![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Peter Tom Jones (Groen!) - 5 tot 11 maart (1973) Burgerlijk Ingenieur Milieukunde, Doctor in de Materiaalkunde en momenteel werkzaam als post-doctoraal onderzoeker aan de KULeuven. Tijdens de komende federale verkiezingen staat hij als onfhankelijk kandidaat op de 2e plaats op de Groen!-Senaatslijst. De hoofdbetrachting is om duidelijk te maken dat er een ecologische omslag nodig is. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#42 |
Partijlid
|
![]() Bwa, op sommige fora gebruik ik een nick, op andere niet. Mijn stijl van discussiëren is echt niet anders hoor
![]()
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Verder lijkt het mij een beetje absurd om een personage te spelen op een politiek forum. Daar zijn toch echt wel betere plaatsen voor. Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 10 maart 2007 om 11:57. |
|
![]() |
![]() |
#44 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#45 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#46 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#47 | ||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
#48 | ||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Verder streeft het ware solidarisme naar afschaffing van uitbuiting en het streven naar winst in functie van een maatschappij waar het collectieve volksbelang het eerste streefdoel is. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 10 maart 2007 om 23:45. |
||||||||
![]() |
![]() |
#49 | |||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Toch graag even heel concreet : wat zijn de verantwoordelijkheden en hoe dwingt u die af? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Uw betoog is teleurstellend hoor, zeer weinig overtuigende argumenten, alleen maar vage beloftes van een utopische maatschappij waar alles peis en vree is (onder de ijzeren fascistische hand uiteraard...) |
|||||||
![]() |
![]() |
#50 | ||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() U heeft echter gelijk dat deze pamfletten niet zo heel gemakkelijk te vinden zijn. Ik heb er dan ook eventjes achter moeten zoeken. Wegens gebrek aan een digitale versie en een desinteresse om zo'n boekje over te typen, ziehier een alternatief : Citaat:
Citaat:
Elke solidaristische opvoeding kent vier elementen : jeugdbeweging, school, arbeidsdienst en legerdienst. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mijn vriendin komt uit de burgerij. Zij heeft tal van advocaten en artsen in haar familie en haar grootouders waren belangrijke industriëlen. Een broer van haar is echter boer geworden en een andere is ober. Ik zie daarbij geen fundamenteel verschil met mensen met gelijkaardige beroepen met een achtergrond in de arbeiders- of boerenklasse. Omwille van bovenstaande ervaringen zie ik niet in waarom er door sommige mensen zo'n drukte wordt gemaakt om klasseverschillen. Ooit waren die misschien erg relevant, maar vandaag is dat lang niet meer zo. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mocht u geïnteresseerd zijn, mag u mij altijd een privé-bericht sturen met een concreet voorstel van dag, uur en locatie. |
||||||||||||
![]() |
![]() |
#51 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Tegen het generatiepakt? Ik ook omdat het helemaal niet ver genoeg gaat. Welke boodschap geeft u aan mij? (Ik ben 31 en werknemer) 'Kijk nog maar eens goed hoe de 68-ers en masse op hun 50e op pensioen gaan, en hoe jij dat mag gaan betalen. Jij zal veel langer moeten werken en voor jou zal er nauwelijks een pensioen zijn. Ondertussen mag je ook nog eens de staatsschuld afbetalen.' Je moet compleet blind zijn om niet in te zien dat iedereen terug langer zal moeten werken. Die evolutie zie je overal rondom ons. We leven langer, studeren langer, en er zijn de uitkeringstrekkers allerhande bijgekomen... Kortom het aantal bijdragers aan de overheidsfinancieën slinkt jaar na jaar en het aantal ontvangers neemt steevast toe. Hoe kan je het rechtvaardigen dat je een systeem waarvan je gewoon met zekerheid weet dat het zal moet veranderen nog te gaan uitstellen? Als je het nu en geleidelijk doet kan je het nog wat verdelen... Meer ontwikkelingssamenwerking? Zet dat dan zoden aan de dijk? Is het niet veelal een grote mislukking geworden? Mij lijkt het dat landen zonder veel hulp het veelal stukken beter deden dan landen met veel hulp. De hulp wordt enerzijds grotendeels opgesoepeerd/gecorrumpeerd voor het zijn eindbestemming bereikt en maakt anderzijds mensen steeds opnieuw afhankelijk van die hulp. Simpelweg er nog meer geld tegenaan gooien zal niets helpen en lijkt mij een blinde vlucht vooruit. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 11 maart 2007 om 00:56. |
|
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() och wat economisch populisme doet de zotten in vreugde leven.
