Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 februari 2007, 15:20   #41
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sodoirt Bekijk bericht
Ik spreek over de miljarden dollars die de palestijnen ontvangen om niets te doen buiten aanslagen plegen en Joden doden; iets wat je zeker wel het beste van hun acties vindt!
Dat jij als jodenhater daar altijd Israël wenst te betrekken zal niemand verwonderen.
Oh! daar zit het hem... nu ben ik al een jodenhater? Dus als gij tot nu toe op geen enkel argument hebt kunnen antwoorden, of als iemand uw sprookjes doorprikt, dan is dat een jodenhater? En zoek nu eens een tekst waarmee ge kunt bewijzen dat ik een jodenhater ben?

....En waarom zou ik Israël daarbij niet mogen betrekken? Ah ja!... kritiek op het zionisme en hun genocide op de Palestijnen is door u waarschijnlijk ook uitgelegd als Jodenhaat? Ik ken de truuc. Als de tegenpartij het niet meer kan halen, dan maar schelden... Bij mij lukt dat niet. Het betekent alleen maar dat ge niet meer weet wat vertellen...
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 15:50   #42
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik spreek over de miljarden dollars die de palestijnen ontvangen om niets te doen buiten aanslagen plegen en Joden doden; ...De bijna 3 miljoen vluchtelingen uit Darfoer zouden al blij zijn met een tiende van dat bedrag dat hen ontzegd wordt omdat er geen Israelis bij betrokken zijn.
Uw verklaringen over de GROTE hulp aan Palestijnen zijn, zoals tot nu toe steeds het geval geweest is, gewoon larie…

1. De dag na de eedaflegging van de Hamas partij, heeft Israel alle inkomsten uit belastingen bevroren. Dit betekent een verlies van $ 52miljoen per maand.
2. Daarna hebben de Europese Unie en de Verenigde Staten economische sancties afgekondigd tegen de ganse Palestijnse bevolking.
3. Sinds februari 2006 is Israel ook druk bezig om alle hulporganisaties en donorlanden te overtuigen hun steun aan de Palestijnen op te zeggen.

...En dat allemaal omdat de Palestijnen hun democratische plicht hebben uitgeoefend om hun overheid te kiezen. Controleer tenminste eerst uw info alvorens onzin te debiteren op dit forum.
Oud 26 februari 2007, 16:12   #43
sodoirt
Banneling

Standaard

Ik zie vooral dat wanneer ik je de bronnen geef met de cijfers je onmiddellijk van onderwerp verandert want je weet van geen raad meer!
En om je andere leugens te ontkrachten heb je deze erbij:

Ondanks de boycot van de door Hamas geleide Palestijnse regering is de
internationale hulp aan de Palestijnen in 2006 verdubbeld ten opzichte van het jaar ervoor. Dat heeft de Palestijnse minister van Financiën Samir Abu Eisha gezegd.
Het meeste geld ging niet naar Hamas, maar naar de Palestijnse president Mahmoed Abbas, die in tegenstelling tot Hamas wordt beschouwd als gematigd.

.....

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...BottomArtikels
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 18:00   #44
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik zie vooral dat wanneer ik je de bronnen geef met de cijfers je onmiddellijk van onderwerp verandert want je weet van geen raad meer! En om je andere leugens te ontkrachten heb je deze erbij:

Ondanks de boycot van de door Hamas geleide Palestijnse regering is de
internationale hulp aan de Palestijnen in 2006 verdubbeld ten opzichte van het jaar ervoor. Dat heeft de Palestijnse minister van Financiën Samir Abu Eisha gezegd. Het meeste geld ging niet naar Hamas, maar naar de Palestijnse president Mahmoed Abbas, die in tegenstelling tot Hamas wordt beschouwd als gematigd. http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...BottomArtikels
Ik verander niet van onderwerp... gij zijt begonnen over de geldstromen aan de Palestijen! Uw bronnen zijn hoogst twijfelachtig... maar dat waren ze al van het begin af! En kijk nu eens naar de rest van uw artikel en het andere artikel dat op dezelfde pagina gegeven wordt van HLN:

Boycot
Hamas won de Palestijnse verkiezingen in januari 2006 overtuigend en formeerde een regering die twee maanden later aantrad. Vooral westerse geldschieters kondigden een boycot van de regering af omdat Hamas weigert het geweld af te zweren en Israël te erkennen.

