![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik kan me dat niet meer herinneren, maar ik meen dat er op zijn minst een persbericht is verspreid geworden. Wat ergens logisch was.
Het is soms moeilijk om uit een krantenartikel dat te halen. |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister
|
![]() Als je het mij vraagt zullen het niet de laatste N-VA'ers zijn die naar het Vlaams Blok overstappen.
#43 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Zoals Calle op het forum van Club Brugge zei is ook mijn aanwezige sympathie voor het Blok (De underdog, weet je wel) de laatste dagen verdwenen als sneeuw voor de zon.
If there is going to be any peace on earth, it is going to come in the consequence of our people uniting to defeat US imperialism once and for all!!! http://www.faithfreedom.org http://dutch.faithfreedom.org/forum Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland." |
||
![]() |
![]() |
#44 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Nog een weekje geduld, beste Blokkers en Belgicisten (in deze kwestie hand in hand!). Op 1 februari is er het grote Startcongres in Hasselt. Dan zal u zien dat de basis én de mandatarissen massaal achter de N-VA blijft staan (het gaat u allen pijn doen, als ik hier zie hoe hard jullie ons haten).
|
![]() |
![]() |
#45 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Verzonden op: 28-01-2003 Verzonden door: Ben Weyts, woordvoerder N-VA Aantal keren gelezen: 510 Organisatie: Nieuw-Vlaamse Alliantie (N-VA) Op een persconferentie stelden N-VA-voorzitter Geert Bourgeois en kamerfractievoorzitter Frieda Brepoels de top drie van de Senaatslijst voor. Dat Geert Bourgeois zelf de Senaatslijst zal trekken is geen verrassing, net als de eerste opvolgerplaats voor Frieda Brepoels. Op de tweede plaats staat Paul Van Keer, tot vorig jaar voorzitter van de politievakbond NSPV. Van Keer (56 jaar, Berchem) is hoofdinspecteur van de Directie Bijzondere Operaties (DBO) maar verwierf vooral bekendheid als voorzitter en woordvoerder van het Nationaal Syndicaat van de Politie en Veiligheidsdiensten (NSPV). Hij schopte het establishment tegen de schenen met zijn uitgesproken mening en ongezouten kritiek. Naar eigen zeggen is zijn stap naar de N-VA dan ook de logica zelve. In de Senaat wil Van Keer zich niet alleen toeleggen op de rampzalige politiehervorming en de veiligheidsproblematiek, tevens wil hij werk maken van onder andere de koppeling van de verplichte inburgering aan de snel-Belg-wet. Op de derde effectieve plaats staat Helga Stevens. Ondanks haar handicap en haar jonge leeftijd (34), verzamelde deze dove Gentse advocate een indrukwekkend curriculum. Stevens behaalde een licentie rechten aan de KU Leuven en een masters of law aan de universiteit van Berkeley in Californië. Daarnaast is ze – in het Europees Jaar van de mensen met een handicap - niet alleen drukdoende als voorzitter van de Europese Unie voor Doven, maar onder meer ook lid van de raad van beheer van de Federatie van Vlaamse Dovenorganisaties en lid van de adviescommissie sociale integratie van het Vlaams Fonds voor de Sociale Integratie van Personen met een Handicap. Volgens de N-VA geven zowel Stevens als Van Keer een perfecte invulling aan het begrip "nieuw burgerschap" dat de partij voorstaat. Het zijn allebei vrijgevochten mensen die zich omhoog gewerkt hebben en engagement en verantwoordelijkheid opnemen voor de gemeenschap. Zowel Paul Van Keer als Helga Stevens blijven niet langer langs de kant staan en steken, samen met de N-VA, hun nek uit: “om rechtlijnig en consequent aan politiek te doen, om te zeggen wat we doen en te doen wat we zeggen.” De uiteindelijke beslissing over de samenstelling van de senaatslijst komt de partijraad toe. De N-VA rekent op twee senaatszetels en hoopt op een derde zetel via coöptatie. Geert Bourgeois, Algemeen voorzitter -------------------------------------------------------------------------------- |
||
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
Ik wens jullie het beste toe op jullie congres! |
|
![]() |
![]() |
#47 | ||
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Dat is toch wat anders dan persconferenties inleggen voor elke overloper van welk formaat dan ook, ongeacht of die nu op de lijst staan of niet? |
||
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Dus hebben jullie ook geen kans gehad om hierover een persconferentie te houden! Over de nieuwswaarde van overlopers kan ik mij niet uitspreken, dat laat ik aan de persjongens over! Persoonlijk ben ik altijd argwanend geweest tgo overlopers, maar ik geef ze altijd krediet en tijd om te bewijzen dat ik ongelijk heb! |
|
![]() |
![]() |
#49 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
||
![]() |
![]() |
#50 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat niet wil zeggen dat bepaalde standpunten niet samen kunnen worden voorgebracht en verdedigd... ![]() |
||
![]() |
![]() |
#51 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#52 |
Europees Commissaris
|
![]() Heb er ook geen problemen mee, maar sommigen - ik zal geen namen noemen omdat iedereen ze kent - hebben er alleen maar belang bij om het vuurtje te blijven opstoken. Redenen? Misschien persoonlijk?
|
![]() |
![]() |
#53 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#54 |
Europees Commissaris
|
![]() Toch Lucien D. uit B. niet? Gezellig!!
