Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 april 2007, 13:46   #41
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

Daar heb je gelijk in. Ook, om evenveel kansen te kunnen krijgen als de anderen moet je toch op zijn minst de taal spreken.
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2007, 21:57   #42
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus Bekijk bericht
Daar heb je gelijk in. Ook, om evenveel kansen te kunnen krijgen als de anderen moet je toch op zijn minst de taal spreken.
Ik ben het hier ook mee eens. De Nederlandse taal spreken is toch wel een vorm van respect tonen voor het land waar je leeft. Het probleem is dat allochtonen veel landgenoten hebben in Nederland met hetzelfde achtergrond. Onderling spreken ze hun moedertaal. Dit is de voornaamste reden dat de eerste generatie nauwelijks Nederlands spreekt.

Een verre achteroom van mij was meer dan 30 jaar geleden samen met zijn vrouw naar Australie verhuisd. Australie kent een kleine Turkse gemeenschap. Hij had nagenoeg uitsluitend Australische buren en kenissen. Hij heeft de taal dan ook snel en goed geleerd. Zijn buren zijn dol op hem. Als hij bijvoorbeeld terugkomt van een vakantie dan gaan de buren naar buiten om hem te begroeten. Hij had een keer ruzie met zijn buurman vanwege een struik in de voortuin van zijn buurman. Die belemmerde zijn zicht wanneer hij de uitrit verliet in zijn auto. Hij had hierdoor een paar keer een ongeluk gemaakt. Hij had zijn buurman gevraagd die struik te verwijderen maar hij wilde de struik niet kwijt. Een keer had mijn achteroom bijna een ongeluk gemaakt. Toen is hij kwaad naar buiten gelopen en heeft hij de struik met een kettingzaag weggehaald. Zijn buurman had de politie ingeschakeld. Mijn verre achteroom en zijn buurman hebben elkaar een jaar lang niet gesproken. Daarna hebben ze de strijdbijl begraven. De buurman was zo blij dat hij hem omhelsde.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be