![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn 10 miljoen kinderen, tien miljoen identiteiten en er kan dus een scheiding ontstaan. Waarom net tussen Vlaanderen en Wallonië? De taalgrens is een taalgrens. Waarom moet die ook een culturele, sociale, economische,... grens zijn?! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat denk jij van die uitspraken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() Als de CD&V in de regering komt en de VLD in de oppositie, dan slikt de CD&V weer alle Vlaamse eisen in en wordt de VLD weer de verdediger van de Vlaamse belangen.
Besluit: stem Vlaams Blok totdat CD&V en VLD voet bij stuk houden en doen wat op hun partijcongressen goedgekeurd wordt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
1) Vlaanderen onafhankelijk: ben ik geen voorstander van en het is al zeker geen prioriteit wat mij betreft. En ik ben geen nationalist en het Vlaams Blok is nu eenmaal een nationalistische partij. 2) Democratie: Ik ben het eens met de verwerping van de monarchie, maar het Vlaams Blok pleit ervoor om deze nutteloze monarch te vervangen door een even nutteloze andere (verkozen) oppergaai en een republiek. Toch niet echt geheel mijn zin dus. Ook een sterke openbare omroep is niet echt mijn 'cup ot thee' 3) Ik was en ben nog steeds tegen het zogenaamde opvoedersloon en ook de eis voor goede en betaalbare kinderopvang vind ik onterecht, net als het verzoek tot een rechtvaardige kinderbijslag. 4) Vervolgens veel te veel aandacht voor een quasi non-probleem: 'vreemdelingenbeleid' . Het Vlaams Blok is voor een immigartiestop, ik ben pro een open grenzen beleid. Het Vlaams Blok is tegen een eenvoudige nationaliteitswerving, ik ben daar voorstander van en zou deze zelfs graag geindividualiseerd zien. Het Vlaams Blok wil criminelen met verschillende maten en gewichten berechten (uitwijzing t.o.v. gevangenisstraffen), ik zou liever alle criminelen deftig gestrafd zien. Vreemdelingen hoeven bovendien helemaal niet te assimileren of zelfs nog maar onze taal te leren wat mij betreft. 5) Cultuur: Het Vlaams Blok wenst geld te verkwanselen aan kunst van eigen bodem, ik zou liever hebben dat de overheid geen geld meer uitgeeft aan kunst en cultuur en de burger zelf laat beslissen wat zij de moeite vindt om haar geld aan te spenderen. De eis dat Vlaamse radiozenders een minimumpercentage aan eigen Vlaamse producties en Nederlandstalige liedjes moeten brengen, is te idioot om dood te doen. 6) Criminaliteit: hier kan ik ze nog een beetje in volgen al zijn hun oplossingen te zot om los te lopen, maar goed. Afschaffing van de wet- Lejeune zou een goede zaak zijn, met 2maten en gewichten criminelen berechten niet, drugs niet gedogen getuigt ook niet van veel tollerantie of maatschappelijk inzicht. 7) Ethische waarden: Euthanasie, abortus, ... moeten wat mij betreft de keuze van de individuele mens zijn en het Vlaams Blok noch enige andere partij of organisatie hoeft zich daar dus mee te bemoeien. Het Vlaams Blok is tegen een privatisering van de pensioenen. Het homohuwelijke en adoptie door homoseksuelen vinden ze maar een idioterie, mijn standpunt is net iets anders. 8.) Een walvarend Vlaanderen: het economische programma van het Vlaams Blok is nogal protectionistisch (om niet te zeggen belachelijk), maar goed daar bestaat een aparte topic over. 9) Dorpen mogen van het Vlaams Blok niet worden geofferd voor industriele uitbreiding en, waar ik vooral tegen ben, ze willen het openbaar vervoer enorm financieren. 10) Vlaanderen in de wereld: Het Vlaams Blok zet zich af tegen de VN, is tegen Europees burgerschap, wil in Brussel bepaalde Europese functies afstoten, vindt niet dat Turkije mag toetreden, ... Alé, alles bij elkaar zo'n 9punten waar mijn mening de tegengestelde is van die van het Vlaams Blok en 1puntje waar ik nog min of meer akkoord mee kan gaan. Al bij al dus niet echt een score om zo direct te kiezen voor het Vlaams Blok bij de volgende verkiezingen.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() Beste Dies, je schrijft: "te veel aandacht voor een quasi non-probleem: 'vreemdelingenbeleid'"
Die zin alleen toont duidelijk aan dat je wereldvreemd bent. Niet alleen heel West-Europa weet geen weg met de vreemdelingenstroom. Ook voor de ontwikkelingslanden zelf is de toestand catastrofaal omdat de de sukkelaars achterblijven terwijl de aktieven wegvluchten en de mensenhandelaars rijk worden. Dat noem je dus een non-probleem. Tegen zoveel vooringenomenheid en blindheid helpt geen enkel argument. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ter info: de net migration ratevan Iran was -0.86 migrant(s)/1,000 in 2003. Ik zeg niet dat vluchtelingenstromen geen probleem zijn, maar je mag het belang ervan voor ons land toch niet overdrijven.
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stel je voor dat de luierikken uit den vreemde naar hier kwamen afgezakt. Fijn dat je inziet dat het merendeel hooggeschoolde werkwilligen zijn. Toch één blokker die niet in clichées denkt. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Iedereen zou trouwens het volgende een keertje volledig moeten hebben doorgenomen: http://meta.fgov.be/pdf/pd/nldg08.pdf (over de immigratie in België. Aantallen, stromen en arbeidsmarkt.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
|
![]() Citaat:
Let wel dat waren de juiste cijfers enkele weken geleden (Grapje, maar toch geen grapje!). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De aktieven die wegvluchten zijn meestal maar enkelingen die met het geld dat ze hier zouden kunnen sparen de familie thuis kapitaal geven, en mogelijkheden om leningen af te sluiten, ... Zo gaat het alvast in de VS met bvb de Mexicanen aldaar. Tot slot betekent een opener land ook dat mensen gemakkelijker terug kunnen keren naar hun land als ze geld verdiend hebben. Nu zullen ze dat minder gemakkelijk kunnen doen, want als het ginder terug slecht gaat moeten ze weer vanonder een camion terugkeren.
![]() |
![]() |
#58 | ||
|
![]() Citaat:
Die aktieven moeten hun eigen land helpen leefbaar maken met onze doelgerichte ontwikkelingshulp. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |