![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik las gisteren nog een verhaal over en Rottweiler. Altijd lief in huis en lief voor de kinderen.
Op een gegeven moment waren die kinderen aan het zwemmen en de dreigde te verdrinken. Die Rottweiler heeft die kinderen uit het water gehaald, dus de ouders harstikke blij. Maar diezelfde avond viel die Rottweiler onverwachts die kinderen aan met fatale gevolgen. Er moet dus een knop zijn omgegaan in de kop van dat beest.
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Honden zijn niet alleen gekweekt naar uiterlijke eigenschappen, maar ook naar aggressie. (Dat loopt niet altijd goed, bv bij de Mechelse herder is die aggressie voor het grootste deel verloren gegaan... Ze blijken bv minder geschikt als politiehond). Dit betekent concreet dat de pitbull niet een hond is voor het plebs gezien hun aggressieve aard. Het gevaarlijkste aan pitbulls is dat die hun kaken blokkeren eens ze u gebeten hebben. Het enige da hier dan nog helpt is met een ijzeren staaf op de pitbull z'n hoofd slaan, en dan nog zal hij opnieuw attackeren.
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
Maar je moet ook wel in rekening brengen dat die honden veel keren meer voorkomen dat de pitbull.
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 27 maart 2007 om 08:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Parlementslid
|
![]() even ot:
http://images.google.be/imgres?imgur...B_nlBE215BE215 ![]() Er zou een verplichting moeten bestaan om met "gevaarlijke" hondenrassen naar de hondenschool te gaan. En men zou ook moeten nagaan wie zo een hond wil. Macho's (wie dan ook), zouden zo een hond niet mogen aanschaffen, maar dan krijg je weer een illegaal circuit... Dus het beste lijkt me een verplichtte cursus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bah! ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Vooral met die chihuahua's trouwens, maar zoals gezegd zijn die beten meestal (hè, Boadicea ![]() Ik zou Duupje graag gelijk geven, dat je geen hond moet nemen voor je imago (uiteraard), maar dat je die moet nemen als vriend. Daar ben ik het niet mee eens. Je moet een hond nemen als hond. Als je hem geen hond laat zijn, maar een vriend, creeer je gevaarlijke situaties. Klein of groot, zo'n hond moet zijn plaats kennen. De enige oplossing is volgens mij dat sommige mensen geen honden mogen nemen (hoewel het wat tegen mijn principes ingaat), maar zoiets kan alleen vanuit een asiel geregeld worden. PS: Verhip, Enter. Ik heb je twee keer gelijk moeten geven in deze thread! Het belachelijke misbruik van dit topic om achterlijke racistische praat te mogen verkondigen, en de skins met pitbulls! Dat is volgens mij nog nooit voorgevallen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Als je een potentieel gevaarlijke hond wil, moet je ook maar de moeite doen om die hond aan te kunnen. Je stapt toch ook niet zomaar in een Ferrari nadat je je hele leven in een |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat als iemand die een hond heeft wil trouwen met iemand die pakweg 15 jaar eerder eens veroordeeld is geweest voor het toeken op iemands muil in een veel te zatte bui op café?
![]() |
![]() |
#50 |
Parlementslid
|
![]() Nog iemand forumproblemen?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet meer, jij hebt ze van ons allemaal overgenomen blijkbaar. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie gaat mij de bepaling geven van wat gevaarlijke honden zijn ? Wie durft dat aan ? Dat dom lijstje dat de regering ooit hanteerde ? Het is heel simpel nochthans. ELKE hond kan gevaarlijk zijn en/of worden, hoe groot of klein dat dier ook is. Ik herinner mij in de tijd op de hondenschool nog een voorval. Duveltje382 zou dit ook nog moeten weten. Op een gegeven dag, kwam er een pipo binnen met enkele bandogs (supergevaarlijke kruisingen van pitbulls). Hij werd geweigerd in die hondenschool. Waarom ? Gewoon omdat dat om problemen vragen is. Wie houdt zo'n honden, wetende dat ze gevaarlijk zijn naar de eigenaar zelf toe ? Een echte wolf is betrouwbaarder... Sommige honden zijn van nature gewoon iets agressievers, alerter eigenlijk dan andere rassen. Onder andere terriërs en herders. Zij werden altijd gebruikt voor jacht en waakhonden. Terriërs zijn eigenwijze honden die een goede baas nodig hebben die zijn poot stijf kan houden. Onder andere de Staffords, Pitbulls enz, zijn terriërs. (Met een Ierse Terriër bvb wil je ook geen ruzie en dat is geen 'vecht'hond) Zo'n honden zouden niet in een zwart circuit mogen komen. Ik pleit voor erkende fokkers, die enkel gecastreerde en gesteriliseerde honden verkopen. Opdat die wildfok tegen kan gegaan worden (overkweek verknoeit enorm veel in karakter en uiterlijk van honden). Wil je dan nog zo'n hond...ok, maar wel op die voorwaarde en op die manier kan men echt controleren waar die dieren terecht komen. En dat systeem is waarschijnlijk ook niet compleet waterdicht (import van oostblok etc). Maar het zou al wel een hele stap in de goede richting zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk niet dat iemand wat ik schrijf kan tegenspreken (hier in dit topic alvast toch niet dan
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik meen me te herinneren dat de castratie van pups nogal risicovol is wat betreft de narcose. Ik begrijp waar je heen wil, maar kun je dan gewoon de baasjes niet verplichten hun hond te castreren?
