![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Wat verkiest u? | |||
Integratie |
![]() ![]() ![]() |
14 | 34,15% |
Assimilatie |
![]() ![]() ![]() |
17 | 41,46% |
Anders, leg uit |
![]() ![]() ![]() |
10 | 24,39% |
Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Heel uw betoog is een schreeuw om assimilatie. Je verpakt het anders en je doordrenkt het met uw ideologische voorkeuren, maar het komt toch wel neer op assimilatie in mijn ogen. Alles wat je zegt over geloof, onderwijs, criminaliteit, responsabilisering van de individuen, ... houdt echt wel assimilatie in. (heb ik al vaker gevoeld als ik uw teksten lees, we zijn van redelijk gelijklopende gedachten, maar je zegt het gewoon op een manier dat ik er tegen wil ageren).
![]() |
![]() |
#42 | |
|
![]() Citaat:
Ps: ik voel me zeer goed met het woord "allochtoon" en ben zeker niet beschaamd als tweederangsburger ! ![]()
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#45 |
|
![]() Maar toch, met mijn bruine smillie face geef ik al de indruk van het rode licht op sommige autochtonen !
![]()
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er wordt vooral veel gezeverd over 'multiculturaliteit', wat iets héél anders is dan 'multiculturalisme'. Het eerste is een (onvermijdelijke) vaststelling, het tweede een bewuste politiek die erop gericht is om vooral diversiteit actief te promoten. Mét als naar neveneffect dat je naast 'diversiteit' ook een fikse portie antagonisme aanwakkert. De kern van mijn politieke overtuiging in deze is dat iedereen er voor mijn part om het even welke religieuze overtuiging of levensfilosofie (en -stijl) erop mag nahouden. Waarden en normen incluis. Maar dan wel met respect voor een aantal basisregels die onverkort worden gehandhaafd. (en dat vereist een 'sterke' overheid) En bovendien: zonder gejank wanneer een bepaalde levensstijl ertoe zou leiden dat je jezelf gaat marginaliseren en je kansen in de samenleving zwaar hypothekeert. Een klein voorbeeldje van hoe zoiets kan werken? M.i. dient de overheid te allen tijde een strikte neutraliteit aan de dag te leggen op levensbeschouwelijk (en dus ook religieus) vlak. Hoofddoeken zijn hoofddeksels en als er een reglement bestaat dat die niet kunnen op de werkplek, dan gebiedt die neutraliteitsregel dat het zelfs niet bespreekbaar is om voor een hoofddoek een uitzondering te maken. (net zo min als voor een keppeltje e.d.m.) Stel nu even: de VDAB stuurt een werkloze moslima naar een gemeentelijke administratie voor een jobinterview. Stel dat die moslima een jobaanbod krijgt. Stel voorts dat ze die job weigert omdat ze dan haar hoofddoek moet afleggen tijdens de werkuren. Kan de VDAB haar dan schorsen wegens manifeste werkweigering? M.i. zeer zeker! Wie zichzelf marginaliseert, moet daarvoor ook de volle verantwoordelijkheid willen opnemen. Het is een constant zoeken naar een modus vivendi en uiteindelijk zal -onder pure sociaal-economische druk- ook de gelovige moslim een manier vinden om binnen die westerse context zijn geloof te kunnen beleven. Ontdaan -zoals ik al stelde- van een aantal verouderde gebruiken die overigens niet eigen zijn aan 'dé islam'.
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with. Laatst gewijzigd door Desiderius : 17 maart 2007 om 00:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat ik stelde was enkel: een strikte scheiding tussen kerk en staat; geen rechtstreekse of onrechtstreekse inmenging via subsidiëring; het niet institutionaliseren van 'raden' en 'overlegorganen'; én de absolute onbespreekbaarheid van 'uitzonderingsstatuten' op basis van zogenaamde 'erkende godsdiensten'. Een voorbeeldje hiervan vind u in mijn vorige posting... Ik heb met opzet een case op de marge van deze stelling voorgesteld.
