Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 maart 2007, 21:57   #41
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Daarom dat binnen 40jaar 50% van de Antwerpse bevolking uit allochtonen zal bestaan,en nog eens 30 jaar later bestaat Antwerpen niet meer !!!!
Wat heeft dat met de tekst te maken? Of gaan we gewoon alles maar wat door elkaar gooien om nog eens op de vreemdelingen te kakken?
Oud 16 maart 2007, 22:02   #42
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Jij denkt dat, maar de realiteit is anders.

Onzin, duveltje382, die individualistische maatschappij heeft alles te maken met de consumptiemaatschappij en niets met "het doorbreken van taboe's".
Weer een bewijs nu,het doorbreken van het taboe van 1 werkende huishoudens,wat schept dat volgens U,wie is er voor opvoedersloon voor één van de thuis blijvende ouders????????Antwoorden AUB .....

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 16 maart 2007 om 22:03.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 02:01   #43
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Wat heeft dat met de tekst te maken? Of gaan we gewoon alles maar wat door elkaar gooien om nog eens op de vreemdelingen te kakken?
DIT heeft het met de tekst te maken (misschien af en toe de openingspost eens lezen?):

Citaat:
Fauzaya Talhoui en Ali Salmi willen aandacht voor 'verkleurende vergrijzing'

Op dit moment zitten er nog maar drie allochtone bejaarden in de rusthuizen van het OCMW, maar dat aantal zal de komende jaren snel stijgen. Over veertig jaar is ongeveer de helft van de Antwerpse ouderen van allochtone origine.

Van alle tachtigplussers in Antwerpen is 8,8 procent van allochtone origine. Van de vijfenzeventigplussers is dat 9 procent en van de zestigplussers 12,3 procent. Het aantal bejaarden met buitenlandse roots zal de komende jaren dus flink stijgen. Fauzaya Talhoui en Ali Salmi roepen politici en zorginstellingen op om zich daar nu al op voor te bereiden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 02:05   #44
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan nog dit: is het zo verwonderlijk dat allochtonen die hier wonen hun ouders naar hier laten komen als die ouder zijn en misschien geen familie meer hebben in hun thuisland om voor hen te zorgen?

Informeer jullie ook eens eerst over "dumpingpraktijken" in ouderlingentehuizen, want die zijn schering en inslag bij onze autochtonen hoor. Ga eens een kijkje nemen hoeveel autochtone bejaarden er zitten die zelden of nooit bezoek krijgen. En kijk eens rond in je omgeving hoe weinig bejaarden er door familie worden opgevangen. Bij allochtonen gebeurt dit nog veel meer!!!
En daarom dat uw knuffelallochtonen hun arme oudertjes eerst importeren om ze d�*n te kunnen dumpen?
Het verschil is wel dat ONZE oudjes hier heel hun leven hebben afgedragen maar dan wel de vetpot moeten delen met mensen die hier nog nooit één frank hebben bijgedragen en dan nog speciale eisen willen stellen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 17 maart 2007, 02:06   #45
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Solidariteit is iets wat ter linker zijde meer aandacht krijgt dan ter rechterzijde trouwens...
Inderdaad ja, je hebt gelijk...de linker zijde krijgt inderdaad meer media aandacht omtrent solidariteit dan het Vlaams Belang.
Ik moet je volledig bijtreden...het Vlaams Belang komt enkel maar op TV als het gaat over bepaalde 'gevoelige' aangelegenheden.
In verband met solidariteit zie of hoor ik inderdaad zeer weinig in de media ter rechter zijde.
En hoe zou dat komen? Omdat de media door linksen worden betaald? En de niet-staatstelevieomroepen ook op een goed plaatsje willen staan bij de linksen om zo dezelfde 'inhoud' te kunnen weergeven als de staatsomroep?

Laatst gewijzigd door jurgen79 : 17 maart 2007 om 02:07.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 02:09   #46
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hoeveel allochtone bejaarden zitten daar?

Interessant trouwens dat er zoveel Marokkanen werken. Ik hoop dat Circe en co dat lezen en in hun oren knopen.
En waaruit besluit U dat ik een probleem heb met verzorgd te worden door een allochtoons personeelslid? Zolang IK geen berbers of turks moeten kennen zal het mij een zorg zijn wie mijn pamper ververst. Tenzij ze racistisch beginnen doen en een probleem hebben om ook mijn echtgenoot te verzorgen.

