Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 januari 2004, 16:37   #41
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!

Ik erken het bestaan van Belgen, aangezien dat objectief controleerbaar zijn. Ik erken ook het bestaan van het Vlaamse gewest, en de Vlaamse gemeenschap. Deze begrippen zijn ingeschreven in de Grondwet van onze Natie. Of men zich zo voelt weet ik niet, en het is ook niet aan mij om dat te bepalen. Elke Belgen (die herkent men aan hun identiteitskaart) is daar vrij in. Inwoners van de Vlaamse Gemeenschap worden ook Vlamingen genoemd, dus leden van de Vlaamse Gemeenschap die de Belgische nationaliteit hebben, kan men gemakshalve wel Vlamingen noemen, wat niet impliceert dat iedereen, of zelfs een meerderheid, van die groep zich ook daadwerkelijk Vlaming voelt.
Trouwens, impliceert het erkennen van een verenigd geheel, België, het ontkennen van alle identiteiten die van dat geheel deel uitmaken? U bent flamingant. Ontkent U het bestaan van Aalstenaars?
En Vlamingen bestaan, dus er zijn meerdere kinderen en er k�*n dus een scheiding zijn. Dank U!

Ik ontken het bestaan van Aalstenaars uiteraard niet.

Er zijn 10 miljoen kinderen, tien miljoen identiteiten en er kan dus een scheiding ontstaan.

Waarom net tussen Vlaanderen en Wallonië? De taalgrens is een taalgrens. Waarom moet die ook een culturele, sociale, economische,... grens zijn?!
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2004, 16:39   #42
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neenneen, ontkent U het bestaan van Vlamingen? Een simpele Ja/Neen-vraag.
Neen, so what?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2004, 21:57   #43
William
Provinciaal Statenlid

William's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is maar één kind. Ik denk niet dat we dat kunnen splitsen. 8)
Één siamese tweeling zeker met één lijf en twee koppen die elkaar steeds weer in de haren vliegen en steeds op communautair vlag in strijd zijn met elkaar dus laat ons een goede chirurg raadplegen (Vlaams Blok of course 8) ) die deze tweeling kan splitsen. Want hoe je het ook draait of keert zo'n tweelingen blijven nooit lang bestaan anders exploseren ze!
Oud 28 januari 2004, 22:43   #44
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Verder vind ik België het beste bestuursniveau, omdat het door de meerderheid van de Belgen (mensen met een Belgisch paspoort) gewild is.
Patriot, Yves Desmet (geen fanatieke flamingant) schreef op 3-1-04 in de Libre dat België geen toekomst heeft en zal uiteenvallen in twee republieken. En ook dat Vlaanderen het systematisch NON van de PS grondig beu is. Vandenbroucke, van den Bossche, Bart Tommelein en De Gucht zeggen dat de huidige toestand onhoudbaar is.
Wat denk jij van die uitspraken?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2004, 22:46   #45
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Verder vind ik België het beste bestuursniveau, omdat het door de meerderheid van de Belgen (mensen met een Belgisch paspoort) gewild is.
Patriot, Yves Desmet (geen fanatieke flamingant) schreef op 3-1-04 in de Libre dat België geen toekomst heeft en zal uiteenvallen in twee republieken. En ook dat Vlaanderen het systematisch NON van de PS grondig beu is. Vandenbroucke, van den Bossche, Bart Tommelein en De Gucht zeggen dat de huidige toestand onhoudbaar is.
Allemaal vuile flaminganten!
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2004, 23:18   #46
luc broes

