Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 maart 2007, 13:31   #41
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Een scantoestel, zoals ze hebben in ziekenhuizen, samen met een Playboy of twee.
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2007, 13:32   #42
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
volkomen mee eens. De gevaren die onstaan als je iets meeneemt of als je hem slimmer maakt zijn immens.
Welke gevaren?
Voor wie precies?

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2007, 13:47   #43
skaldis
Banneling

Standaard

Een cursus antropologie.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2007, 15:49   #44
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Welke gevaren?
Voor wie precies?
De gevaren dat je de geschiedenis veranderd.
Beeld je eens in, dat het leger van Rome in eens met vliegtuigen en tanks tegenover de andere oude krijgsmachten komt te staan.
Of dat ze dan al het verbrandingsmotoren gaan gebruiken en treinen over heel de wereld laten rijden.

Nee, je zou heel de geschiedenis veranderen en het heden.
Maar bij kennis van een tijdsmachine zou men ook nog verder terug willen gaan kijken naar andere grote geleerden uit de geschiedenis en naar de levenswijzen van de oude bevolkingen.
Sommige zouden zelfs nog verder willen gaan en levende dino's willen gaan bestuderen, en deze daarvoor zelfs naar nu willen halen.

De gedachten alleen al aan het kunnen ingrijpen in de geschiedenis is reeds een gruwel.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2007, 15:55   #45
nubian
Perm. Vertegenwoordiger VN

nubian's schermafbeelding

Standaard

Lingerie
nubian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2007, 15:57   #46
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

De risico's die verbonden zijn van allerlei wetenschappelijke uitvindingen.
Oud 10 maart 2007, 17:09   #47
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
De gevaren dat je de geschiedenis veranderd.
Beeld je eens in, dat het leger van Rome in eens met vliegtuigen en tanks tegenover de andere oude krijgsmachten komt te staan.
Of dat ze dan al het verbrandingsmotoren gaan gebruiken en treinen over heel de wereld laten rijden.

Nee, je zou heel de geschiedenis veranderen en het heden.
Maar bij kennis van een tijdsmachine zou men ook nog verder terug willen gaan kijken naar andere grote geleerden uit de geschiedenis en naar de levenswijzen van de oude bevolkingen.
Sommige zouden zelfs nog verder willen gaan en levende dino's willen gaan bestuderen, en deze daarvoor zelfs naar nu willen halen.

De gedachten alleen al aan het kunnen ingrijpen in de geschiedenis is reeds een gruwel.
Dat is een theorie als een ander, Jantje.

M.i. is het veel interessanter om de vraag te stellen 'wiens geschiedenis' je daarmee zou kunnen veranderen... Tijd is immers een heel individueel gegeven; als ik vanuit het hier-en-nu vertrek richting 15de eeuw en daar wat ga knoeien, dan heeft dat geen enkele implicatie voor de realiteit zoals ik die tussen mijn geboorte en het moment van mijn vertrek heb beleefd. Net zoals dat geen enkel gevolg kan hebben voor het leven dat jij tot nu toe hebt geleefd. Temporal paradoxes zijn al evenzeer uitgesloten. [stel dat ik m'n vader zou vermoorden voordat hij me verwekt heeft; ik hou dan niet spontaan op te bestaan...] Het enige wat ik me kan voorstellen is dat er infinitesimaal veel parallelle tijdslijnen bestaan waartussen ik zou kunnen navigeren... Terugkeren in de tijd naar de 15de eeuw is terugkeren naar één van die oneindig vele mogelijke historische scenario's; als ik daar wat ga rommelen en dan terugkeer naar het exacte punt waarop ik vertrokken ben, dan switch ik in principe naar een ander scenario: nl. datgene waarin in geboren en opgegroeid ben en waar er van dat geknoei nooit sprake is geweest.

Ik ben geen wetenschapper; kan enkel hopen dat mijn uitleg niet al te verward klinkt...

