Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 maart 2007, 00:47   #41
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Is er dan enige verschil behalve de denominatie?
Een dode is een dode, Fruitvlieg. Ga je nu insinueren dat een slachtoffer van jouw verrijkerssoort minder waard is? Klinkt heel racieeeeeeeeeeeeestiiiiiiiiiiiiiiisch hoor.
Je vettig cynisme is niet zo grappig als je denkt.
Indien mensen als jij aan de macht komen herbegint de miserie.
Je bent jezelf aan het buitensluiten uit de beschaving door dit soort grappen.

Je haat voor mensen is het die de kampen heeft aangericht. Ik neem aan dat dit niet in je verschrompelde kopje gaat.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2007, 00:49   #42
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Omdat het aantoont dat zo'n gruwelen geen ver-man-mijn-bed show hoeven te zijn zoals velen jammer genoeg denken. Niemand beweert dat er nergens anders gruwelijke dingen gebeuren of gebeurd zijn. Dat maak alleen jij ervan. En die beschuldigingen zijn zoals het merendeel van je schrijfsels ronduit degoutant.
Heu, juist. In Europa gebeurd meer gruwel hoor. Ben je de concentratiekampen in voormalig Joegoslavië vergeten? Dat was tijdens de Balkanoorlog, nog niet zo lang geleden.
Of de andere genocides aldaar? Enfin, Milosovic is er niet neer. Moeten we waakzaam blijven: zeker.

Dat jij mijn schrijfsels degoutant wenst te vinden, goed. Ik heb geen zin om de hypocriet uit te hangen en te doen alsof de Holocaust me zo hard raakt dat ik er nog niet goed van ben, terwijl ik weet dat het jaren voor mijn geboorte was, maar ik elke dag nog gruwel uit Irak op televisie moet zien. Persoonlijk raakt dat me meer. Vooral omdat ik de terreur uit het Midden-Oosten ook naar Europa zie komen, of gaan we Londen en Madrid vergeten?

Je kan liggen zanniken over Gantanamo Bay en Abu Graibh, mensenrechten hier, daar en ginder, maar zo menslievend ben je dan blijkbaar ook niet.

En terug naar Europa: dat is al duizenden jaren een genocide- en oorlogsgebied. Hitler vond de mosterd niet uit. De Joden werden in onze streken al eerder vervolgd, onder andere door dezelfde Franse koning waartegen we vochten in de Guldensporenslag.
Homo's en zigeuners zijn ook niet altijd geliefd geweest. Tja ... eigenlijk heeft het nazisme blijkbaar oerinstincten naar boven gebracht, die gewoon in de mens sluimeren.

De Romeinen hebben heelder stammen afgeslacht. Volkeren die zo voorgoed van de kaart verdwenen zijn. Culturen en gebruiken die nooit meer terug komen. Dat noem ik pas echt wreed en het gebeurde ook hier in Europa.

Dan vergeten we de inquisitie. Hoeveel mensen zijn hier, ook in Europa, ten onrechte gefolterd en verband, omdat ze andersdenkend waren.

Napeleon, ook Europees, was toch zo verdraagzaam ... hoeveel andersdenkenden heeft hij uitgeschakeld?

Edina, Régine Beer is slechts 1 gezicht van een gruwel. Ik respecteer haar, maar ik relativeer wel.
Oud 21 maart 2007, 00:51   #43
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Kan je de harde en rauwe werkelijkheid over de selectiviteit van de professionele anti-racisten dan niet aan?
We zijn niet selectief: we zijn niet tegen andere mensen. We zijn juist tegen het gaan stereotyperen van mensen. Van de grote leugen van de monsters die maar één ding willen: miserie van anderen oproepen om het "eigen volk eerst verhaal" te kunnen afsteken om hun miserabele egotjes aan een kwakje macht te kunnen helpen.
De vuige gieren, de hyena's die de stank van de verbrande lijken nodig hebben om hun impotente vuige neurosen en psychosen te kunnen uitleven.
De larven die enkel in bergen rottend vlees hun gading vinden.
Deze uitwerpselen die weliswaar behoren tot de inhoud van ons lichaam maar niet er de essentie van uitmaken maar de afval.
Daar, schat zijn we tegen.
Indien jij meer houdt van de stank van afval en verrotting, en van degenen die deze afval willen maken: denk erom dat er anderen zijn, en dat die je wel eens mores kunnen leren. Jouw soort heeft al veel aangericht, maar nog nooit overwonnen.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 21 maart 2007 om 00:55.
Oud 21 maart 2007, 00:51   #44
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Heu, juist. In Europa gebeurd meer gruwel hoor.
Je snapt het echt niet hé? Het gaat over mensen die hier in België werden gearresteerd en gedeporteerd naar concentratiekampen. Nu, ik begrijp perfect waarom je dat allemaal zo wil relativeren en de aandacht afleiden naar andere zaken hoor...

