![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een partij die hele dagen het parlement verveelt, onze brieven vult en grote affiches uithangt met de grote boodschap: "de islam valt ons aan en overrompelt ons" terwijl ik niks merk van die overrompeling. Ik zie geen enkele islamitische uitzending op onze zenders Ik zie geen islamieten staan bidden op straat Ik zie duizenden kerken, twee per dorp en heb nog nooit een moskee gezien laat staan dat een iman aan mijn deur staat met "waai komen de blaaide boodschap brengen vanoit America" zoals anderen dat wel doen. Ik zie niets geen bedreiging, niets geen invasie. Ik zie arme mensen rondlopen in de arme wijken en hoor daar bloedstollende verhalen over maar merk niets. Dat, mijnheer, is zeer abnormaal. Ik zie wel kinderen van allochtonen die echte Vlamingen zijn. Ik zie dat ze Nederlans spreken, hun plan trekken en lekker koken. Ik zie dat ze op één hoop gegooid worden met buitenlandse gansters die onze gevangenissen bevolken, België zijnde het centrum van de Europese drughandel. Ik zie dat ze beschuldigd worden van terrorisme maar dat de laatste bommen die hier werden gegooid van Waalse of Brusselse communisten waren, die men dan laat debateren op tv met een ex-premier.... Ik zie dat mensen bang gemaakt worden van Borgerhout, maar dat je daar heerlijk kunt eten, goedkoop kunt winkelen en naar de dageraadsfeesten kunt gaan om je goed te amuseren, wat in andere wereldsteden niet het geval is. Ik zie met andere woorden dat er hier een bende zotten bezig is ons te belazeren en dat ze één probleem hebben: vier procent vreemdelingen zie je enkel in bepaalde straten van bepaalde wijken lopen. En voor de rest zie je die of hoor je die nooit... En dat is ook al komisch: een vreemdelingenhaterspartij zonder vreemdelingen is een café zonder bier, een kusje zonder snor en een eitje zonder zout. Arm Vlaanderen. Laatst gewijzigd door ericferemans : 24 februari 2007 om 23:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Parlementslid
|
![]() Aan EF.
Ik haat vreemdelingen niet. Ik ben GEEN VB-stemmer. Maar... ik heb geen zelfopgelegd schuldgevoel waardoor ik vreemdelingen jobs wil kado doen. Waarom? Omdat we nu eenmaal zitten met een veel te hoog aantal werklozen, Belgische werklozen. Heeft een land niet eerst verplichtingen jegens zijn eigen bewoners? Moet België niet eerst de kans geven aan de eigen bevolking om zich bij te scholen, om gestimuleerd te worden te werken, om niet eenvoudig genegeerd te worden? Werklozen die willen werken, maar nergens aan de bak komen wegens te laag geschoold moeten een opleiding krijgen. Werklozen die willen werken maar steeds afgewezen worden moeten begeleid worden. Werklozen die niet willen werken moeten gestimuleerd worden om zich toch op de jobmarkt te begeven. Waarom moet een land vreemdelingen binnenhalen voor het opvullen van jobs terwijl zo veel geld verspild wordt aan uitkeringen? Is het niet zo dat sommigen aan linkse en uiterst linkse kant niet TE goed willen zijn om toch maar hun links-zijn te kunnen benadrukken? Als je eerst de werkloosheidscijfers naar beneden haalt en daarna vreemdelingen toelaat tot de eigen jobmarkt, is dat niet beter? (Let wel: Onder vreemdelingen bedoel ik mensen zonder Belgische nationaliteit. Genaturaliseerde Belgen zijn dus ook Belgen.) Het is tijd om nu eerst de problemen van de eigen bevolking op te lossen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Er zijn wel degelijk moskeeën in België. U negeert dus gewoon een feit. Arm zijn is geen allochtoon "alleenrecht". Er zijn OOK idioten onder de allochtonen: (mogelijke) terroristen, bandieten, klein crapuul. Er zijn groepjes allochtone jongeren die uit wat voor machogedrag ook de rest in een slecht daglicht plaatsen. Er