Standaard

Als de CD&V in de regering komt en de VLD in de oppositie, dan slikt de CD&V weer alle Vlaamse eisen in en wordt de VLD weer de verdediger van de Vlaamse belangen.
Besluit: stem Vlaams Blok totdat CD&V en VLD voet bij stuk houden en doen wat op hun partijcongressen goedgekeurd wordt.
Oud 29 januari 2004, 01:06   #47
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Besluit: stem Vlaams Blok
Neen, dank u. Ben speciaal nog eens een kijkje gaan nemen op hun website, maar alleen het programma al doet mij besluiten nooit van mijn leven op deze partij te zullen stemmen. We overlopen even:
1) Vlaanderen onafhankelijk: ben ik geen voorstander van en het is al zeker geen prioriteit wat mij betreft. En ik ben geen nationalist en het Vlaams Blok is nu eenmaal een nationalistische partij.
2) Democratie: Ik ben het eens met de verwerping van de monarchie, maar het Vlaams Blok pleit ervoor om deze nutteloze monarch te vervangen door een even nutteloze andere (verkozen) oppergaai en een republiek. Toch niet echt geheel mijn zin dus. Ook een sterke openbare omroep is niet echt mijn 'cup ot thee'
3) Ik was en ben nog steeds tegen het zogenaamde opvoedersloon en ook de eis voor goede en betaalbare kinderopvang vind ik onterecht, net als het verzoek tot een rechtvaardige kinderbijslag.
4) Vervolgens veel te veel aandacht voor een quasi non-probleem: 'vreemdelingenbeleid' . Het Vlaams Blok is voor een immigartiestop, ik ben pro een open grenzen beleid. Het Vlaams Blok is tegen een eenvoudige nationaliteitswerving, ik ben daar voorstander van en zou deze zelfs graag geindividualiseerd zien. Het Vlaams Blok wil criminelen met verschillende maten en gewichten berechten (uitwijzing t.o.v. gevangenisstraffen), ik zou liever alle criminelen deftig gestrafd zien. Vreemdelingen hoeven bovendien helemaal niet te assimileren of zelfs nog maar onze taal te leren wat mij betreft.
5) Cultuur: Het Vlaams Blok wenst geld te verkwanselen aan kunst van eigen bodem, ik zou liever hebben dat de overheid geen geld meer uitgeeft aan kunst en cultuur en de burger zelf laat beslissen wat zij de moeite vindt om haar geld aan te spenderen. De eis dat Vlaamse radiozenders een minimumpercentage aan eigen Vlaamse producties en Nederlandstalige liedjes moeten brengen, is te idioot om dood te doen.
6) Criminaliteit: hier kan ik ze nog een beetje in volgen al zijn hun oplossingen te zot om los te lopen, maar goed. Afschaffing van de wet- Lejeune zou een goede zaak zijn, met 2maten en gewichten criminelen berechten niet, drugs niet gedogen getuigt ook niet van veel tollerantie of maatschappelijk inzicht.
7) Ethische waarden: Euthanasie, abortus, ... moeten wat mij betreft de keuze van de individuele mens zijn en het Vlaams Blok noch enige andere partij of organisatie hoeft zich daar dus mee te bemoeien. Het Vlaams Blok is tegen een privatisering van de pensioenen. Het homohuwelijke en adoptie door homoseksuelen vinden ze maar een idioterie, mijn standpunt is net iets anders.
8.) Een walvarend Vlaanderen: het economische programma van het Vlaams Blok is nogal protectionistisch (om niet te zeggen belachelijk), maar goed daar bestaat een aparte topic over.
9) Dorpen mogen van het Vlaams Blok niet worden geofferd voor industriele uitbreiding en, waar ik vooral tegen ben, ze willen het openbaar vervoer enorm financieren.
10) Vlaanderen in de wereld: Het Vlaams Blok zet zich af tegen de VN, is tegen Europees burgerschap, wil in Brussel bepaalde Europese functies afstoten, vindt niet dat Turkije mag toetreden, ...

Alé, alles bij elkaar zo'n 9punten waar mijn mening de tegengestelde is van die van het Vlaams Blok en 1puntje waar ik nog min of meer akkoord mee kan gaan. Al bij al dus niet echt een score om zo direct te kiezen voor het Vlaams Blok bij de volgende verkiezingen.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Oud 29 januari 2004, 09:13   #48
luc broes

