Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 maart 2007, 20:04   #41
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
Ik ben twee maal een job geweigerd die ik interim reeds zes maanden deed omwille van politieke redenen. Eén maal probeerde een Turkse delegee me te helpen. Het mocht niet baten. Er gebeurd wel degelijk discriminatie om politieke redenen. En je hebt geen voet om op te staan.
Ze noemen dat een kruiwagen
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 20:33   #42
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
Ik ben twee maal een job geweigerd die ik interim reeds zes maanden deed omwille van politieke redenen. Eén maal probeerde een Turkse delegee me te helpen. Het mocht niet baten. Er gebeurd wel degelijk discriminatie om politieke redenen. En je hebt geen voet om op te staan.
als 'discriminatie om politieke redenen' betekent dat fascisten uit de samenleving geweerd worden kan ik dat enkel toejuichen.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 29 maart 2007 om 20:34.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 20:37   #43
skaldis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 3.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
als 'discriminatie om politieke redenen' betekent dat fascisten uit de samenleving geweerd worden kan ik dat enkel toejuichen.
Juich jij dan maar hoor, tot je de laatste bent die nog niet gediscrimineerd is.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 20:42   #44
PieterP
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 april 2004
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 1.343
Standaard

28/03 'Morel wordt wel vlug kwaad'

Vlaams parlementslid Marie-Rose Morel (Vlaams Belang) maakte zich woensdag op het spreekgestoelte van het Vlaams parlement opmerkelijk boos toen ze de discriminatie van Vlaams Belangers bij werknemers aankloeg.

Vlaams minister Kathleen Van Brempt had het over "hysterie" en ook haar collega Marino Keulen merkte op dat Morel "wel vlug kwaad wordt".

Aanleiding voor de vraag van Morel was de oproep die de ministers Marino Keulen en Frank Vandenbroucke deden om meer diversiteit in de gemeentebesturen te krijgen.

Volgens Morel wordt er echter geen rekening gehouden met de discriminatie op grond van politieke overtuiging. Mensen raken hun job kwijt omdat ze lid zijn van het Vlaams Belang, zegt Morel, die onder meer verwees naar een vrouw in Vilvoorde, die zegt dat ze door de OCMW-voorzitter Hans Bonte (sp.a) niet is aangeworven als poetsvrouw omwille van haar VB-lidmaatschap.

Toen minister Keulen haar antwoordde dat er aanwervingsexamens zijn en dat politieke overtuiging geen rol mag spelen vloog Morel uit. "U zegt dat iemand van het Vlaams Belang minder goed poetst dan iemand die niet van het Vlaams Belang is."

"U wordt zeer snel kwaad, u maakt een karikatuur van uzelf", antwoordde Keulen. "Het is niet omdat u hysterisch doet dat u gelijk hebt", zei minister van Gelijke Kansen Kathleen Van Brempt. Ze zei dat enkel de rechtbank kan oordelen of er in de voorbeelden die Morel gaf sprake is van discriminatie. "Het zou nefast zijn als u of ik dat zouden doen", zei ze.

N-VA-parlementslid Jan Peumans, die ook "even emotioneel moest bekomen" van de tussenkomst van Morel, merkte op dat haar vraag betrekking heeft op aanwervingen en derhalve niet in het Vlaams parlement maar op federaal en gemeentelijk niveau moeten worden aangekaart.


Als men een zaak in het parlement brengt moet men zijn dossier kennen en weten waarover men spreekt. Het behoud van de zelfbeheersing strekt tot aanbeveling.
PieterP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 20:47   #45
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Ja, zoom tv. Wat niet wegneemt dat ze wel degelijk een punt heeft.

http://www.nieuwsblad.be/webtv/
Prachtige beelden, om te gieren. Keulen die zegt dat politieke kleur niet mag meespelen bij aanwervingen en die kip begint te gillen dat hij beweert dat VB'ers niet kunnen kuisen. Laat ons in het parlement alstublieft nooit discrimineren op basis van IQ, want we zouden de morellenslapstick moeten missen.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 20:54   #46
UFSIA
Parlementslid
 
UFSIA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 1.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
1) wel, antwoord nu eens: wat als je aan de objectieve criteria voldoet maar je geweigerd wordt omwille van je politieke signatuur. mag een partij iemand weigeren voor haar propagandadienst als die van een andere partij is? toch geen moeilijke vraag hé?
tuurlijk kan dat en het lijkt me zelfs logisch dat een blok persoon niet op pakweg de groen! propagandadienst komt werken.