Rice dreigt ermee boycot tegen Palestijnse regering te handhaven
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...=hlnRPArtikels

Erkenning
De regering die op poten werd gezet door Hamas na de parlementsverkiezingen van begin 2006, had te lijden onder een diplomatieke en financiële boycot....

Het ene artikel zegt gewoon het tegenovergestelde van hetgeen er boven staat en het andere bevestigt dit. Van betrouwbare bronnen gesproken!
Dat het geld aan Abas gegeven wordt is hoogst eigenaardig. Wat betekent dit? Dat hij dat geld op zijn persoonlijke rekening heeft? Hou er rekening mee dat Abas deel uitmaakt van Fatah, een corrupte groep die maar al te graag Israël wil erkennen.
Oud 26 februari 2007, 18:20   #45
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Ik verander niet van onderwerp... gij zijt begonnen over de geldstromen aan de Palestijen! Uw bronnen zijn hoogst twijfelachtig... maar dat waren ze al van het begin af! En kijk nu eens naar de rest van uw artikel en het andere artikel dat op dezelfde pagina gegeven wordt van HLN:

Boycot
Hamas won de Palestijnse verkiezingen in januari 2006 overtuigend en formeerde een regering die twee maanden later aantrad. Vooral westerse geldschieters kondigden een boycot van de regering af omdat Hamas weigert het geweld af te zweren en Israël te erkennen.

Rice dreigt ermee boycot tegen Palestijnse regering te handhaven
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...=hlnRPArtikels

Erkenning
De regering die op poten werd gezet door Hamas na de parlementsverkiezingen van begin 2006, had te lijden onder een diplomatieke en financiële boycot....

Het ene artikel zegt gewoon het tegenovergestelde van hetgeen er boven staat en het andere bevestigt dit. Van betrouwbare bronnen gesproken!
Dat het geld aan Abas gegeven wordt is hoogst eigenaardig. Wat betekent dit? Dat hij dat geld op zijn persoonlijke rekening heeft? Hou er rekening mee dat Abas deel uitmaakt van Fatah, een corrupte groep die maar al te graag Israël wil erkennen.
Twijfelachtige bronnen? Maar je hebt nog niets een gekeken welke bronnen dat waren. Buiten een stelletjes neo-nazi's heb ik nog weinig mensen van zo'n slechte wil gezien. De bron werd al twee keer gegeven:
www.unrwa.org
maar wate baten kaars en bril als jean-pierre niet zien wil.

Voor de rest zever je er weer eens op los. Dat artikel zei zeer duidelijk dat er in 2006 meer geld gegeven werd aan de Palestijnen dan ervoor. Dat is wat jij dan boycot noemt? Te gek!
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 23:21   #46
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ben ik het ook mee eens. Trouwens: collateral damage wordt niet vergoed. De mensen in Mortsel hebben grote schade geleden, maar zijn nergens vergoed, omdat het bombardement aangericht was door de geallieerden.

Ik vraag me eigenlijk af of deze man niet vergoed kan worden met de winsten van de Holocaust industrie. Daarmee bedoel ik: alle winsten die men zou maken op films als "Schindler's List" zouden voor een stuk gebruikt moeten worden om slachtoffers van de holocaust te vergoeden.
Nu maakt de holocaust nieuwe slachtoffers: de belastingsbetalers, die dikwijls nog na WO ll geboren zijn.

Ik vrees dat de Joden met telkens naar compensaties te blijven vragen, tot in het absurde en ruim 60 jaar na datum, zich opnieuw haat op de hals gaan halen.

De realiteit is namelijk dat veel van het geld dat de nazi's van de Joden gestolen hebben, geïnvesteerd is verschillende projecten en dat verschillende bedrijven, banken en zelfs hele economieën overkop kunnen gaan, als alle interesten terugbetaald moeten worden.
Zouden we niet beter beseffen dat we van al de economische opbloei die er onder ander met dat gestolen kapitaal is opgebouwd, beter geworden zijn en dat de Joden daar sowieso hun graantje van meepikken.

