Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 januari 2004, 11:45   #41
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Ik zal er waarschijnlijk naar toe gaan. En ik steun de garde die wilt dat het ACW een trouwe partner van de CD&V is. Het ACW kan niet enderzijds vrijen voor plaatsen en anderzijds de CD&V niet steunen. Telkens als het ACW opkomt zou er moeten bijgezegd worden: sociale partner van CD&V. Ook zou dat op de site moeten komen te staan en op het logo. En dan kan het ACW terug inbreng hebben in de CD&V... Anders niet. En dat zeg ik, jawel als ACW'er. En geloof me dat vele ACW'ers dit met mij denken. Ik wil er gerust een algemene ledenstemming voor houden. De ACW-voorzitter moet niet zeggen: wie stem ik niet voor de CD&V maar moet zeggen: Tuurlijk stem ik voor CD&V.

Want 1 zaak is mij duidelijk. De kloof tussen politiek en de mens is groot. Maar de kloof tussen het ACW en zijn basis is groter...
Oud 26 januari 2004, 18:23   #42
ACV
Banneling

ACV's schermafbeelding

Standaard

Bedankt voor jullie reacties, maar ik hoop dat het nog niet gedaan is.
Ik merk in andere topics op dat er nog kritiek is op de sociale bewegingen, maar ik wil jullie dan ook graag voorstellen horen formuleren hoe het wel moet.

In deze topic kan ik alvast zeggen dat ik tevreden ben.

Onthou dat na 6 februari het geen zin meer heeft om mij tips te geven over het ACW congres, want dan is ze afgelopen.

MVG,

ACV'er
ACV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2004, 18:45   #43
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ACV
Bedankt voor jullie reacties, maar ik hoop dat het nog niet gedaan is.
Ik merk in andere topics op dat er nog kritiek is op de sociale bewegingen, maar ik wil jullie dan ook graag voorstellen horen formuleren hoe het wel moet.

In deze topic kan ik alvast zeggen dat ik tevreden ben.

Onthou dat na 6 februari het geen zin meer heeft om mij tips te geven over het ACW congres, want dan is ze afgelopen.

MVG,

ACV'er
Ik denk dat ik duidelijk heb gezegd hoe het wel moet.
Oud 26 januari 2004, 18:55   #44
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Geachte vreemdeling. Ik heb nog eens vooraan gekeken naar de verschillende werkgroepen. Voor twee onderwerpen, waarvan de leiding van ACV zonder twijfel goed weet dat ze uiterst belangrijk zijn is er geen werkgroep samengesteld. Dat is natuurlijk geen toeval. Als je je kop in 't zand steekt bestaan volgende problemen niet:
1* de ongecontroleerde massale immigratie van vreemdelingen die weinig of geen aansluiting hebben met onze cultuur veroorzaakt problemen zowel hier als in de ontwikkelingslanden zelf. Vooral onze arbeiders komen daarmee in aanraking. Men moet die problemen voorkomen door hulp in eigen land. En niet zozeer het 'racisme' bestrijden.
2* Ook de ongehoorde transfers van Vlaanderen naar Wallonië, die niets met solidariteit te maken hebben vormen een ernstige bedreiging voor onze welvaartstaat.

Ik kreeg goede punten van Vreemdeling voor mijn waardevolle bijdragen. Hij is een beetje naief als hij denkt dat het ACV er ook zo over zal oordelen.
Ik hoop dat na afloop van het congres Vreemdeling zal kunnen aantonen dat ik mij vergis.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2004, 18:59   #45
ACV
Banneling

ACV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx

Ik ben je er ook dankbaar voor, Thomas!

Je mag natuurlijk nog verder gaan met je tussenkomsten.
Oud 26 januari 2004, 19:02   #46
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik mag gerust zeggen dat ik dicht bij de bron zit. En ik kan je verzekeren dat het ACW nog een grote inbreng heeft bij de plaatsen van de CD&V. Zolang ze dat willen behouden, wat ik hun ook gun (!). Maar dan moet je ook de CD&V steunen. het kan niet dat je op je site schrijft dat het ACW erkent dat er ook in andere partijen goede kandidaten staan. Neen wat moet daar staan.

Stem op deze kandidaten.