zijn culturele verschillen en hieruit ook verschillen in morele opvattingen. Dat zijn dingen die je moet aanpakken. Het mag niet gegeneraliseerd worden, maar je kan dat toch ook niet gewoon onder de mat schuiven. Als een procentueel groter deel allochtonen in de cel geraakt, bijvoorbeeld, dan is er wel degelijk iets mis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dat "ze"- ook al vroeger, vandaag en atijd- kansarm zijn tenzij we werk maken van een stevig integratiebeleid, mag je voor mijn part mooi of raak geformuleerd noemen: corrupte amtenaren buitenzwieren en ophouden met pesterijen zou al mooi zijn. Vooral dat stevig doet me vermoeden dat iemand ervan uitgaat met dwarsliggers te doen te hebben. Dat vermoeden zie ik vervolgens bevestigd als gesteld werd dat Arabisch een vreemdere taal is dan het Frans, ... niet een mooiere, interessantere maar een beetje van dat vreemde dat iemand niet wil horen. Ik merk dat vreemde niet dagdagelijks, en die bijzonder grote kloof ook niet. De haatberichtjes in dit forum daarentegen, beginnen me langzamerhand te enerveren Het hele (sic) betoog lijkt me tot dat punt een niet meer zo gezonde visie van iemand die vooral in dit forum of de uitgangsbuurten, van ik vermoed weer Gent zijn wijsheid is gaan halen. Dat 'ze' hier vnl. gesubsidieerd zouden leven en komen genieten van onze onozelheid is zowat alles wat dat inmiddels loodzwaar blok aan ons been, ons weet te vertellen. Laatst gewijzigd door DannyS : 25 februari 2007 om 00:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Onze roots is onze cultuur en ons streven naar behoud ervan ondanks het progressief denken,niet het overheersen ervan! Vraag eens aan een islamiet of hij zijn manier van leven wil opgeven,of hij zijn geloof wil opgeven? vraag hem eens of hij progressief wil zijn in een westerse wereld? Waarom zouden wij het dan moeten doen?
![]() |
![]() |
#46 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Anders gezegd: de islam is hier een 'nieuwkomer' en moet zich nog duidelijk verzoenen met de verlichting en de democratie. Met de idee dat godsdiensten uiteindelijk een loutere privé-aangelegenheid zijn; met de idee ook dat Allah, Mohammed en al die prevelaars geen enkele voorrang genieten op de wetten van onze seculiere samenleving. Een leerproces dat ook onze eigenste kerken in de afgelopen eeuw hebben moeten doormaken en dat ook allerminst vlot en pijnloos is verlopen. En toen hoorde ik de linkse rakkers die gekwetste diepgelovige christenen (katholieken) niet vergoelijkend over het bolleke aaien. Welnu, �*ls die islam zich hier wil inplanten en gedijen, dan zal ze moeten leren leven binnen dezelfde context als het christendom dat doet. En dat betekent compromissen maken en een hele rist van achterhaalde (en overigens niet essentiële) ritueeltjes en denkbeeldjes laten voor wat ze waard zijn. En het is dan aan de West-Europeanen om verdraagzaam te zijn, maar ook en vooral vastberaden en consequent in datgene wat ze tot hun identiteit rekenen: democratie, vrij in woord en gedachten en onverdraagzaam voor onverdraagzaamheid en repressie. Kortom: de islam staat voor een reuzegrote uitdaging en als ze zich niet wenst aan te passen, als ze blijft vasthouden aan tradities die haaks staan op onze burgerlijke rechten en vrijheden, als ze blijft dromen van een religieuze heilstaat boven of binnen de burgerlijke staat... dan kan ze terug naar waar ze vandaan komt: terug de woestijn in voor de komende 500 jaar !
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with. Laatst gewijzigd door Desiderius : 25 februari 2007 om 00:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Mooie geformuleerd en raak, as ever. Jammer maar veel te moeilijk voor het amoebebrein van de feremansen.