Oud 10 maart 2007, 17:23   #48
Heftruck

Standaard

Citaat:

M.i. is het veel interessanter om de vraag te stellen 'wiens geschiedenis' je daarmee zou kunnen veranderen... Tijd is immers een heel individueel gegeven; als ik vanuit het hier-en-nu vertrek richting 15de eeuw en daar wat ga knoeien, dan heeft dat geen enkele implicatie voor de realiteit zoals ik die tussen mijn geboorte en het moment van mijn vertrek heb beleefd. Net zoals dat geen enkel gevolg kan hebben voor het leven dat jij tot nu toe hebt geleefd. Temporal paradoxes zijn al evenzeer uitgesloten. [stel dat ik m'n vader zou vermoorden voordat hij me verwekt heeft; ik hou dan niet spontaan op te bestaan...] Het enige wat ik me kan voorstellen is dat er infinitesimaal veel parallelle tijdslijnen bestaan waartussen ik zou kunnen navigeren... Terugkeren in de tijd naar de 15de eeuw is terugkeren naar één van die oneindig vele mogelijke historische scenario's; als ik daar wat ga rommelen en dan terugkeer naar het exacte punt waarop ik vertrokken ben, dan switch ik in principe naar een ander scenario: nl. datgene waarin in geboren en opgegroeid ben en waar er van dat geknoei nooit sprake is geweest.

Ik ben geen wetenschapper; kan enkel hopen dat mijn uitleg niet al te verward klinkt...
Zoiets stel ik me er ook bij voor. Er is die fameuze theorie die stelt dat "het universum" bestaat uit 10 dimensies. Daarin past dat "switchen tussen tijdlijnen" perfect.

Imagining the Tenth Dimension (klik op de genummerde structuur aan de rechterzijde)
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2007, 17:42   #49
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Oei, dat gaat hier leuk off-topic. (geen verwijt: er staat leuk off-topic)

Het ging mij niet zozeer om de paradoxen verbonden met reizen in de tijd. Het ging mij om de vraag hoe iemand als Da Vinci zou omgaan met informatie die zijn wereldbeeld totaal overheen gooit.

Ik dacht ook eerst aan allerlei technische snufjes. Maar een Da Vinci zou dan, Ockham's scheermes indachtig, toch meer aan een onbekende beschaving denken dan aan tijdsreis.

Ik zou, zoals door sommigen reeds geschreven, ook iets verbonden met Da Vinci's werk meenemen. Zijn verzameld werk bijvoorbeeld.

De lingerie, Pirelli-kalender of Playboy's zal Da Vinci misschien wel appreciëren, of misschien ook niet, wie weet.

Wat ik niet zou doen is Garfield's suggestie volgen en de NWO-thread meenemen. Dat heeft de brave man echt niet verdiend.
Oud 10 maart 2007, 17:49   #50
Desiderius
Minister-President

Standaard

Vandaar m'n iPod, Firestone...

Je kan Leonardo confronteren met Italiaanse muziek uit zijn tijd en hem dan een soort tijdreis laten maken tot in de 21ste eeuw. Het technologische snufje (een heel koor of orkest in dat kleine doosje) zou hem over de streep kunnen trekken.

Neemt echter niet weg dat het risico op ernstige brandwonden (inquisitie etc...) zéér reëel kan zijn.

Oud 10 maart 2007, 17:59   #51
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Je kan dus maar beter iets onschuldigs meenemen.

Hadden ze in die tijd al spaghetti ?

Indien niet : dan neem ik i.p.v. de Pirelli-kalender een heel assortiment spaghetti, macaroni, spirelli, fedelini, fagottini, ... mee.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2007, 18:03   #52
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

een wassenpop van da vinci mss nog een mogelijkheid
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2007, 18:09   #53
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vandaar m'n iPod, Firestone...

Je kan Leonardo confronteren met Italiaanse muziek uit zijn tijd en hem dan een soort tijdreis laten maken tot in de 21ste eeuw. Het technologische snufje (een heel koor of orkest in dat kleine doosje) zou hem over de streep kunnen trekken.
Inderdaad, iets dat een natuurlijke evolutie toont van uit zijn tijd naar de onze.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Je kan dus maar beter iets onschuldigs meenemen.

