Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 februari 2007, 21:26   #41
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Voor het kapitaal, niet voor syndicalisten zoals jij!!!
O.k, ik ben niet uitgeproken "rijk" maar heb door spaarzaamheid en lang, hard en gelukkig wel enthousiast werken mij van de inmiddels ingetreden tamelijk zorgeloze levensavond verzekerd (bij de gratie van het voortbestaan van Nederland in niet te veel van de huidige verschillende vorm).

Ik vind er niets verkeerd aan, dat sommige mensen eindeloos veel rijker zijn dan ik, heb er iets meer moeite mee dat niet iedereen het minstens zo goed heeft als ik.

Wat bedoel je met een syndicalist? Iets met vakbonden ofzo?
Oud 18 februari 2007, 21:29   #42
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ah, ik begrijp nu waar je op uit wilt: off topic, Joden als bliksemafleider benutten.

In het Jodendom bestaat nergens een OPDRACHT tot wereld-onderwerping, slechts een piepklein landje bij de Middellandse Zee wordt door hen geclaimd.

Ook plegen zij in mijn vaderland geen rituele moorden.

De moslim-hiërarchie (umma) maakt, via als laatste tussenschakel de imams, dat zelfs geen enkele "gematigde" een fatwah niet minstens respectvol in overweging zal nemen en ook koran hoofdstuk 9 blijft een kernpunt (uitsluitend contracten van bepaalde duur, waarna onmiddelijk ingaand start/hervatting uitroeiïng van (anders)Denkenden).

Ik heb tamelijk veel (gematigde) moslim-kennissen en zeker wel kunnen wij gezellig babbelen over de "overeenkomsten" tussen de Oude Boeken.

Stip ik echter maar éven koran 5:51 aan of het (op mij toepasselijke) hoofdstuk 9, dan valt een somber stilzwijgen, zoiets als "betrapt" en wordt er snel gewisseld van onderwerp.
Kleine verbetering; in de moslim gemeenschap bestaat geen hirarchie ! Het woord umma is een andere woord voor het woord "groep", elke groep die bestaat uit leden tussen 6 A 9 personen noemt men "rahtt", boven "9" noemt men umma !!!
Oud 18 februari 2007, 21:40   #43
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb tamelijk veel (gematigde) moslim-kennissen en zeker wel kunnen wij gezellig babbelen over de "overeenkomsten" tussen de Oude Boeken.
En die plegen geen taqiya volgens u?
Oud 18 februari 2007, 21:49   #44
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
En die plegen geen taqiya volgens u?
Natuurlijk WEL, lees goed/beter want het is SLECHTS taq�*ya, echter blokkerend op een achterstand in verwerking van leesvoer.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 18 februari 2007 om 21:50.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2007, 21:52   #45
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD

Natuurlijk WEL, lees goed/beter want het is SLECHTS taq�*ya, echter blokkerend op een achterstand in verwerking van leesvoer.
Dus je loopt heel de dag met wantrouwen ! Nu begrijp ik waarom de oudjes mij scheef bekijken wanneer ze mij passeren !
Oud 18 februari 2007, 22:04   #46
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Meneer, dit bewijst maar eens dat u een zeer vertekend wereldbeeld heeft:"elke moslim is slecht en als ik niet zie waarom, dan plegen zij taqiya om mij te misleiden."
Oud 18 februari 2007, 22:16   #47
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Meneer, dit bewijst maar eens dat u een zeer vertekend wereldbeeld heeft:"elke moslim is slecht en als ik niet zie waarom, dan plegen zij taqiya om mij te misleiden."
Dat zijn JOUW woorden en niet de mijne; men noemt zoiets wel "onzindelijke onderhandelingsmethode(n)", anderen jouw woorden in de mond te leggen.

MENSEN ontmoet ik per-1, -ismen, groepen, -dommen zijn eng en gevaarlijk.

Mijn RESPECT voor de levensovertuiging van Mensen gaat zo ver, dat ik de "dreiging" van vriendschap bij mijn beste moslim-kennissen tijdig blokkeer door (zachte) verwijzing naar 5:51 en hoofdstuk 9. Zodoende voorkom ik dat Mensen die ik als persoon waardeer, in een onbedachtzaam moment tot gewetensnood zouden geraken.

http://www.redouan.nl/koran_nl.htm
Oud 18 februari 2007, 22:33   #48
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Dat zijn JOUW woorden en niet de mijne; men noemt zoiets wel "onzindelijke onderhandelingsmethode(n)", anderen jouw woorden in de mond te leggen.
U heeft allang laten merken dat u er zo over denkt, maar u mag natuurlijk pogen om een nuancering toe te brengen. Ik hoop namelijk dat ook u niet zo'n zwart-wit wereldbeeld heeft als u hier tentoonspreidt
Citaat:
Kunt u dan ook de moslims als individuen zien en ze niet continue op 1 hoop gooien?
Citaat:
Mijn RESPECT voor de levensovertuiging van Mensen gaat zo ver, dat ik de "dreiging" van vriendschap bij mijn beste moslim-kennissen tijdig blokkeer door (zachte) verwijzing naar 5:51 en hoofdstuk 9. Zodoende voorkom ik dat Mensen die ik als persoon waardeer, in een onbedachtzaam moment tot gewetensnood zouden geraken.

