![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Het probleem dat sommigen hier hebben, is blijkbaar met de verruimers. De partij moet verbreden voor de verruimers en de "die-hards" moeten zich maar "aanpassen of opkrassen". Zelden zo'n egoïsme en ondankbaarheid gezien.
"Dankjewel voor heel de partij op te bouwen in de begindagen, er zelf geld in te steken en tot in de late uren ervoor te werken. Maar nu we groot zijn, moeten jullie het maar afbollen..."
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik ben lid sinds midden jaren tachtig, en ik heb geen enkel fundamenteel probleem met de eigentijdse lijn van de verruimers. heb jij trouwens wel even sterk geklaagd over de nieuwe lijn die FDW toevoegde : nl het heel strikte vreemdelingenstandpunt ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Verstrepen heeft zich uitgesproken tegen de neo-nazi's binnen de partij en daar kan ik hem volgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Europees Commissaris
|
![]() Beste patrik,
u bent niet de eerste en zal zeker niet de laatste zijn die zijn twijfels heeft bij Verstrepen. Ikzelf sta ook niet voor 100% achter JV maar ik zie ook dat hij tal van goede kwaliteiten heeft en zeer zeker zich inzet voor het Belang. Persoonlijk zou ik het jammer vinden dat een stichtend lid van het VB en de VNP hierdoor niet meer op zijn "kind" zou stemmen. U hebt de partij groot gemaakt van die kleine zweeppartij tot die grote vlaamse volkspartij die nog steeds tanden heeft. Patrik de keuze is aan u natuurlijk maar het Belang heeft mensen zoals u nodig nu meer dan anders. Met Vlaamse groet
![]() |
![]() |
#48 |
Burgemeester
|
![]() mensen, mensen, bewaar toch de eenheid, en breng de onenigheid toch niet openbaar, de tegenstrevers smullen ervan,
J.Verstrepen, is voor mij ook niet in alles de favoriet, zal er dan ook niet op stemmen, men kan toch een naamstem geven, aan degene waarvan je denkt, dat hij het beste verwoord wat je zelf wil in een zelfstandig vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() Karel Dillen kom terug aub.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Dewinter was er reeds bij in Brugge als zestien/zeventienjarige en niet zo lang na de stichting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
Dat atlantisch-neoliberaal gedachtengoed is NIET verenigbaar met eender welk Europees nationalisme. En als ze het toch kunnen "verenigen" wil dat wat zeggen over hun "nationalisme", anglofiele hielenlikkers |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Europees Commissaris
|
![]() Patrik, er is kritiek gekomen toen Dillen Annemans als zijn opvolger naar voor schoof en op Dewinter kwam er kritiek toen hij met VBJ begon (er is toch een appèl geweest aan Dillen om Dewinter te laten kalmeren ergens in 1987). Dewinter was inderdaad lid, maar men heeft hem pas 'binnengenomen' na zijn NSV-periode halfweg de jaren '80.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Soit, zolang het VB inhoudelijk het verschil maakt stem ik op die partij. Als ze dat niet meer doet, stem ik liever op een gematigde partij die wèl aan tafel zal zitten om te onderhandelen. Dan kunnen we het "beter in vogel in de hand dan 10 in de lucht"-gezegde eens vanonder het stof halen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Dat er wel kritiek op de keuze van Annemans zal geweest zijn kan ik mij wel voorstellen omdat die man een onbekende was. Maar het zal wel heel miniem geweest zijn. Het VBJ is door Frank Van Hecke en Filip Dewinter gesticht en ik denk dat FVH de grote aanstichter tot dit initiatief was. FDW is zeer vroeg bij de Brugse afdeling aangesloten met zijn jongerenvereniging en daar waren wij maar al te blij mee. Het appel aan Karel Dillen was een personenkwestie tussen Wauters en hemzelf waar ambitie een grote rol speelde en FDW was de zondebok die het vreemdelingenprobleem naar de voorgrond had geschoven. KD vond dat het vreemdelingenprobleem een integraal deel van zijn nationalistische visie was. En wie zou dit nu nog durven tegenspreken. Zonder FDW was het VB niet zo een grote partij geworden! Waar ik met FDW, FVH en vele anderen verschil is dat het VB aan het afwijken en verruimen is "voor een stemmetje meer". Juist zoals de VU in de jaren 70. Zonder de verruimers zouden we er ook wel gekomen zijn! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Parlementslid
|
![]() [quote=Patrik;2589268]Dat er wel kritiek op de keuze van Annemans zal geweest zijn kan ik mij
wel voorstellen omdat die man een onbekende was. Maar het zal wel heel miniem geweest zijn. Het VBJ is door Frank Van Hecke en Filip Dewinter gesticht en ik denk dat FVH de grote aanstichter tot dit initiatief was. FDW is zeer vroeg bij de Brugse afdeling aangesloten met zijn jongerenvereniging en daar waren wij maar al te blij mee. Het appel aan Karel Dillen was een personenkwestie tussen Wauters en hemzelf waar ambitie een grote rol speelde en FDW was de zondebok die het vreemdelingenprobleem naar de voorgrond had geschoven. KD vond dat het vreemdelingenprobleem een integraal deel van zijn nationalistische visie was. En wie zou dit nu nog durven tegenspreken. Zonder FDW was het VB niet zo een grote partij geworden! Waar ik met FDW, FVH en vele anderen verschil is dat het VB aan het afwijken en verruimen is "voor een stemmetje meer". Juist zoals de VU in de jaren 70. Zonder de verruimers zouden we er ook wel gekomen zijn![/quote] Op welke manier dan? Het vroegere VB was te ranzig. Op geen enkele democratische manier hadden jullie zoveel stemmen kunnen krijgen als vandaag het geval is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() De grondbeginselen zijn allang verraden in feite. Het solidarisme had nooit opgegeven mogen worden, men heeft dat gewoon geschrapt om liberalen aan te trekken. Maar ik stem niet voor liberalen of partijen die liberalen op hun lijst zetten, ik heb ook een geweten. De nieuwlichters genre Verstrepen zijn een schande voor de partij. Ik wens ze nog veel succes ermee. Het VB mag van geluk spreken dat de media de partij nog altijd veel radicaler voorstellen dan ze is, want eens die gematigde standpunten écht zullen doordringen bij het publiek zou de electorale aanhang wel eens rap kunnen verkleinen. Hoe meer kabaal mannen als Verstrepen maken, hoe nefaster dit is voor de partij. Ik zal mijn stem onthouden deze verkiezingen en de hoop koesteren op die broodnodige electorale nederlaag die de partij weer op de juiste sporen kan zetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |