Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: VB en N-VA samen?
Ja, maar in een kartel 31 31,96%
Ja, als partij 13 13,40%
Nee, tenzij de N-VA het vreemdelingenstandpunt accentueert 6 6,19%
Nee, onmogelijk 47 48,45%
Aantal stemmers: 97. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 15 november 2002, 19:59   #41
VL
Gouverneur

VL's schermafbeelding

Standaard

Grapjas.

Best dat je nog met jezelf kunt lachen. Of je stikte in je eigen leugens.

VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2002, 22:11   #42
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Of je stikte in je eigen leugens.
Tiens, we zijn weer verdraagzaam.
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2002, 12:49   #43
VL
Gouverneur

VL's schermafbeelding

Standaard

Nee, gewoon eerlijk!!!

(Over verdraagzaamheid zou u zich beter wat op de achtergrond houden!)

VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2002, 22:18   #44
Bruno*
Banneling

Standaard

Misschien kan u over verdraagzaamheid te rade gaan bij uw VB-vriendjes?
Oud 20 november 2002, 01:22   #45
stijnVL
Provinciaal Statenlid

stijnVL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Misschien kan u over verdraagzaamheid te rade gaan bij uw VB-vriendjes?
Wat een zielige bedoening is dat hier...

Overigens VLD-kloontje, lag je te slapen tijdens het blauwe congres op de Heizel?

Ze zijn daar ook nogal fel van leer getrokken tegen onwillige migranten, tegen een machtig koningshuis en hebben zelf nagenoeg een standpunt PRO confederalisme in genomen...

Zou jij niet liever naar de PvdA gaan of zo?
Oud 20 november 2002, 01:27   #46
stijnVL
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
tegen het bindend referendum op volksinitiatief
Zeg eens Superstaaf, ik zou toch maar wat oppassen met die basis-democratische toestanden hoor! Je zou misschien wel eens voor onaangename verrassingen kunnen komen te staan met zo een referendum.

In Zwitserland hebben ze met dergelijke referenda jarenlang het stemrecht voor vrouwen tegen gehouden. Dit maar om mee te geven dat een bindende volksbevraging geen heilige koe is; ook geen absolute garantie voor een beter bestuur.

Soit, de ene democratie is de andere niet...
Oud 20 november 2002, 02:31   #47
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door "stijnVL

Soit, de ene democratie is de andere niet...
En in dit land is er dus wel één van de goei bedoel je? Eén die de N-VA dus wil bestendigen in het onafhankelijke Vlaanderen?

Kijk Stijn, ik vind die bollekenskermis niks anders dan één grote partijenzwendel en media-show. Ik wil dus iets anders dan een lekstok waar ik om de zoveel jaar eens aan m�*g likken mét goedkeuring van de beterweters des lands. Eens de verkiezingsdag voorbij, gaan ze hun gangetje alsof de politiek er uitsluitend voor de politiek is inplaats van voor het volk. Als jullie mij zeggen: wij weten het beter dan jij, zwijg dus maar want toevallig zijn wij aan de macht (dankzij één of andere coalitie!!!) dan antwoord ik dat jullie me de pot op kunnen en dat jullie even grote klootzakken zijn als al de anderen! Ik wil dus niet alleen de mogelijkheid tot volksreferenda, ik eis het zelfs! Ik wil ook stemrecht inplaats van stemplicht. Als ik jullie allemaal niet zie zitten wil ik gewoon voor niemand stemmen. Via een referendum zal ik ook mij ook maar enkel laten horen als ik er het nut van inzie.
INSPRAAK wil ik! Telkens dat NODIG is! En die heb ik niet bij gewone verkiezingen. Daar beslissen de partijen wat ze willen, niet ik.
Oud 20 november 2002, 09:45   #48
stijnVL
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Kijk Stijn, ik vind die bollekenskermis niks anders dan één grote partijenzwendel en media-show. Ik wil dus iets anders dan een lekstok waar ik om de zoveel jaar eens aan m�*g likken mét goedkeuring van de beterweters des lands. Eens de verkiezingsdag voorbij, gaan ze hun gangetje alsof de politiek er uitsluitend voor de politiek is inplaats van voor het volk. Als jullie mij zeggen: wij weten het beter dan jij, zwijg dus maar want toevallig zijn wij aan de macht (dankzij één of andere coalitie!!!) dan antwoord ik dat jullie me de pot op kunnen en dat jullie even grote klootzakken zijn als al de anderen! Ik wil dus niet alleen de mogelijkheid tot volksreferenda, ik eis het zelfs! Ik wil ook stemrecht inplaats van stemplicht. Als ik jullie allemaal niet zie zitten wil ik gewoon voor niemand stemmen. Via een referendum zal ik ook mij ook maar enkel laten horen als ik er het nut van inzie.
INSPRAAK wil ik! Telkens dat NODIG is! En die heb ik niet bij gewone verkiezingen. Daar beslissen de partijen wat ze willen, niet ik.
Inspraak in het beleid, degelijk bestuur...