Citaat:
De mogelijkheid om halalmaaltijden te krijgen zou inderdaad zo'n nood kunnen zijn. Maar vooral ook het samenleven met de autochtone bejaarden (langs beide kanten dus).
Dit moet je me nu toch eens uitleggen. Moet ik of mijn moeder op onze oude dag gaan integreren in ons eigen land omdat ofwel de niet-integreerbare migranten het vertikten of omdat ze vers geimporteerd en gedumpt werden?

Wil je me nu eens duidelijk uitleggen waarom mijn oude moeder zich ZOU MOETEN AANPASSEN aan taalonkundige marokkaanse of turkse importbejaarden??????? En dat dan nog op MIJN kosten?
Of waarschijnlijk vind je dat JOUW moeder op haar tachtigste even een cursus turks gaat leren (op JOUW kosten natuurlijk) om met haar kamergenote te kunnen converseren?

Laatst gewijzigd door circe : 17 maart 2007 om 02:11.
Oud 17 maart 2007, 02:11   #47
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dit moet je me nu toch eens uitleggen. Moet ik of mijn moeder op onze oude dag gaan integreren in ons eigen land omdat ofwel de niet-integreerbare migranten het vertikten of omdat ze vers geimporteerd en gedumpt werden?
Pfff..., binnen een paar jaar is het gedaan met gemengde rusthuizen als je ze zou laten doen.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 02:15   #48
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Pfff..., binnen een paar jaar is het gedaan met gemengde rusthuizen als je ze zou laten doen.
Was ik al vergeten. In Nederland bouwen ze nieuwe rusthuizen voor de allochtoonse bejaarden inderdaad (met de aangepaste toiletten in de juiste richting (niet met de kont naar Mekka) en aangepast eten).

De Nederlandse kapotgewerkten mogen ondertussen met drie op de kamer en uit bezuiniging wordt er in sommige instellingen een pijama-dag ingesteld (dan worden ze niet meer aangekleed). Uiteraard is ook toiletbezoek beperkt: slechts om de x-aantal uur!

Maar de turken en marokkanen hebben hùn extra eisen wèl gekregen hoor en ik veronderstel zelfs dat die mensen met zekerheid minstens vijf keer per dag kunnen bidden en gewassen worden en naar toilet mogen gaan!

Laatst gewijzigd door circe : 17 maart 2007 om 02:17.
Oud 17 maart 2007, 08:51   #49
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is zonder meer onjuist dat allochtonen die naar een rusthuis willen gaan daar per definitie geen geld voor hebben. Dat is iets waar Circe over beginnen doorbomen is, maar dat absoluut niet op feiten berust. Overigens zijn er net zo goed autochtonen die daar onvoldoende geld voor hebben. Daarom bestaan er zoiets als het OCMW.

Bovendien bestaat "de cultuur" van hier niet. Mijn cultuur verschilt waarschijnlijk even veel van die van sommige autochtonen als die van sommige allochtonen. Wat is dan de norm? En natuurlijk zouden zij onze taal moeten kennen, maar... wanneer dat niet het geval is dan mag dat geen vrijgeleide zijn om hen aan hun lot over te laten.

Nee, en niemand vraagt je dat.

Toch niet. Die gebetenheid ontgaat mij nog steeds.

Je kan geen rechten uitdelen die niet bestaan.
En het probleem van de gezinsherenigingmisbruiken is zekers geen fabel.

En dat er mensen zijn die hier hun hele leven hebben gewerkt en ZS betaald hebben, maar de prijs van de rvts niet kunnen betalen weet iedereen. De prijs ervan is dan vaak overdreven tot uitbuitend.

En begin met de rvts faciliteiten op te leggen voor anderstaligen en binnen de kortste keren is het gedaan met het Nederlands in de rvts.

En iemand die het vertikt om de taal van de streek waar hij verzorgd wil worden te leren, word niet aan zijn lot overgelaten, maar heeft zichzelf buiten gesloten.

En jij die in Afrika heb gewerkt, zou beter dan wie anders hier op het forum moeten weten, wat het inbrengen en voorrang geven aan een andere mentaliteit en taal te weegbrengt.
De vernieling van de Afrikaanse cultuur is ook slechts door enkel veroorzaakt. Zij hadden toen toch ook rechten en konden toch ook moeilijk de Afrikaanse talen gaan leren.

Wel de Moslims zijn ons de koloniale wetten aan het opleggen.
Je kent de gevolgen daarvan.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 09:03   #50
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Klinkt hard en is idd tegen het racisme af, maar is spijtig genoeg de waarheid.

