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik dacht dat het duidelijk was. Werelddominantie natuurlijk!
![]() |
#57 |
|
![]() In theorie wel, maar in de praktijk zal dat al in de formatie (dus vóór de benoeming) voorkomen worden: de formateur (toekomstig minister-president) en/of de andere partijen accepteren de kandidaat niet, zodat de bewuste partij op zoek moet naar een ander of de formatie moet opblazen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |||
|
![]() Citaat:
Onderdanigheid aan de Marokkaanse koning, wat betekent dat in de praktijk? En wat als je je daar niet aan houdt (geen idee hoe je iets vaags als onderdanigheid kunt overtreden, maar goed)? Zolang je niet in Marokko bent, kun je toch niet vervolgd worden. Dat is net het punt: je moet je houden aan de wetten van het land waarin je je bevindt, niet van het land waar je een nationaliteit van hebt. Als ik als Nederlander een moord pleeg in Duitsland, word ik hier berecht en niet in Nederland. De Duitse wetten zijn dan van toepassing, niet de Nederlandse. Als ik als Nederlander in Duitsland de Nederlandse majesteit beledig, wat in NL strafbaar is, kan de Nederlandse overheid mij niets maken zolang ik niet in Nederland ben. De Nederlandse wetten zijn immers niet van toepassing in Duitsland. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
Punt is dat dat niet geaccepteerd zal worden en het daarom in de praktijk niet voor zal komen. Maar nogmaals, ik ben er niet tegen zulke mazen in de wet te dichten, al is het maar symboolwetgeving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
Men wacht inderdaad ook met grote vrezen op commentaren van superdemocratie Marokko op het ondemocratische Nederlandse overheidsbeleid. Dit zal dan ook onmiddellijk aangepast worden aan de Marokkaanse wensen. Andere landen nog iets? |
|
![]() |
![]() |