Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 februari 2007, 01:54   #41
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Een alarmgeluid vind ik zeker een goed idee (waar wel weer anderen tegen in protest zullen komen, hoe dan ook, voor "privacy" ofzo), maar dan alleen als AANVULLING op de apparatuur waartoe inmiddels reeds besloten lijkt te zijn.

Over de rest van je uitingen kan ik niets verstandigs zeggen want ik ben op geen enkele manier medisch geschoold.
U vroeg voor een alternatief niet voor een aanvulling.

U hoeft niet medisch geschoold te zijn om te weten dat een tuig aan uw knie dat kan blokkeren gewoon een foltertuig is.
Oud 22 februari 2007, 01:57   #42
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
U vroeg voor een alternatief niet voor een aanvulling.

U hoeft niet medisch geschoold te zijn om te weten dat een tuig aan uw knie dat kan blokkeren gewoon een foltertuig is.
Nee hoor, hoeft niet te folteren; zolang je maar "gewoon" stil blijft zitten.
Oud 22 februari 2007, 02:31   #43
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Nee hoor, hoeft niet te folteren; zolang je maar "gewoon" stil blijft zitten.
Bent u nu echt zo ziek in uw hoofd dat u niet ziet dat dat folteren is? Gooi ze in een kerker en ze ziiten ook stil
Oud 22 februari 2007, 02:49   #44
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Bent u nu echt zo ziek in uw hoofd dat u niet ziet dat dat folteren is? Gooi ze in een kerker en ze ziiten ook stil
Nee, ik denk eerder dat jouw rare kreten iets met je gezondheidstoestand te maken kunnen hebben.

Maar nogmaals, dat is mijn vak niet dus ik zal je er zelfs niet naar vragen.

Overigens, beter het TUIG in een "kerker" dan de slachtoffers veroordeeld ter dood of tot levenslange invaliditeit.

Juist in landen die redelijk beschaafd zijn gebruikt men gelukkig geen kerkers meer en ook geen doodstraf, maar IETS moet men toch doen om de misdaad te beteugelen dus worden technisch hoogwaardige oplossingen gevonden.
Oud 22 februari 2007, 03:27   #45
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Nee, ik denk eerder dat jouw rare kreten iets met je gezondheidstoestand te maken kunnen hebben.

Maar nogmaals, dat is mijn vak niet dus ik zal je er zelfs niet naar vragen.

Overigens, beter het TUIG in een "kerker" dan de slachtoffers veroordeeld ter dood of tot levenslange invaliditeit.

Juist in landen die redelijk beschaafd zijn gebruikt men gelukkig geen kerkers meer en ook geen doodstraf, maar IETS moet men toch doen om de misdaad te beteugelen dus worden technisch hoogwaardige oplossingen gevonden.

Kijk nederlander, omdat wij in belgie niet zo snel toegeven als nederland aan de steeds sneller oprukkende amerikanisering wil dit niet betekenen dat je ons oordeel moet afdoen als rare kreten.

Het enige dat jij doet is gewoon roepen dat iedereen wie zo'n foltertuig niet ziet zitten een crimineel is. Alternatieven laat je enkel toe wanneer ze gekoppeld worden aan je pervers tuig.

Tis dat we weten dat ge van holland zijt, voor die sukkelaars kunnen we nog begrip opbrengen. Het leven moet wel moeilijk zijn als je in zo'n idiote maatschappij moet leven dus het is u vergeven. U weet gewoon niet beter.
Oud 22 februari 2007, 03:52   #46
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Kijk nederlander, omdat wij in belgie niet zo snel toegeven als nederland aan de steeds sneller oprukkende amerikanisering wil dit niet betekenen dat je ons oordeel moet afdoen als rare kreten.

Het enige dat jij doet is gewoon roepen dat iedereen wie zo'n foltertuig niet ziet zitten een crimineel is. Alternatieven laat je enkel toe wanneer ze gekoppeld worden aan je pervers tuig.

Tis dat we weten dat ge van holland zijt, voor die sukkelaars kunnen we nog begrip opbrengen. Het leven moet wel moeilijk zijn als je in zo'n idiote maatschappij moet leven dus het is u vergeven. U weet gewoon niet beter.
Ik vind dat je steeds meer warre taal uitslaat, misschien kun je beter eens aandachtig teruglezen.

Zo te zien probeer je mij woorden in de mond te leggen, hetgeen algemeen te boek staat als een onzindelijke discussiemethode.

Dat je jezelf steeds "wij" noemt, is evenmin een gunstig teken.