Standaard

Beste Dies, je schrijft: "te veel aandacht voor een quasi non-probleem: 'vreemdelingenbeleid'"
Die zin alleen toont duidelijk aan dat je wereldvreemd bent. Niet alleen heel West-Europa weet geen weg met de vreemdelingenstroom. Ook voor de ontwikkelingslanden zelf is de toestand catastrofaal omdat de de sukkelaars achterblijven terwijl de aktieven wegvluchten en de mensenhandelaars rijk worden. Dat noem je dus een non-probleem.
Tegen zoveel vooringenomenheid en blindheid helpt geen enkel argument.
Oud 29 januari 2004, 09:20   #49
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste Dies, je schrijft: "te veel aandacht voor een quasi non-probleem: 'vreemdelingenbeleid'"
Die zin alleen toont duidelijk aan dat je wereldvreemd bent. Niet alleen heel West-Europa weet geen weg met de vreemdelingenstroom. Ook voor de ontwikkelingslanden zelf is de toestand catastrofaal omdat de de sukkelaars achterblijven terwijl de aktieven wegvluchten en de mensenhandelaars rijk worden. Dat noem je dus een non-probleem.
Slechts een marginale minderheid slaat op de vlucht vanuit een land waarin geen oorlog is. Bovendien -en dat vergeten Blokkers gemakkelijk- vluchten de meesten naar de buurlanden en niet naar Europa.

Ter info: de net migration ratevan Iran was -0.86 migrant(s)/1,000 in 2003. Ik zeg niet dat vluchtelingenstromen geen probleem zijn, maar je mag het belang ervan voor ons land toch niet overdrijven.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
Oud 29 januari 2004, 16:29   #50
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook voor de ontwikkelingslanden zelf is de toestand catastrofaal omdat de de sukkelaars achterblijven terwijl de aktieven wegvluchten
Gelukkig maar
Stel je voor dat de luierikken uit den vreemde naar hier kwamen afgezakt.
Fijn dat je inziet dat het merendeel hooggeschoolde werkwilligen zijn.
Toch één blokker die niet in clichées denkt.
Oud 29 januari 2004, 17:51   #51
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die zin alleen toont duidelijk aan dat je wereldvreemd bent.
Dank u, leuke opmerking, als argument echter van totaal geen waarde.

Citaat:
Niet alleen heel West-Europa weet geen weg met de vreemdelingenstroom.
Ik heb daar geen probleem mee, ik ben voorstander van een beleid van open grenzen. De argumenten tegen zijn quasi steeds gebasseerd op emotionele gronden en weinig rationele argumentatie.

Citaat:
Ook voor de ontwikkelingslanden zelf is de toestand catastrofaal omdat de de sukkelaars achterblijven terwijl de aktieven wegvluchten en de mensenhandelaars rijk worden.
Mochten er open grenzen en vrije migratie zijn, dan zouden die mensenhandelaars geen recht van bestaan meer hebben. Voor de ontwikkelingslanden is dat helemaal geen probleem, want die mensen die in het Westen komen wonen en in veel betere omstandigheden terecht komen dan voorheen die sturen jaarlijks massa's geld naar de achtergebleven familie en vrienden en zodoende worden ook zij daar beter van. Veel erger voor de toestand van die mensen ginder is het feit dat zowel de VS als de EU nog steeds een hele hoop protectionisme toestaan, maar daar hoor ik geen protest tegen vanuit het Vlaams Blok, integendeel.

