![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
nl.politiek Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep nl.politiek. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
|
![]() "Spook van Rook" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Razor71 wrote: > > > "Spook van Rook" <[email protected]> schreef in bericht > > news:[email protected]... > > > Razor71 wrote: > > > > > > > "Spook van Rook" <[email protected]> schreef in bericht > > > > news:[email protected]... > > > > > Razor71 wrote: > > > > > > > > > > > "el misti©" <[email protected]> schreef in bericht > > > > > > news:[email protected]... > > > > > > > > > > > > > > "Razor71" <[email protected]> schreef in bericht > > > > > > > news:[email protected]... > > > > > > > > > > > > > > > Poten af van mijn belastinggeld... kankalijer. > > > > > > > > > > > > > > Dat is niet van jou. > > > > > > > > > > > > > > Belastinggeld is geld van de gemeenschap. > > > > > > > > > > > > Ach gossie, nog een parasiet die zich bedreigt voelt.. Wanneer > > spring je > > > > > > voor een trein el misti? > > > > > > > > > > Maar -RzR-, parasieten moeten er ook zijn voor het natuurlijk en > > yingyang > > > > > evenwicht van het universum. Zonder hen zou jij je dood vervelen. Het > > zijn > > > > > als het ware levensredders. > > > > > > > > Yingyang in je parasiete kanker reet van je.. Troll. > > > > > > Ik heb anders gehoord dat jij juist een trol bent die ieder last bezorgt > > met > > > rechtsextreme praatjes. De enige die je wat gunt ben je zelf. > > > > Itresseert me geen ene neuk wat je van me denkt troll.. > > Het is niet zozeer dat ik het denk, edoch dat ik het gehoord heb op de > roddelgang. Niet dat ik alles zomaar geloof hoor, maar het is wel interresant, > is het niet? Nee. -- -RzR- |
![]() |
#42 |
|
![]() "Nieuwe Computer ©" <[email protected] id> schreef in bericht news:[email protected]... > <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected] oups.com... > On Apr 7, 9:11 pm, "Nieuwe Computer ©" > > > Ik heb alleen geen bijstand maar een andere uitkering. Dat men deuitkering > > voor mensen met een geestelijke handicap van > > arbeidsongeschiktheidsuitkering > > wil veranderen naar arbeidsgeschiktheidsuitkering is nog tot daar aan toe. > > Maar dat houdt wel in dat ik psychiatrische rapporten ter beschikking > > Nou en? Wilbert van Leijen is ook geestelijk gehandicapt, maar die > werkt toch ook gewoon. > > Wees gewoon eerlijk en verschuil je niet achter je handicap, dat doen > die honderdduizenden andere gehandicapten die wel werken ook niet. > > * > > Maakt geen zak uit. > > 100% arbeidsongeschikt = 0% arbeids geschikt. Dat zal zelfs een rechter > beamen. > > Dat word dus dokken , en wel 1.500.000 euro wegens cariëre verwoesting. 1,5 miljoen euro. Ik geef je weinig kans. -- -RzR- |
![]() |
#43 |
|
![]() "El Bukkake Dottore Originale ®" <docteroriginalbukkake®@japan.com> schreef
in bericht news:[email protected]. .. > Nieuwe Computer © wrote: >> Wat doen jullie politici. Jullie veranderen de regels en zorgen er voor >> dat de uitkeringsinstanties dit doen: Ze roepen mensen op die een >> uitkering hebben waarbij de situatie niet veranderd is, stelletje >> klootzakken. >> >> En dan bestaat de kans dat er fouten gemaakt worden. >> Roep je ze niet op dan krijg je ook met de foutkans niet te maken. Nu is >> het wel mogelijk dat ze even willen zien hoe het met je is. Maar dat ze >> daarna zich niet aan de afspraak houden en je toch oproepen voor een >> gesprek met een arbeidsdeskundige terwijl de arts al had vastgesteld dat >> dit overbodig was grrr ik word niet goed van dergelijke kompleet >> waanzinnige vergissingen. >> >> PS: Hoe zit dat met mijn 30 jaar die eventjes door de politiek door de >> plee heen is gespoeld. Zal ik es effetjes een bedrag van 1.500.000 euro >> eisen voor het mij aangedane leed, namelijk cariëre verwoesting door >> lullen bij het arbeidsbureau (nu heet dat CWI) en het mij verstrekken van >> onvolledige informatie ? >> >> Rekenmaar dat ik hier een stel dure advocaten voor ga benaderen en in de >> hand ga nemen. Dit ga ik winnen, koste wat kost!! >> >> Eens even kijken hoe het gros van de politieke werknemers reageert als >> die hun salaris elk met 50% zien afnemen. Kunnen ze gelijk een andere >> hypotheek nemen die kankalijers ![]() >> >> Groeten, >> Wim > ga werken voor je geld man! Dat kan ik niet. Een baas zou me ontslaan maar een baas heb ik (gelukkig) niet. Ik krijg soms geld ik verdien het niet. Ik heb een handicap waardoor geen werkgever mij in dienst wil hebben. Groeten, Wim |
![]() |
#44 |
|
![]() "Razor71" <[email protected]> schreef in bericht
news:[email protected]... > > "Nieuwe Computer ©" <[email protected] id> > schreef in bericht news:[email protected]... >> <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected] oups.com... >> On Apr 7, 9:11 pm, "Nieuwe Computer ©" > >> > Ik heb alleen geen bijstand maar een andere uitkering. Dat men > deuitkering >> > voor mensen met een geestelijke handicap van >> > arbeidsongeschiktheidsuitkering >> > wil veranderen naar arbeidsgeschiktheidsuitkering is nog tot daar aan > toe. >> > Maar dat houdt wel in dat ik psychiatrische rapporten ter beschikking >> >> Nou en? Wilbert van Leijen is ook geestelijk gehandicapt, maar die >> werkt toch ook gewoon. >> >> Wees gewoon eerlijk en verschuil je niet achter je handicap, dat doen >> die honderdduizenden andere gehandicapten die wel werken ook niet. >> >> * >> >> Maakt geen zak uit. >> >> 100% arbeidsongeschikt = 0% arbeids geschikt. Dat zal zelfs een rechter >> beamen. >> >> Dat word dus dokken , en wel 1.500.000 euro wegens cariëre verwoesting. > > 1,5 miljoen euro. Ik geef je weinig kans. > -- > > -RzR- Als het gaat om 39 jaar carriëre wel. Ik had mooi werk kunnen hebben. Maar dat is dus dan tegen gehouden als die arbeidsdeskundige anders oordeelt dan naar verwachting. En als ik kan bewijzen dat mijn carriëre onterecht is tegengehouden heb ik alle recht van spreken, omdat ik dan veel meer geld had gehad dan dat ik nu slechts heb. Die miezerige hoeveelheid centen, en dan ook nog een onterechte rekening van 1150 euro die ik niet heb.. Jij overigens ook.. zoiets moeten ze ook niet bij jou flikken dan zou je er precies zo over denken niet dan..... Groeten, Wim |
![]() |
#45 |
|
![]() Nieuwe Computer © wrote:
> "El Bukkake Dottore Originale ®" <docteroriginalbukkake®@japan.com> schreef > in bericht news:[email protected]. .. >> Nieuwe Computer © wrote: >>> Wat doen jullie politici. Jullie veranderen de regels en zorgen er voor >>> dat de uitkeringsinstanties dit doen: Ze roepen mensen op die een >>> uitkering hebben waarbij de situatie niet veranderd is, stelletje >>> klootzakken. >>> >>> En dan bestaat de kans dat er fouten gemaakt worden. >>> Roep je ze niet op dan krijg je ook met de foutkans niet te maken. Nu is >>> het wel mogelijk dat ze even willen zien hoe het met je is. Maar dat ze >>> daarna zich niet aan de afspraak houden en je toch oproepen voor een >>> gesprek met een arbeidsdeskundige terwijl de arts al had vastgesteld dat >>> dit overbodig was grrr ik word niet goed van dergelijke kompleet >>> waanzinnige vergissingen. >>> >>> PS: Hoe zit dat met mijn 30 jaar die eventjes door de politiek door de >>> plee heen is gespoeld. Zal ik es effetjes een bedrag van 1.500.000 euro >>> eisen voor het mij aangedane leed, namelijk cariëre verwoesting door >>> lullen bij het arbeidsbureau (nu heet dat CWI) en het mij verstrekken van >>> onvolledige informatie ? >>> >>> Rekenmaar dat ik hier een stel dure advocaten voor ga benaderen en in de >>> hand ga nemen. Dit ga ik winnen, koste wat kost!! >>> >>> Eens even kijken hoe het gros van de politieke werknemers reageert als >>> die hun salaris elk met 50% zien afnemen. Kunnen ze gelijk een andere >>> hypotheek nemen die kankalijers ![]() >>> >>> Groeten, >>> Wim >> ga werken voor je geld man! > > Dat kan ik niet. > Een baas zou me ontslaan maar een baas heb ik (gelukkig) niet. > Ik krijg soms geld ik verdien het niet. > Ik heb een handicap waardoor geen werkgever mij in dienst wil hebben. > > Groeten, > Wim > > ik heb ook een handicap, ik wil 8 keer per dag op mijn vrouwelijke collegas bukkaken en ga dan 12 keer per dag naar het toilet om daar te trekken maar ik werk ook gewoon 5 dagen van 9-5 dus het kan wel! |
![]() |
#46 |
|
![]() "Nieuwe Computer ©" <[email protected] id> schreef in bericht news:[email protected]... > "Spook van Rook" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> Razor71 wrote: >> >>> "Spook van Rook" <[email protected]> schreef in bericht >>> news:[email protected]... >>> > Razor71 wrote: >>> > >>> > > "Spook van Rook" <[email protected]> schreef in bericht >>> > > news:[email protected]... >>> > > > Razor71 wrote: >>> > > > >>> > > > > "Spook van Rook" <[email protected]> schreef in bericht >>> > > > > news:[email protected]... >>> > > > > > Razor71 wrote: >>> > > > > > >>> > > > > > > "Nieuwe Computer ©" >>> > > > > <[email protected] id> >>> > > > > > > schreef in bericht >>> news:[email protected]... >>> > > > > > > > Wat doen jullie politici. Jullie veranderen de regels en >>> zorgen er >>> > > > > voor >>> > > > > > > dat >>> > > > > > > > de uitkeringsinstanties dit doen: Ze roepen mensen op die >>> > > > > > > > een >>> > > > > uitkering >>> > > > > > > > hebben waarbij de situatie niet veranderd is, stelletje >>> > > klootzakken. >>> > > > > > > > >>> > > > > > > > En dan bestaat de kans dat er fouten gemaakt worden. >>> > > > > > > > Roep je ze niet op dan krijg je ook met de foutkans niet >>> > > > > > > > te >>> maken. >>> > > Nu >>> > > > > is >>> > > > > > > het >>> > > > > > > > wel mogelijk dat ze even willen zien hoe het met je is. >>> > > > > > > > Maar >>> dat >>> > > ze >>> > > > > daarna >>> > > > > > > > zich niet aan de afspraak houden en je toch oproepen voor >>> > > > > > > > een >>> > > gesprek >>> > > > > met >>> > > > > > > > een arbeidsdeskundige terwijl de arts al had vastgesteld >>> > > > > > > > dat >>> dit >>> > > > > overbodig >>> > > > > > > > was grrr ik word niet goed van dergelijke kompleet >>> > > > > > > > waanzinnige >>> > > > > > > vergissingen. >>> > > > > > > > >>> > > > > > > > PS: Hoe zit dat met mijn 30 jaar die eventjes door de >>> > > > > > > > politiek >>> > > door de >>> > > > > > > plee >>> > > > > > > > heen is gespoeld. Zal ik es effetjes een bedrag van >>> > > > > > > > 1.500.000 >>> euro >>> > > > > eisen >>> > > > > > > > voor het mij aangedane leed, namelijk cariëre verwoesting >>> > > > > > > > door >>> > > lullen >>> > > > > bij >>> > > > > > > > het arbeidsbureau (nu heet dat CWI) en het mij verstrekken >>> > > > > > > > van >>> > > > > onvolledige >>> > > > > > > > informatie ? >>> > > > > > > > >>> > > > > > > > Rekenmaar dat ik hier een stel dure advocaten voor ga >>> benaderen en >>> > > in >>> > > > > de >>> > > > > > > > hand ga nemen. Dit ga ik winnen, koste wat kost!! >>> > > > > > > > >>> > > > > > > > Eens even kijken hoe het gros van de politieke werknemers >>> reageert >>> > > als >>> > > > > die >>> > > > > > > > hun salaris elk met 50% zien afnemen. Kunnen ze gelijk een >>> andere >>> > > > > > > hypotheek >>> > > > > > > > nemen die kankalijers ![]() >>> > > > > > > > >>> > > > > > > Poten af van mijn belastinggeld... kankalijer. >>> > > > > > > -- >>> > > > > > > >>> > > > > > > -RzR- >>> > > > > > >>> > > > > > Dat is je eigen schuld. Had je maar geen belasting moeten >>> > > > > > betalen. >>> > > > > >>> > > > > Weinig keus, trollemans.. >>> > > > >>> > > > Voor ons niet hoor, want zodra de belastingontvanger met >>> > > > deurwaarder >>> aan >>> > > de deur >>> > > > komt is het schrikken geblazen, want we zijn geen trollen, edoch >>> > > > enge >>> > > spoken die >>> > > > hen de adem benemen en hun onderbroek verstrakken door >>> ongecontroleerde >>> > > > scheitvulling. >>> > > >>> > > Fijn voor je.. En nu opgekankert Troll. >>> > > -- >>> > > >>> > > -RzR- >>> > >>> > Trollen trollen. >>> > Spoken spoken. >>> > Razors Razen. >>> >>> Neen, schizofrene sukkels zoals jij, zijn trollen.. >> >> Nietus! Nietus! Nietussss! >> >> -- >> gruweltjes >> Sp(oo)k van Rook >> Waait met alle gelaten winden mee > > Spook bedoelt het wel goed. > Volgens mij valt het trollen van hem wel mee. Hij reageert tenslotte ook > maar op zaken zoals die bij hem in het echte leven ook zo zijn. Trollen > kun je dat niet noemen, eerder klieren van levensbeschouwelijke aard. Moet > kunnen, wel duidelijk aangeven hoe en waarom. Hij draait er tenminste niet > omheen. > > Groeten, > Wim > Krijg hier een overdosis >> > > >>> > > >>> > > > van |
![]() |
#47 |
|
![]() On 7 apr, 18:40, "Nieuwe Computer ©"
<[email protected] id> wrote: > Wat doen jullie politici. Jullie veranderen de regels en zorgen er voor dat > de uitkeringsinstanties dit doen: Ze roepen mensen op die een uitkering > hebben waarbij de situatie niet veranderd is, stelletje klootzakken. > > En dan bestaat de kans dat er fouten gemaakt worden. > Roep je ze niet op dan krijg je ook met de foutkans niet te maken. Nu is het > wel mogelijk dat ze even willen zien hoe het met je is. Maar dat ze daarna > zich niet aan de afspraak houden en je toch oproepen voor een gesprek met > een arbeidsdeskundige terwijl de arts al had vastgesteld dat dit overbodig > was grrr ik word niet goed van dergelijke kompleet waanzinnige vergissingen. > > PS: Hoe zit dat met mijn 30 jaar die eventjes door de politiek door de plee > heen is gespoeld. Zal ik es effetjes een bedrag van 1.500.000 euro eisen > voor het mij aangedane leed, namelijk cariëre verwoesting door lullen bij > het arbeidsbureau (nu heet dat CWI) en het mij verstrekken van onvolledige > informatie ? > > Rekenmaar dat ik hier een stel dure advocaten voor ga benaderen en in de > hand ga nemen. Dit ga ik winnen, koste wat kost!! > > Eens even kijken hoe het gros van de politieke werknemers reageert als die > hun salaris elk met 50% zien afnemen. Kunnen ze gelijk een andere hypotheek > nemen die kankalijers ![]() > > Groeten, > Wim Je kan ook gewoon gaan w*rken, Hamhuis! |
![]() |
#48 |
|
![]() "El Bukkake Dottore Originale ®" <docteroriginalbukkake®@japan.com> schreef