Wat dat allemaal met ecologie te maken heeft mag Joost weten. Ik kan enkel maar aanraden om te emigreren, dat ze hun belastingswoede maar botvieren op zichzelf (tot de man met de hamer komt) Daag groen! (en rood). Naar mijn belastingen kan je alvast fluiten, ik betaal GRAAG belastingen elders.(jaja, het land van De Duivel) doei Laatst gewijzigd door born2bewild : 11 maart 2007 om 02:32. |
![]() |
![]() |
#53 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Integendeel; men zou het sparen en het investeren moeten aanmoedigen. Iedere cent die gespaard wordt, wordt niet uitgegeven aan consumptie - spaargedrag en kapitaalsvorming aanmoedigen zou een mogelijkheid zijn om de 'consumptiemaatschappij' om te vormen tot een 'spaarmaatschappij'. Ook sparen is immers een vorm van vooruitkijken, van bepaalde beslissingen nemen in het heden om de toekomst veilig te stellen ... allemaal thema's waar de groene beweging zich graag van bedient. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#54 | ||||||||||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
En wat houdt die educatie precies in? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||||||||
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
Ik kan iemand eigenaar noemen en hem eigendom geven en op alle papieren zijn naam zetten, maar intussen met regels en belastingen en ordonnanties en stedenbouwkundige voorschriften en antidiscriminatiewetten en vergunningen en ... ervoor zorgen dat hij met zijn eigendom niets mag doen zonder toestemming van een overheidsdienst. Men zou bijvoorbeeld het afsluiten van een contract kunnen reglementeren zodat het verkopen, schenken... van eigendom enkel mag als het goedgekeurd wordt door een commissie van experts die de 'wenselijkheid' moeten onderzoeken. Men zou maximum- of minimumprijzen kunnen opleggen; quota en dergelijke. Erfrecht kan je zelfs makkelijk afschaffen door gewoon de successierechten naar honderd procent te brengen: dan is er officieel nog steeds erfrecht; er zitten alleen wat successierechten op... Het is perfect mogelijk om in naam de instelling van het privébezit te behouden, maar intussen mooi alles om te vormen tot middelen van de staat - d.w.z. dat het uiteindelijk de staat is die beslist over die middelen. De beste manier om dat te doen is natuurlijk door de kleine vissen in het net te vangen, en samen te spannen met de grote vermogens, Siemens e.d. Hen kun je misschien wat ontzien, zodat ze je plan steunen. Dan heb je enkel nog wat weerstand van middenstanders en KMO's, makkelijk onder de mat te vegen met wat oorlogsretoriek.
![]() |
![]() |
#56 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() Wanneer er geen collectieve controle door het volk over de productiemiddelen wordt bewerkstelligd, dan blijf je inderdaad in het kapitalisme steken. Dat is vrij logisch, gezien de productiewijze van het kapitalisme.
|
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verder kan het even zinvol zijn om de staat als onafhankelijk orgaan tussen patroon en arbeider te laten fungeren dan om de staat de bedrijven zelf te laten besturen, tenzij het gaat om monopolisten of andere grote trust (die moeten sowieso gecollectiveerd of opgesplitst worden). Dat is dan ook de visie achter het solidarisme, wat en alternatief vormt tussen kapitalisme en communisme. |
|
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
De uitspraak of die controle onmogelijk is, hangt meer af van de belangen die er zijn mee gemoeid dan met de daadwerkelijke techniciteit. ![]() |
|
![]() |