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Castratie/sterilisatie mag pas vanaf de leeftijd van maand of 8-9 ongeveer. Bij jongere honden wordt deze ingreep niet gedaan. Normaal wordt die ingreep verricht nadat teefjes een eerste keer loops stonden, en vanaf de reutjes geslachtsrijp zijn. Mijn visie/bedoeling is de baasjes bij aankoop een soort van contract mee te geven, iets dat ze nu in een iet of wat deftige kennel ook krijgen, samen met de garantie etc. Ik zou als overheid/fokker een bewijs van dierenarts eisen dat die ingreep effectief gebeurt is. Indien de eigenaar niet wil, hond terugnemen zonder meer. Het is klinkklare nonsens dat sterilisatie/castratie het gedrag van een hond zodanig beïnvloedt dat hij/zij compleet veranderd. Reutjes 'kunnen' eventueel iets minder terreinafbakenend worden of iets minder agressief uit de hoek komen tegenover andere honden. Wat op zich helemaal geen slecht punt is. Ik weet hoe wij vroeger in onze kennel onze beesten opvolgden. Waar ze terecht kwamen en hoe ze het stelden. Niemand kreeg een hond mee, indien wij er niet zo goed als verzekerd van waren dat de beestjes goed terecht kwamen. En dit niet enkel de eerste weken na de aankoop. Een goed baasje zit daar helemaal niet mee en vindt dat geen probleem. Ik kan u verzekeren dat wij enkele van onze pups terug zijn gaan halen bij mensen die er niet goed voor waren. Daar maakten wij geen probleem van. Net zoals wij de garantie gaven via aankoopcontract, goede en gezonde mooie honden af te leveren, zo eistten wij ook contractueel dat onze honden de verzorging kregen die ze nodig hadden. Duidelijke afspraken, duidelijk en sluitend contract, zowel naar fokker als naar eigenaar toe. Kleine moeite, en kan heel veel leed besparen. Ik herinner mij nog een dame, die 2 honden van ons had. Op gegeven ogenblik kwam ze er alleen voor te staan met minimum inkomen, één van haar hondjes werd ziek. Ze belde ons op, en het probleem was van de baan. Wij wisten hoe graag ze haar hondjes zag, hoe ze voor hen leefde en ze zich aan hen optrok. Wij hebben haar gewoon naar onze eigen dierenarts gestuurd en de factuur zelf betaald. Fokkers met een hart voor hun dieren zitten met zo'n dingen niks in. Net zoals wij voor de onkosten van castraties/sterilisaties opdraaiden als de eigenaars er echt het geld niet voor hadden en het medisch noodzakelijk bleek te zijn voor de hond in kwestie. Utopie ? Nee werkelijkheid...en zo zou het overal moeten zijn. Fokkers verdienen genoeg aan de verkoop van pups. Ze doen er weliswaar nog geen verlies op dan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
Als ik als hondeneigenaar vaststel dat het deze groep is die het meest bijtincidenten uit dreigt te lokken bij passerende honden, omdat ze er niet correct op kunnen reageren, is dat in mijn ogen iets waar rekening mee moet gehouden worden. Vele migrantenkinderen beginnen te panikeren als ze een hond zien en lokken zo met hun gedrag onbewust een aanval uit. Een speelse hond zal een krijsend kind willen benaderen om te spelen, een geïrriteerde of agressieve hond zal in een bang, krijsend kind dat gaat lopen, en prooi zien. In ieder geval: als men de verkeerde interpretaties tussen allochtonen en honden niet uit de wereld helpt, gebeuren er binnenkort nog meer rampen,waar zowel mensen als honden het slachtoffer van worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maar dan verkoop je geen gecastreerde beesten eh.
tenzij je die honden pas verkoopt na de castratie, maar dat lijkt me niet wenselijk, je wil pups mee naar huis geven, geen volwassen beesten. maar ik zie dat je je mening wat 'aangepast' hebt, waarvoor dank. in amerika verkoopt men dacht ik wel gecastreerde pups, trouwens. Ik vraag me wel af hoe je controleert of een baasje 'goed' is voor zijn hond of niet. Soms zal het wel overduidelijk zijn, maar er lijken mij genoeg gevallen te zijn waarbij je toch wel een poos moet observeren voor je ziet dat er iets mis gaat. Sommige mensen doen trouwens een 'bad job' terwijl ze best wel de beste intenties hebben. Hoe arbeidsintensief is zo'n controleproces dus en hoe kan gegarandeerd worden dat er geen fouten gemaakt worden (honden laten blijven die slecht behandeld worden; honden weghalen waarvoor het eigenlijk wel in orde ging komen). Wat zijn de criteria?