Hadden ze in die tijd al spaghetti ?

Indien niet : dan neem ik i.p.v. de Pirelli-kalender een heel assortiment spaghetti, macaroni, spirelli, fedelini, fagottini, ... mee.
Spaghetti kenden ze toen al lang in Italië.
Wat de Pirelli-kalender betreft, de vraag was niet wat jij zelfs op een tijdsreis niet kan missen, maar wat Da Vinci kon overtuigen.
Oud 10 maart 2007, 19:39   #54
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Aan zijn uitvindingen, onderzoeken, schilderijen en al zijn andere werken te zien, zal Leonardo wel een stigma geweest zijn.
Deze mensen denken en redeneren totaal anders dan de normale mens.

Hij zal je dus eerder aanvaarden als uit de toekomst komende, al je zijn fouten uit zijn ontwerpen haald. Dan als je zaken uit zijn toekomst meeneemt en toond, want dan loop je kans dat hij je of als buitenaards of als tovenaar/heks zal beschouwen, zeker zo zal laten opruimen, omdat je dan een concurrent bent voor zijn ideeën en een gevaar voor zijn leven.
Vergeet niet dat hij veel onderzoeken heeft gedaan, die toen verboden waren en waar de doodstraf op stond.
Oud 10 maart 2007, 19:45   #55
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Grappig, je vergeet hier wel even dat jij de tijdsverplaatsingen maakt en dus steeds even versteld zal staan als Leonardo, als je bij je terugkomst in het huidige plots een totaal andere wereld vind.

Jij maakt de veranderingen immers niet van in het begin mee, je veroorzaakt ze na je vertrek naar een andere tijd.
Je zou zelfs kunnen veroorzaken dat je tijdmachine nog niet bestaat, of zelfs erger, je zou zelfs kunnen veroorzaken dat je zelf niet meer bestaat bij je terugkomst.
Oud 10 maart 2007, 20:14   #56
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Stel je bent in staat om in de tijd te reizen.

Je gaat op bezoek bij Leonardo Da Vinci.

Wat neem je mee om de goede man te overtuigen dat je echt uit de toekomst komt?

(Wat je niet kan doen is hem naar het heden meebrengen.)
Ik zou hem een meegebrachte kleurencopie op schaal 1/1 laten zien van zijn originele Mona Lisa, voor dit meesterwerk aan het publiek zou worden vertoond. (1503-1507)
Overtuigd door bewijskracht, zou ik zeggen.
Dan zou ik hem voor de geschiedkundige grap willen vragen om nog eens een Mona Lisa te schilderen, zo nauwgezet mogelijk aan de eerste.
Nadat Scotty me dan heeft teruggebeamd naar onze tijd, zou ik met dit door Leonardo zelf geschilderde doek naar het Parijse Louvre stappen, om dan de verbaasde koppen te zien van de conservators aldaar, bij het ontdekken van een tweede origineel...
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2007, 20:38   #57
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ik zou hem een meegebrachte kleurencopie op schaal 1/1 laten zien van zijn originele Mona Lisa, voor dit meesterwerk aan het publiek zou worden vertoond. (1503-1507)
Overtuigd door bewijskracht, zou ik zeggen.
Dan zou ik hem voor de geschiedkundige grap willen vragen om nog eens een Mona Lisa te schilderen, zo nauwgezet mogelijk aan de eerste.
Nadat Scotty me dan heeft teruggebeamd naar onze tijd, zou ik met dit door Leonardo zelf geschilderde doek naar het Parijse Louvre stappen, om dan de verbaasde koppen te zien van de conservators aldaar, bij het ontdekken van een tweede origineel...
Je zou sneller als vlees op de publieke BBQ dienen, dan dat je hem overtuigd heb een tweede Mona-Lisa te schilderen.
Hij zou je als een dief beschouwen en je dankzij je copy als tovenaar laten behandelen.
Oud 10 maart 2007, 20:47   #58
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi
Zo'n Pirelli-kalender vol blote vrouwen.

Citaat:
About the Renaissance artist Leonardo da Vinci and the debate over whether or not he was a homosexual.