De wet op gezinshereniging is zo lek als een zeef.
Ouders van een getrouwd persoon behoren niet meer tot diens gezin.
En daar wringd het schoentje. De regel gezin word door de allochtonen en regering veel te ruim opgevat.
Leg dat "is tegen het racisme af" eens uit. Ik maakte gewoon een nuchtere vaststelling en had het niet over rassen.
Het lijkt wel een modewoord geworden te zijn ter progressieve zijde om elke nuchtere vaststelling die hen niet aanstaat te counteren. Zwakjes hoor.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 09:07   #51
Banneling

Standaard

Citaat:
Precies wat ik eerder al zei dus... Maar dat zal Circe en co niet graag erkenen hoor.

Vertel eens over de dumpingpraktijken van onze autochtonen, duveltje382. Hoeveel autochtone bejaarden zitten er niet waar de familie amper nog naar omkijkt?
Je hoeft die realiteit niet te misbruiken om de aanpassingsproblemen van integratieonwillige allochtone bejaarden goed te praten en de trend die Monica De Coninck vreest over het hoofd te zien.
Oud 17 maart 2007, 09:13   #52
Banneling

Standaard

Citaat:
Zever, dat heeft niks met links te maken, maar alles met onze individualistische maatschappij waar egoïsme welig tiert. Ook bij VB'ers. Getuige daarvan deze topic.
Plattekes Edina. Van zodra de uitlopers van het progressieve wanbeleid aan de kaak gesteld worden demoniseer je de boodschapper tot VB-er. Tot daar de "argumentatie" van linksen met hun mond vol tanden.

Je zou natuurlijk ook aan die allochtone bejaarden of hun kinderen die hen komen dumpen eens kunnen vragen waarom ze persé willen komen genieten van die individualistische maatschappij, als het toch allemaal zo humaner is bij hen.
Oud 17 maart 2007, 09:21   #53
Banneling

Standaard

Citaat:
Edina;
Bovendien bestaat "de cultuur" van hier niet.
Typisch links geleuter. Maar pas op, van de allochtoon, uit welke cultuur ook, mag niet verwacht worden dat hij zich aanpast aan de leitcultuur, Nee, volgens de progressieven moet die ten volle zijn eigen cultuur "van daar" kunnen behouden. Zo concluderen de progressieven dat alle allochtonen en volkeren ter wereld een eigen cultuur hebben, met één grote uitzondering, de Vlamingen of Belgen, die hebben geen eigen cultuur. Volgens Edina bestaan dus heel veel culturen "van daar", maar geen cultuur "van hier".
Oud 17 maart 2007, 09:39   #54
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Leg dat "is tegen het racisme af" eens uit. Ik maakte gewoon een nuchtere vaststelling en had het niet over rassen.
Het lijkt wel een modewoord geworden te zijn ter progressieve zijde om elke nuchtere vaststelling die hen niet aanstaat te counteren. Zwakjes hoor.
Als eerste ben ik geen progressieveling.

Maar waarom het tegen het rascisme af is.
Wel er word duidelijk naar een bepaalde groep mensen gewezen.
En in Belgie moet je dan dus goed oppassen, of je mag het gaan uitleggen aan op de rechtbank.

Dus je moet soms even andere voor zijn en duidelijk maken dat het er tegen is, maar niet er over.
Oud 17 maart 2007, 09:42   #55
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Als eerste ben ik geen progressieveling.

Maar waarom het tegen het rascisme af is.
Wel er word duidelijk naar een bepaalde groep mensen gewezen.
En in Belgie moet je dan dus goed oppassen, of je mag het gaan uitleggen aan op de rechtbank.

Dus je moet soms even andere voor zijn en duidelijk maken dat het er tegen is, maar niet er over.
Als ik het heb over de autochtone bejaarden, verwijs ik ook naar een bepaalde groep mensen. Is dat dan ook tegen het racistische af?
Oud 17 maart 2007, 09:48   #56
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nee, die mag je in Belgie volgens sommige zelfs bij het grootvuil zetten.

Rascisme tegen Blanke Belgen bestaat volgens sommige niet.
Oud 17 maart 2007, 11:15   #57
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En daarom dat uw knuffelallochtonen hun arme oudertjes eerst importeren om ze d�*n te kunnen dumpen?
Hoe frequent gebeurt dit, beste Circe? Heb je daar enige cijfers van? Kom jij wel eens in bejaardentehuizen? Daar zitten amper allochtonen hoor!!!