Laatst gewijzigd door Edina : 21 maart 2007 om 00:53.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2007, 00:54   #45
Boadicea

Standaard

Citaat:
Qua laster kan de bovenstaande onzin wel tellen. Je weet echt niet waarover je praat! Dat ze wel eens de vinger op de zere wonde legde door op duidelijke parallellen te wijzen, was blijkbaar een bittere pil om te slikken.
Nee, maar ik weet dat ik nu degene ben die omwille van mijn mening vervolgd kan worden en daarom ben ik tegen totalitaire systemen en ik wil niet als Régine Beer eindigen.
Daarom dat ik bepaalde mensen hier duidelijk op hun plaats durf te zetten, met hun zogenaamde verdraagzaamheid!

Ik weet wat jullie waard zijn, maar terwijl mevrouw Beer haar verhaal wel meer dan 1000 mag doen, mag meneer Verbeke voor het zijne naar de gevangenis.

Snappen jullie nu waarom ik geen respect heb voor jullie gedachten en ik vind dat jullie Régine Beer uitbuiten?
Oud 21 maart 2007, 00:56   #46
ericferemans

Standaard

Citaat:
Nee, maar ik weet dat ik nu degene ben die omwille van mijn mening vervolgd kan worden en daarom ben ik tegen totalitaire systemen en ik wil niet als Régine Beer eindigen.
Daarom dat ik bepaalde mensen hier duidelijk op hun plaats durf te zetten, met hun zogenaamde verdraagzaamheid!

Ik weet wat jullie waard zijn, maar terwijl mevrouw Beer haar verhaal wel meer dan 1000 mag doen, mag meneer Verbeke voor het zijne naar de gevangenis.

Snappen jullie nu waarom ik geen respect heb voor jullie gedachten en ik vind dat jullie Régine Beer uitbuiten?
Ik snap nu dat je liever luistert naar één leugenaar, dan naar de getuige die spreekt in naam van miljoenen doden.
Dit, mijn onwaarde, is duidelijk. Het is niet erg redelijk.

Het is de beschaafde wereld zuur opgebroken om aan perversen de kans te geven om miljoenen te gaan doden door hun gekte te verspreiden en te gaan cultiveren. Deze keer gaan we een stukje burgerlijke vrijheid beter beschermen tegen de proffesionele aantasters ervan. Ik zie geen nut om nog eens de kans te geven aan de aartsleugenaars en onmensen die enkel dood en verderf prediken om de holocausten waarvan zij dromen, de deportaties en de eugenetische slachtingen, de ehtnische zuiveringen aan te prijzen als het panacea dat alle kwalen van de wereld oplost.
Deze keer kan het niet meer. En ik heb geen zier spijt dat men aanzetters tot haat en racisme, leugenaars die massamoorden niet kunnen verdragen en er dan maar op los liegen de kans te geven om hun infernaal spelletje te spelen.
Eigenlijk walg ik van mensen die hun waardenschaal op de kop hebben gezet en dan nog uitdagend tegen de beschaafde wereld zeggen dat zij het zijn die de vrijheid, het recht en de eerlijkheid aantasten.
Pervers zijn is een ziekte: het is geen recht!

Laatst gewijzigd door ericferemans : 21 maart 2007 om 01:04.
Oud 21 maart 2007, 00:57   #47
Boadicea

Standaard

Citaat:
Als je Regine Beer ooit had horen getuigen, dan had je geweten dat zij niet enkel over de joden sprak. Los daarvan is het belachelijk dat je suggereert dat de joden niet geviseerd werden. Het begint zelfs een beetje op negationisme te lijken als je het mij vraagt.
Negationisme? Kom nou! Ik zie meer dan jij. Wie ontkent hier gruwel en wil er liefst om heen lopen?
Oud 21 maart 2007, 00:58   #48
Boadicea

Standaard

Citaat:
Je snapt het echt niet hé? Het gaat over mensen die hier in België werden gearresteerd en gedeporteerd naar concentratiekampen. Nu, ik begrijp perfect waarom je dat allemaal zo wil relativeren en de aandacht afleiden naar andere zaken hoor...
Jij snapt het niet. Ik zeg enkel dat Régine Beer haar boodschap blijkbaar niet doordringt. Er zijn nog genocides gebeurd op dit continent. Ik dacht dat het haar missie was om het te voorkomen.
Denk eens verder na. Er is nog werk aan de winkel. Staar je niet blind op het verleden maar kijk naar het heden en te toekomst.
Oud 21 maart 2007, 01:00   #49
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Ik snap nu dat je liever luistert naar één leugenaar, dan naar de getuige die spreekt in naam van miljoenen doden.
Dit, mijn onwaarde, is duidelijk. Het is niet erg redelijk.
Die ene leugenaar mag zijn verhaal doen, wat mij betreft. Dan kunnen al die andere hem als leugenaar ontmaskeren. Maar hem het zwijgen opleggen, doet vragen reizen.
Trouwens: was het niet typisch voor de mensen die de concentratiekampen bouwden, om mensen het zwijgen op te leggen?
Oud 21 maart 2007, 01:01   #50
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naturtrane Bekijk bericht
zoals?
http://forum.politics.be/showthread....ht=Regine+Beer

Dus geen politiek?
Oud 21 maart 2007, 01:01   #51
Tina
Provinciaal Statenlid

Tina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fascisme zou je inderdaad niet met fascisme mogen bestrijden. Die wet zal ook wel niet eeuwig geldig blijven denk ik, het is eerder iets post-traumatisch. Langs de andere kant kun je niet weten wat voor invloed dat soort figuren kan hebben. Het is nogal een moeilijk punt waar ik niet genoeg van weet om me er echt over uit te spreken.