Geef toe dat verschillende grote zakenimperia in handen zijn van Joden. En verschillende Duitse bedrijven zijn ontstaan op nazi gelden. Denk hierbij aan Volkswagen. Of de Mediamarkt en daar zie ik regelmatig genoeg Joden rondlopen.

Daarom denk ik dat we het verleden beter laten rusten. Het heeft geen zin om telkens de wonden open te steken.

Trouwens: wanneer gaan de roze bewegingen, de zigeuners, gehandicapten en de Russen eens op tafel kloppen voor compensatie? Want ik stoor er me aan dat het blijkbaar maar 1 groep is die doet alsof de holocaust enkel tegen hen gericht was.

Klinkt erg Laten we aannemen dat je niet beseft wat je schrijft...

tip: zoek via Google de notulen van de Wannseeconferentie eens op.
GEWOON: laat je niet door je haat verblinden!

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 februari 2007 om 23:29.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 23:27   #47
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Vorig jaar kregen de joodse erfgenamen gestolen schilderijen eindelijk terug. Degenen die hier voor verjaring zijn, zijn daar tegen?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 16:02   #48
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Twijfelachtige bronnen? Maar je hebt nog niets een gekeken welke bronnen dat waren. Buiten een stelletjes neo-nazi's heb ik nog weinig mensen van zo'n slechte wil gezien. De bron werd al twee keer gegeven: www.unrwa.org
maar wate baten kaars en bril als jean-pierre niet zien wil.

Voor de rest zever je er weer eens op los. Dat artikel zei zeer duidelijk dat er in 2006 meer geld gegeven werd aan de Palestijnen dan ervoor. Dat is wat jij dan boycot noemt? Te gek!
Gij blijkt inderdaad een probleem te hebben om een tekst te begrijpen, …zelfs een tekst waar gij zelf naar verwijst!

Ge plaatst ge een verwijzing naar de website van de Verenigde Naties. Ge doet zelfs de moeite niet om specifiek uit te zoeken welk artikel een antwoord zou zijn op de kapitaalstromen naar het Palestijns gebied. Ik doe dus ook niet de moeite om daar op te zoeken wat uw antwoord had moeten zijn.

Uw verdere tirade wordt gespekt met uitdrukkingen zoals gezever, nazi's, slechte wil... alsof dat dit de bewijskracht van uw stelling kan verhogen.

In uw tekst http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...BottomArtikels vertelt ge: “.. is de internationale hulp aan de Palestijnen in 2006 verdubbeld ten opzichte van het jaar ervoor. Dat heeft de Palestijnse minister van Financiën Samir Abu Eisha “ En in diezelfde tekst staat eveneens: “…

"Boycot Hamas won de Palestijnse verkiezingen in januari 2006 overtuigend en formeerde een regering die twee maanden later aantrad. Vooral westerse geldschieters kondigden een boycot van de regering af omdat Hamas weigert het geweld af te zweren en Israël te erkennen. “
Dit is op zijn minst tegenstrijdig.

Op dezelfde webpagina verwijst men naar een ander artikel: Rice dreigt ermee boycot tegen Palestijnse regering te handhaven, http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...=hlnRPArtikels . Daar staat:

“…"Erkenning De regering die op poten werd gezet door Hamas na de parlementsverkiezingen van begin 2006, had te lijden onder een diplomatieke en financiële boycot....”

De geloofwaardigheid van uw theorieën is dus bijzonder klein! Naar wie is dit geld geggaan indien het niet naar de Palestijnse regering ging? ...Op de persoonlijke rekening van een corrupte Fatah politicus? Ge haalt een artikel aan dat zichzelf tegenspreekt. ... dat zegt niets over het artikel zelf maar alles over de persoon die daarmee een discussie aangaat!
Oud 27 februari 2007, 16:04   #49
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Vorig jaar kregen de joodse erfgenamen gestolen schilderijen eindelijk terug. Degenen die hier voor verjaring zijn, zijn daar tegen?
Wanneer krijgen de Palestijnen hun gestolen gronden en woningen terug? Diegenen die voor verjaring zijn, zijn daar tegen?
Oud 27 februari 2007, 16:07   #50
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht

Klinkt erg Laten we aannemen dat je niet beseft wat je schrijft...

tip: zoek via Google de notulen van de Wannseeconferentie eens op.
GEWOON: laat je niet door je haat verblinden!
Doe de moeite om zelf eens de verwijzing op te zoeken naar die conferentie. En doe zelf eens de moeite om een theorie te formuleren in functie van de discussie.