Citaat:
Het verschil is wel dat ONZE oudjes hier heel hun leven hebben afgedragen maar dan wel de vetpot moeten delen met mensen die hier nog nooit één frank hebben bijgedragen en dan nog speciale eisen willen stellen.
Alsof er geen allochtonen zijn die hier ook hun hele leven hebben afgedragen... En alsof dat het dumpen dan rechtvaardigt!

Het artikel waarmee de openingspost begon heeft het trouwens niet over eisen, maar vraagt enkel aandacht voor de eventuele problemen waarmee onze maatschappij ZAL geconfronteerd worden en waar dus een oplossing voor ZAL moeten gevonden worden. In ieders belang.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 11:17   #58
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
In verband met solidariteit zie of hoor ik inderdaad zeer weinig in de media ter rechter zijde.
En hoe zou dat komen?
Omdat solidariteit in de programma's van de rechterzijde ver te zoeken is natuurlijk!
Oud 17 maart 2007, 11:26   #59
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waaruit besluit U dat ik een probleem heb met verzorgd te worden door een allochtoons personeelslid? Zolang IK geen berbers of turks moeten kennen zal het mij een zorg zijn wie mijn pamper ververst. Tenzij ze racistisch beginnen doen en een probleem hebben om ook mijn echtgenoot te verzorgen.
Ik heb dat helemaal niet besloten. Het toont alleen aan dat uw insinuaties als zouden allochtonen niet wensen te werken in die sector weeral eens ongegrond zijn. Net zoals de insinuatie dat degenen die er werken geen mannen zouden willen verzorgen (of vrouwen in geval van mannelijke personeelsleden).

Citaat:

Wil je me nu eens duidelijk uitleggen waarom mijn oude moeder zich ZOU MOETEN AANPASSEN aan taalonkundige marokkaanse of turkse importbejaarden??????? En dat dan nog op MIJN kosten?
Of waarschijnlijk vind je dat JOUW moeder op haar tachtigste even een cursus turks gaat leren (op JOUW kosten natuurlijk) om met haar kamergenote te kunnen converseren?
Mens, gij kunt zagen. Ik merk dat je nog niet veel ervaring hebt met rusthuizen. Nu, aanpassen is er altijd bij hoor als je naar een rusthuis moet. Want je zal sowieso geconfronteerd worden met mensen die heel erg van jou verschillen, ook al zijn ze autochtoon. En het gaat niet noodzakelijk over taalproblemen bij allochtonen hé (want nee, het gaat niet alleen over bejaarden die naar hier zijn gebracht door hun kinderen... integendeel, het gaat vooral ook over allochtonen die HIER bejaard zijn geworden). Maar ook over andere gebruiken waar aandacht aan moet besteed worden. En als die taalproblemen er zijn, dan kun je daar zoveel kritiek op hebben als je wil, daarmee verdwijnen ze nog niet. En het is dus in ieders belang om daarop voorzien te zijn. En tenslotte, stop toch eens met dat leuteren over geld. Alsof het daar om gaat
Oud 17 maart 2007, 11:27   #60
Banneling

Standaard

Citaat:
Edina;2529576]Hoe frequent gebeurt dit, beste Circe? Heb je daar enige cijfers van? Kom jij wel eens in bejaardentehuizen? Daar zitten amper allochtonen hoor!!!
Blijkbaar lees je weer heel selectief Edina. Past de realiteit over de demografische evolutie én de "dumping-trend" waarover Monica De Coninck het had niet in je progressieve kraam?

Citaat:

Alsof er geen allochtonen zijn die hier ook hun hele leven hebben afgedragen... En alsof dat het dumpen dan rechtvaardigt!
In verhouding stukken minder dan de autochtonen. Nooit gehoord over monsteraanwezigheid van allochtonen in de werkloosheidsstatistieken Edina? En over het waarom Edina? Net vandaag vind je daar info over in de krant : ze voldoen niet.

Citaat:
Het artikel waarmee de openingspost begon heeft het trouwens niet over eisen, maar vraagt enkel aandacht voor de eventuele problemen waarmee onze maatschappij ZAL geconfronteerd worden en waar dus een oplossing voor ZAL moeten gevonden worden. In ieders belang.
Vraag blijft of de autochtoon het eens is om een oplossing aan te reiken in het belang van integratie-onwillige (NL-onkundige) allochtonen, die te willen financieren (de home van de 'gedumpten' zal het ocmw moeten betalen, dus de belastingbetaler), en zich nog neer te leggen bij culturele en religieuse eisen van die bejaarden. Volgens mij niet. Er zijn grenzen aan het geknuffel.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be