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
Wat ik zie is dat zogenaamde "VLamingen" alle politieke ideologieën verachten en uitbeelden met apen. En dat zijn dan degenen die Vlaanderen in pacht hebben? Zij horen in de zoo: waar het hart van vol is... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door jurgen79 : 25 februari 2007 om 02:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |||
|
![]() [quote]
Citaat:
![]() Daarmee valt natuurlijk de rest van je redenering in de pombak. Citaat:
Citaat:
De rest zit in America, Azie, Rusland, Philipijnen, Europa, rest van Africa enz... Serieus blijven hé... Distribution of Muslims Africa 308,660,000 27.4% Asia 778,362,000 69.1% Europe 32,032,000 2.8% Latin America 1,356,000 0.1% North America 5,530,000 0.5% Oceania 385,000 0.0% World 1,126,325,000 100% The Muslim World Information and statistics about the Muslim population of the world Nearly one in five people in the world today claims the faith of Islam. A diverse community of believers spans the globe. Over fifty countries have Muslim-majority populations, while other groups of believers are clustered in minority communities on nearly every continent. Although Islam is often associated with the Arab world and the Middle East, fewer than 15% of Muslims are Arab. Distribution of Muslims Africa 308,660,000 27.4% Asia 778,362,000 69.1% Europe 32,032,000 2.8% Latin America 1,356,000 0.1% North America 5,530,000 0.5% Oceania 385,000 0.0% World 1,126,325,000 100% Source: Britannica Yearbook, 1997 Countries with Muslim Populations of 10% or more (1996) Country # in millions Indonesia 182.2 m Pakistan 136.9 m Bangladesh 115.0 m India 108.6 m Iran 63.9 m Turkey 61.0 m Egypt 51.6 m Nigeria 40.2 m Algeria 29.1 m China * 29.1 m Morocco 29.1 m Iraq 21.4 m Sudan 20.4 m Ethiopia 18.3 m Afghanistan 18.0 m Yemen 16.1 m Saudi Arabia 16.0 m Uzbekistan 15.9 m Malaysia 10.5 m Mali 9.4 m Tunisia 9.0 m Somalia 8.5 m Senegal 7.7 m Niger 7.5 m Kazakhstan 6.9 m Guinea 6.5 m Azerbaijan 6.1 m Cote d'Ivoire 5.9 m Libya 5.2 m Tajikstan 5.2 m Burkina Faso 5.0 m Jordan 3.6 m Syria 3.5 m Cameroon 3.1 m Turkmenistan 3.1 m Chad 2.9 m Ghana 2.8 m Kyrgyzstan 2.8 m Israel (Palestine) 2.4 m Mauritania 2.3 m Mozambique 2.3 m Sierra Leone 2.0 m Bosnia 1.8 m Serbia 1.8 m United Arab Emirates 1.8 m Lebanon 1.7 m Oman 1.7 m Malawi 1.5 m Tanzania 1.5 m Albania 1.4 m Bulgaria 1.3 m Brunei 1.2 m Kuwait 1.2 m Benin 0.95 m Gambia 0.94 m Togo 0.85 m Macedonia 0.59 m Bahrain 0.51 m Comoros 0.51 m Guinea Bissau 0.49 m Qatar 0.47 m Djibouti 0.45 m Singapore 0.44 m Liberia 0.40 m Maldives 0.25 m Mauritius 0.19 m Sahara 0.13 m Suriname 0.10 m Cyprus 0.04 m Gibraltar 0.003 Laatst gewijzigd door ericferemans : 25 februari 2007 om 02:55. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat terroristische islamieten hun plannen slogansgewijs kenbaar maken op muren allerhande en daarvoor hun uiteengereten martelaars gebruiken? Je hoeft anders maar de krant wat minder selectief te lezen om te wéten wat HUN plannen zijn, of nog beter, het kanaal oversteken om te leren 'zien' dat jouw lievelingsvolkske helemaal niet zo ongevaarlijk is als jij jezelf wijsmaakt. Citaat:
Hier vangen ze, ondanks hun gedwongen oplettendheid, hoogstens wat B&H-sukkels die niets met die partij te maken hebben. Zeg eens waar volgens jou het Engelse extremistische gespuis thuishoort? Ook in de Zoo? Kan JIJ me verzekeren dat het in Belgique veiliger is dan in Engeland? Krijgen we hier de waarheid te horen of verdwijnt die in de doofpot? ALS er al aandacht aan m�*g geschonken worden? En kom nu niet af met het foefje dat het hier veilig (er) IS en dat wij ons bijgevolg maar veilig MOETEN voelen, hé? Er zijn ook hier immers niet gek veel dwazen meer die zo naïef zijn als jij en die zo gefixeerd zijn op een nep-vijand dat ze er stekeblind en doofstom van geworden zijn.
