![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is hier de plaats niet om in details te treden, maar ik weet wat een depressie, wees gerust. Heel veel Vlamingen weten dat tegenwoordig. Het type argumenten dat je hier gebruikt, kan evengoed gebruikt worden om medelijden te vragen voor pedocriminelen: die denken ook niet normaal, niet logisch, die vallen ook door de mand als ze hun medicatie niet nemen, die zijn ook misvormd door hun opvoeding... Begrijpen waarom iets mogelijk is, moet imho gescheiden worden van verantwoordelijkheid. Het is niet omdat iemand een probleem heeft, van welke orde dan ook, dat zij niet verantwoordelijk is wanneer zij vijf kinderen op gruwelijke wijze vermoordt. Tienduizenden ouders zijn depressief, enkele honderden plegen zelfmoord, maar zeer weinigen vermoorden hun kinderen met een mes. De oorzaak van de moorden moet dus op de eerste plaats bij de dader zelf gezocht worden in plaats van bij haar ziekte. Citaat:
Laatst gewijzigd door baarle : 1 maart 2007 om 10:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik denk echt niet dat iemand twijfelt aan de verantwoordelijkheid van de moeder hier hoor... en ze zal er hoe dan ook voor gestraft worden. Ze is trouwens al levenslang gestraft doordat ze haar zelfmoordpoging heeft overleefd. Leven met de wetenschap dat je je vijf kinderen hebt vermoord, lijkt mij veel erger dan daarvoor opgesloten zitten... Maar daar heeft verder toch niemand enige baat bij? Het is dus inderdaad spijtig dat ze haar zelfmoordpoging heeft overleefd.
Los daarvan is depressie een serieus probleem dat niet altijd de aandacht krijgt die het verdient... en dat tonen zo'n drama's nog maar eens aan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister-President
|
![]() Een te sociale omgeving die de associaliteit benaderd waardoor je als individu .. "gestrikt" wordt.
![]() |
#44 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het moet imho vooral dringend gedemedicaliseerd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat je nog niet half weet hoeveel vrouwen met kinderen er depri rond lopen,nee de overconsumptie maatschappij is daar één van de grote veroorzakers ervan
![]() |
#48 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een man die weet dat zijn vrouw geruime tijd zwaar depri is laat haar niet weken/maanden alleen achter met de kids. Het was zijn taak zijn vrouw bij te staan, te helpen, misschien op zoek te gaan naar de oorzaak van haar depressie ipv te denken dat ze haar plan wel zal trekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#51 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Met opzet verdronken???
![]() |
![]() |
#52 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me af of hier deskundigen in de psychologie zijn de me eens kunnen uitleggen waarom zoveel ouders altijd hun kinderen vermoorden als ze zelfmoord willen plegen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vroeger,als er nog geen TV. of computer was namen de mensen tijd om met elkaar te praten,elkaar te begrijpen alzo zou dit soort drama's kunnen voorkomen worden....Nu kennen ze elkaar niet omdat ze beiden werken,thuis gekomen gaat de tv aan,of het computerke op en de dag is weer om....
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 1 maart 2007 om 15:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zie echt niet in hoe de overheid dit soort drama's kan voorkomen. Je gaat de kinderen van een depressieve vrouw toch niet afnemen, als we zo beginnen gaan we in één geval op 1000 misschien een leven redden, maar in veel meer gevallen een pak levens om zeep helpen. Doet me denken aan wat Mevrouw Goebbels heeft gedaan nadat Hitler zich het leven had ontnomen. Zij heeft haar vijf kinderen allemaal vergiftigd en daarna samen met haar man zelfmoord gepleegd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat bedoel je? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze stromen zelfs naar beneden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle ![]() Een vijfvoudige moordenaar hoort thuis in de gevangenis, voor vijf maal levenslang. Laya: Vergeet het, ik ken iemand die hertrouwd is met een vrouw die haar 2 kids verdronk, ze zat welgeteld 3 (!) jaar. Ze hebben nu een baby samen. Goe zot! Eno: Daar gaat het niet om. Die vrouw wordt geïnterneerd. En als ze geneest - dan komt ze vrij... |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() Ach het bewustzijn is en prachtig instrument dat we voor hebben op de dieren, maar die hebben dan weer geen last van die vreselijke bewustzijnsziektes...
|
![]() |
![]() |