![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat de nieuwe regering het wel zal halen. Eerlijk gezegd hoop ik het ook, ondanks dat er geen partij bijzit waarop ik heb gestemd. Een andere meerderheid in de eerste dan in de tweede kamer maakt regeren nagenoeg onmogelijk. Onze eerste kamer heeft namelijk de meeste macht van alle eerste kamers ter wereld. Ik denk niet dat Nederland op dit moment behoefte heeft aan wéér verkiezingen. Maar áls het zo is dan is het maar zo en ga ik weer vol goede moed het stemhokje in. Gelukkig hebben we veel te kiezen. Dat de VVD wint vind ik logisch want die partij zat de laatste verkiezingen op het minimum van de natuurlijke aanhang. 15 voor Wilders geloof ik gewoonweg niet, tenzij de SP daalt. Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 25 februari 2007 om 16:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ook nog, zoiets als "wederzijdsheid": welke kans denk jij dat een autochtone Nederlandse niet-moslim maakt op discussie-loze inlijving in de Turkse of Marokkaanse regering? Citaat:
Aanklagen bij Moderatie zal ik nooit iemand, de negeerlijst hanteer ik wel tegen de paar lieden die ik als "echte gekken" meen te ervaren; als gunstig bij-effect benut ik dan ook nog ten volle de beperking van nutteloos leesvoer. Citaat:
Wilders draagt wel degelijk oplossingen aan, die door hun "spiegeling, wederkerigheid" aan koran/shar�*a door moslims beter worden begrepen dan door jou.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 25 februari 2007 om 17:26. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 25 februari 2007 om 17:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Minister
|
![]() Voor de duidelijkheid: de PVV (WIlders) doet niet mee aan de provinciale Statenverkiezingen en kan dus geen zetels krijgen in de Eerste kamer. Als gevolg zou het heel goed mogelijk zijn dat de VVD wel eens de grootste Eerste Kamerfractie kan worden, aangezien die partij toch de tweede keus zal zijn voor veel PVV-stemmers.
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Ook nemen betrekkelijk weinig Nederlanders sowieso die Statenverkiezingen serieus, er zijn maar een paar provincies die (om begrijpelijke redenen) per traditie een noemenswaardige opkomst halen. Statenverkiezingen zijn overigens wel geschikt voor extra-opkomst met zogeheten protest- of ontevredenheidsstemmen, ff de regentjes terugpesten.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 25 februari 2007 om 17:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat de VVD stijgt lijkt me evident. CDA zal ook wel stijgen bij de verkiezingen. Ook denk ik dat de PvdA zich herstelt ten koste van de SP. Ja, de peilingen wijzen op iets anders. We zien het wel bij de verkiezingen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Misschien op dezelfde grond waarop jij Kamp en Marijnissen niet 'moet', dan kan. Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
==== Ik lees wel degelijk duidelijke, zij het voor linkse pamperaars meest onverteerbare, oplossingen van de hand van Hr Wilders. Maar ook die van Hr Fortuyn werden indertijd al weggedemoniseerd, vooral door uit-verband-citeren.
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
Mark Rutte was de lijsttrekker en huidig fractievoorzitter (en partijleider) van de VVD. Hij heeft de lijsttrekkersverkiezingen gewonnen van de door jou geliefde Verdonk. Wilders komt nog niet tot aan de enkels van Fortuyn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
Echte VVD-kanjers vond/vind ik Wiegel en Weisglas; verder herinner ik me nog (maar dan met afgrijzen) ene Hr Nijpels. Rita zie ik als een kei-harde werkster, die wel duidelijke hoofdlijnen, "mandaat" moet krijgen en daar dan ook 110% voor "gaat". Ik geef haar groot gelijk dat ze de iets grotere baan-zekerheid bij VVD verkiest boven een wild avontuur met een avant-garde-partij. Ik zie op hoofdlijnen geen verschillen tussen de argumenten van Fortuyn en van Wilders, wèl uiteraard tussen de persoonlijkheden en hun hantering van accenten. Van beiden zit/zat me dwars dat zij niet streven naar absolute seculariteit.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 25 februari 2007 om 18:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() Hr Wilders laat er geen gras over groeien: kennelijk reeds al gevallen van dubbelhorigheids-probleem.
http://www.geertwilders.nl/index.php...=708&Itemid=76