Citaat:
Dat noem je dus een non-probleem.
De problemen zijn vaak niet diegene die in het Vlaams Blok programma aangeduid worden als probleem en als er dan toch eens een echt probleem wordt aangeduid dan zijn de oplossingen absoluut niet compatibel met mijn gedachtenstroom.
Oud 29 januari 2004, 18:28   #52
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Citaat:
Desmet is een separatist. Soms gebruikt hij het anti-separatisme om op het Blok in tye kunnen hakken, maar meestal denkt hij erg Vlaams-nationaal. Vandenbroucke, verstandig man, had helemaal niet de bedoeling om hier een communautair thema van te maken. Tommelein is een idioot die beter bij de VU gebleven was. Aan die garnaal besteed ik geen aandacht. Van den Bossche is een beetje een gefrustreerd man, misschien wel normaal na al die jaren regering in een gefederaliseerd land. De Gucht is een flamingant, maar dat wisten we al. Welk nieuws onder de zon?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2004, 23:08   #53
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
Slechts een marginale minderheid slaat op de vlucht vanuit een land waarin geen oorlog is
Ga naar een Brusselse school en dan zul je zien dat er vreemdelingen zijn van overal en zeker niet alleen uit landen in oorlog. Er komen tegenwoordig ook Chinezen en Indiërs. Een marginale minderheid van 2.300.000.000 is nog behoorlijk veel.
Oud 29 januari 2004, 23:11   #54
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Slechts een marginale minderheid slaat op de vlucht vanuit een land waarin geen oorlog is
Ga naar een Brusselse school en dan zul je zien dat er vreemdelingen zijn van overal en zeker niet alleen uit landen in oorlog. Er komen tegenwoordig ook Chinezen en Indiërs. Een marginale minderheid van 2.300.000.000 is nog behoorlijk veel.
2 miljard? Ik zal eens cijfers zoeken over het aantal Indiërs en Chinezen, maar het zou mij verbazen als der veel zouden zijn.
Oud 30 januari 2004, 02:47   #55
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2 miljard? Ik zal eens cijfers zoeken over het aantal Indiërs en Chinezen, maar het zou mij verbazen als der veel zouden zijn.
Chinezen zijn er zo'n 30.000, Indiërs weet ik niet juist, maar dat zal ongeveer hetzelfde zijn. Nu goed, al waren het er 5miljoen, dat zou mijn standpunt op geen enkel punt wijzigen.

Iedereen zou trouwens het volgende een keertje volledig moeten hebben doorgenomen: http://meta.fgov.be/pdf/pd/nldg08.pdf
(over de immigratie in België. Aantallen, stromen en arbeidsmarkt.)
Oud 30 januari 2004, 09:54   #56
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
S. ik zal je verbazen: er zijn 1.300.000.000 Chinezen en 1.000.000.000 Indiërs.
Let wel dat waren de juiste cijfers enkele weken geleden (Grapje, maar toch geen grapje!).
Oud 30 januari 2004, 10:33   #57
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard schandalig dat die smokkelaars zoveel geld verdienen. Juist daarom moeten we soepeler zijn voor legale migratie.

De aktieven die wegvluchten zijn meestal maar enkelingen die met het geld dat ze hier zouden kunnen sparen de familie thuis kapitaal geven, en mogelijkheden om leningen af te sluiten, ...

Zo gaat het alvast in de VS met bvb de Mexicanen aldaar. Tot slot betekent een opener land ook dat mensen gemakkelijker terug kunnen keren naar hun land als ze geld verdiend hebben. Nu zullen ze dat minder gemakkelijk kunnen doen, want als het ginder terug slecht gaat moeten ze weer vanonder een camion terugkeren.
Oud 30 januari 2004, 11:08   #58
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Citaat:
Uiteraard schandalig dat die smokkelaars zoveel geld verdienen. Juist daarom moeten we soepeler zijn voor legale migratie.
De aktieven die wegvluchten zijn meestal maar enkelingen die met het geld dat ze hier zouden kunnen sparen de familie thuis kapitaal geven, en mogelijkheden om leningen af te sluiten, ...
Zo gaat het alvast in de VS met bvb de Mexicanen aldaar. Tot slot betekent een opener land ook dat mensen gemakkelijker terug kunnen keren naar hun land als ze geld verdiend hebben. Nu zullen ze dat minder gemakkelijk kunnen doen, want als het ginder terug slecht gaat moeten ze weer vanonder een camion terugkeren.
Boer Bavo, je vergeet een en ander. In de VSA is men zeer selectief voor immigranten en ze krijgen geen sociale ondersteuning. Dus vergelijken met VSA is verkeerd. In Nederland leven 60% van de allochtonen van een uitkering. Wat doe je daarmee? In de VSA is dat ondenkbaar.
Die aktieven moeten hun eigen land helpen leefbaar maken met onze doelgerichte ontwikkelingshulp.
Oud 30 januari 2004, 12:17   #59
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Citaat:
verschiet u weer maar niet zoals gewoonlijk
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2004, 12:38   #60
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Chinezen zijn er zo'n 30.000, Indiërs weet ik niet juist, maar dat zal ongeveer hetzelfde zijn.
Dies, jammer maar hopelijk is wiskunde en tellen niet je sterkste vak.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be