![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De zuster van de vrouw is al volop bezig met uitgebreid het proces van de man te maken. Dát zijn de getuigenissen die nu in de media circuleren. En dat hij dan even komt vragen met rust gelaten te worden, tenminste totdat zijn kinderen begraven zijn, dat stel jij voor als zijn schuld ontkennen. Dat heeft niks met schuldontkenning te maken. Het is verdomd fatsoen om die man op zijn minst met waardigheid te laten reageren. Citaat:
Die verantwoordelijkheid van de vader wordt alleen opgevoerd omwille van zijn islamitische achtergrond. Bij een Belgische vader worden er zoveel eisen niet gesteld.
![]() |
![]() |
#42 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ach, ach. De 'search for the truth' begint nu wel heel concrete vormen aan te nemen. Je zoekt stemadvies voor 10 juni. Vertel me nu eens, welke conclusie denk je nu te kunnen trekken uit dit eerder zeldzame gezinsdrama die je zeker mee moet nemen in je stemkeuze voor de volgende legislatuur? Welk soort beleid moet er op basis van deze feiten precies voorgesteld worden? Ben ik er naast als ik vermoed dat die conclusie in feite al vaststaat en dat deze draad enkel dient om de 'feiten' erin te passen, het maakt niet uit hoe?
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Geen big issue van maken, maar gewoon kalm blijven. Binnenkort zijn zulke dingen zo gewoon dat ze geen hoofditem van het nieuws meer zullen zijn. In ons land lijkt er tegenwoordig regelmatig een moord met een mes of iets dergelijks te gebeuren. Al even gewoon als dat men zich in Irak opblaast. Je went er aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
Je kan met vragen in je hoofd blijven zitten, maar zolang men vanuit politieke hoek niets concreet onderneemt om de malaise in onze samenleving op te lossen, vrees ik dat we dweilen met de kraan open. Ons land telt een steigend aantal mensen met psychische problemen, of die uit de boot vallen. Onze samenleving wordt harder, competatiever en inderdaad gewelddadiger. Veel zie ik niet gebeuren om de zaak op te lossen. Wij kunnen hier gemeend staan bleiten hoe erg we het vinden, maar daardoor geraakt het probleem niet opgelost. Het is de overheid die moet inzien dat ze fout bezig en mensen tegen elkaar aan het uitspelen is. We krijgen hoe langer hoe meer contrasten en hoe langer hoe meer conflicten in de maatschappij. Laatst gewijzigd door Boadicea : 6 maart 2007 om 10:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, van wat het motief van de (deze keer mislukte) vruchtafdrijving van een Marokkaanse werd nochtans geen geheim gemaakt, maar toen viel dan ook meteen dat ene woordje waarbij alle media de oren splitsen, zoals honden die hun baasje met de voederzak zien aankomen.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 6 maart 2007 om 11:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat die moeder heeft gedaan kan en mag niet, is onmogelijk goed te praten... maar zal wel liggen aan het feit dat ze geen leven als "moslima" wilde voor zichzelf en haar kinderen. Kinderen waar ze blijkbaar zielsveel van hield... Trouwens, haar man zou pas terug geweest zijn van een maandverblijf bij zijn familie in Marokko en liet zijn depressieve vrouw achter met 5 kindjes die ook tegen hun zin "moslims" waren??? Beetje raar... moest hij nog nieuwe "familieherenigingen" en zo regelen misschien? En waarom moeten die kinderen per se in Marokko begraven worden? Ons land is alleen maar goed voor "andere dingen"? Soort "koekoeksnest" voor moslims ea? Het laatste is zeker nog niet bovengespit in deze zaak, al zal onze multicul-lobby haar uiterste best doen om het deksel op de pan te laten! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat jij het verhaal van de moeder liefst niet hoort, dat wel... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Die vrouw zal ooit wel eens misschien een anoniem interview geven, als ze het de komende jaren al overleeft. Maar de prof liet het klinken alsof er twee kanten waren en de media de kant van de man koos omdat ze enkel hem aan het woord lieten.
![]() |
![]() |
#50 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ga je nu beweren dat je het verhaal van de man al kent en dat het nu tijd is voor dat van de vrouw? Want dan mag je het mij gerust vertellen, hoor. Mij lijkt het dat je vooral in 1 verhaal geïnteresseerd bent. Want wat ga je zeggen als die vrouw verklaart dat ze door haar man tot die daad is gedreven? Zit je te wachten op een 'aha-erlebnis'?
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() Ik vind het vreemd dat zelfs na de dood de islamieten de multicultuur blijven afwijzen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Kinderen zijn geboren en getogen hier. Mening van de moeder en/of haar familie???? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat "kwezelcircuit" bestond dus uit de eigen zus van die moeder, en een vriendin. Haar man verbood haar contact te onderhouden met haar eigen zuster (!!! vrouwen moeten zwijgen en thuisblijven en kinderen baren, nietwaar...) en de vriendin smokkelde brieven over van de ene naar de andere. De man zelf gedroeg zich waardig, daar niet van, maar daar eindigt het "verhaal" en het probleem niet, dacht ik. Een ander mooi zinnetje dat ik me herinner van die man" ... je n'ai pas encore rejeté ma femme..." waarbij ik meteen dacht aan het islamitisch gebruik waarbij een moslim slechts een paar keer na elkaar hoeft te zeggen "ik verwerp u" of zoiets, en de vrouw heeft afgedaan, en kan met schande beladen terug naar haar familie of helemaal de woestijn in. Prachtig, die mooie moderne culturele gebruiken, nietwaar? En zo eenvoudig... Moeten we hier dringend aanvaarden en overnemen. Noem jij het maar een'aha-erlebnis", daarmee is het meteen goedgepraat, en zijn wij de domme racisten. Een stukje van het verhaal van de vrouw kennen we al, dat van de man nog niet, maar dat zijn onze zakens niet, nietwaar... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En goedpraten ??? Waar haal je dat. Citaat:
Citaat:
Is het nu echt zo moeilijk om kalm af te wachten wat er nog allemaal naar boven komt voor je allerlei zaken begint te insinueren. Die vrouw is 16 jaar getrouwd met hem. Denk je nu echt dat je alles even analyseert binnen het tijdsbestek van 1 TV uitzending ? Zou jij eens publiek aan een karakteranalyse willen onderworpen worden door mensen die jouw bloed kunnen drinken? En dat wij dat allemaal aannemen van 'ach ja, waarom zouden ze liegen'.
![]() |
![]() |
#55 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Of hoe zit dat?
![]() |
![]() |
#56 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() Ik denk dat het te vroeg is (�*ls er ooit meer info over deze gezinsslachting loskomt) om nu al de gedachten te kunnen bepalen over wat en hoe er fout zat/ging.
Wel krijg ik al geruime tijd de indruk, dat de weerstand tegen "gemengde" huwelijken tussen elkaar vijandige culturen (sommige elkaar als zodanig benoemend in handvest of enig "heilig" boek) bij beide/alle partijen niet ongegrond lijkt.
![]() |
#58 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het was niet duidelijk wat je schreef. Sorry maar uit "mening moeder????" lees ik dat je denkt dat er geen rekening werd gehouden met de mening van de moeder en niet iets anders.
![]() |
![]() |
#59 |
Gouverneur
|
![]() Ik vroeg me gewoon af of er rekening werd gehouden met de mening van de moeder of haar familie, als die mening tenminste gevraagd is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Europees Commissaris
|
![]() Wel ik vraag mij af waarom dat niet zo zou zijn.