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with. Laatst gewijzigd door Desiderius : 17 maart 2007 om 00:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De eerstegeneratie mannen die hier als GASTARBEIDER kwamen hadden wèl job dacht ik toch? Wat deden ze hier anders? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Of dé islam nu bestaat of niet heeft hier niks te maken en is het standaard excuus dat door islamapologeten wordt gebruikt. Dé islam mag dan wel niet bestaan, maar �*lle moslims baseren zich wel op dezelfde koran en dezelfde ahadith. Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Minister-President
|
![]() @ Circe
Voor alle duidelijkheid zal ik m'n visie trachten samen te vatten : * Het feit dat sommige moslim-gemeenschappen zich terugtrekken in een steeds conservatiever interpretatie van hun godsdienst én steeds openlijker een aantal essentiële principes in onze rechtsstaat bekritiseren, heeft m.i. een dubbele oorzaak: enerzijds hun zwakke en -in hun ogen- uitzichtloze sociaal-economische situatie; vooral veroorzaakt door de werkloosheidsval / integratieval; enHet tweede is rechtstreeks gelinkt aan het eerste, maar diept op zijn beurt die fameuze 'integratieval' verder uit; je voelt inderdaad vandaag méér weerstand bij jonge moslims om zich in te schakelen in deze samenleving. (als we afgaan op de ervaringen van mensen die al jaren in de praktijk staan) Er is dus sprake van een 'achteruithollende integratie'. * M.i. dient de overheid niet zozeer in te werken op het vlak van 'waarden en normen' of levensbeschouwelijke / godsdienstige overtuiging van de mensen; maar integendeel zich meer dan ooit bijzonder strak te houden aan haar ambitie om in alle opzichten neutraal en seculier op te treden. M.a.w. de scheiding tussen kerk en staat moet dringend en duidelijk ontwikkeld worden in ons recht en het moet gedaan zijn met dat geleuter over 'dé islam'. (die, zoals je zelf best wel weet, in feite niet bestaat) * Maar nog belangrijker dan dat moet er fundamenteel gesleuteld worden aan de sociaal-economische realiteit die vandaag een bijzonder pervers effect heeft op heel deze problematiek. D�*t is het instrument waarmee je allochtone gemeenschappen kan 'activeren' en inschakelen. D�*t is ook -en daar ben ik dan rotsvast van overtuigd- het breekijzer waarmee je de toenemende invloed van conservatieve geestelijken op de moslimgemeenschappen kan breken. Want het is leuk om leuteren over het hiernamaals; het hiernumaals is veel belangrijker. In dat opzicht verschillen moslims in niks van de autochtonen. (er zal wel altijd een harde kern losers zijn die zich blijft vastbijten en marginaliseren in naam van de goede zaak, maar dat is een zeer kleine minderheid) Als ik stelde dat op termijn de 'ont-moskeeïng' zich zou voltrekken, dan is dat van mijnentwege geen vrome wens... Enkel een parallel die ik trok met wat we in ons vroom katholieke Vlaanderen met onze autochtone bevolking ook hebben zien gebeuren. Maar belangrijker nog: wat ook je analyse van de situatie is, het volstaat vandaag niet om ze enkel te 'duiden' en er oeverloos over te zitten klagen. Het is essentieel om met een concreet programma op de proppen te komen; een set van policies die het tij kunnen doen keren. In het belang van iedereen; niet in het minst van de jonge generaties allochtonen of 'nieuwe' landgenoten. Want die zijn het belangrijkste kind van de rekening; het is met hun toekomst dat spelletjes gespeeld worden. Zij moeten ingeschakeld worden in onze economie; zij moeten vooral uitzicht krijgen op een realistische mogelijkheid om mee te bouwen aan -en dus ook te delen in- onze welvaart. En ik ben er héél sterk van overtuigd dat, wanneer je hén de keuze biedt tussen een welvarend leven (in �*lle opzichten) en de zelfkastijding door het blijven afwijzen van die samenleving waarin ze geboren en getogen zijn, dat ze dan niet zullen kiezen voor die gefossiliseerde, middeleeuwse interpretaties van de islam. Maar dan moeten we dat positieve alternatief ook héél reëel maken (zonder te capituleren op het vlak van gelijkheid en fundamentele vrijheid van de burgers); niet met gekruiste armen klagend zitten toekijken hoe de boel finaal verpietert of een politiek voorstellen waarmee we ook onszelf zullen moeten pijn doen. Over bepaalde voorstellen die haaks staan op een aantal essentiële rechten en vrijheden, die vanuit menselijk perspectief onverantwoordbaar zijn, wil ik alvast niet discussiëren. Het fameuze beeld van die vloot C-130's dat destijds wel eens werd geopperd uit een welbepaalde politieke hoek, doet me nog altijd spontaan kokhalzen. Laten we het d�*�*r dus vooral niet over hebben...