WERE THEY GAY?

LEONARDO DA VINCI

Maybe Yes, Maybe No: In 1476 Leonardo and three other young Florentines were anonymously accused of committing sodomy with an angelically beautiful boy model and male prostitute named Jacopo Saltarelli. The Ufficiali di Notte e dei Monasteri, Florence's very sinister vice squad, frequently acted on such denunciations, which anyone could make without proof or even without revealing themselves, by dropping a note in a "suggestion box" called the tamburo. Leonardo was actually confined for two months and subjected to a grilling into his sexual life and thoughts that was quite as thorough as, and far more brutal than, a contemporary encounter group procedure. Eventually the charges were dropped without a trial.

The case for Leonardo's homosexuality rests first on this incident. Secondly, there is absolutely no trace of a woman in his life, but there was a series of beautiful boy apprentices of apparently little artistic talent. Finally, Sigmund Freud argued in his Leonardo da Vinci: A Study in Psychosexuality that the master was at least a repressed homosexual. Freud pointed to Leonardo's classic intense devotion to, not one, but two mothers (the second was his father's wife), and he fastened on a childhood dream which Leonardo recorded in which a vulture placed its tail in his mouth. Eureka! A fellatio wish if Freud ever saw one.

But Freud's argument is embarrassing to all but his most devoted disciples. It is probably his silliest book. As for the other evidence, it is purely circumstantial and very weak. Leonardo defended his solitary life very convincingly on artistic grounds. If the "Officials of the Night" with their indelicate methods decided not to prosecute a vulnerable young artist, then surely the "Saltarelli Case" must be thrown out of court today. As for the pretty boy apprentices, the literati and artists of Renaissance Italy, Leonardo among them, were wholly enraptured by Platonism and all things of ancient Greece. This included the cult of the youthful male, his idealization as humanity's physical, intellectual, and moral perfection.

Is this homosexual? Possibly, but not necessarily. We have no record as to whether or not Leonardo actually engaged in sexual activity with his male apprentices. The truth may well be something far more incredible to our times--that in fact Leonardo had no sex life at all.
Uiterst interessant... De Kamasutra zou b.v. ook door een asceet geschreven zijn.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2007, 21:12   #59
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zou sneller als vlees op de publieke BBQ dienen, dan dat je hem overtuigd heb een tweede Mona-Lisa te schilderen.
Hij zou je als een dief beschouwen en je dankzij je copy als tovenaar laten behandelen.
U lijkt wel de shrink van Leonardo zelve te zijn..., maar ik vermoed eerder dat de geniale geest van deze Homo Universalis, het wonderlijke en tegelijk het grappige van de hele toekomstzaak inziet.

Hij moest nl duchtig oppassen, om zelf niet door het kritische valkenoog van de Inquisitie als ketter of tovenaar te worden beschouwd, en wist dan ook als geen ander deze religieuze pilarenbijters en bloedzoekers te misleiden met gecamoufleerde aanwijzingen, in zijn kunstwerken over de occulte en door de RK verboden aanwijzingen uit Jezus' leer.

Neen Jantje, me no thief at all, maar er eerder vrij zeker van dat Geniale Leo deze tongue in cheek en in de gegeven context, best wel eens zou kunnen waarderen, zonder ooit een moment mijn of uw poreuze terugkeer naar de toekomst in gevaar te brengen.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2007, 00:16   #60
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hij moest zelf idd zeer goed opletten om niet op de BBQ te eindingen.
Dus als vreemdeling hem gaan vertellen dat jij weet waarmee hij bezig is, zal hij als een gevaar voor zijn leven beschouwen.

En hij was een extreme HBer. Dus hij zal idd wel kunnen vatten dat je uit de toekomst komt, maar je betekend daardoor wel een gevaar voor zijn leven.
Want hij zal dan ook wel doorhebben dat je op de hoogte bent van zijn verboden medische onderzoeken op lijken.

Hij zal je dus uithoren over alles wat je weet en kent.
En je daarna uit zelfbehoud laten BBQen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be