Een aardig gebaar van uw kant, maar mijns inziens geheel overbodig.
Oud 18 februari 2007, 22:41   #49
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Brandaan:

Citaat:
Kunt u dan ook de moslims als individuen zien en ze niet continue op 1 hoop gooien?
Citaat:

Een aardig gebaar van uw kant, maar mijns inziens geheel overbodig.
Mm, letterkloverij is ook al geen nieuwe truc maar ik ben gewend iets sneller te gaan.

Mens (met de grote "M") is voor mij iedereen die zich niet als iets anders heeft bewezen.

Natuurlijk is mijn "gebaar" compleet overbodig als iemand (zoals jij) niet bereid is om 5:51 en hoofdstuk 9 in de discussie op te nemen.
Oud 18 februari 2007, 22:57   #50
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
O.k, ik ben niet uitgeproken "rijk" maar heb door spaarzaamheid en lang, hard en gelukkig wel enthousiast werken mij van de inmiddels ingetreden tamelijk zorgeloze levensavond verzekerd (bij de gratie van het voortbestaan van Nederland in niet te veel van de huidige verschillende vorm).

Ik vind er niets verkeerd aan, dat sommige mensen eindeloos veel rijker zijn dan ik, heb er iets meer moeite mee dat niet iedereen het minstens zo goed heeft als ik.

Wat bedoel je met een syndicalist? Iets met vakbonden ofzo?
Tuurlijk ben je niet rijk. Dat kan je ook niet, daar ben je te incompetent voor, dat is niet weggelegd voor mensen uit jou klasse.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2007, 23:06   #51
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tuurlijk ben je niet rijk. Dat kan je ook niet, daar ben je te incompetent voor, dat is niet weggelegd voor mensen uit jou klasse.
En jouw antwoord getuigt alleszins van veel klasse.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2007, 23:08   #52
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Aardig gevonden; ik stam uit een familie van zakenmensen, ruwweg 1/3 daarvan is, voorzichtig uitgedrukt "rijk" te noemen en de overige 2/3, zoals ik, op nauwelijks afwijkende manier nèt even anders rekenend, wellicht mentaal iets luier en eerder tevreden met gemoedelijk haalbaar "voldoende" inkomen zonder noemenswaardige inlevering van levensvreugde èn met behoud van begrip voor "Uw Klasse", zonder enige jaloezie. Leven en laten leven, maar vooral: LEVEN. Heus, wij redden ons wel.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 18 februari 2007 om 23:09.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2007, 23:13   #53
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mm, letterkloverij is ook al geen nieuwe truc maar ik ben gewend iets sneller te gaan.

Mens (met de grote "M") is voor mij iedereen die zich niet als iets anders heeft bewezen.

Natuurlijk is mijn "gebaar" compleet overbodig als iemand (zoals jij) niet bereid is om 5:51 en hoofdstuk 9 in de discussie op te nemen.
"neemt de joden en christenen niet tot vrienden" enz. Is het deze die je bedoelt? "ze zijn elkaars vrienden en als je met één van hen bevriend ben, maak je deel van hen uit"...Een tekst die van veel verdraagzaamheid getuigt, voorwaar...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2007, 23:13   #54
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Lekker respectvol hoor.
Oud 18 februari 2007, 23:18   #55
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat kom jij nou weer over geld zwammen, Oom Dagobert?Wat heeft dat nu met het onderwerp te maken? Trouwens, ik ben zeker dat ik rijker ben dan jij Arme schooier!
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2007, 23:18   #56
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
"neemt de joden en christenen niet tot vrienden" enz. Is het deze die je bedoelt? "ze zijn elkaars vrienden en als je met één van hen bevriend ben, maak je deel van hen uit"...Een tekst die van veel verdraagzaamheid getuigt, voorwaar...
Er staat nog een soort bedreiging achter, dat Al Lah zal stoppen jou te leiden/helpen als jij met die "klassen" zou blijven optrekken.
Oud 18 februari 2007, 23:18   #57
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

@willem: Ik was niet belerend, stelde een vraag nadat ik dit las:
Citaat:
He wrote an epistle encouraging the Jews to hold fast to their faith and to practice taqiyya (dissimulating their faith in periods of danger). The taqiyya is commonly practiced by minorities in Islam such as Shî‘ites and Sûfîs. The father of Maimonides comforted the Jews who were forced to outwardly profess Islam by assuring them that their real faith was the genuine belief concealed within their hearts.
http://en.wikipedia.org/wiki/Taqiyya
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2007, 23:20   #58
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Lekker respectvol hoor.
Geen punt, Brandaan; het is héél moeilijk om "mijn" klasse te beledigen want mijn meerderen zullen mij niet beledigen en mijn minderen kúnnen mij niet beledigen.
Oud 18 februari 2007, 23:22   #59
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lekker respectvol hoor.
AyneRand is lid van CAp...

Hij speelt hier zijn rolletje om bepaalde groepen in het belachelijke te trekken...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2007, 23:24   #60
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
wat kom jij nou weer over geld zwammen, Oom Dagobert?Wat heeft dat nu met het onderwerp te maken? Trouwens, ik ben zeker dat ik rijker ben dan jij Arme schooier!
Niet onnodig hard zijn, Carlgustaaf; zwemmen in geld kan een vorm van verslaving zijn en dan zal (s)links reddend/regelend voor je inspringen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be