in bericht news:[email protected].. . > Nieuwe Computer © wrote: >> "El Bukkake Dottore Originale ®" <docteroriginalbukkake®@japan.com> >> schreef in bericht news:[email protected]. .. >>> Nieuwe Computer © wrote: >>>> Wat doen jullie politici. Jullie veranderen de regels en zorgen er voor >>>> dat de uitkeringsinstanties dit doen: Ze roepen mensen op die een >>>> uitkering hebben waarbij de situatie niet veranderd is, stelletje >>>> klootzakken. >>>> >>>> En dan bestaat de kans dat er fouten gemaakt worden. >>>> Roep je ze niet op dan krijg je ook met de foutkans niet te maken. Nu >>>> is het wel mogelijk dat ze even willen zien hoe het met je is. Maar dat >>>> ze daarna zich niet aan de afspraak houden en je toch oproepen voor een >>>> gesprek met een arbeidsdeskundige terwijl de arts al had vastgesteld >>>> dat dit overbodig was grrr ik word niet goed van dergelijke kompleet >>>> waanzinnige vergissingen. >>>> >>>> PS: Hoe zit dat met mijn 30 jaar die eventjes door de politiek door de >>>> plee heen is gespoeld. Zal ik es effetjes een bedrag van 1.500.000 euro >>>> eisen voor het mij aangedane leed, namelijk cariëre verwoesting door >>>> lullen bij het arbeidsbureau (nu heet dat CWI) en het mij verstrekken >>>> van onvolledige informatie ? >>>> >>>> Rekenmaar dat ik hier een stel dure advocaten voor ga benaderen en in >>>> de hand ga nemen. Dit ga ik winnen, koste wat kost!! >>>> >>>> Eens even kijken hoe het gros van de politieke werknemers reageert als >>>> die hun salaris elk met 50% zien afnemen. Kunnen ze gelijk een andere >>>> hypotheek nemen die kankalijers ![]() >>>> >>>> Groeten, >>>> Wim >>> ga werken voor je geld man! >> >> Dat kan ik niet. >> Een baas zou me ontslaan maar een baas heb ik (gelukkig) niet. >> Ik krijg soms geld ik verdien het niet. >> Ik heb een handicap waardoor geen werkgever mij in dienst wil hebben. >> >> Groeten, >> Wim > ik heb ook een handicap, ik wil 8 keer per dag op mijn vrouwelijke > collegas bukkaken en ga dan 12 keer per dag naar het toilet om daar te > trekken maar ik werk ook gewoon 5 dagen van 9-5 dus het kan wel! Niet dus voor mij. |
![]() |
#49 |
|
![]() "Razor71" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "el misti©" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> "Razor71" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >> >> > Poten af van mijn belastinggeld... kankalijer. >> >> Dat is niet van jou. >> >> Belastinggeld is geld van de gemeenschap. > > Ach gossie, nog een parasiet die zich bedreigt voelt.. Wanneer spring je > voor een trein el misti? Als de tijd daar is. En ik ben geen parasiet, maar als je dat graag wilt denken heb je mijn zegen. |
![]() |
#50 |
|
![]() "Razor71" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Nieuwe Computer ©" <[email protected] id> > schreef in bericht news:[email protected]... >> Wat doen jullie politici. Jullie veranderen de regels en zorgen er voor > dat >> de uitkeringsinstanties dit doen: Ze roepen mensen op die een uitkering >> hebben waarbij de situatie niet veranderd is, stelletje klootzakken. >> >> En dan bestaat de kans dat er fouten gemaakt worden. >> Roep je ze niet op dan krijg je ook met de foutkans niet te maken. Nu is > het >> wel mogelijk dat ze even willen zien hoe het met je is. Maar dat ze >> daarna >> zich niet aan de afspraak houden en je toch oproepen voor een gesprek met >> een arbeidsdeskundige terwijl de arts al had vastgesteld dat dit >> overbodig >> was grrr ik word niet goed van dergelijke kompleet waanzinnige > vergissingen. >> >> PS: Hoe zit dat met mijn 30 jaar die eventjes door de politiek door de > plee >> heen is gespoeld. Zal ik es effetjes een bedrag van 1.500.000 euro eisen >> voor het mij aangedane leed, namelijk cariëre verwoesting door lullen bij >> het arbeidsbureau (nu heet dat CWI) en het mij verstrekken van >> onvolledige >> informatie ? >> >> Rekenmaar dat ik hier een stel dure advocaten voor ga benaderen en in de >> hand ga nemen. Dit ga ik winnen, koste wat kost!! >> >> Eens even kijken hoe het gros van de politieke werknemers reageert als >> die >> hun salaris elk met 50% zien afnemen. Kunnen ze gelijk een andere > hypotheek >> nemen die kankalijers ![]() >> > Poten af van mijn belastinggeld... kankalijer. Jouw geld ging toch naar de JSF? De mijne toch naar hem? |
