Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 maart 2007, 10:43   #41
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Beste Baarle,

ik wens je geen depressie toe, maar mocht je weten wat dat is, je zou zulke nonsens niet verkopen. iemand die depressief is denkt niet normaal, niet logisch, en dat merkt ie pas na een paar dagen medicatie; plots verdwijnt die levensmoeheid, die doodwens dan, tengevolge wat chemicaliën (wat de ontoerekeningsvatbaarheid bijna fysiek bewijst) ... en dan kan de langzame moeizame wederopbouw (van een nieuw persoon, want zo ingrijpend is het)beginnen ... wellicht zal deze vrouw na deze daden daar nooit geraken ... wellicht ook hadden tijdige diagnose en medicatie dit drama kunnen voorkomen ...
Mijn beste List,

Het is hier de plaats niet om in details te treden, maar ik weet wat een depressie, wees gerust. Heel veel Vlamingen weten dat tegenwoordig.

Het type argumenten dat je hier gebruikt, kan evengoed gebruikt worden om medelijden te vragen voor pedocriminelen: die denken ook niet normaal, niet logisch, die vallen ook door de mand als ze hun medicatie niet nemen, die zijn ook misvormd door hun opvoeding...

Begrijpen waarom iets mogelijk is, moet imho gescheiden worden van verantwoordelijkheid. Het is niet omdat iemand een probleem heeft, van welke orde dan ook, dat zij niet verantwoordelijk is wanneer zij vijf kinderen op gruwelijke wijze vermoordt.

Tienduizenden ouders zijn depressief, enkele honderden plegen zelfmoord, maar zeer weinigen vermoorden hun kinderen met een mes. De oorzaak van de moorden moet dus op de eerste plaats bij de dader zelf gezocht worden in plaats van bij haar ziekte.

Citaat:
ik kan hier maar één ding op zeggen, mijn medeleven voor ALLE betrokkenen, ik hoop dat ze de nodige steun krijgen

groet,
Anna
Een vijfvoudige moordenaar hoort thuis in de gevangenis, voor vijf maal levenslang.

Laatst gewijzigd door baarle : 1 maart 2007 om 10:45.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 12:35   #42
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Ik denk echt niet dat iemand twijfelt aan de verantwoordelijkheid van de moeder hier hoor... en ze zal er hoe dan ook voor gestraft worden. Ze is trouwens al levenslang gestraft doordat ze haar zelfmoordpoging heeft overleefd. Leven met de wetenschap dat je je vijf kinderen hebt vermoord, lijkt mij veel erger dan daarvoor opgesloten zitten... Maar daar heeft verder toch niemand enige baat bij? Het is dus inderdaad spijtig dat ze haar zelfmoordpoging heeft overleefd.

Los daarvan is depressie een serieus probleem dat niet altijd de aandacht krijgt die het verdient... en dat tonen zo'n drama's nog maar eens aan.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 12:42   #43
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Ik heb me altijd al afgevraagd wat mensen drijft tot zo'n (wanhoops-)daden?
Een te sociale omgeving die de associaliteit benaderd waardoor je als individu .. "gestrikt" wordt.
Oud 1 maart 2007, 12:42   #44
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Los daarvan is depressie een serieus probleem dat niet altijd de aandacht krijgt die het verdient... en dat tonen zo'n drama's nog maar eens aan.
Mee eens.

Het moet imho vooral dringend gedemedicaliseerd worden.
Oud 1 maart 2007, 15:20   #45
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Dus als je vrouw depressief wordt moet je je werk opzeggen of onbetaald verlof pakken?
Dus als je vrouw zwaar depri is moet je haar achterlaten met 5 kids??
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 15:25   #46
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn beste List,

Het is hier de plaats niet om in details te treden, maar ik weet wat een depressie, wees gerust. Heel veel Vlamingen weten dat tegenwoordig.

Het type argumenten dat je hier gebruikt, kan evengoed gebruikt worden om medelijden te vragen voor pedocriminelen: die denken ook niet normaal, niet logisch, die vallen ook door de mand als ze hun medicatie niet nemen, die zijn ook misvormd door hun opvoeding...

Begrijpen waarom iets mogelijk is, moet imho gescheiden worden van verantwoordelijkheid. Het is niet omdat iemand een probleem heeft, van welke orde dan ook, dat zij niet verantwoordelijk is wanneer zij vijf kinderen op gruwelijke wijze vermoordt.

Tienduizenden ouders zijn depressief, enkele honderden plegen zelfmoord, maar zeer weinigen vermoorden hun kinderen met een mes. De oorzaak van de moorden moet dus op de eerste plaats bij de dader zelf gezocht worden in plaats van bij haar ziekte.

Een vijfvoudige moordenaar hoort thuis in de gevangenis, voor vijf maal levenslang.
is deze vrouw een gevaar voor de maatschappij ?! nope, gevaar voor recidive ? nope ... zij hoort, hoe zwaar haar daden ook, NIET thuis in de gevangenis.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 15:26   #47
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Dus als je vrouw zwaar depri is moet je haar achterlaten met 5 kids??
Ik denk dat je nog niet half weet hoeveel vrouwen met kinderen er depri rond lopen,nee de overconsumptie maatschappij is daar één van de grote veroorzakers ervan
Oud 1 maart 2007, 15:28   #48
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
En de vader telt niet mee? Die was er toch om voor de kinderen te zorgen als de moeder zelfmoord wilde plegen?

Zover we met de huidige informatie kunnen zien, was er geen enkele reden om de kinderen te vermoorden dan plat egoïsme.
Die was waar? In Algerije was hij. Misschien wou ze zelfmoord plegen en haar kids nier bij hun papa achterlaten om een of andere redenen?

