Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > DHL
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

DHL Alle discussies omtrent DHL kunnen hier, en enkel hier, terecht.

Discussietools
Oud 11 januari 2004, 00:51   #41
Véronique
Schepen

Véronique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door i oorda
ben ik de enige die wat verbaasd was toen mevr van weert van spirit het ok vond als alle banen van DHL naar walonië gaan? Durft spirit nu nog steeds beweren dat ze een vlaamse partij is, of heeft ze met deze laatste demarche haar laatste greintje geloofwaardigheid verloren?

SPIRIT is enkel en alleen maar Vlaams als het in hun zakken regent.

Ik had vorige week op het nieuws gehoord dat SPIRIT op Mars was geland, ik sprong een gat in de lucht, tot ik vernam dat het dat ruimtetuig was
Véronique is offline  
Oud 11 januari 2004, 00:53   #42
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door McDaddy

Daar hebt ge een punt.

Ik heb vandaag vernomen dat er ook speculaties zijn geweest voor het vliegveld van Brustem bij St.-Truiden i.p.v. Bierset. Dat zou idealer uitkomen, omdat de landingsbanen over landbouwzones gaan, en dus weinig klachten van nachtlawaai zullen zijn.
Maar je vergeet Kerkom-bij-Sint-Truiden met 2 kasteelheren en hun paardenkwekerijen (°)

[size=2](°)In handen van kapitaalkrachtige Arabieren[/size]
Descartes Jr is offline  
Oud 11 januari 2004, 00:56   #43
McDaddy
Partijlid

McDaddy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is zoals gezegd wel een probleem met jongerenvlucht uit Zuid Limburg.
Dat is zeker een probleem. We merken op dat Zuid-Limburg een en al landbouw en veeteelt is, en praktisch geen industrie.

Zoals we in de volksmond zeggen, 'De Boerenbuiten'.

Velen jongeren echter vertrekken daar ook omdat ze van het landbouwimago afwillen. Ze gaan verder studeren en proeven van het stadsleven. En natuurlijk na hun studies gaan ze niet meer terug naar de boerenbuiten. In amerika ziet men dat ook massaal.

Het is jammer, maar het is zo. Dus wie gaat er van Zuid-Limburg dan op Bierset werken? Welke normale vlaming gaat ergens werken waar hij de hele dag frans moet spreken?
McDaddy is offline  
Oud 11 januari 2004, 00:57   #44
Véronique
Schepen

Standaard

Citaat:

Ik heb vandaag vernomen dat er ook speculaties zijn geweest voor het vliegveld van Brustem bij St.-Truiden i.p.v. Bierset. Dat zou idealer uitkomen, omdat de landingsbanen over landbouwzones gaan, en dus weinig klachten van nachtlawaai zullen zijn.

Goh, maar dat gaat Groen??? niet graag hebben hoor, want door dat lawaai boven landbouwzones gaan de koeien zure melk geven
Véronique is offline  
Oud 11 januari 2004, 01:15   #45
McDaddy
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door veronique
Citaat:

Goh, maar dat gaat Groen??? niet graag hebben hoor, want door dat lawaai boven landbouwzones gaan de koeien zure melk geven
Alhouwel. We bekijken het misschien niet zo, maar die vliegtuigen hebben een enorme uitstoot van verbrande cerosine die terug daalt. Daarom dat er rond de luchthavens meer gezondheidsproblemen zijn, dan daar buiten.

Nu als ze dat dan doen in St-Truiden, dan worden die gewassen en die dieren daardoor aangestast en komt het ook bij ons terecht. Walliswaar in mindere mate dan dat het rechtstreeks op ons dak valt.

Dat is nu wel een negatieve zijde, maar die zou ik er gerust bij nemen.

Anderzijds mogen de walen DHL hebben, maar wel met afschaf van miljardentransfers en een volledige vlaamse luchthaven in Zaventem.
Zouden Louie 'Schindler' Michel en Eliot 'pedofiel' Di Rupo daar mee akkoord gaan?
McDaddy is offline  
Oud 11 januari 2004, 01:18   #46
McDaddy
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
Citaat:

Daar hebt ge een punt.

