Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 maart 2007, 07:08   #41
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
nu moeten de arbeiders van VW 3 uur per week langer werken aan hetzelfde loon.
dat vind ik veel erger.
want nu weten de patroons dat ze de werknemers kunnen doen zwichten met intimidatie. over twee jaar is het nog eens 3 uur langer voor minder loon.
waar gaat dat eindigen? terug in de 19de eeuw?
jep,
de neerwaarste spiraal is ingezet.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 07:09   #42
driewerf

Standaard

Citaat:
gaan we onze sociale rechten misschien van de conjunctuur laten afhangen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Vroeger toch
maar in de toekomst zal het zijn: altijd maar inleveren, ook in tijden van hoogconjunktuur.
Oud 6 maart 2007, 07:09   #43
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Het feit dat die mensen 3 uur langer moeten werken vindt u erger dan het feit dat ze anders allemaal op straat zouden staan?
Om me beleefd uit te drukken: pure waanzin.
en jij gelooft dat?
Oud 6 maart 2007, 07:45   #44
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
we zouden beter een voorbeeld nemen aan de syndicale strijdbaarheid van de waalse werknemers.
die durven tenminste nog te staken voor het behoud van onze sociale rechten.
Ja Mitgard laat ons dat vooral doen, dan blijft er binnen een jaar of 10 niks meer over en kunnen we allemaal liggen creperen in de miserie, en smeken om voedselpaketten, enz...

Alleen ga je dan met verschrikkelijke egoïsten als ik te de doen krijgen die u wel willen helpen, maar die daar grof voor willen betaald worden...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 07:52   #45
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zeg dat wel.
ik zal even voor je opsommen wat ze bereikt hebben met stakingen.

-algemeen meervoudig stemrecht
-algemeen enkelvoudig stemrecht
-betaald verlof
-8-urendag
-sociale zekerheid
-verbod op kinderarbeid
etcetera...

100 jaar geleden als er voor de bazen nog geen alternatief was, ha, man ik ga u eens wat zeggen, ik weet een bedrijf waar er af en toe wel eens een staking was, stakingspiket voor de deur etc... ze vlogen gewoon de derectie in met een heli, verdere plannen bestonden erin, om het complete datacenter, in een ander gebouw buiten het bedrijf onder te brengen, zodat ze de sturing van andere fabrieken in het buitenland niet konden platleggen, en de ingenieurs laten verder werken. En er zijn nog oplossingen voor rooie vuilzakeritus.

Staken, ja 100 jaar geleden konde daar wa indruk mee maken, nu ook nog bij kleine bedrijfjes en KMO's alhoewel in veel KMO's zou ik het nie proberen als ik van u was... (Meestal zijn da bazen met een nog slechter karakter als het mijne en da kan tellen. ) En grote productiebedrijven ja, daar kunnen de arbeiders ook nog wa van hun kloten maken... Maar eens zien hoe rap ze gaan terugstaan als ge gedwongen wordt wat afdelingen te sluiten.

Staken werkt alleen als er volk te kort is, of geen alternatief is, er zijn meer interessante alternatieven tegenwoordig dan al uw arbeiders in dienst te houden...
Oud 6 maart 2007, 07:54   #46
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amydal Bekijk bericht
Fout ^ (niet omdat het in vorst zo is dat het ook elders zo is)
Van die flitspalen geef ik je gelijk: er zijn minder flitspalen. Dat is ook enigzins logisch, flitspalen zijn voor drukke punten, en die zijn er minder in Wallonië. Er wordt in Wallonië wél veel meer gebruik gemaakt van radarcontroles (een frans systeem). Ook op die manier wordt het boetefonds gevuld! (voor de sceptici: De gemiddelde Vlaming betaalde in 2003 een kleine 25 euro aan verkeersboetes, de gemiddelde Waal amper 16 euro. Niet zo zwart/wit dus)

Zet dat nu eens uit over minder inwoners in walonië, ... dan wordt het verschil al wat groter hé...
Oud 6 maart 2007, 08:01   #47
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat vind ik veel erger.
want nu weten de patroons dat ze de werknemers kunnen doen zwichten met intimidatie. over twee jaar is het nog eens 3 uur langer voor minder loon.

Oh dat is erg zie 3 uur per week langer werken, dat is nauwelijks een half uurke langer per dag, ... aj, aj, hier gaan we toch wel vreselijk moe van worden hé, Weete gij wat dat is 1,5 dagen per maand langer werken...

Ja aan den dop vliegen, is beter natuurlijk, dan moete niks doen, natuurlijk is de verdienste dan ook wat lager, maar dan staken we voor meer dop hé, ... En voor de collega's die wel nog willen werken, wel ja die hun onderhandelingspositie voor een ander job is kompleet naar de kloten natuurlijk, die mogen voor den helft van de pré misschien 6 uur meer gaan werken voor dezelfde pré, die hebben dan wel echt sjans gehad.

Leve de vakbond !
Oud 6 maart 2007, 08:35   #48
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
dat vind ik veel erger.
liever niet werken dan 3 uur meer ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 08:44   #49
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
liever niet werken dan 3 uur meer ?
Daar gaat het niet over. Er is een precedent geschapen bij VW. De bazen weten nu dat ze de arbeiders ten allen tijde zullen kunnen chanteren, aangezien deze toch zullen "plooien" voor hun chantage. Let er maar op, binnen een paar jaar volgt weer zo'n "herstructuratie" (een geleerd woord voor devaluatie van de arbeid).
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 08:45   #50
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Dat VW eens in de fik vliegt.
Dan is het gezaag erover ook gedaan.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be