Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2004, 13:51   #41
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel

Die repliek met de kwam pas NA uw repliek met
Gelieve die 2 dus niet door mekaar te halen...

Het gaat om groepen relschoppende jongeren, Filo, niet over zomaar "snotapen". En als hun eigen vader nog niet eens weet wat ze zoal uitspoken, waarom zou de wijkagent het dan wel weten? Of hebben die "snotapen" dan zodanig veel respect voor het uniform dat ze braaf bij de "sjampetter" uit de biecht klappen?

Get real...
Een wijkagent moet bvb wéten dat het AEL een betoging aankondigt en dat dat problemen wil zeggen..en dat hij dan de vaders eens vaderlijke raad moet geven... en voor mij blijven "jongeren snotapen" als ze zich niet kunnen gedragen in groep.....
daar is hij weer met z'n wijkagent
en hoe moet die wijkagent dan weten in welke huizen de relschoppers van een toekomstige betoging zich bevinden Filo?
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2024, 07:05   #42
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

De criminaliteit daalt al tien jaar als we onze politici en politie mogen geloven. Zo zijn er jaarlijks nog slechts zo'n kleine 40.000 inbraken in woningen. (Voor wie ooit een inbraak in de woning heeft meegemaakt is dat cijfer nog veel te hoog.) Maar de criminaliteit daalt helemaal niet: ze verschuift, naar de digitale wereld.

Volgens de politie daalt de criminaliteit dankzij 'preventie' maar ik zie slechts victimblaming: als je geen boerka aan hebt, niet alles driedubbel op slot zet met de laatste nieuwe technieken, is het toch nog weg. Er lopen meer gelegenheidsdieven rond dan ooit. Alles wat los hangt, zit of staat is weg.

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2024, 14:12   #43
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Wat de criminaliteitscijfers weergeven en hoe men zich voelt zijn blijkbaar twee verschillende dingen.

Eind vorig jaar bleek dat inwoners van Turnhout zich onveiliger voelen dan inwoners van eender welke andere centrumstad maar tegelijk bleek dat de criminaliteit in geen enkele andere centrumstad zo laag lag als in datzelfde Turnhout.

Een 'lage(re)' criminaliteit vertaalt zich dus niet altijd in een hoger veiligheidsgevoel.
Oud 23 augustus 2024, 14:22   #44
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Wat de criminaliteitscijfers weergeven en hoe men zich voelt zijn blijkbaar twee verschillende dingen.

Eind vorig jaar bleek dat inwoners van Turnhout zich onveiliger voelen dan inwoners van eender welke andere centrumstad maar tegelijk bleek dat de criminaliteit in geen enkele andere centrumstad zo laag lag als in datzelfde Turnhout.

Een 'lage(re)' criminaliteit vertaalt zich dus niet altijd in een hoger veiligheidsgevoel.
Hoeveel misdaden worden er niet vertikaal geklaseerd door de politie, of gewoon niet meer aangegeven door de slachtoffers, wegens verspilde tijd?

gestolen fietsen, hit en run inelkaarmepperij ,zakkenrollen, gauwdieverij, winkeldiefstallen. En Oh Wee de winkelier die een eigen camera gebruikt om de betrapte dieven publiek te maken....
Oud 23 augustus 2024, 14:43   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De niet ontdekte criminaliteit is enorm hoog.
Men zegt dat slechts een fractie van de hard drugs die door de Antwerpse haven passeren, door de flikken gepakt wordt.
Dat zijn dan veel en regelmatige harddrugsgebruikers. Elke tussenverkoper/leverancier/... is een crimineel.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2024, 14:45   #46
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Men zegt dat slechts een fractie van de hard drugs die door de Antwerpse haven passeren, door de flikken gepakt wordt.
Dat zijn dan veel en regelmatige harddrugsgebruikers. Elke tussenverkoper/leverancier/... is een crimineel.
Dat is zo.

Maar in vroeger tijden was er eveneens een hoge niet ontdekte criminaliteit. Ik zou niet weten waarom dat is veranderd.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2024, 16:07   #47
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hoeveel misdaden worden er niet vertikaal geklaseerd door de politie, of gewoon niet meer aangegeven door de slachtoffers, wegens verspilde tijd?

gestolen fietsen, hit en run inelkaarmepperij ,zakkenrollen, gauwdieverij, winkeldiefstallen. En Oh Wee de winkelier die een eigen camera gebruikt om de betrapte dieven publiek te maken....
Tsja, best mogelijk maar als je daar van uit gaat zullen de cijfers nooit dalen.

Je kan het strengste regime installeren en die kunnen na 5 jaar zeggen: "Zie eens hoe de cijfers onder ons strenge regime gedaald zijn." en dan ga jij nog altijd kunnen zeggen dat er een hoop misdaden verticaal geklasseerd worden of gewoonweg niet aangegeven worden.

Als je het zo bekijkt kan je altijd blijven beweren dat de cijfers niet dalen.
Oud 23 augustus 2024, 16:09   #48
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Maar ik voel alweer aan mijn theewater dat ik uit moet kijken.

Voor je het weet ben ik weer degene die het beleid verdedigt en die zegt dat de misdaadcijfers wel degelijk dalen en dat er niks aan de hand is.

Dus voor alle duidelijkheid: ik gaf enkel even mee dat het mij opviel dat criminaliteitscijfers en onveiligheidsgevoel niet altijd samenhangen.

Laatst gewijzigd door BigF : 23 augustus 2024 om 16:09.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2024, 19:35   #49
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar neen gij dat is geen crimineel. De politiek maakt daar een crimineel van maar die doet geen vlieg kwaad en eigenlijk niks anders of erger dan een pater.

Is iedere pater trappist of wodka Whisky Cognac brouwer dan ook een crimineel ? Als die Paters & Co met hun harddrugs meer dan 3 miljoen doden per jaar op hun naam hebben staan zou je toch denken van wel of niet soms ?

Hou nu toch eindelijk eens op met dat hypocriet gedoe en heb de moed om de realiteit onder ogen te zien.

Elk jaar sterven er wereldwijd drie miljoen mensen aan de gevolgen van overmatig alcoholgebruik. Dat meldt de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO).

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 augustus 2024 om 19:46.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2024, 20:02   #50
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Is iedere pater trappist of wodka Whisky Cognac brouwer dan ook een crimineel ? Als die Paters & Co met hun harddrugs meer dan 3 miljoen doden per jaar op hun naam hebben staan zou je toch denken van wel of niet soms ?
Met zijn 6 tot 9 graden is een Trappist helemaal geen harddrug.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2024, 20:17   #51
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Met zijn 6 tot 9 graden is een Trappist helemaal geen harddrug.
En waarom niet ? Het lijkt nog gevaarlijker dan Coke Speed en en

https://www.jellinek.nl/vraag-antwoo...gevaarlijkste/

1. Crack
2. Methamfetamine (Crystal meth)
3. Heroïne
4. Alcohol
5. Cocaïne
6. GHB
7. Amfetamine (speed)
8. Cathinonen (Miauw miauw, 3-MMC, Flakka)
9. Synthetische cannabis
10. MDMA (XTC)
11. Ketamine
12. Benzodiazepines (slaap-en kalmeringsmiddelen)
13. Cannabis
14. Paddo’s/Truffels
15. LSD

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 augustus 2024 om 20:19.
Oud 23 augustus 2024, 20:20   #52
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En waarom niet ? Het lijkt nog gevaarlijker dan Coke Speed en en

https://www.jellinek.nl/vraag-antwoo...gevaarlijkste/

1. Crack
2. Methamfetamine (Crystal meth)
3. Heroïne
4. Alcohol
5. Cocaïne
6. GHB
7. Amfetamine (speed)
8. Cathinonen (Miauw miauw, 3-MMC, Flakka)
9. Synthetische cannabis
10. MDMA (XTC)
11. Ketamine
12. Benzodiazepines (slaap-en kalmeringsmiddelen)
13. Cannabis
14. Paddo’s/Truffels
15. LSD
Alcohol?
Is dat tafelbier of een vodka van 45°?