Natuurlijk kan het waar zijn, wat hier op het Forum vaak wordt gesteld, dat Belgische straffen en instituten daartoe, minder verwennerij opleveren dan de Nederlandse en dat jij daar wellicht zelf in behandeling bent geweest; een ervaring waarover ik op geen enkele wijze kan meepraten want ik heb zelfs nooit zulke Nederlandse inrichting van binnen aanschouwd en ben ook vast van plan dat zo te houden.

Hoewel ik geen enkele invloed of inbreng heb op/in de door Nederland beoogde technische maatregelen, behoud ik toch het gevoel dat het machteloos stellen van mens-onvriendelijke, geweldplegende sujetten een eerste behoefte is voor een ordelijk functionerende maatschappij.
Oud 22 februari 2007, 04:32   #47
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Ik vind dat je steeds meer warre taal uitslaat, misschien kun je beter eens aandachtig teruglezen.

Zo te zien probeer je mij woorden in de mond te leggen, hetgeen algemeen te boek staat als een onzindelijke discussiemethode.

Dat je jezelf steeds "wij" noemt, is evenmin een gunstig teken.

Natuurlijk kan het waar zijn, wat hier op het Forum vaak wordt gesteld, dat Belgische straffen en instituten daartoe, minder verwennerij opleveren dan de Nederlandse en dat jij daar wellicht zelf in behandeling bent geweest; een ervaring waarover ik op geen enkele wijze kan meepraten want ik heb zelfs nooit zulke Nederlandse inrichting van binnen aanschouwd en ben ook vast van plan dat zo te houden.

Hoewel ik geen enkele invloed of inbreng heb op/in de door Nederland beoogde technische maatregelen, behoud ik toch het gevoel dat het machteloos stellen van mens-onvriendelijke, geweldplegende sujetten een eerste behoefte is voor een ordelijk functionerende maatschappij.
Toch straf hoe u enkel een onzindelijke discussiemethode kan ontwarren bij anderen terwijl u mij al meerder malen in deze topic woorden in de mond heeft gelegd.

Ik zeg "wij" omdat u blijkbaar de enige bent in deze topic die kwijlt bij de gedachte aan zo'n foltertuig en vermits u nederlander bent en de rest allemaal belgen is het gemakkelijk om over wij en de hollander te spreken.

Dat u nog niet een instelling hebt gezeten is te merken vermits u nog geen enkeltuig aan uw been heeft maar er blijkbaar wel nood aan hebt.

Een maatschappij moet ordelijk functioneren, maar zal niet beter functioneren door mensonvriendelijke mensen op een onmenselijke wijze te behandelen. Denkt u nu echt dat de straten veiliger worden als mensen zo'n ding aan hun been hebben? Wat weerhoudt zo'n man met een ding aan zijn been om iemand te vermoorden? Niets, vermits het ding enkel reageert op het verlaten van een zone. Het enige dat ze moeten doen is hun slachtoffers lokken binnen de zone waar in ze zich mogen bewegen. Heel uw betoog over hoe veilig nederland wordt door zo'n foltertuig zakt dan ook direct als pudding in elkaar.
Oud 22 februari 2007, 04:41   #48
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Toch straf hoe u enkel een onzindelijke discussiemethode kan ontwarren bij anderen terwijl u mij al meerder malen in deze topic woorden in de mond heeft gelegd.

Ik zeg "wij" omdat u blijkbaar de enige bent in deze topic die kwijlt bij de gedachte aan zo'n foltertuig en vermits u nederlander bent en de rest allemaal belgen is het gemakkelijk om over wij en de hollander te spreken.

Dat u nog niet een instelling hebt gezeten is te merken vermits u nog geen enkeltuig aan uw been heeft maar er blijkbaar wel nood aan hebt.

Een maatschappij moet ordelijk functioneren, maar zal niet beter functioneren door mensonvriendelijke mensen op een onmenselijke wijze te behandelen. Denkt u nu echt dat de straten veiliger worden als mensen zo'n ding aan hun been hebben? Wat weerhoudt zo'n man met een ding aan zijn been om iemand te vermoorden? Niets, vermits het ding enkel reageert op het verlaten van een zone. Het enige dat ze moeten doen is hun slachtoffers lokken binnen de zone waar in ze zich mogen bewegen. Heel uw betoog over hoe veilig nederland wordt door zo'n foltertuig zakt dan ook direct als pudding in elkaar.
Nee hoor, de begeleider heeft ook nog een afstandbediening bij zich.

En ik vind het helemaal niet nodig dat iets pijn doet, zolang het de boef maar uitschakelt.