Tina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2007, 01:03   #52
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens: was het niet typisch voor de mensen die de concentratiekampen bouwden, om mensen het zwijgen op te leggen?
De gevangenisstraf van Siegfried Verbeke vergelijken met de gruwel van de concentratiekampen is ronduit GROTESK, maar bij jou schrik ik nergens meer van.

Laatst gewijzigd door Edina : 21 maart 2007 om 01:03.
Oud 21 maart 2007, 01:03   #53
Boadicea

Standaard

Citaat:
Fascisme zou je inderdaad niet met fascisme mogen bestrijden. Die wet zal ook wel niet eeuwig geldig blijven denk ik, het is eerder iets post-traumatisch. Langs de andere kant kun je niet weten wat voor invloed dat soort figuren kan hebben. Het is nogal een moeilijk punt waar ik niet genoeg van weet om me er echt over uit te spreken.
Tja, sommigen zijn geworden wat ze bestrijden. Ze gebruiken dezelfde middelen, maar willen het niet zien.
Oud 21 maart 2007, 01:04   #54
Boadicea

Standaard

Citaat:
De gevangenisstraf van Siegfried Verbeke vergelijken met de gruwel van de concentratiekampen is ronduit GROTESK, maar bij jou schrik ik nergens meer van.
Concentratiekampen dienden ook om mensen het zwijgen op te leggen. Oké, nu zijn het gevangenissen met iets meer confort, maar ze hebben nog steeds hetzelfde doel.

Als jullie echt iets uit het verleden zouden geleerd hebben ...

Laatst gewijzigd door Boadicea : 21 maart 2007 om 01:05.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2007, 01:04   #55
Tina
Provinciaal Statenlid

Tina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als dat nu haar mening is dat ze moet waarschuwen voor het VB dan heb uitgerekend jij daar toch geen problemen mee zeker?

Oud 21 maart 2007, 01:04   #56
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie ontkent hier gruwel en wil er liefst om heen lopen?
Welke gruwel ontken ik Boadicea?
Oud 21 maart 2007, 01:05   #57
Tina
Provinciaal Statenlid

Tina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, sommigen zijn geworden wat ze bestrijden. Ze gebruiken dezelfde middelen, maar willen het niet zien.
De motieven zijn anders.

Oud 21 maart 2007, 01:07   #58
Boadicea

Standaard

Citaat:
Welke gruwel ontken ik Boadicea?
Je hebt het er blijkbaar moeilijk mee dat ik even het zout in de wonden strooi en je op attent maak dat mevrouw Beer haar boodschap op bepaalde delen van de wereld echt weinig indruk maakt. Genocides gebeuren er helaas nog elke dag, maar als ik er over begin, dan ben ik volgens jou de discussie aan het afleiden, terwijl het juist daar om draait.
Oud 21 maart 2007, 01:08   #59
ericferemans

Standaard

Citaat:
Concentratiekampen dienden ook om mensen het zwijgen op te leggen. Oké, nu zijn het gevangenissen met iets meer confort, maar ze hebben nog steeds hetzelfde doel.

Als jullie echt iets uit het verleden zouden geleerd hebben ...
Onze wetgeving is er niet om mensen uit te moorden, maar om degenen die dit plezant vinden of bagatelliseren te isoleren.
Dat doet men nu eenmaal met krankzinnigen.
De wereld heeft na de tweede wereld ingezien dat vreemdelingenhaat en racisme geen vrije meningsuiting zijn maar een gevaarlijke perversie.
Men verbied ook het aansporen tot geweld. Men verbied het aanzetten tot pedofylie. Men verbied het aanzetten tot massamoord.

Dat is geen beperking van de vrijheid: doden kunnen niet meer spreken.
Trouwens: gevangenen kunnen dat wel.

Onze wetten zijn niet fascistisch: ze beletten het fascisme. Indien je het beletten van fascisme een bedreiging vind ben je er één.
Dan heb je pech gehad. Er is in deze wereld geen plaats voor serial killers.
En zeker niet voor massamoordenaars.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 21 maart 2007 om 01:09.
Oud 21 maart 2007, 01:09   #60
Boadicea

Standaard

Citaat:
De motieven zijn anders.
Dat zou ik niet zo direct zeggen. Geen rook zonder vuur. De mening van meneer Verbeke zou ook mogen gehoord worden, al was het om hem belachelijk te kunnen maken en alles te ontkrachten.
Het feit dat ze hem niet aan het woord laten, komt me verdacht over. De motiven zijn net hetzelfde: geen tegenstand en geen risico op gezichtsverlies voor de gevestigde waarden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be