![]() |
#51 |
|
![]() On Sat, 07 Apr 2007 22:16:02 +0200, El Bukkake Dottore Originale ®
<docteroriginalbukkake®@japan.com> wrote: >Nieuwe Computer © wrote: >> Wat doen jullie politici. Jullie veranderen de regels en zorgen er voor dat >> de uitkeringsinstanties dit doen: Ze roepen mensen op die een uitkering >> hebben waarbij de situatie niet veranderd is, stelletje klootzakken. >> >> En dan bestaat de kans dat er fouten gemaakt worden. >> Roep je ze niet op dan krijg je ook met de foutkans niet te maken. Nu is het >> wel mogelijk dat ze even willen zien hoe het met je is. Maar dat ze daarna >> zich niet aan de afspraak houden en je toch oproepen voor een gesprek met >> een arbeidsdeskundige terwijl de arts al had vastgesteld dat dit overbodig >> was grrr ik word niet goed van dergelijke kompleet waanzinnige vergissingen. >> >> PS: Hoe zit dat met mijn 30 jaar die eventjes door de politiek door de plee >> heen is gespoeld. Zal ik es effetjes een bedrag van 1.500.000 euro eisen >> voor het mij aangedane leed, namelijk cariëre verwoesting door lullen bij >> het arbeidsbureau (nu heet dat CWI) en het mij verstrekken van onvolledige >> informatie ? >> >> Rekenmaar dat ik hier een stel dure advocaten voor ga benaderen en in de >> hand ga nemen. Dit ga ik winnen, koste wat kost!! >> >> Eens even kijken hoe het gros van de politieke werknemers reageert als die >> hun salaris elk met 50% zien afnemen. Kunnen ze gelijk een andere hypotheek >> nemen die kankalijers ![]() >> >> Groeten, >> Wim >> >> >ga werken voor je geld man! Werken is misdaad. =========== Er zijn in het spraakgebruik uitdrukkingen en woorden, die we moeten afschaffen omdat ze de benaming zijn van begrippen, die de noodlottige en verdoemende inhoud vormen van het kapita- lisaties stelsel. In de eerste plaats is dat het woord "werken" en alle begrippen die daarmee verband houden - werkman of werker werktijd -- werkloon -- werkstaking -- werkloze -- werkeloze. Werken is de grootste belediging en vernedering Die de mensheid zichzelf heeft aangedaan. Dit maarschappelik stelsel, het kapitalisme, is gebaseerd op het werken; het heeft gevormd een klasse mensen, die moeten werken -- en een klassen mensen die niet werken. De werkers zijn gedwongen te werken, anders moeten zij verhongeren. "Want", leraren die bezitters: "Wie niet werkt, zal niet eten", en zij beweren dat hun besijferen en opstrijken van de winst óók werken is. Er zijn werklozen werkelozen. In van Dale’s Zak-woordenboekje vind ik staan, dat "werkeloos"is: "niet werkende"; en "werkloos" is: "zonder werk buiten eigen toedoen". Werkeloos zijn de uitbuiters, die leven van het werk dat de werkers voor hundoen. Werkloos zijn werkmensen, die niet mogen werken, omdat er niet aan verdiend kan worden. De bezitters van het werktuig hebben een tijd vastgesteld, waarin de werkers moeten werken, en ze hebben werkplaatsen ingericht, en ze bevelen wat en hoe de werkers werken moeten. De werkers krijgen zoveel werkloon, dat ze niet dood gaan van de honger, en dat ze ter nauwernood hun kinderen de eerste jaren kunnen onderhouden. Dan