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with. Laatst gewijzigd door Desiderius : 18 maart 2007 om 01:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar, als je écht van die bruine huid afwil, vraag wat raad aan Michael Jackson, die was vroeger zelfs zw�*rt! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
We mogen hier echter evenmin de massale gezinsverenigingen niet vergeten: deze gezinnen bollen misschien niet achteruit, maar blijven steeds in de eerste generatie migrantentoestand staan: de derde generatie vers-geïmporteerde analfabete en taalonkundige moeder of vader k�*n nu eenmaal geen geïntegreerde kinderen opvoeden. Citaat:
Dit zou dan ook een zeer sterke verstrenging inhouden op �*lle gebied, en net dat is wat de multiculturalisten steevast weigeren. (zie vb. het topic over de zwembadbezoekster in Temse: het reglement was zogezegd niet aangepast.... er stond dus evenmin in dat het verboden was te zwemmen met een bontjas!: hier moet gewoon gelden: zwemmen in BADkledij (met exacte bepaling)) Citaat:
Citaat:
Zie hierover ook de recente column van Afshin Elian in Elsevier Citaat:
Ik volg daarom Marij Uijt den Bogaard dat we moeten beginnen met het opvoeden van de MOEDERS : daar moet een mentaliteitsomslag worden bewerkstelligd. Het is algemeen geweten dat de islamitische moeders geen enkel vorm van authoriteit (mogen) hebben over hun prinsenzoontjes. Maar vanuit het beleid wordt dit niet gesteund en laat men het maar aanmodderen: als men iéts moet subsidieren dan is het de verplichte opvoedingscursus aan islamitische moeders! Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 18 maart 2007 om 12:42. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Burgemeester
|
![]() Met de huidige problemen van de multiculturele samenleving verkies ik ervoor assimilatie boven integratie te zetten. Als immigraten hier willen wonen is daar opzich geen enkel probleem mee, maar ze moeten zich wel realiseren dat de westerse cultuur de leidraad is in onze samenleving met haar bijbehorende waarden, normen en principes. Het kan niet zo zijn dat een islamitische vrouw een man weigert de hand te schudden simpelweg omdat het een man is. Gelijkheid van man en vrouw, vrijheid van menigsuiting, vrijheid van godsdienst, scheiding van kerk en staat en andere diepe waarden die we hier belangrijk vinden moeten niet inbeperkt worden omdat dit bv. extreme moslims voor hun zou kunnen stoten ( zie bv. Mohammed-cartoons en grappen door een cabaratier in Nederland die later een doodsverwensing kreeg van een moskee ). Daarom vind ik het wenselijk dat allochtonen volledig geintegreerd zijn en hun (islamitische) cultuur niet teveel in het openbaar laten zien. Als moslims bv. hun cultuur en godsdienst volledig willen belijden kan dit enkel in hun besloten omgeving waar ze niemand tot last kunnen zijn.
Assimilatie is dus de oplossing. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() Alles hangt er natuurlijk van af wat men met deze termen bedoelt. Een echte integratie vereist het assimileren van de fundamentele elementen van de lokale cultuur (taal maar ook fundamentele waarden en normen). Integratie impliceert dus een zekere vorm van assimilatie. Wanneer men met assimilatie echter bedoelt dat de immigrant zijn of haar herkomst moet verloochenen, dan gaat dit volgens mij te ver.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Burgemeester
|
![]() Feitelijk is het zo dat integratie betekent dat de immigrant zich gedeeltelijk aanpast aan de westerse samenleving, maar met behoud van zijn eigen cultuur of identiteit, terwijl assimilatie is dat de immigrant zich volledig aanpast aan de westerse samenleving zonder enige ruimte voor zijn cultuur en identiteit ( of toch niet in het openbaar ).
In Nederland is trouwens de PVV van Geert Wilders een voorstander van assimilatie. Laatst gewijzigd door St Germain Tourist : 19 maart 2007 om 23:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Look at your future: http://www.opinio.nu/node/161 Maar vergeet niet dat hier een even grote ridicule armoede zandbak zal worden als degene die je ouders wilden ontvluchten. DANK HEN voor hun onaangepastheid en dank uw geloof voor zijn standvastigheid. Als WIJ potdood zijn, zonder kinderen, dan hebben WIJ er ook geen last meer van hoor! (en, zoals je weet, WIJ kunnen ook emigreren, WIJ hebben de sociale zekerheid uitgevonden, WIJ hebben ze niet nodig! BYEBYE Lincoln, en zie dat je mijn Antwerpse kathedraal nog een beetje intakt houdt misschien? of zelfs dat niet? nou ja... toch islamitische dar-al-islam hé, net zoals de rest die veroverd werd). Good luck! (nu ja, je zal nog wel wat zakat krijgen van Saoudi uit de olie-inkomsten om nieuwe moskeeen te bouwen hoor, maak je geen zorgen. Maar zie je: WIJ worden nu dringend onderricht om geen olie meer te gebruiken... (naar het schijnt gaat het binnen honderd jaar hier te heet worden... als jullie hier dus de baas zijn en er weer een zandbak van maken) leuk vooruitzicht toch? fuckie fuckie Lincoln! kindertjes maken om te laten verdrinken? bevriezen? of verdrogen? Your problem my dear, Allah zal het wel weten zeker hé!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 20 maart 2007 om 18:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Minister-President
|
![]() namaskar,
jullie reacties zijn heel simpel. Jullie stellen mij zwaar teleur. Ik onderzoek de multikul al vijftien jaar en heb nogal wat leuke theorieen ontwikkeld over integratie of assimilatie of juist remigratie. Is net wat je heilig doel is. Moeilijke zaak hoor, 200 culturen en 5000 etnisch/culturele/genetische clubjes op een grondgebied, zonder een blanke dictator. Moet mis gaan. Ik verwijs u naar mijn online boek, in onderstaand hoofdstuk om dit probleem beter te begrijpen: WEBpublication BOOK WART0141 / EPAGE 41 of 92 Een Dynamisch Vreemdelingenbeleid Hindu nazism (Hindoe nazisme) 2.0. Breinfase 2: Oplossen van de oplossingen 2.12. Theorie betreffende integratie tot zover, dewanand hindoe fundamentalist ps in het grote blanke hoofd zitten zo te zien wel kleine hersenen. lees JP Rushton zijn boek eens. |
![]() |
![]() |