De veiligheid kan er met een percentage door verhoogd worden want de "eerste keer" wordt voor daders ontmoedigd middels informatie, onder andere via nuttige forums.

Ernstige verwonding aan onschuldige burgers en kinderen wordt zeer vaak toegebracht door recidivisten.

Denk je echt dat jij zo'n band gaat omgelegd krijgen?
Oud 22 februari 2007, 12:43   #49
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een alarmgeluid vind ik zeker een goed idee (waar wel weer anderen tegen in protest zullen komen, hoe dan ook, voor "privacy" ofzo), maar dan alleen als AANVULLING op de apparatuur waartoe inmiddels reeds besloten lijkt te zijn.

Over de rest van je uitingen kan ik niets verstandigs zeggen want ik ben op geen enkele manier medisch geschoold.
Het is maar de vraag hoe effectief een geluidssignaal is als hij eerst een auto pikt en daarmee op de loop gaat. Als ik zie hoe mensen op een autoalarm reageren.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2007, 12:47   #50
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet op letten, iedereen kent hem hier..
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2007, 15:39   #51
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijkbaar! Enkel andev wil niet zo ver gaan om het een foltertuig te noemen
Natuurlijk niet! Met een foltertuig doe je een ander zomaar pijn, hier beslis je zelf of en wanneer je er last van zal hebben. Indien ik mijn vingers in een stopcontact wring krijg ik een schok. Ook een stopcontact is niet vanzelfsprekend een foltertuig!

Indien het niet nodig was dat bepaalde technieken werden toegepast om bepaalde lieden die beter achter slot en grendel zouden blijven toch een kans te geven nog eens de vrije buitenlucht op te snuiven en te kijken wat hun reacties zijn, dan zou men die ook niet gebruiken!
Nog eens: ze ondervinden er enkel last van indien ze zich niet gedragen zoals afgesproken, meer eieren moet men er toch niet onder leggen?

Trouwens, naar mijn mening gaat het niet zozeer over gangsters die eens buiten mogen maar over het feit dat de gevangenissen overvol zitten, men er niet in elke straat kan gaan bijbouwen en men de minder gevaarlijk geachte elementen ook buiten de gevangenismuren onder controle kan houden! Goed en goedkoper principe dus.
Men heeft het er al over gehad: de kazernes die men wil opdoeken zouden ook beter omgebouwd worden tot naar buiten toe afgesloten werkplaatsen voor de vele minder gevaarlijke gedetineerden! Nog een oplossing.