Thomas
Oud 26 januari 2004, 19:09   #47
ACV
Banneling

ACV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Geachte vreemdeling. Ik heb nog eens vooraan gekeken naar de verschillende werkgroepen. Voor twee onderwerpen, waarvan de leiding van ACV zonder twijfel goed weet dat ze uiterst belangrijk zijn is er geen werkgroep samengesteld. Dat is natuurlijk geen toeval. Als je je kop in 't zand steekt bestaan volgende problemen niet:
1* de ongecontroleerde massale immigratie van vreemdelingen die weinig of geen aansluiting hebben met onze cultuur veroorzaakt problemen zowel hier als in de ontwikkelingslanden zelf. Vooral onze arbeiders komen daarmee in aanraking. Men moet die problemen voorkomen door hulp in eigen land. En niet zozeer het 'racisme' bestrijden.
2* Ook de ongehoorde transfers van Vlaanderen naar Wallonië, die niets met solidariteit te maken hebben vormen een ernstige bedreiging voor onze welvaartstaat.

Ik kreeg goede punten van Vreemdeling voor mijn waardevolle bijdragen. Hij is een beetje naief als hij denkt dat het ACV er ook zo over zal oordelen.
Ik hoop dat na afloop van het congres Vreemdeling zal kunnen aantonen dat ik mij vergis.
Beste Luc,

Ik veronderstel dat je me vreemdeling noemt, door mijn ondertitel zoals jij een Provinciaal gedeputeerde genoemd wordt.

Graag wil ik je nogmaals duidelijk maken dat het congres over het ACW gaat. Dat verschil is je toch wel duidelijk hoop ik.

De bedoeling van het congres is niet om alle maatschappelijke thema's te behandelen, maar om de werking van het ACW te verbeteren.
Wij moeten bijvoorbeeld beter het onderscheid tussen ACV en ACW duidelijk maken aan de mensen.

Een congres waarin je alle maatschappelijke thema's behandelt is een congres zonder eindduur.
Ik wil gerust in een andere topic over die thema's praten en ik neem je opmerkingen mee naar het congres als het in die werkgroepen past.
Ik wil je dus niet afschepen, maar ik kan niet tijdens die werkgroepen over alles tegelijk beginnen.
Daarnaast heb ik heel in het begin van deze topic gezegd dat ik hier niet ben om weerwoord te bieden, maar om meningen te verzamelen van jullie.

Verder hoop ik dat je in het vervolg een iets vriendelijkere taal naar mij wil gebruiken, aangezien ik geen enkele verplichting naar jou toe draag!

Met vriendelijke groeten hoop ik dat op een rustig verder verloop,

ACV'er
Oud 26 januari 2004, 19:11   #48
ACV
Banneling

ACV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik mag gerust zeggen dat ik dicht bij de bron zit. En ik kan je verzekeren dat het ACW nog een grote inbreng heeft bij de plaatsen van de CD&V. Zolang ze dat willen behouden, wat ik hun ook gun (!). Maar dan moet je ook de CD&V steunen. het kan niet dat je op je site schrijft dat het ACW erkent dat er ook in andere partijen goede kandidaten staan. Neen wat moet daar staan.

Stem op deze kandidaten.

Thomas
Ik begrijp je opmerking volledig!
Persoonlijk denk ik er ook zo over, maar ik wil in deze topic voor iedere mening ruimte laten.

Alvast erg bedankt!
Oud 26 januari 2004, 19:13   #49
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:

Stem op deze kandidaten.

Thomas
Persoonlijk denk ik er ook zo over, maar ik wil in deze topic voor iedere mening ruimte laten.

Alvast erg bedankt!
Prima, uiteraard.