Maar je vergeet Kerkom-bij-Sint-Truiden met 2 kasteelheren en hun paardenkwekerijen (°)

Inderdaad de kasteelheren die er veel invloed hebben. Meestal met waalse origine uit de bourgeoisie-tijd

En 2 kasteelheren maar? Naar verluid zouden Borgloon zouden er in Borgloon en omstreken een 28-tal kastelen staan.
McDaddy is offline  
Oud 11 januari 2004, 01:30   #47
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc

Net alsof alle mensen die bij DHL werken Vlamingen zijn
Inderdaad, ik heb vlak naast DHL (bij UPS) gewerkt en ik kan U zeggen: het simpele werk wordt daar door bijna uitsluitend franstaligen gedaan. Heeft N-VA misschien een oplossing voor deze problematiek? Ik vind wat Somers gedaan heeft, wel goed. Als er echt een uitbreiding van Bierset komt, moeten daar compensaties tegenover staan.
Is het belangrijkste niet, dat de lawaaihinder vermindert én dat er jobs komen
Aan welke kant van de taalgrens de tarmac ligt, heeft dat ineens méér belang Klagen de Walen dat Zaventem op "vlaamse grond" ligt
filosoof is offline  
Oud 11 januari 2004, 01:38   #48
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Inderdaad de kasteelheren die er veel invloed hebben. Meestal met waalse origine uit de bourgeoisie-tijd

En 2 kasteelheren maar? Naar verluid zouden Borgloon zouden er in Borgloon en omstreken een 28-tal kastelen staan.
Arabieren met waalse origine uit de bourgeoisietijd
Help, de islamieten bezetten ons
filosoof is offline  
Oud 11 januari 2004, 12:13   #49
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
Tussen Grace-Hologne (waar Bierset deel van uitmaakt) en Riemst liggen de gemeentes Awans, Ans, Juprelle, en Bassenge(Bitsingen). Dan moet u mij die laatste uitspraak eens uitleggen...
En waarom ziet men dan vanop het (Vlaamse) waterzuiveringsstation van Riemst de eerste signalisatielichten van de startbaan van Bierset ?

Zeg niet dat die RWZI in Wallonië ligt ! Dat aanvaardt het Waalse Gewest nooit !

BTW : en er is sprake van een 'verlenging' van de startbaan. Misschien staat die Vlaamse RWZI zelfs in de weg !!!
Signalisatie van een landingsbaan begint vele kilometers voor het begin van de eigenlijke landingsbaan. Zodat het vliegtuig goed uitgelijnd kan worden t.o.v. de landingsbaan, en een lange rechte baan kan volgen in het verlengde er van om te landen.

De luchthaven van Bierset ligt kilometers van iets dat Vlaams is. Of u mag mij Vlaanderen aanwijzen op dit kaartje waar de luchthaven netjes opstaat:

http://www.maporama.com/share/Map.asp?SESSIONID={F4E9D80B-5A1B-42B4-85BF-6E565CB4EDDC}&ZoomSet=7
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline  
Oud 11 januari 2004, 13:21   #50
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Er is zoals gezegd wel een probleem met jongerenvlucht uit Zuid Limburg.
Dat is zeker een probleem. We merken op dat Zuid-Limburg een en al landbouw en veeteelt is, en praktisch geen industrie.

Velen jongeren echter vertrekken daar ook omdat ze van het landbouwimago afwillen. Ze gaan verder studeren en proeven van het stadsleven. En natuurlijk na hun studies gaan ze niet meer terug naar de boerenbuiten. In amerika ziet men dat ook massaal.

Het is jammer, maar het is zo. Dus wie gaat er van Zuid-Limburg dan op Bierset werken? Welke normale vlaming gaat ergens werken waar hij de hele dag frans moet spreken?
IK ken menig limburger , bijvoorbeeld uit maasmechelen die in Zaventem o.a. ook frans moeten spreken.

Als je dringend een job zoekt en der is niks, zult ge blij zijn om uw frans boven te halen!
Het Skill Effect is offline  
Oud 11 januari 2004, 13:52   #51
McDaddy
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Chill Effect
Citaat:

IK ken menig limburger , bijvoorbeeld uit maasmechelen die in Zaventem o.a. ook frans moeten spreken.