Een man die weet dat zijn vrouw geruime tijd zwaar depri is laat haar niet weken/maanden alleen achter met de kids. Het was zijn taak zijn vrouw bij te staan, te helpen, misschien op zoek te gaan naar de oorzaak van haar depressie ipv te denken dat ze haar plan wel zal trekken.
Oud 1 maart 2007, 15:29   #49
Laya
Minister

Standaard

Citaat:

Vergeet het, ik ken iemand die hertrouwd is met een vrouw die haar 2 kids verdronk, ze zat welgeteld 3 (!) jaar. Ze hebben nu een baby samen. Goe zot!
Oud 1 maart 2007, 15:41   #50
Needles
Burger

Needles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
What's the difference?
Doet het deugd om even de grote woorden boven te halen?
Lucht het op?

Zal het in de toekomst ook maar één gram verschil uitmaken hoe je dit drama kwalificeert? Noem het voor mijn part wat je maar wil, stop de moeder levenslang weg (zal zowiezo gebeuren), maar laat alsjeblieft de pathetiek achterwege. Het zijn de nabestaanden die van belang zijn nu. Niet het sussen van de onmacht van diegenen die langs de zijlijn staan toe te kijken.
Right on!
Oud 1 maart 2007, 15:45   #51
Needles
Burger

Standaard

Citaat:
Vergeet het, ik ken iemand die hertrouwd is met een vrouw die haar 2 kids verdronk, ze zat welgeteld 3 (!) jaar. Ze hebben nu een baby samen. Goe zot!
3 jaar???
Met opzet verdronken???
Oud 1 maart 2007, 15:46   #52
Needles
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Sorry, dat moet zijn: blanke autochtone Belgische psycho-moeder doodt 5 kinderen.

Weer maar eens een voorbeeld van het verschil tussen de perfect verantwoordbare handtassenboefjes uit Marokko, en de totaal gestoorde blanke gekken die hun gezin uitmoorden, hun kinderen jaren lang in de kelder opsluiten of zichzelf van kant maken omdat de boekhouding niet klopt.

Geef mij maar den handtassendief van de Atlas.
Jaja, C2C, ge zijt nen harden en wreden, we weten 't al...
Oud 1 maart 2007, 15:46   #53
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Ik vraag me af of hier deskundigen in de psychologie zijn de me eens kunnen uitleggen waarom zoveel ouders altijd hun kinderen vermoorden als ze zelfmoord willen plegen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 15:52   #54
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Vroeger,als er nog geen TV. of computer was namen de mensen tijd om met elkaar te praten,elkaar te begrijpen alzo zou dit soort drama's kunnen voorkomen worden....Nu kennen ze elkaar niet omdat ze beiden werken,thuis gekomen gaat de tv aan,of het computerke op en de dag is weer om....

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 1 maart 2007 om 15:55.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 16:07   #55
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Sorry, dat moet zijn: blanke autochtone Belgische psycho-moeder doodt 5 kinderen.
Hoeft niet want de naam werd vrijgegeven. En met de naam heb je genoeg. En wees gerust, de mensen weten best dat incidenten zoals de deze vooral voorkomen bij de autochtonen. Idem ditto voor pedofilie. De typische pedofiel is voor iedereen een blanke man, geen marrokaan.

Ik zie echt niet in hoe de overheid dit soort drama's kan voorkomen. Je gaat de kinderen van een depressieve vrouw toch niet afnemen, als we zo beginnen gaan we in één geval op 1000 misschien een leven redden, maar in veel meer gevallen een pak levens om zeep helpen.

Doet me denken aan wat Mevrouw Goebbels heeft gedaan nadat Hitler zich het leven had ontnomen. Zij heeft haar vijf kinderen allemaal vergiftigd en daarna samen met haar man zelfmoord gepleegd.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 16:48   #56
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoor het net op het radionieuws.... in Nijvel heeft een vrouw haar 5 kinderen vermoedellijk met messteken om het leven gebracht en daarna zelfmoord proberen plegen. Ze heeft zelf de hulpdiensten gebeld.

Hoe kan het zover komen dat dit de enige uitweg is? Wat met onze kinderen die dit nieuws horen? Als kinderen zich zelfs bij hun eigen ouders niet meer veilig mogen voelen waar dan wel?

Ik vind het jammer voor de vrouw dat haar zelfmoordpoging niet gelukt is, niet uit wroeging, uit medelijden.
Niet Uit wroeging?
Wat bedoel je?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 17:06   #57
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Weer maar eens een voorbeeld van het verschil tussen de perfect verantwoordbare handtassenboefjes uit Marokko, en de totaal gestoorde blanke gekken die hun gezin uitmoorden, hun kinderen jaren lang in de kelder opsluiten of zichzelf van kant maken omdat de boekhouding niet klopt.

Geef mij maar den handtassendief van de Atlas.
O maar daar zitten ook gekken genoeg hoor, in den Atlas.
Ze stromen zelfs naar beneden...
Oud 1 maart 2007, 17:07   #58
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik vraag me af of hier deskundigen in de psychologie zijn de me eens kunnen uitleggen waarom zoveel ouders altijd hun kinderen vermoorden als ze zelfmoord willen plegen?
Plaatsvervangende agressie...
Oud 1 maart 2007, 17:09   #59
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle

Laya:

Eno:

Daar gaat het niet om.
Die vrouw wordt geïnterneerd.
En als ze geneest - dan komt ze vrij...
Oud 1 maart 2007, 17:22   #60
eno2
Banneling

Standaard

Ach het bewustzijn is en prachtig instrument dat we voor hebben op de dieren, maar die hebben dan weer geen last van die vreselijke bewustzijnsziektes...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be