![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Welke zijde van het politiek landschap zal volgens u de verkiezingen winnen op 13 Juni? | |||
rechts |
![]() ![]() ![]() |
31 | 64,58% |
links |
![]() ![]() ![]() |
17 | 35,42% |
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Allemaaal flauwe zever! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() in Brussel hebben we zelfs perfect tweetalige publiciteit en dat werkt !
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Proficiat! ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Vlaams en Duits?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() SP-a/Spirit zal licht winnen.
De groenen verdwijnen volledig. N-VA haalt het net niet of net wel (meer kans niet vrees ik):/. Indien de n-va het niet haalt valt de partij uit elkaar. Een gedeelte naar cd&v, een gedeelte naar vb en een gedeelte dat politiek dakloos wordt. CD&V zal door het geklungel binnen de vld imo voor het eerst in jaaaren een kans hebben licht te winnen als ze er in slagen het handig te spelen (wat enigszins zou verbazen ![]() VLD krijgt zware klappen. Ie ik zie die een eigen persoonlijke zwarte zondag tegemoet gaan.. tussen de 5 en 10% verliezen. VB gaat gestaag vooruit. Algemeen gezien wint links sowieso want door de ps zijn ze verzekerd v/d macht. Het is enkel nog de vraag wie er mag meespelen met Elio en Steve. Als de vld er genoeg stemmen voor heeft zullen zij als trouwe schoothond v/d afgelopen jaren eerste keuze zijn, ze weten daar immers al van dat de vld als het puntje bij paaltje komt klakkeloos zal goedkeuren wat Elio en Steve belangrijk vinden om Verhofstadt's europese ambities niet te hypothiceren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat vreemd dat het hier niemand voor "Spirit" opneemt - in theorie zou dat toch de "enige" "linkse" "Vlaamse" partij zijn of is die partij dan toch al
(minstens in de geesten) volledig opgeslokt door de SPA. Het laatste wat ik van hen hoorde was echt wel dat ze nog altijd 100 % voor een onafhankelijk Vlaanderen staan .
![]() |
#48 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Die zijn in mijn ogen gewoon een onderdeel v/d sp-a dat af en toe is apart belicht mag worden uit electorale overwegingen maar inherent eender welk vlaamsonvriendelijk idee zal steunen als Stevaert het zegt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'Links' liberaal ja. Voor de rest even establishment als de SPA en de VLS.
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Europees Commissaris
|
![]() Dus is er geen "Linkse" vlaamse partij...
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee. Niet in de zin van anti-neoliberaal.
![]() |
![]() |
#52 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#53 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kwestie van geen maal dezelfde (lange) uitleg te moeten doen. ![]()
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#55 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#56 |
Europees Commissaris
|
![]() Iedereen is het (op dezen draad tenminste) over eens er is geen progressieve vlaams-nationalistische partij. Ik had hier laatst een diskussie over een stelling van mij dat progressief links incompatibel zou zijn met nationalisme - blijkbaar werd dit weerlegt : links nationalisme
bestaat wel degelijk (vb; de franse revolutie) waar ik niet 100 % mee akkoord kan gaan : maar ja mogelijk is er zo'n strekking.. Maar alle vlaams nationalisten mogen we gerust in één zak steken nl. van rechts-conservatief tot extreem-rechts. OK : weten we ten minste waar we het over hebben.
![]() |
#57 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Speizen daarentegen! ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Boer-bavo,
Het zou misschien alle twijfel wegnemen als Spirit zelf ne keer uitlegt waarvoor zij staan. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Europees Commissaris
|
![]() Mijnheer Pelgrim,
U bent de persoon die me overtuigd heeft dat er een links-nationalistische strekking kan bestaan. Ik vind echter dat we hier toch enige zorgvuldigheid moeten betrachten om het übermensch syndroom tegen te gaan. Op deze draad (let op het verfoeilijke taalpurisme) ging het echter over catalogeren in links en rechts : in de analyse van de antwoorden wilde niemand één enkele vlaamse nationalistische partij in de linkse (niet de uiterst linkse, de gewoon linkse) hoek catalogiseren. Daaruit leidde ik af dat we de vlaams-nationalistische strekking zoals die momenteel door de politieke partijen vertaald wordt allemaal in dezelfde rechtse of extreem rechtse zak mogen steken. De links-nationalistisch vlamingen vind je misschien : - bij Spirit - bij de CD & V - bij de VLD (sterk geminorizeerd, nietwaar ?) - bij de L.S.P. (????)