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 27 februari 2007 om 16:09.
Oud 27 februari 2007, 16:09   #51
ilfalco
Minister-President

Standaard

het probleem is dat men zo voeding geeft aan dwaas anti-semitisme.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 16:17   #52
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
het probleem is dat men zo voeding geeft aan dwaas anti-semitisme.
Uw antwoord betekent dat men op een totale manier moet onderworpen zijn aan dogma's en het 'politiek-correcte' denken. Alle kritisch onderzoek moet volgens u plaats maken voor een slaafse onderwerping aan heersende opinies. Dat is pas dwaas!
Oud 27 februari 2007, 16:39   #53
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Joodse familie uit Marollen doorloopt administratieve molen voor schadevergoeding - De schadeloosstelling van Joodse Holocaust-overlevenden verloopt soms pijnlijk.
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...QS&word=joodse

Gabriël Zimmerman was elf jaar in die dramatische zomer van 1942. Hij kreeg te horen dat hij zich voortaan Timmermans moest noemen en hij werd verborgen bij een vreemde familie. […]

Het atelier van zijn vader werd door de nazi's geconfisqueerd. Zijn vrachtwagen werd afgepakt, het appartement leeggehaald.

De Belgische staat verleende hen een forfaitaire schadeloosstelling van 3.800 euro voor het atelier, en 5.221 euro voor de vrachtwagen. Te verdelen onder vier, want behalve Gabriël waren er nog drie erfgenamen. Voor een onderdeel van zijn vaders handelszaak kreeg hij dus meer dan voor de hele zaak samen.

[…] In 2003 deed Gabriël Zimmerman daarvoor een aanvraag. Veel bewijzen over de waarde van de handel van zijn vader had hij niet. De wetenschappers in de commissie gingen ook zelf op zoek naar bewijsmateriaal in de archieven van de Belgische banken, en in de Duitse archieven. Zo ontdekte men dat de stad Brussel 2,8 kilo koper had gepakt uit de metaalvoorraad van Jacques Zimmerman.
[…] Bij de commissie beseft men dat er bij de Joodse gemeenschap onbegrip bestaat. ,,Wij kunnen alleen een materiële schadevergoeding geven, geen morele'', zegt directeur Marc De Trazegnies.
,,Ik krijg veel telefoontjes van Joodse mensen, van wie ik er velen goed heb leren kennen. Onze wettelijke opdracht bestaat erin de tegoeden die niet werden teruggegeven door de overheid, de banken of de verzekeringsmaatschappijen, terug te bezorgen tegen de geactualiseerde waarde.''
,,Velen waren of zijn van mening dat alle goederen die men vóór de oorlog bezat, integraal zouden worden vergoed. Maar daarvoor zijn wij niet gemachtigd. Maar door de zware onrechtvaardigheden die de Joodse gemeenschap tijdens de oorlog heeft geleden, zijn wij soepel en interpreteren we de wet ruim. Zoals ook uit dit dossier blijkt.'' Van onze redacteur Joost Loncin

Het is normaal dat men slachtoffers vergoed voor de hen aangerichte schade. Minder normaal is het wanneer 'bepaalde groepen slachtoffers' een 'geactualiseerde' schadevergoeding krijgen... die niet toegepast wordt voor anderen. Het was te denken dat men met deze methode zou verder gaan, vooral na de excuses van onze Verhofstadt waarin hij verklaarde dat wij (de huidige Belgische belastingbetaler) schuld hadden... De kassa gaat weer beginnen te rinkelen...
Buiten dat nogal partijdig artikel in DS en de opinie van Jean Pierre is er wel méér!!
Citaat:

http://www.ad.nl/buitenland/article1085949.ece

woensdag 14 februari 2007

Belgische overheid werkte mee aan jodenvervolging

BRUSSEL - De Belgische staat heeft tijdens de Tweede Wereldoorlog actief meegewerkt aan de jodenvervolging. Dat blijkt uit een studie op verzoek van de Belgische senaat. ,,De Belgische overheid heeft een gewillige houding aangenomen (tegenover de jodenvervolging) door op zeer diverse en cruciale terreinen een voor een democratie onwaardige medewerking te verlenen aan een voor de Joodse (vreemdelingen-)bevolking desastreuze politiek'', luidt de belangrijkste conclusie van het rapport van Studie- en Documentatiecentrum Oorlog en Hedendaagse Maatschappij (SOMA).
Maar natuurlijk, (waarom toch ben ik er niet verwonderd over??)

