![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hoe kwam die school plots aan een tekort aan leerlingen zonder taalachterstand en schoolmoeheid?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Inderdaad vertoont mijn held ook al eens linkse trekjes (zelfs ik durf dat wel eens). Maar ik heb hem nog nooit betrapt op hypocrisie, onverdraagzaamheid en autoritair gedrag. Integendeel, hij is ontwapenend open, eerlijk en moedig. Op alle vlakken het tegengestelde van de gemiddelde 68-er dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
kwestie van slecht inspectieverslag, leerlingenaantallen en centen... Laatst gewijzigd door filosoof : 16 februari 2007 om 16:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De vraag die hij niet beantwoordt is hoe het komt dat het HH-college, dat aan de rand van welgestelde wijken van Ganshoren en Berchem ligt, in 2005 nog maar 200 ASO-leerlingen had, terwijl Sint-Jan-Berchmans in hartje Brussel, aan de rand van een verwaarloosde migrantenwijk, al jaren leerlingen teveel heeft. Citaat:
Laatst gewijzigd door baarle : 16 februari 2007 om 16:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 16 februari 2007 om 16:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moest ik door mijn ouders niet in een school vol allochtonen geduwd zijn,dan was ik nu gene arme tist,daar ben ik zeker van,mijn zoon heeft steeds kunnen genieten van goede scholen met weinig maar wel aangepaste allochtonen,en hij is ingenieur geworden dus .......
![]() |
#48 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2007: de eerste school sluit de deuren, de tweede moet leerlingen afslaan. Ra ra ra, wat is er toch gebeurd? Voor believers als jij zal het een mysterie blijven, Filo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb ruim genoeg inside informatie van scholen om te weten hoe dergelijke zaken gebeuren (of niet gebeuren) 4 nabije familieleden in 't onderwijs... [edit]5!! PS, gelijkwaardig in dit geval ? Toch niet: St Jan Berghmans heeft één serieus punt voor op Ganshoren (raad maar eens welk ![]() kleine suggestie: de Guimardstraat heeft Ganshoren misschien gewoon "gecannibalizeerd" ten voordele van andere scholen??? Laatst gewijzigd door filosoof : 16 februari 2007 om 17:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() duveltje toch... ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 16 februari 2007 om 17:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pleit U nu voor het afschaffen van de opleiding geneeskunde omdat degenen die die opleiding niet aankunnen en dan maar in de verpleegkunde gaan "daar in feite niet thuishoren"? Of wat bedoelt U nu in feite?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En voor degenen die echt "schoolmoe" zijn, moet een alternatief worden gezocht. Er is echt niemand mee gediend om hen dan maar gewoon in TSO of BSO te dumpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
![]() Meelopers vind je overal en gewoonlijk hebben die de grootste mond. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#56 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Neen serieus, ik ken SJB toevallig wel een beetje, en als je het mij vraagt (en dat doe je), dan is zijn succes te danken aan het management dat angstvallig over zijn eigen kwaliteitsnormen waakt, als het moet tegen de druk van het ministerie in. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() Ik weet niet eens of dat zo was... het was een veronderstelling. Maar gesteld dat die klopt, is dat ongetwijfeld te wijten aan het feit dat zij in tegenstelling tot andere scholen bepaalde leerlingen niet weigeren. Een klassiek probleem in steden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet het wel, er lopen pedagoochelaars rond die dromen van het laten vallen van al die tussenschotten... maar dat kan enkel maar leiden tot een algemene verarming, een vermindering van kwaliteit in het kwadraat. Er zullen altijd leerlingen zijn, autochtone en allochtone die zich nergens zullen thuisvoelen. Dat is zeker de manier niet om het op te lossen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar in elk geval: je maakt je druk over niks. Deze mogelijkheid wordt dus voorzien in het systeem. Kan natuurlijk zijn dat jij niet akkoord bent met de bevindingen van de klasseraad, dan kan je daartegen in beroep gaan en een bezwaarschrift indienen waarin je je eigen argumenten kan uiteenzetten. U leutert hier dus maar wat in de wind.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 16 februari 2007 om 18:51. |
|
![]() |
![]() |