Alle meningen zijn welkom.
Oud 26 januari 2004, 20:24   #50
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
Beste Luc,
Ik veronderstel dat je me vreemdeling noemt, door mijn ondertitel zoals jij een Provinciaal gedeputeerde genoemd wordt.
Graag wil ik je nogmaals duidelijk maken dat het congres over het ACW gaat. Dat verschil is je toch wel duidelijk hoop ik.
De bedoeling van het congres is niet om alle maatschappelijke thema's te behandelen, maar om de werking van het ACW te verbeteren.
Wij moeten bijvoorbeeld beter het onderscheid tussen ACV en ACW duidelijk maken aan de mensen.
Een congres waarin je alle maatschappelijke thema's behandelt is een congres zonder eindduur.
Ik wil gerust in een andere topic over die thema's praten en ik neem je opmerkingen mee naar het congres als het in die werkgroepen past.
Ik wil je dus niet afschepen, maar ik kan niet tijdens die werkgroepen over alles tegelijk beginnen.
Daarnaast heb ik heel in het begin van deze topic gezegd dat ik hier niet ben om weerwoord te bieden, maar om meningen te verzamelen van jullie.
Verder hoop ik dat je in het vervolg een iets vriendelijkere taal naar mij wil gebruiken, aangezien ik geen enkele verplichting naar jou toe draag!
Met vriendelijke groeten hoop ik dat op een rustig verder verloop,
ACV'er
Jammer dat ik ACV en ACW door mekaar haal. En ook jammer als ik onvriendelijk was, dat ligt zeker niet in mijn bedoeling. Het is me in ieder geval opgevallen dat jij hoffelijk bent.
Maar ik spreek wel duidelijke taal zodat men me goed gegrijpt. Op een congres kan men natuurlijk niet alle maatschappelijke problemen bespreken, maar de belangrijkste die welbepaald vooral de arbeiders raken, die mag men zomaar niet vergeten.
Ik zal zeker met veel aandacht zien wat er uit de bus komt.
Met vriendelijke groet
Luc
Oud 28 januari 2004, 19:20   #51
ACV
Banneling

ACV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jammer dat ik ACV en ACW door mekaar haal. En ook jammer als ik onvriendelijk was, dat ligt zeker niet in mijn bedoeling. Het is me in ieder geval opgevallen dat jij hoffelijk bent.
Maar ik spreek wel duidelijke taal zodat men me goed gegrijpt. Op een congres kan men natuurlijk niet alle maatschappelijke problemen bespreken, maar de belangrijkste die welbepaald vooral de arbeiders raken, die mag men zomaar niet vergeten.
Ik zal zeker met veel aandacht zien wat er uit de bus komt.
Met vriendelijke groet
Luc
Beste Luc,

Ik zal alvast proberen om die thema's in de werkgroepen in te passen, helaas kan ikzelf niet op iedere werkgroep aanwezig zijn.
Maar laat dat jou niet tegenhouden, want ik zal dit doorgeven aan mijn collega's.
Wat ik me echter bij jouw opmerkingen afvraag, is bij welke werkgroep dit het beste past.
De bespreking over Vlaams-Waals kan zowel in het politiek kader alsook in onze interne werking, aangezien wij ook een samenwerking hebben met het MOC (= Waalse ACW).
Ik zal met mijn collega's bespreken waar en hoe dit kan ingepast worden.
Dezelfde vraag stel ik mij een beetje over het migrantenthema, alleen gaat het hier over andere werkgroepen denk ik.

Ik zal je hierover op de hoogte houden via PB, maar hou er wel rekening mee dat ik dankzij het congres een hoop tijd ga besteden om alles te verwerken en je niet direct volgend op het congres met de besluiten kan afkomen. Het zal een hele boterham worden, dat is toch de bedoeling!

Ik wil je tenslotte nog bedanken!
Oud 28 januari 2004, 19:25   #52
ACV
Banneling

ACV's schermafbeelding

Standaard

Ik wil trouwens alle lezers terug warm maken om voor de deadline (donderdag 5 februari, aangezien ik vrijdag reeds alles klaar zet en geen tijd meer heb om deze gegevens te verzamelen) je opmerkingen en voorstellen hier te posten.

Ze worden anoniem afgedrukt en besproken.
Oud 28 januari 2004, 20:13   #53
luc broes

Standaard

Geachte ACV,
Ik heb met genoegen meermaals vastgesteld dat jij het eerlijk bedoelt. Ik hoop dat dit ook het geval is met de inrichters, maar mijn ervaringen leren mij dat bepaalde onderwerpen van hogerhand niet mogen besproken worden en zeker niet naar buiten komen.
Ik wil niet onvriendelijk zijn en hoop dat ik mij hier hartsgrondig vergis.

met vriendelijke groet

Luc
Oud 29 januari 2004, 17:43   #54
ACV
Banneling

ACV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geachte ACV,
Ik heb met genoegen meermaals vastgesteld dat jij het eerlijk bedoelt. Ik hoop dat dit ook het geval is met de inrichters, maar mijn ervaringen leren mij dat bepaalde onderwerpen van hogerhand niet mogen besproken worden en zeker niet naar buiten komen.
Ik wil niet onvriendelijk zijn en hoop dat ik mij hier hartsgrondig vergis.

met vriendelijke groet

Luc
Je moet niet vergeten dat je tegen een 'inrichter' spreekt.
Ik ben namelijk vrijgestelde bij ACV en zit in de organisatie van het ACW congres.