Sommigen zijn hier blijkbaar tegen alles wat de vrijheid beknot van klein en groot schorremorrie ... en hun slachtoffers, tja, die hebben pech.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2007, 15:57   #52
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wanneer ik jou hier bezig zie en hoor, dan vraag ik me ook af wie er ziek is in zijn hoofd?
Er staat toch "knie blokkeren" en niet verbrijzelen! Wat maak jij je druk over het feit dat een boef op proef zich moet houden aan de opgelegde regels??? Dus moet het gebruik van handboeien voortaan ook volledig verboden worden wanneer de politie iemand oppakt? Is dat niet een beetje hetzelfde?
Ik heb ook geen problemen met een systeem dat een hels lawaai maakt, en ik vraag niet naar een halsband waar je hoofd mee afknalt!
We krijgen hier een beetje te maken met hetzelfde geleuter ivm de multicul! Van zodra je daar iets over zegt: "... en jij beweert dus dat ze allemaal zus en zo zijn enz" terwijl dat helemaal niet gezegd wordt!
Ik denk hier aan die gast die onlangs die joggende vrouw heeft gewurgd, zopas 30 jaar bak kreeg, en zich liet ontvallen: als ik maar in Leuven centraal mag, daar ben ik op mijn gemak...
Is dat de stijl die jij aanhangt of wil promoten?
Oud 22 februari 2007, 16:00   #53
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Met het stroomkastje bij honden heb ik al honden zien sterven,hoe kan je dit nu willen gebruiken bij mensen? .....
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2007, 23:28   #54
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Wanneer ik jou hier bezig zie en hoor, dan vraag ik me ook af wie er ziek is in zijn hoofd?
Er staat toch "knie blokkeren" en niet verbrijzelen! Wat maak jij je druk over het feit dat een boef op proef zich moet houden aan de opgelegde regels??? Dus moet het gebruik van handboeien voortaan ook volledig verboden worden wanneer de politie iemand oppakt? Is dat niet een beetje hetzelfde?
Ik heb ook geen problemen met een systeem dat een hels lawaai maakt, en ik vraag niet naar een halsband waar je hoofd mee afknalt!
We krijgen hier een beetje te maken met hetzelfde geleuter ivm de multicul! Van zodra je daar iets over zegt: "... en jij beweert dus dat ze allemaal zus en zo zijn enz" terwijl dat helemaal niet gezegd wordt!
Ik denk hier aan die gast die onlangs die joggende vrouw heeft gewurgd, zopas 30 jaar bak kreeg, en zich liet ontvallen: als ik maar in Leuven centraal mag, daar ben ik op mijn gemak...
Is dat de stijl die jij aanhangt of wil promoten?
Je zegt het zelf " op proef"
Waar blijft de proef met zo een kneltuig?
Waar blijft de rehabilitatie met zo'n tuig?
Dergelijke uitgangsmogelijkheden komen maar aan het einde van de straf dus een klein beetje voor de definitieve vrijlating.
Na definitief is er ook geen beugel te zien! Dan kan men ook hervallen indien men het zo wil zien, men kan ook niet hervallen.
Men heeft immers ook die eerste keer de keuze gehad. Of misschien heeft men net geen keuze?
Stel u voor dat u net x zoveel jaren binnen hebt gezeten en een onbekende komt u gedurend jennen over dat feit en dat je beter nog zoveel jaartjes zou binnen zitten, men zou wel eens in een koleire kunnen schieten denk ik.
Oud 23 februari 2007, 12:14   #55
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Je zegt het zelf " op proef"
Waar blijft de proef met zo een kneltuig?
Waar blijft de rehabilitatie met zo'n tuig?
Dergelijke uitgangsmogelijkheden komen maar aan het einde van de straf dus een klein beetje voor de definitieve vrijlating.
Na definitief is er ook geen beugel te zien! Dan kan men ook hervallen indien men het zo wil zien, men kan ook niet hervallen.
Men heeft immers ook die eerste keer de keuze gehad. Of misschien heeft men net geen keuze?
Stel u voor dat u net x zoveel jaren binnen hebt gezeten en een onbekende komt u gedurend jennen over dat feit en dat je beter nog zoveel jaartjes zou binnen zitten, men zou wel eens in een koleire kunnen schieten denk ik.
Die proef moet niet vervangen worden door "kans om in de gemeenschap onder te duiken". Bij een proef horen voorwaarden, en één van die voorwaarden kan best zijn een enkelband of ander controlemiddel...
Aan het eind van de straf.. is soms ook een lachertje! Er is al de wet Lejeune, en wegens plaatsgebrek laat men er veel te veel te vroeg lopen om plaats te maken voor nieuw en wellicht erger geboefte...
Dan ben je nog niet aan rehabilitatie toe dacht ik. Eerst moet je een tijdje bewijzen dat je een behoorlijke burger aan het worden bent, en die rehabilitatie moet je verdienen. Even buiten mogen staat nog niet gelijk aan rehabilitatie!
En voor wat je laatste paragraaf betreft "stel je voor dat enz": als die kerel dan meteen weer over de rooie gaat bewijst dat dat hij best opgesloten blijft en niet meteen opnieuw als een wandelende tijdbom op de maatschappij moet losgelaten worden.

Laatst gewijzigd door andev : 23 februari 2007 om 12:17.
Oud 23 februari 2007, 17:22   #56
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Die proef moet niet vervangen worden door "kans om in de gemeenschap onder te duiken". Bij een proef horen voorwaarden, en één van die voorwaarden kan best zijn een enkelband of ander controlemiddel...
Aan het eind van de straf.. is soms ook een lachertje! Er is al de wet Lejeune, en wegens plaatsgebrek laat men er veel te veel te vroeg lopen om plaats te maken voor nieuw en wellicht erger geboefte...
Dan ben je nog niet aan rehabilitatie toe dacht ik. Eerst moet je een tijdje bewijzen dat je een behoorlijke burger aan het worden bent, en die rehabilitatie moet je verdienen. Even buiten mogen staat nog niet gelijk aan rehabilitatie!
En voor wat je laatste paragraaf betreft "stel je voor dat enz": als die kerel dan meteen weer over de rooie gaat bewijst dat dat hij best opgesloten blijft en niet meteen opnieuw als een wandelende tijdbom op de maatschappij moet losgelaten worden.
Misschien zijn de nieuwe werktuigen wel zo goed dat binnenkort geen (dure) opsluiting meer nodig is.
Oud 23 februari 2007, 17:27   #57
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja het leven kan zuur zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be