![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Gouverneur
|
![]() Dus , na 2007 een onafhankelijk Vlaanderen of .... in 2014?; Hopelijk zijn we dan de vlaamse rand niet kwijt .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vlaanderen wordt niet onafhankelijk op bestelling, zoveel is duidelijk, maar men heeft dit land dusdanig ingewikkeld gemaakt dat het misschien toch eens interessant wordt om te zien wat er gebeurt als de zaak vastloopt. En nog liever dat dan een slecht akkoord. In dat opzicht is een stem voor het Vlaams Belang, een sterk Vlaams Belang, een dubbel slot op de deur: enerzijds versterkt het de N-VA in het kartel, anderzijds dwingt het de traditionele partijen om met een serieus voorstel te komen want anders krijgt men de volle Vlaamse oppositie van het Vlaams Belang tegen zich. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hoe meer stemmen voor het kartel , hoe meer kans om paars te breken . Als het kartel te zwak staat , zal de tripartite VLD , SPA en GROEN zijn .... Hoe zou een stem VB , het NVA kunnen verstr erken ? Laatst gewijzigd door Luc Bekaert : 20 februari 2007 om 22:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
de N-Va is gegarandeerd van vijf kamerzetels en zal op de lijsten hier en daar 'strijdplaatsen' krijgen. Maar reken er maar niet op dat er van CD&V veel voorkeurstemmen zullen gaan naar die kandidaten. Gevolg: hoe meer stemmen voor het kartel, des te meer CD&V'ers die verkozen worden. Een tripartite met Groen! - VLD -SP.a is niet realistisch. Er zijn 90 Vlaamse zetels te begeven. De paarse partijen hebben er nu 48 van, maar die partijen zitten nu ongeveer 5% onder die score, wat hun score laat zakken tot ongeveer 40 zetels. De kans dat de groenen 5 zetels halen is vrij laag: ze halen wel een zetel in Antwerpen en Oost-Vlaanderen en waarschijnlijk ook in Vlaams Brabant maar dat zal nooit volstaan. De essentie is dat de tweederde zo nipt is dat de zetels van N-VA beslissend zijn. In concreto: 20 + 20 (paars) + 27 (22+5) = 67 is een scenario. Neem er nog 20 bij voor Vlaams Belang en 3 voor Groen! en de N-VA controleert het verhaal. Ik dacht aan zoiets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Op zo'n snedige repliek heb je zeker lang moeten nadenken? Vind jij het vreemd dat N-VA'ers niet meer de moeite nemen serieuze antwoorden te geven op zurige propagandamachines zoals jij en Hyoens?
Laatst gewijzigd door zorroaster : 21 februari 2007 om 00:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik kan ook een ander rekensommetje maken: het Vlaams Belang haalt de score van 2004 en de CD&V-N-VA wint nog licht. Dan heeft paars nooit geen meerderheid meer, zelfs met de groenen. En oh ja: het kartel haalde de score met een N-VA die één derde van de stemmen verloren had, die dus goed was voor ongeveer 3% van het totaal aantal stemmen. Nu mogen jullie héél pessimistisch zijn, maar primo zie ik de CD&V niet terugvallen en lijkt het me dat de N-VA toch gegarandeerd die 3% haalt. Nee jong, er zal nog veel moeten gebeuren wil paars onder die klassieke tripartite raken en ja, ik hoop dat die tripartite er zal zijn maar niet zo groot dat N-VA op kant kan gezet worden bij onderhandelingen. Dan moet de partij maar eens bewijzen hoe onafhankelijk ze wel is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Want dat gaat regelrecht in tegen de n-va partijdoctrine.
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hoe! De zurigheid druipt eraf.
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Helemaal mee eens.
![]() |
![]() |
#52 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Trouwens, jij zelf zou ook welkom zijn, neem ik aan. Citaat:
Citaat:
En als n-va straks stukjes Rand prijsgeeft, dan ligt België vast gebeiteld voor een volgende 50 jaar. Een paarse regering of een rooms-rode regering kunnen beide niet tegelijk voorkomen worden , maar een overeenkomstig beleid wordt het best gekortwiekt door een sterker Vlaams Belang.
![]() |
![]() |
#53 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
![]() Wie anders dan cvp en VU waren verantwoordelijk voor de betonnering vd faciliteiten? Typisch tsjeefs: steun ons , stem voor ons, anders zijn wij verplicht ons voor het hoofd te schieten. Walgelijk.
![]() |
![]() |
#56 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat zou het verschil zijn met een dubbele tri-partite waarin, naast CD&V/N-VA, ook de paarse partijen én de PS zit?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 21 februari 2007 om 08:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() Welke serieuze antwoorden kunnen wij nog verwachten van een partij die niet alleen geen zeggenschap meer heeft over haar eigen ledenbestand , maar zoals nu blijkt , ook over haar eigen partijprogramma?
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() Vraag me toch af hoeveel voormalige kiezers van de Nva gelukkig zijn met de gang van zaken.
Hier zijn er dus wel een paar die de Nva door dik en dun blijven verdedigen.... Die waren er ook in de VU tijd, maar het merendeel ging kotsend lopen. Wat heb ik gezien? - Stoere verklaringen door de Nva , die ze gauw weer ingeslikt hebben. - Gretig laten binnenhalen door een partij die steeds de Vlaming verraden heeft. - DD binnenhalen om daarna, op bevel van de Cdv een mes in zijn rug te steken. Mooi Vlaams Nationalistisch partijtje ? Ik zie geen lef, geen darmen en geen eer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Gouverneur
|
![]() Dat BHV gesplitst zal worden , zonder een merzel grond prijs te geven en er redelijk wat bevoegdheden naar Vlaanderen worden overgeheveld .
|
![]() |
![]() |