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() [quote]
Citaat:
Nochtans hebben de leiders van Al Quaida indertijd de nodige informatie hierover laten lekken via een aantal overlopers in Libanon. Serieuze kranten hebben hierover voorgelicht. Hun strategie is duidelijk bekend. De bedoeling is niet om het Westen te veroveren, wel integendeel. Hun bedoeling zou zijn om de Islamieten op één lijn te krijgen en een aantal verwesterde (islmitische) landen terug te islamiseren. Hun vijand is de eigen tolerante politieke kaste, die steeds seculierder wordt. Het gaat over een kleine minderheidsgroep binnen de islam. Om dit te bereiken hebben ze een zeven punten plan. Het laatste punt (hun doel) is het verkrijgen van een "kalifaat", een machtig islamitisch rijk waarin de ruzies zijn bijgelegd en waarbij de Islam zijn lang verloren macht zou kunnen herwinnen en de westerse invloeden in de landen waar ze ambities hebben uit te schakelen: "eigen islam eerst". Het westen interesseert hun geen bal, de islamieten hier zijn in hun ogen overlopers: ze willen een IB in HUN landen (IB= islamitisch belang) aan de macht helpen. Ze willen de "vreemdelingen en hun primitieve cultuur (de westerse beschaving) " buiten. Om dit te bereiken doen ze in het Westen aanslagen. Dit om de anti-islamitische houding hier aan te wakkeren. Zij willen hierdoor dan weer een reactie bewerkstelligen in de Islamitische landen. Polariseren. Ze doen net hetzelfde als het VB. Het VB doet precies wat zij willen: de mensen opjutten tegen de islamieten hier. Daardoor past het VB precies in de politiek van AL QUaida, en hoeven ze zich hier niet uit te sloven: het VB is de objectieve vervanger van AL Quaida in Belgie. Zij voeren dezelfde politiek, maar hebben een tegengesteld doel: het VB wil hier de macht verwerven en zij daar. En als een perfect duo spelen ze in mekaars kaart. A perfect match! Bin Laden Dewinter: één front! Laatst gewijzigd door ericferemans : 25 februari 2007 om 10:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 156 doden in Spanje, 56 in Engeland, 3000 en zoveel in Amerika, maar nul komma nul doden in België (zelfs geen enkele in Borgerhout): als ik van Al Quaida was zou ik het VB ontslaan en mijn aanslagen zelf uitvoeren. Wat we zelf doen, doen we een pak beter, begot.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
De daders handelden op eigen initiatief. Kijk eens naar Londen: hetzelfde.. Overigens was het resultaat toch een aardverschuiving in Nederland. Terrorisme, blinde terreur is niet te controleren. Je weet misschien wel waar je mee begint maar de reactie is onvoorspelbaar. Het kan in je eigen gezicht ontploffen, letterlijk en figuurlijk, wanneer je bommen legt bij anderen. De stomste reactie, die van Bush (en van het VB die hem wou steunen) is natuurlijk van hier zoals een blinde woeste stier op in te gaan. Maar Bush wou allicht de olieprijzen kunnen manipuleren, de olievoorraden controleren, de oliewinst behouden. Dus dat was meegenomen... Rechts fanatisme helpt mekaar, nationalisten vinden hun voedingsbodem in aggressie van de andere kant. Zonder tegenstanders geen oorlog, geen vijand, geen mensen om te demoniseren: geen politiek succes voor nationalisten die het moeten hebben van haat voor de "vijand". De reactie van links op geweld is: Mensen hebben een slechte kant, we zijn aggressief en moorddadig. Dat moeten we beteugelen. We moeten onze andere kant - kunnen samenwerken en overleggen- organiseren en de vijand (onszelf, met onze aggressie) leren beheersen. Nationalisten steken alles op anderen. Ze willen derhalve de vijand buiten zichzelf zien en deze aanvallen en vernietigen. Je ziet wel wat er van komt ![]() Laatst gewijzigd door ericferemans : 25 februari 2007 om 10:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een rode draad loopt er wel door al die terroristische moordaanslagen heen: ze worden uitsluitend door moslims en hun feremansachtige sympathisanten gepleegd. Niet door VB-aanhangers. Zowel Pim als Theo werden, in eigen land, vermoord omdat ze de 'onplezierige' waarheden over de islam durfden zeggen. Wat die 'kleine minderheid' van jou betreft, die lijkt me toch iets groter te zijn dan te terrorismecellen van het VB... http://www.thereligionofpeace.com/index.html#Attacks
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() [quote]
Citaat:
Ze zullen lachen bij de pacifistische organisaties en bewegingen waar ik me voor inspan ![]() Het is natuurlijk gemakkelijk om iedereen zwart te maken. Het is logisch om dat te doen indien je zelf niets positiefs te vertellen hebt, geen boodschap hebt, geen voorstellen en geen moraal. Je mag verder de aap uithangen. Vraagje: welke aap ben jij op de affiche van het VB, tochn niet de LINKSE ![]() |
|
![]() |
![]() |