Hier gaat het echter niet om een prive bedrijf ( zoals een politieke partij ) maar om een ocmw dienst. Bepaalde mensen buitenhouden, mag dat daar volgens jou wel ?

Citaat:
2) vakbonden verlenen een dienst aan hun leden. niet-leden kunnen hun geld elders halen zonder probleem. en zoals je zei: clubs bepalen zelf hun lidmaatschap. vrijheid van vereniging.
't ging hier niet om de vakbonden, maar ht is wel zo dat in bepaalde sectoren je om aan de bak te geraken (zoals bijvoorbeeld in de haven) je best wel een lidmaatschap hebt bij een vakbond. Als die je buitensmijt wegens je politieke voorkeur en je zo je kansen op een job ziet slinken is er toch wel iets mis of niet ?
__________________
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 20:56   #47
UFSIA
Parlementslid
 
UFSIA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 1.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Prachtige beelden, om te gieren. Keulen die zegt dat politieke kleur niet mag meespelen bij aanwervingen en die kip begint te gillen dat hij beweert dat VB'ers niet kunnen kuisen. Laat ons in het parlement alstublieft nooit discrimineren op basis van IQ, want we zouden de morellenslapstick moeten missen.
Is het niet erg dat we niet op basis van iq werken ? immers een mens als morel heeft in het stemhokje evenveel te zeggen als de gemiddelde slimme mens.

Zouden we niet beter naar een kiesrecht gaan gebaseerd op bekwaamheid ?
__________________
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 20:59   #48
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Overigens ook heel toevallig dat de website van Morel eruit ligt... Wil deze "dame" niet geconfronteerd worden met enige kritiek in haar gastenboek of zo?
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 21:15   #49
dominatrix
Minister-President
 
dominatrix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 4.248
Standaard

<P>
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
1) wel, antwoord nu eens: wat als je aan de objectieve criteria voldoet maar je geweigerd wordt omwille van je politieke signatuur. mag een partij iemand weigeren voor haar propagandadienst als die van een andere partij is? toch geen moeilijke vraag hé?</P>
<P>2) vakbonden verlenen een dienst aan hun leden. niet-leden kunnen hun geld elders halen zonder probleem. en zoals je zei: clubs bepalen zelf hun lidmaatschap. vrijheid van vereniging.
1) Hoe realistisch, maar kom, mag die partij dat dan van mij? Neen van mij mag die dat niet. Maar ik zou het U toch eens willen zien doen? Wilt U dat eens vooedoen? Gaan solliciteren bij een partij, anders dan de Uwe, die wel niet zo dom gaat zijn U haar grondbeginselen te laten onderschrijven en van U te vragen Uw werking binnen de partij ernaar uit te voeren? Maar rein-theoretisch? Ga Uw kans! En objectief? Van mij? Of van die partij? Je zult wel falen op dat domein... Niet tegenstaande: Succes!

2)Vakbonden eigenden zich in de loop der jaren een dienst toe voor hun eigen...euh...ja ook de leden, ben ik met dat akkoord? Welk zinnig mens kan zoiets uberhaupt normaal vinden? Leden kozen voor die vakbond, normaliter niet omgekeerd. Waarom? Ter bescherming van hun eigen, op hun eigen&nbsp;werkdomein. Zij kozen een vakbond niet om diens partijkleur, want weet je eigenlijk hebben ze dat ook niet. Eigenlijk claimen ze open te staan voor iedereen... Of toch niet? Alhoewel partij-politiek neutraal te zijn rekenen ze toch hun leden af op hun politiek voorkeur... Die leden hebben meestal op hun desbtreffende werkvloer niet direct de keuze uit verschillende vakverbonden, laat staan vakbonden die neutraal zijn! Geen bescherming voor politiek incorrecte leden maw... Oei! Krijg maar eens iets aan de hand dan, net vogelvrij verklaard door jouw vakbond waar je nota bene zoveel jaren geld aan gegeven hebt! Zonder bescherming; een werknemersrecht waar net diezelfde vakbonden voor gestreden hebben die het je zopas ontnomen hebben... En laat ons hopen, en hier wringt het schoentje misschien het meest, dat je geen geld meer tegoed hebt van datzelfde onpolitiek vakverbond dat je zopas op straat heeft gekegeld. Heb nog maar eens ergens een dispuut wat geregeld werd door de vakbond,... advocatenkosten kunnen al eens snel wat veel worden voor de gemiddelde arbeider... en wil je zo een vakbond daar toch wel voor aanklagen blijkt dat die niet eens een rechtspersoonlijkheid hebben! Om terug te komen daar waar jij begonnen bent met je karikatuur; welke ordinaire club heeft er tegenwoordig geen rechtspersoonlijkheid?