Als je dringend een job zoekt en der is niks, zult ge blij zijn om uw frans boven te halen!
Ik ken ook veel limburgers die op zaventem werken. En dan is het niet bepaald frans, maar ook duits en andere talen. Hangt af voor welke maatschappij ge op zaventem werkt. Velen werken daar niet omdat ze geen werk vinden, maar vooral voor de voordelen. Mijn schoonzus en hare man (zij van tervuren, hij van Tongeren), werken beiden voor LuftHansa. Die gaan 5 X per jaar op vakantie en dit alles aan de helft van de prijs en zelfs nog goedkoper. Daarvoor alleen al zou ik frans gaan praten
McDaddy is offline  
Oud 11 januari 2004, 13:54   #52
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Chill Effect

Ik ken ook veel limburgers die op zaventem werken. En dan is het niet bepaald frans, maar ook duits en andere talen. Hangt af voor welke maatschappij ge op zaventem werkt. Velen werken daar niet omdat ze geen werk vinden, maar vooral voor de voordelen. Mijn schoonzus en hare man (zij van tervuren, hij van Tongeren), werken beiden voor LuftHansa. Die gaan 5 X per jaar op vakantie en dit alles aan de helft van de prijs en zelfs nog goedkoper. Daarvoor alleen al zou ik frans gaan praten
Misschien lukt dat in de toekomst ook in bierset.

Dan hoeven de mimburgers alvast niet meer iedere keer in de file te staan vanaf Leuven!
Oud 11 januari 2004, 14:03   #53
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Bakkebaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Bakkebaard
Standaard

moesten we 1 land geweest zijn e, zonder federalisering e, dan moeste nu het klein kind niet uithangen van: boeehoee, wij willen die jobs.
want concreet komt het daar op neer.

Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden".
Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Bakkebaard is offline  
Oud 11 januari 2004, 14:03   #54
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

DHL naar Wallonië.... of naar Leipzig?
luc broes is offline  
Oud 11 januari 2004, 14:07   #55
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Wil DHL eigenlijk wel naar Bierset?
Xenon is offline  
Oud 11 januari 2004, 14:10   #56
Véronique
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Naar mijn mening denk ik van niet,
DHL heeft al veel kloppen te verduren gehad, voor de klanten van DHL zal het alleszins wel een aanpassing worden en misschien ook duurder.
DHL zal hier toch ook wel aan gedacht hebben
Véronique is offline  
Oud 11 januari 2004, 14:14   #57
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Toch gek dat Somers, nadat Vlaanderen DHL vrijwel heeft weggejaagd door allerlei normen en politieke uittekening van vluchtroutes, opeens een compensatie wil als het bedrijf ergens anders gaat.

Zoals: pest iemand buiten en eis dat hij zelf betaalt voor zijn vertrek?
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline  
Oud 11 januari 2004, 14:23   #58
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
Als de regering mee investeert wel!
Oud 11 januari 2004, 14:44   #59
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
Toch gek dat Somers, nadat Vlaanderen DHL vrijwel heeft weggejaagd door allerlei normen en politieke uittekening van vluchtroutes, opeens een compensatie wil als het bedrijf ergens anders gaat.
Weet u eigenlijk waarover u praat?

De uittekening van de vluchtroutes is federale materie. Dat gebeurt op het kabinet van niemand minder dan Anciaux, federaal minister van mobiliteit.

http://vici.fgov.be/nl/index-nl.htm

Niet Vlaanderens normen vormen het probleem, wel die van Brussel.

Kortom, informeer u voortaan!
Jan van den Berghe is offline  
Oud 11 januari 2004, 14:45   #60
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door veronique
Citaat:
Naar mijn mening denk ik van niet,
DHL heeft al veel kloppen te verduren gehad, voor de klanten van DHL zal het alleszins wel een aanpassing worden en misschien ook duurder.
DHL zal hier toch ook wel aan gedacht hebben
Neen, DHL ziet geen heil in een verhuis, temeer ook omdat in Bierset haar grootste concurrent en aartsvijand, TNT, actief is.
Jan van den Berghe is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be