heeft iemand hier er wel een zéér bijzondere opinie over:

Citaat:
De realiteit is namelijk dat veel van het geld dat de nazi's van de Joden gestolen hebben, geïnvesteerd is verschillende projecten en dat verschillende bedrijven, banken en zelfs hele economieën overkop kunnen gaan, als alle interesten terugbetaald moeten worden.
Zouden we niet beter beseffen dat we van al de economische opbloei die er onder ander met dat gestolen kapitaal is opgebouwd, beter geworden zijn en dat de Joden daar sowieso hun graantje van meepikken.

.....
verschillende Duitse bedrijven zijn ontstaan op nazi gelden. Denk hierbij aan Volkswagen. Of de Mediamarkt ....
Daarom denk ik dat we het verleden beter laten rusten. Het heeft geen zin om telkens de wonden open te steken.
In 't kort, WEERAL: das Opfer hast schuld, NU indien collaborateurs schade zouden lijden tgv van het terugbetalen van wat ze gestolen hebben van de slachtoffers: ze schrijven onbeschaamd dat er gewoon te veel gestolen is om 't terug te geven zonder "onszelf" pijn te doen..
Dat de slachtoffers al meer dan een halve eeuw wachten, d�*t trekken die euhm "geachte medeforummers" zich uiteraard niet aan.

:kots:

En degene die de topic opent weet niet wat de Wannseeconferentie was (of wil het niet weten?)

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 februari 2007 om 16:57.
Oud 27 februari 2007, 22:47   #54
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Ik denk dat mijn voorouders door de Romeinen zijn benadeeld. Nu even Prodi telefoneren.
Mijn ouders zijn benadeligt door GUTT.

met gans zijn papierke met beloftes, hebben ze nooit iets gekregen.

waarom de joden wel, en, de belgen niets???????
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 22:59   #55
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Doe de moeite om zelf eens de verwijzing op te zoeken naar die conferentie. En doe zelf eens de moeite om een theorie te formuleren in functie van de discussie.
Lees het maar hier:

http://www.ghwk.de/deut/proto.htm
Oud 27 februari 2007, 23:15   #56
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Uw antwoord betekent dat men op een totale manier moet onderworpen zijn aan dogma's en het 'politiek-correcte' denken. Alle kritisch onderzoek moet volgens u plaats maken voor een slaafse onderwerping aan heersende opinies. Dat is pas dwaas!
Ik denk dat u mijn antwoord verkeerd begrepen hebt. ik doel juist dat men met het geven van die selectieve vergoedingen het anti-semitisme onnodig aanwakkert.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 23:28   #57
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
hier een engelstalige inleiding, de duitse tekst mocht eens wat moeilijk zijn voor sommigen):
http://www.wsg-hist.uni-linz.ac.at/a...l/Wannsee.html

en hier kan je een samenvatting van het geciteerde rapport van SOMA lezen:

http://www.cegesoma.be/Activiteiten/Onderzoek/Belgische_overheid_en_jodenver/belgische_overheid_en_jodenver.htm

http://minilien.com/?NjuFPaajKA

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 februari 2007 om 23:38.
Oud 27 februari 2007, 23:35   #58
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ja en dan?... Wat wilt ge dat ik met die rapporten doe?... Wat is uw vraag?
Oud 27 februari 2007, 23:40   #59
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja en dan?... Wat wilt ge dat ik met die rapporten doe?... Wat is uw vraag?
ZE LEZEN, dat je wéét waarover je schrijft!!!

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 februari 2007 om 23:41.
Oud 27 februari 2007, 23:45   #60
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
Mijn ouders zijn benadeligt door GUTT.

met gans zijn papierke met beloftes, hebben ze nooit iets gekregen.

waarom de joden wel, en, de belgen niets???????
http://www.google.be/search?hl=fr&q=operatie+Gutt&meta=
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be