![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wist niet dat de CAP ineens de VLD en haar tentakels in de media ging verdegingen. Maar het kan wel kloppen dat het het de CAP meer zal opleveren dan schade toedienen... dus ik neem aan dat jullie die weg inslagen. de loge is hard te overwinnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
|
![]() Sinds wanneer is het niet geloven van een maffe complottheorie hetzelfde als het steunen van de VLD?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() De VLD "verdedigen in het feit dat ze een democratisch panel (sic) als de Stemmenkampion hebben verboden"? Dat heb ik toch helemaal niet gedaan, ik verklaarde enkel waarom alle collega's van Thevissen (alle proffen sociologie en politieke wetenschappen van alle universiteiten) zijn pseudo-peiling hebben bekritiseerd: omdat ze onwetenschappelijk was, met name. Het feit dat de VLD gebruik (misbruik) maakte van deze wetenschappelijke consensus om haar achteruitgang te minimaliseren, is jammer, maar geen bewijs voor een groot loge-complot. De achteruitgang van de VLD is trouwens reëel, en bljkt uit alle peilingen en uit de laatste twee verkiezingen, maar was nooit zo groot als in de Stemmenkapioen, die dan ook geen correct uitgevoerde peiling is. En tot slot (en volkomen off-topic): fuck de loge, de logeleden zijn volgens mij een bende sexistische conservatieve randdebielen, die behoefte hebben aan een paar idiote ritueeltjes omdat ze niet sterk genoeg in hun schoenen staan om gewoon atheïst te zijn.
Be an independent thinker. There is no other kind. Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 13 maart 2007 om 01:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar ik zal de commentaar van Thevissen en Matthijs voor zich laten spreken: Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Om het met een boutade te zetten: zelfs een stilstaande klok duidt twee maal per dag het juiste uur aan.
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hierdoor vermindert de kans op louter toeval mijn inziens. Nu wil ik zeker niet de Stemmenkampioen op een voetstuk plaatsen ofzo. Ik vind gewoon dat de focus meer zou moeten liggen op het bereiken van het doel en minder op het gepast gebruiken van de methode. Want de methode zou m.i. in dienst moeten staan van het bereiken van het doel.
Laatst gewijzigd door netslet : 13 maart 2007 om 02:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Volgens jouw beoordelingscriterium "Een peiling dient getoetst te worden aan hoe goed ze de werkelijkheid reflecteert", had men dus reden genoeg om deze pseudo-wetenschappelijke peiling af te voeren. Ik wil hier trouwens niet beweren dat de andere peilingen (VRT-De Standaard, of De Morgen-Dimarso) wel perfecte peilingen zijn. Ook daar is er een gebrek aan representativiteit. Een telefoonpeiling ondervertegenwoordigt jongeren (die hebben een GSM, geen vaste lijn) en oververtegenwoordigt gepensioneerden en huisvrouwen.
Be an independent thinker. There is no other kind. Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 13 maart 2007 om 02:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Verder, on topic: Good riddance! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
Maar een peiling bij 500 mensen ivm de mening van 6.000.000 mensen is niet betrouwbaar. Ik denk ook dat als een onderzoek van steeds dezelfde groep van 10.000 �* 20.000 vrij nauwkeurig de trend van verandering aanduidt. Feit blijft dat De Stemmenkampioen doorgaans het best de verkiezings uitslag benaderde. Feit is ook dat onder druk van de politiek (VLD) DSK werd gekelderd. Toch wel eigenaardig, want men zou toch verwachten dat de gemiddelde VLD-er meer dan anderen aktief is op internet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Minister-President
|
![]() Het feit dat een fanatieke Blokker, die er als het ware zijn beroep van heeft gemaakt om mensen te indoctrineren, zich weert als een duivel in een wijwatervat om De Stemmenkampioen te verdedigen, maakt duidelijk dat er inderdaad str... aan de knikkker was. Massaal gemanipulleerd door het Blok, maar net iets téveel om geloofwaardig te blijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
natuurlijk Lucien, want niet wat ie zegt is belangrijk, wel wat zijn afkomst is hé ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door luc broes : 13 maart 2007 om 10:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Minister-President
|
![]() Absoluut niet, precies wat hij zegt stoort mij. Omdat onze goede vriend zeer goed weet waar hij mee bezig is. Hij staat op de eerste rij om de smeerlapperij te zien en zijn ogen te sluiten. Toch een serieuze nuance...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
opmerkelijk doe mij dan toch maar de uitleg van prof Theuvissen hoor ... + het nuchtere feit dat zijn peiling steeds het dichtst bij de verkiezingsuitslag stond (ook al hebben ze ALLEMAAL het Janssens effect volledig gemist) ... groetjes, Anna |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Minister-President
|
![]() Thevissen heeft zelf gezegd (ook in een mail) dat hij zeer goed wist dat het VB massaal opriep om de peiling te beïnvloeden. Daarom bouwde hij een serieuze correctie in. Hij heeft een grote vergissing gedaan door de correctie niet in een veelvoud te doen voor Antwerpen (een Blokbastion). Verkeerd ingeschat.
Het feit dat correcties moeten toegepast worden (op welke basis ?) maakt de peiling ongeloofwaardig en waardeloos. Ook misleidend. Terecht dat andere partijen hiertegen protesteren. Laatst gewijzigd door Brugge Veilig en Leefbaar : 13 maart 2007 om 10:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er is maar één soort peiling geloofwaardig en dat is een face-to-face interview, maar ook daar kan je nog altijd bedrogen worden. Want hoe dan ook: men kan zeggen wat men wil, 't is in 't kotteke dat het gebeurt. |
|
![]() |
![]() |