|
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
![]() Citaat:
Misschien kan je mij nog andere kaderledenvan het Blok noemen die overgelopen zijn? De N-VA maakte op massaal bijgewoonde meeting het proces van 3 jaar paars-groen 20/10/02 Met de tweede nationale N-VA-meeting, die door een 1.000-tal mensen werd bijgewoond in het Gentse Internationaal Congrescentrum, gaf de N-VA het startschot voor een actieveertiendaagse om de paars-groene goeds-nieuwsshow te counteren. De N-VA maakte er het proces van het falende paars-groene regeringsbeleid van de afgelopen drie jaar door middel van "aanklachten" van de Kamerleden Danny Pieters, Karel Van Hoorebeke en Frieda Brepoels, versterkt door getuigenissen van onafhankelijke experts. Een van die deskundigen was professor Lode Van Outryve, die brandhout maakte van de uitvoering van de politiehervorming. “Minister van Binnenlandse Zaken Antoine Duquesne heeft er een chaos van gemaakt. Op het terrein heerst niets dan wantrouwen”, zo luidde het. Een andere expert Hugo Lamon, woordvoerder van de Orde van Vlaamse Balies was kritisch voor het justitiebeleid. Ook volgens de N-VA is het beloofde efficiënte justitie-apparaat er niet gekomen. Maar de regering heeft volgens de N-VA ook gefaald op het vlak van het sociaal-economische beleid (met Vlaanderen als slachtoffer), inzake de Vlaamse staatsvorming, op Europees vlak en inzake het integratiebeleid (nationaliteitsverwerving zonder verplicht inburgeringstraject eraan gekoppeld). Volgens Kamerfractieleidster Frieda Brepoels zijn er nog nooit zoveel communautaire brandhaarden geweest. ,,We zijn nu zover dat Vlamingen en Walen het over niets nog eens worden'', aldus Brepoels. Ze vermeldde in dat verband de verkeersveiligheid, de politiehervorming, de banenplannen, het tijdskrediet, de zorgverzekering, de spijtoptanten, het jeugdsanctierecht, de wapenleveringen, overheidsbedrijven, enz... Algemeen secretaris Kris van Dijck schetste het beeld van een partij die het goede ritme te pakken heeft. De partij heeft intussen 203 lokale afdelingen. Ongeveer een jaar na haar oprichting sloot de N-VA het wervingsjaar 2002 af met 10.469 leden. Veertig procent heeft zijn lidmaatschap voor 2003 al vernieuwd en de nieuwe campagne heeft alweer 330 volledig nieuwe leden opgeleverd, aldus Van Dijck. Op de nationale meeting werden enkele nieuwkomers voorgesteld. Onder hen bevindt zich Flor Van Noppen, Jan De Cuyper, die ontslag nam uit het Vlaams Blok en sindsdien als onafhankelijke in de Oost-Vlaamse provincieraad zetelde, Emile Daems, de ondervoorzitter van de VLD-Nijlen, Rob Geeraerts, voormalig VU-senator en een tijdje VLD-bestuurslid, en Jos Van Elslande, zoon van de voormalige minister. Ook vier mensen van het provinciaal bestuur van Vivant-Limburg en Harry Debrabandere van een lokale formatie in de gemeente Lint engageren zich in de N-VA. In zijn slottoespraak benadrukte algemeen voorzitter Geert Bourgeois dat de N-VA aan politiek doet door hard te werken op straat en in het parlement. Hij zei genoeg te hebben van de verkleutering van de politiek. Bourgeois pleitte voor een deontologische code waardoor politici geweerd zouden worden uit spelletjesprogramma's op radio en televisie. Hij haalde ook uit naar ministers die zich als Teletubbies verkopen, een verwijzing naar het leidende viertal van de sp.a. Voorzitter Geert Bourgeois maakte bekend dat FN-Herstal begin september een contract heeft getekend voor de levering van Minimi-machinegeweren aan de Filippijnen. Bourgeois wees erop dat er op de Filippijnen drie bloedige interne conflicten woeden en dat de mensenrechten er met de voeten worden getreden. Hij vroeg zich af of Agalev en de sp.a opnieuw gaan plooien voor de Waalse belangen "Hou voor één keer het been stijf. Geen wapens voor burgeroorlogen!", aldus Bourgeois. In zijn slotoespraak viseerde voorzitter Bourgeois viseerde vooral de VLD, die keer op keer bewijst dat het Vlaamse belang haar gestolen kan worden. Maar de N-VA-voorzitter haalde ook uit naar CD&V. "Die partij spuit scherpe kritiek op de paars-groene meerderheidspartijen, maar in de Brusselse regering zijn het de beste maatjes. In Brussel verleent CD&V hand- en spandiensten bij de uitholling van de wettelijke tweetaligheid”. De toespraken en een fotoverslag van de 2de nationale meeting vindt u op www.n-va.be/procesvanpaarsgroen Auteur: Nationaal Kris Van Dijck, algemeen secretaris Meer informatie: Contactpersoon: Piet De Zaeger Telefoon: 02/ 219 49 30 Fax: 02 /217 35 10 E-post: [email protected] Url: www.n-va.be/procesvanpaarsgroen |
||
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#57 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik kan me niet indenken dat dat je zou beletten om op zo'n congres te verschijnen.
|
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Gisteren werd ik voor de derde keer opgebeld door een partijraadslid om toch maar aan te sluiten. Alle hens aan dek ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
#59 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat je zegt !
|
![]() |