Daarvoor hebben we meer nodig dan de invoering van het referendum denk ik. Betere politici bijvoorbeeld: mensen die het te doen is om een het algemeen belang in plaats van het "eigen zak eerst" principe dat de politici vandaag veeleer lijken te huldigen.

Denk je echt dat we via volksraadplegingen wel inspraak zouden hebben in de bestuurlijke organisatie van dit land? Ik ben er niet zo zeker van eerlijk gezegd. Overigens wanneer beslist een regering tot het uitschrijven van zo een bindende rondvraag? Of wordt dat dan ook bepaald... maak je het bvb verplicht voor de goedkeuring van een grondwetswijzinging of hou je referenda op gemeentelijk niveau?
Oud 20 november 2002, 11:08   #49
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stijnVL
Citaat:
Inspraak in het beleid, degelijk bestuur...

Daarvoor hebben we meer nodig dan de invoering van het referendum denk ik. Betere politici bijvoorbeeld: mensen die het te doen is om een het algemeen belang in plaats van het "eigen zak eerst" principe dat de politici vandaag veeleer lijken te huldigen.

Denk je echt dat we via volksraadplegingen wel inspraak zouden hebben in de bestuurlijke organisatie van dit land? Ik ben er niet zo zeker van eerlijk gezegd. Overigens wanneer beslist een regering tot het uitschrijven van zo een bindende rondvraag? Of wordt dat dan ook bepaald... maak je het bvb verplicht voor de goedkeuring van een grondwetswijzinging of hou je referenda op gemeentelijk niveau?
Dus jij gelooft niet dat volksreferenda mij/ons meer inspraak zal geven? En waarom denk je dat dan? Omdat je goed genoeg weet dat onze vertegenwoordigers het zo zullen verpakken en inkleden dat we toch weer met een kluitje in het wetstraatriet worden gestuurd? Veel vertrouwen geef je dus DE POLITICI niet die het waar kunnen maken. Als ze het zouden willen tenminste! Waarom zou IK dat zootje (je zegt zelf dat we betere politici nodig hebben) dan moeten vertrouwen? En waarom zou het de regering moeten zijn die beslist tot een referendum over te gaan? Waarom iets al op voorhand uitsluiten? (zoals grondwetswijzigingen?) Waarom enkel referenda op gemeentelijk niveau?
Volgens mij mag er NIETS uitgesloten worden. De enige voorwaarde moet zijn dat er voldoende handtekeningen verzameld worden van het volk dat iets veranderd wil zien of ergens inspraak voor eist. Maar ook weer niet zoveel dat het van tevoren een verloren zaak is. Jos Verhulst is de kenner ter zake. Hem vertrouw ik wèl alhoewel ik evenmin op Vivant zal stemmen. Vraag hem hoe zo iets kan georganiseerd worden.
Het zijn echter de politici die met allelei bullshit aankomen om toch maar boven de hoofden van het volk te kunnen blijven beslissen. Het zullen ook zij zijn die allerlei beperkingen zullen proberen in te bouwen om toch maar zelf de dikste vinger in de regeerpap te kunnen blijven houden. Doe dus a.u.b. niet alsof ik van gisteren ben. Als ik van iets zeker ben dan is het van het feit dat Belgische politici nog l�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*ng niet weten dat de ware betekenis van "democratie" NIET deze is die ZIJ er aan geven.
Oud 20 november 2002, 11:15   #50
stijnVL
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Als ik van iets zeker ben dan is het van het feit dat Belgische politici nog l�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*ng niet weten dat de ware betekenis van "democratie" NIET deze is die ZIJ er aan geven.
Daar ligt de hond gebonden ja.
Oud 20 november 2002, 21:13   #51
Stefanie
Minister-President

Standaard

Stijn, ik denk inderdaad dat we betere politici nodig hebben. Wat betreft dat referendum in Zwitserland: dat is een kwestie van mentaliteit. Als die Zwitserse vrouwen sexisme toelaten thuis, op school en op het werk, ja dan is die uitslag niet verwonderlijk. Waarom zou feminisme in het stemhokje en onder de politici moeten geregeld worden en niet thuis, op school en op het werk??? Bovendien zitten die Zwitsers tussen de Alpen en ik heb me laten vertellen dat mensen in een bergland altijd conservatiever en traditioneler zijn. Zou iets met die bergen te maken hebben. En wij hebben hier in Vlaanderen geen bergen. Nee, mochten de mensen hier bij ons bij een referendum tegen stemrecht voor vrouwen stemmen, dan moeten de vrouwen in het dagelijks leven maar hun rechten beginnen opeisen en het sexisme niet langer pikken. Bovendien, in andere landen hebben vrouwen lang moeten betogen voor stemrecht. Dat kwam er toen ook niet meteen.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2002, 21:36   #52
Rafan
Vreemdeling

Standaard

N-VA zou goed met CD&V kunnen coalitie vormen, zelfs samengaan.

