![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() het gaat niet om de achterliggende motieven maar om de methodieken en doelstellingen.
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als uw doelstelling het overwinnen van het terrorisme is, dan zijn de methodes even inefficiënt. Sinds de zgn. oorlog tegen terreur neemt het terrorisme alleen maar toe. Het terrorisme overwin je door politieke initiatieven, nooit met militaire middelen.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 16 maart 2007 om 14:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als je middelen hetzelfde zijn als die van de terroristen, als het aantal doden dat je veroorzaakt (ook bij je eigen bevolking) hoger ligt dan het dodental dat terroristen veroorzaken en als het terrorisme toeneemt door de middelen die je gebruikt, dan ben je slecht bezig en moet je andere middelen aanwenden.
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat klopt er niet?
- de methodieken? Shock and Awe, martelingen, executies, verkrachtingen, clusterbommen in steden, fosfor op steden, opsluitingen zonder vorm van proces, ... het zijn terroristische methodes. - de slachtoffers? Er zijn al meer Amerikanen gedood in Irak dan door de aanslagen van 11 september. Er zijn meer Afghaanse burgers gedood dan Amerikanen op diezelfde dag en er zijn véél meer Iraakse burgers gesneuveld dan door alle terroristische aanslagen ooit. - de toename van terrorisme? Het aantal aanslagen is sinds de inval in Afghanistan alleen maar toegenomen en de terreurdreiging is nog nooit zo hoog geweest. Wat klopt er niet John?
![]() |
![]() |
#49 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het gaat om tikken. En getikt zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() Een vraag die nog niet opgeworpen werd in deze discussie: was Bin-Laden het brein niet achter 9/11?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben tegen martelen als manier om dingen te laten bekennen.
Dat werkt niet bij inteligente mensen. Ze worden niet gepakt Ik weet dat ik verdomt veel leugens ga bekennen als ze me martelen. Zoveel dat ze de waarheid niet kunnen geloven. Bof, leuke theorie, maar da's ook alles. Ik volg Feremans in dit ook. Het gebeurt niet gemakkelijk, maar net zomin dat ik wil dat een dier gemarteld word voor het op mijn bord komt (ik eet dus geen foi gras of kikkerbilletjes), wil ik ook niet dat mensen gepijnigd worden buiten hun wensen om. (we gaan toch geen masochisten hun plezier afpakken)
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Tot ze u eens moesten folteren, zal wel heel wa minder zijn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jurgen79, ik stel voor dat je me eens ontmoet. Ik denk dat je raar op zou kijken van wat ik kan vertellen.
Laat ons zo zeggen, het martellijstje in dit topic is of historisch, of gewoon amateuristisch. Je zou het ook eens kunnen voorleggen via PM aan Babeth- medelid op dit forum, en mijn levensgezellin
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik Irak was het doel de massavernietigingswapens opsporen, buitmaken en vernietigen. Ook dat is niet echt helemaal gelukt. Als u 'regimechange' als doelstelling neemt, dan heb ik nieuws voor u: dat is volgens internationaal recht illegaal. De methodiek van oorlogvoeren om het tot stand te brengen staat gelijk met oorlogsmisdaad. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ssst! Bin-Laden was de leider van Al-Qaeda, maar hij was dus blijkbaar als we moeten geloven wat er hier wordt geschreven, niet de bedenker van 9/11.
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het muslimfundamentalisme zal verpletterend verslagen worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vind u stoer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() http://www.youtube.com/watch?v=IS5lb...related&search= |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() na al die jaren op Guantanamo is die man waarschijnlijk mentaal gebroken.Het zou de eerste niet zijn die in de gevangenis, of in een concentratiekamp, inéénzakt... Vandaag hebben ze ook meer moderne middelen om bekentenissen af te dwingen: chemische middelen...
Het is niet om Bush & bende te verontschuldigen, dat is de bedoeling niet, trouwens in elke oorlog word er gemarteld en dit langs beide kanten, maar ik denk gewoon dat ze het niet meer nodig hebben om hun gevangenen op de pijnbank te leggen om ze iets te doen bekennen...Gewoon een reeks spuitjes, en na een tijdje vertelt ge alles wat die willen horen....biecht ge alles op... |
![]() |
![]() |