Jouw commentaar heb ik ook elders te horen gekregen. Ik vat deze commentaar dus niet verkeerd op, wees maar gerust.
Ook deze zaken moeten we tijdens het congres bespreken. Uiteraard zijn er bepaalde zaken die we niet volledig naar buiten kunnen brengen, aangezien wij ook concurrenten en tegenstanders hebben die maar al te graag hier weet van hebben.
Hetzelfde geldt ook in de politieke wereld.

Als je me echter een praktijkvoorbeeld kan aanhalen waar je jouw kritiek aan de lijve hebt ondervonden, maakt het voor ons beter om te bespreken aangezien we er dan dieper op in kunnen gaan.

Dit is dus een uitnodiging om kritiek te spuien op onze werking.
Natuurlijk mag je ook de dingen benadrukken die wij reeds goed doen en niet moeten veranderen.

Beide mogelijkheden zijn welkom, het liefst zo concreet mogelijk!

Met syndicale groeten,

ACV'er.
Oud 29 januari 2004, 18:09   #55
luc broes

Standaard

Gea&chte ACV-er,
Bedankt voor de uitnodiging, maar concrete feiten ivm ACW heb ik niet. Ik denk meer aan algemeen Belgische toestanden waar bepaalde zaken taboe zijn omdat bv de PS NON zegt, en men de confrontatie niet aandurft.
Ik kijk nu bv met belangstelling uit hoe de controle van werklozen in Wallonië en Vlaanderen zal verlopen. U kent die cijfers waarschijnlijk beter dan ik, maar het was in het verleden een regelrechte schande. Er zijn zo tientallen voorbeelden en het blijft maar duren.
Durft en kan het ACW het aan om dergelijke zaken op de agenda te plaatsen en er iets aan te doen?

gegroet

Luc
Oud 30 januari 2004, 17:27   #56
ACV
Banneling

ACV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gea&chte ACV-er,
Bedankt voor de uitnodiging, maar concrete feiten ivm ACW heb ik niet. Ik denk meer aan algemeen Belgische toestanden waar bepaalde zaken taboe zijn omdat bv de PS NON zegt, en men de confrontatie niet aandurft.
Ik kijk nu bv met belangstelling uit hoe de controle van werklozen in Wallonië en Vlaanderen zal verlopen. U kent die cijfers waarschijnlijk beter dan ik, maar het was in het verleden een regelrechte schande. Er zijn zo tientallen voorbeelden en het blijft maar duren.
Durft en kan het ACW het aan om dergelijke zaken op de agenda te plaatsen en er iets aan te doen?

gegroet

Luc
Beste Luc,

Wat de werkloosheidscontrole in Wallonië betreft, kan je inderdaad stellen dat ze een stuk lakser zijn dan hier. Maar de plannen van de huidige regering zijn ook niet ideaal te noemen aangezien je naast straffen ook mogelijkheden moet bieden.
Door bijvoorbeeld dienstencheques zonder minimumduur te introduceren om zo 25.000 nieuwe (terwijl ze helemaal niet nieuw zijn) jobs te creeeren, gaan we niet verder geraken.
Ik wil ook voorzichtig zijn met de Walen aan te spreken op alles wat mis loopt.
De rollen zijn net omgekeerd als je kijkt naar de invoering van dienstencheques in de kinderopvang en de zorgsector. De franstaligen hebben door dat dit systeem duurder is dan het huidige terwijl er totaal geen sprake is van verbetering van de dienstverlening, integendeel zelfs.
Hier is het Vlaanderen die in de fout gaat...

Maar dat doet geen afbraak aan jouw opmerking, het is enkel een aanvulling! Wij willen zeker deze opmerkingen bespreekbaar maken, maar het zou al te hoogmoedig van me zijn om te zeggen dat wij dit op ons eentje kunnen veranderen. Hetzelfde voor het verhaal van de dienstencheques. De verantwoordelijkheid ligt bij de regering, wij kunnen ze wel onder druk zetten en dat doen wij ook als het over de werkloosheidscontrole gaat.