Wellicht wel voor zover de CD & V ( de oude CVP) zich van onder het juk
van het establishment,zou kunnen houden ! ! !Wat ik ten zeerste betwijfel,
er zitten nog teveel oude krokodillen en lakeien in de CD&V,en oude gewoonten zijn moeilijk af te leren.
Groeten
Rafan
Rafan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2002, 21:48   #53
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De drie grote partijen maken er lekker een trio-tje van na de volgende verkiezingen. En alle Vlaamse lokvogels gaan dan in één compact doosje de diepvriezer in.
Tot aan de volgende verkiezingen en dan worden ze weer heel even ontdooid.
Oud 20 november 2002, 22:50   #54
Rafan
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
De drie grote partijen maken er lekker een trio-tje van na de volgende verkiezingen. En alle Vlaamse lokvogels gaan dan in één compact doosje de diepvriezer in.
Hallo Knuppel
U schrijft democratie moet geherdefinieerd worden,niets daarvan,ze moet enkel poegepast worden in plaas van de particratie,qewelke volledig in dienst staat van HET APPARAAT.
Groeten Rafan
Oud 20 november 2002, 23:57   #55
Rafan
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rafan
Citaat:
Hallo Knuppel
U schrijft democratie moet geherdefinieerd worden,niets daarvan,ze moet enkel toegepast worden in plaas van de particratie,qewelke volledig in dienst staat van HET APPARAAT.
Groeten Rafan
Oud 21 november 2002, 12:54   #56
PO
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minouche
Beiden zijn onbetrouwbaar; N-VA omwille van hun verleden en hun linkse achterban; het Blok omwille van de ongeloofelijke rotzooi die ze in de besturen en het personeelsbestand opgenomen hebben. Dan zwijg ik nog over het profitariaat en de vriendjespolitiek van de de partijtop.
Inderdaad, om er het bijltje bij neer te leggen.
Minouche,
Ik ga ervanuit dat je met onbetrouwbaar, profitariaat en vriendjespolitiek de VLD, CD&V, SP.a en Agalev bedoelt?
De zuilendynastie is net datgene waar jij het over hebt.
Heeft de N-VA een linkse achterban? dan zijn ze vandaag toch zeker op spirituele wijze bij de SP.a in cartel gegaan?
Oud 21 november 2002, 13:05   #57
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Hallo Knuppel
U schrijft democratie moet geherdefinieerd worden,niets daarvan,ze moet enkel poegepast worden in plaas van de particratie,qewelke volledig in dienst staat van HET APPARAAT.
Groeten Rafan
Het is simpel Rafan. HET APPARAAT, zoals jij het noemt, doet niets anders dan zich "democratisch" noemen. Meer nog, het waant zich zelfs superdemocratisch. Daarom vind ik dat dit veelbetekenende woord eens zou moeten "geherdefiniëerd" worden. De ware betekenis ervan zou opnieuw moeten weergeven wat ermee bedoeld wordt en dat is: het volk dat de macht in een democratie uitoefent. Niet (alleen) zijn particratische vertegenwoordigers mogen dus macht uitoefenen in een echte democratie. Het volk zelf kan dat het beste door middel van volksreferenda. Gebeurt dit niet dan verkrachten ze dat woord.
Niets meer of niet minder.
Oud 21 november 2002, 19:59   #58
Rafan
Vreemdeling

Standaard

Hallo Knuppel
Je schrijft:

Het is simpel Rafan. HET APPARAAT, zoals jij het noemt, doet niets anders dan zich "democratisch" noemen. Meer nog, het waant zich zelfs superdemocratisch. Daarom vind ik dat dit veelbetekenende woord eens zou moeten "geherdefiniëerd" worden.

Het APPARAAT of het ESTABLISHMENT hoeven niet democratisch te zijn,
Zij zitten achter de schermen en hebben geen gezicht...Om hun positie te behouden,laten zij hun pionnen in de verschillende partijen,de best verkiesbare plaatsen bezetten,dewelke dan zogezegd democratisch verkozen worden,en met succes het programma van hun broodheren uitvoeren. Zolang dat meer dan 80% van de mederjarige bevolking tot het kiesvee behoord,zal er maar weinig veranderen...
Groeten
Rafan
Oud 21 november 2002, 21:25   #59
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hallo Knuppel
Je schrijft:

Het is simpel Rafan. HET APPARAAT, zoals jij het noemt, doet niets anders dan zich "democratisch" noemen. Meer nog, het waant zich zelfs superdemocratisch. Daarom vind ik dat dit veelbetekenende woord eens zou moeten "geherdefiniëerd" worden.

Het APPARAAT of het ESTABLISHMENT hoeven niet democratisch te zijn,
Zij zitten achter de schermen en hebben geen gezicht...Om hun positie te behouden,laten zij hun pionnen in de verschillende partijen,de best verkiesbare plaatsen bezetten,dewelke dan zogezegd democratisch verkozen worden,en met succes het programma van hun broodheren uitvoeren. Zolang dat meer dan 80% van de mederjarige bevolking tot het kiesvee behoord,zal er maar weinig veranderen...

Groeten
Rafan
Reden te meer om dat onnoemelijk misbruikte woord eens ernstig onder de loep te nemen.
Oud 22 november 2002, 18:21   #60
Bruno*
Banneling

Standaard

50% van het clubje nationale-racisten zoekt toenadering. Doe zo voort mannen!!!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be