Of was het misschien toch wat kort door de bocht van jou die vakbonden te vergelijken met een gewone club? Op een loge links of rechts na misschien zou ik mij echt niet kunnen inbeelden wie in dit land nog zo veel (politieke) macht heeft als de vakbonden, en daar sta je dan als arbeider met toch wel niet net de verkeerde partijkaart... En dan springt gelukkig iemand als mv. Morel voor je op de bres... En die treed dan binnen in het 's lands grootste leugenpaleis. En daar werd ze wat te emotioneel bij, en ja mijn conclusie; ik sta achter mv. Morel!

En mag ik er nu af? Ik moet morgen namelijk gaan werken, en ik hoop er toch op dat ik of mijn gezin er niet de dupe van zullen worden als ik morgen de verkeerde politieke interesse naar voren breng in een geschil waar ik mijn vakverbond wel voor kan gebruiken? Of hoe een vakverbond het leven van de kleine man wel degelijk veel schade kan berokkenen terwijl ze er net zouden moeten zijn omdat te vermijden!

Ga je Katleentje nog wat verder bewonderen nu? Ik bewonder Katleentje in ieder geval, zo kalm en fatsoenlijk kunnen liegen en bedriegen! En van hysterisch gesproken, er was eens een debat in de Metropolis Antwerpen, ik was daar ook... daar was dat anders... moet je maar eens aan Gerolf Annemans vragen ...
__________________
www.vlaamsbelang.org

Laatst gewijzigd door dominatrix : 29 maart 2007 om 21:20.
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 21:17   #50
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
net het filmpje bekeken. wat een wanvertoning zeg!
zo'n hysterisch krijsende heks... wat een verschil met de beheerste stijl en klasse van mevrouw van brempt.
zo zie je het verschil in niveau pas echt.

Klasse en stijl?
Wanneer laat die haar parkinson-tics eens behandelen?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 21:21   #51
dominatrix
Minister-President
 
dominatrix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 4.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Overigens ook heel toevallig dat de website van Morel eruit ligt... Wil deze "dame" niet geconfronteerd worden met enige kritiek in haar gastenboek of zo?
ligt al langer uit
__________________
www.vlaamsbelang.org
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 21:23   #52
dominatrix
Minister-President
 
dominatrix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 4.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Prachtige beelden, om te gieren. Keulen die zegt dat politieke kleur niet mag meespelen bij aanwervingen en die kip begint te gillen dat hij beweert dat VB'ers niet kunnen kuisen. Laat ons in het parlement alstublieft nooit discrimineren op basis van IQ, want we zouden de morellenslapstick moeten missen.
Stel U voor dat we dat hier deden... (niet dat ik er ook maar aan denk te durven zeggen dat we U hier zouden moeten missen he)
__________________
www.vlaamsbelang.org
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 21:40   #53
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Zou je dat ook zeggen mocht ze nog bij nv-a zitten?
Neen daarom zit ze niet meer bij de N-VA
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 22:12   #54
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Totaal geschift.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 22:25   #55
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Neen daarom zit ze niet meer bij de N-VA
Nu is't enkel nog een hol van ruggenstekers en leugenaars
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 23:25   #56
Internaut
Banneling
 
 
Internaut's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Locatie: VL
Berichten: 2.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
jezus wat een kreng.
Ze is tenminste langer dan 3 maand getrouwd en heeft kinderen bij haar echtgenoot en niet bij verschillende mannen.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 23:28   #57
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

tja dit is niet echt wat je zoekt in een leider natuurlijk
zie je haar al netelige dossiers afhandelen met EU-collega's? we zouden nogal een figuur slaan
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 23:30   #58
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Ze is tenminste langer dan 3 maand getrouwd en heeft kinderen bij haar echtgenoot en niet bij verschillende mannen.
ik denk niet dat iemand daar van wakker ligt
en terecht
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 00:01   #59
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Geen koffie meer voor mevrouw Morel.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 00:05   #60
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Geen koffie meer voor mevrouw Morel.
Idem, en het erge is dat het niet hoefde. Slechte zet.
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be