Hoe meer steun wij van de bevolking krijgen hoe zwaarder wij kunnen doorwegen natuurlijk. Jouw inbreng op dit forum brengt ons ook al een stukje verder, waarvoor dank.

Nog een goed weekeinde,

ACV'er
Oud 30 januari 2004, 17:32   #57
ACV
Banneling

ACV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Alvast erg bedankt!
Prima, uiteraard.

Alle meningen zijn welkom.
Alle meningen zijn inderdaad welkom.

Daarom hoop ik via deze topic nog meerdere meningen te verzamelen voor ons congres.

Ik ben iedereen die hier post dan ook dankbaar en ik hoop dat het een aanzet kan zijn om er verder op in te gaan, ook door anderen.

De tijd vliegt echter, het is nog maar een kleine week (tot donderdag 5 februari!)

Met vriendelijke bewegingsgroeten,

ACV'er
Oud 30 januari 2004, 17:42   #58
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
ACV.

Vindt het ACW het realistisch dat de regering steeds meer vreemdelingen in ons land toe laat terwijl wij reeds een enorm aantal werklozen hebben?
Hallo Peace?

Het ACV heeft er mee voor gezorgd dat de kraan van de vreemdelingenstroom naar ons landje helemaal opengedraaid werd.

Komt bij jouw dat flutblaadje "Visie" niet elke week je brievenbus vervuilen? Dat staat bol van de multicul-reclame.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2004, 17:48   #59
ACV
Banneling

ACV's schermafbeelding

Standaard

Om het enigzins opbouwend te begrijpen, zal ik aan de werkgroep 9 doorgeven dat visie een grondige opknapbeurt verdient.

Ik vraag me door de verwoording en inhoud van jouw post wel af in hoeverre je het ACW en haar werking kent?

Ik zou het wel appreciëren als je de volgende post tracht opbouwender te verwoorden.
Indien dit niet gaat, zal ik niet meer op jouw opmerkingen ingaan maar enkel op de posts van anderen.
Het liefst geef ik jou ook een kans. De bal ligt in jouw kamp.

gegroet,

ACV
Oud 30 januari 2004, 18:53   #60
luc broes

Standaard

Citaat:
1** Wat de werkloosheidscontrole in Wallonië betreft, kan je inderdaad stellen dat ze een stuk lakser zijn dan hier.
2** Maar de plannen van de huidige regering zijn ook niet ideaal te noemen aangezien je naast straffen ook mogelijkheden moet bieden.
3** Ik wil ook voorzichtig zijn met de Walen aan te spreken op alles wat mis loopt.
4** De rollen zijn net omgekeerd als je kijkt naar de invoering van dienstencheques in de kinderopvang en de zorgsector. De franstaligen hebben door dat dit systeem duurder is dan het huidige terwijl er totaal geen sprake is van verbetering van de dienstverlening, integendeel zelfs.
Hier is het Vlaanderen die in de fout gaat...ACV'er
1** Veruit de meerderheid van de werlozen is in Wallonië, maar er werden nog geen 10 geschrapt. In Vlaanderen waren het honderden. Een stuk lakser is wel heel vriendelijk uitgedrukt.
2** Natuurlijk moet de regering mogelijkheden scheppen, maar het is toch overduidelijk waar de misbruiken zijn.
3** Niemand schuift alle schuld op de Walen, maar de leiding van de grote organisaties in dit land durft niet zeggen als ze wel schuld hebben en doet er ook niets aan. Een blinde-darm-operatie kost in Wallonië gemiddeld dubbel zoveel als in Vlaanderen. Zo zijn er tientallen voorbeelden. Men antwoordt dan dat er in Vlaanderen ook verschillen zijn, alsof dat iets verandert aan het gemiddelde. En het blijft maar duren.
4** Van die dienstencheques weet ik weinig af. Als er een betere oplossing is dan zullen de Vlamingen daar wel mee instemmen. En het zou me ten zeerste verbazen dat door die dienstencheques een geldstroom van Wallonië naar Vlaanderen ontstaat. Verontschuldig me de uitdrukking, maar ik meen dat je hier een mug met een olifant vergelijkt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be