Waardeloze classificatie.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
Oud 23 augustus 2024, 20:26   #53
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alcohol?
Is dat tafelbier of een vodka van 45°?

Waardeloze classificatie.
Het gaat over Alcohol beste en niet over de graden Alcohol in sommige dranken
Alle drugs hebben gradaties. Er is cannabis MET 10 % thc en er is cannabis met 22 % THC er is zuivere MDMA en er is flut MDMA
Maar ik begrijp dat in onze van Alcohol doordrongen maatschappij we (of toch de meeste) het moeilijk willen aanvaarden we ferme druggebruikers zijEn begin niet over legaal of ollehaal want dat zijn niet meer dan politieke beslissingen die op gebeseerd zijn op geen enkel wetenschappelijk feit

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 augustus 2024 om 20:28.
Oud 23 augustus 2024, 20:28   #54
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat over Alcohol beste en niet over de graden Alcohol in sommige dranken
Precies daarom is het een waardeloze classificatie.

Als ik een liter pure alcohol (100°) leegdrink ben ik dood. Als ik enkele weken hetzelfde doe met een liter vodka, waarschijnlijk ook.

Als ik een liter Orval drink ben ik hooguit wat tipsy.

Natuurlijk is de schade niet te vergelijken.
Oud 23 augustus 2024, 20:31   #55
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Precies daarom is het een waardeloze classificatie.

Als ik een liter pure alcohol (100°) leegdrink ben ik dood. Als ik enkele weken hetzelfde doe met een liter vodka, waarschijnlijk ook.

Natuurlijk is de schade niet te vergelijken.
En als je 1 lijntje Coke neemt ben je eveneens wat euforisch en als je 1 pilletje XTC neemt hooguit wat beter geluimd.

Men kan alles interpreteren hoe men het zelf wil. Ik blijf het hele drugbeleid heel hypocriet vinden. Ik weet niet waarom iemand die je een XTC pilletje verkoopt crimineler zou zijn dan iemand die je een fles vodka verkoopt.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 augustus 2024 om 20:32.
Oud 23 augustus 2024, 20:33   #56
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Onzin want dat is persoonsgebonden. Geef jij maar eens 3 glazen wijn aan mijn tante.....Je zal wel vlug begrijpen dan Alcohol geen snoepje is.

Ik ken een binnenhuisarchitect die 2 gram coke per dag snuift en die is een kampioen in zijn vak.

Een kennis van mij rookt alleen maar tabak met wiet....die functionneert beroepsmatig perfect

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 augustus 2024 om 20:35.
Oud 23 augustus 2024, 20:35   #57
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar dan denk ik: degenen die die hard drugs gebruiken, dat is toch een heel beperkte en welomschreven groep.
Je moet toch echt wel moeite doen om daar bij te horen. Ik zou niet weten hoe ik aan hard drugs zou moeten komen en ik ken ook niemand waarvan ik denk dat hij/zij het weet.
Oud 23 augustus 2024, 20:37   #58
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maar dan denk ik: degenen die die hard drugs gebruiken, dat is toch een heel beperkte en welomschreven groep.
Je moet toch echt wel moeite doen om daar bij te horen. Ik zou niet weten hoe ik aan hard drugs zou moeten komen en ik ken ook niemand waarvan ik denk dat hij/zij het weet.

Ja die ganse containers vol moet toch iemand opsnuiven of niet .....

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 augustus 2024 om 21:03.
Oud 23 augustus 2024, 21:02   #59
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ga eens een kroeg binnen en bestel u een ginn tonic Een Mojito is ook niet te versmaden. Drink er zo maar eens een stuk of 3

Je ziet in geen enkel land kan je zo simpel als hier aan harddrugs geraken.....en ze zijn dan nog legaal op de koop toe

Geloof jij nu echt er zo veel verschil is tussen een pilletje XTC of 2 Wodka Oranges ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 augustus 2024 om 21:13.
Oud 23 augustus 2024, 21:13   #60
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja die ganse containers vol moet toch iemand opsnuiven of niet .....
Niet in mijn kennissenkring.
En neen, Koen behoort niet tot mijn Kennis.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be