hebben die kinderen op school net genoeg geleerd om ook te kunnen werken. De bezitters laten hun kinderen zoveel leren, dat ze ook weten hoe zij de werkers komanderen moeten. Werken is de groote verdoemenis. Het werken maakt geestloos en zielloos. om voor je te laten werken moet je karakterloos zijn, en om te werken moet je óók karakterloos zijn; je moet kruipen en knoeien, verraden, bedriegen en vervalsen. Voor de rijke werkelozen is het werken (der werkers) het middel om zich een makkelik leven te bezorgen. Voor de werkers zelf is het een ellendige last. Als een noodlot opgelegd bij de geboorte, die De werker verhindert redelik te leven. Wanneer wij niet weer werken, zal het leven pas Beginnen. Werken is levensvijandig. De goeie werker is een werkdier met werkklauwen en een stompe levensloze uitdrukking op ’t gezicht. Wanneer de mens levensbewust wordt, zal hij nooit meer werken. Ik beweer niet, dat iemand nu maar morgen bij zijn baas moet weglopen en moet zien, dat hij zonder werken aan de kost komt en dan overtuigt kan zijn dat ie aan het leven toe is. Staat men noodgedwongen op de keien, dan is dit al erg genoeg, het nu niet werken loopt meestal uit op parasiteren op de kameraden, die wel werken. Kan je door -- wat voor fatsoenlike mensen noemen -- roven en stelen aan de kost komen, zonder je door een baas te laten uitbuiten, goed -- doet het; maar gelooft dan niet, dat daarmee het grote probleem is opgelost. Het werken is een sosiaal kwaad. Deze maatschappij is levensvijandig en allen door de vernietiging van deze en volgende werkdiergemeenschappen, -- d.w.z. door revolutie na revolutie, - zal het werken verdwijnen. Dan eerst komt het leven -- het volle, rijke leven dan zal ieder door z’n zuivere levensdrift tot scheppen gebracht worden. Dan zal ieder mens uit innerlijke aandrang schepper zijn en alleen het schone en het goede, dat is het noodzakelike, zal hij voortbrengen. Dan zal er geen werk-man of werken meer zijn, Dan is ieder mens; en uit menselike levensbehoefte -- uit innerlike noodzaak, zal hij onuitputtelik scheppen, dat, wat onder redelike verhoudingen voldoet aan de levensbehoeften. Dan is er geen werk-tijd en werk-plaats en werkloze en werkeloze. Dan is er slechts Leven -- groot zuiver kosmies leven, en de scheppingsdrift is ’s mensen grootste levensvreugde, niet gedwongen en gebonden door honger, loon, tijd en plaats en niet uitgebuit door parasieten. Scheppen is intense levensvreugd, werken is intens levensleed. Onder deze misdadige maarschappelike verhoudingen is scheppen niet mogelik. Alle werk is misdadig. Het werken is meehelpen aan winst maken en uitbuiten; meehelpen aan vervalsing, bedrog, vergiftiging; meehelpen aan oorlogsvoorbereiding; meehelpen aan de vermoording der gehele mensheid. Werken is levensvernietigend. Wanneer wij dit goed begrepen hebben, zal ons leven een geheel andere betekenis krijgen. Als wijin ons de leven scheppingsdrift aanvoelen, zal dat zich uiten in vernietiging van dit stelsel van misdadigheid en karakterloosheid. En wanneer wij noodgedwongen moeten werken om niet te verhongeren, dan moeten wij zorgen door dat werken mee te helpen aan de ondergang van het kapitalisme. Als wij niet werken aan de ondergang van het kapitalisme, dan werken wij aan de ondergang der mensheid! DAAROM zullen wij BEWUST iedere kapitaliatiese onderneming saboteren, iedere baas zal een strop aan ons hebben. Waar wij, opstandige jongeren, werken moeten, moeten grondstoffen, masjines en produkten onbruikbaar gemaakt worden. Telkens weer zullen de tanden uit de raderen springen, Uit messen en beitels de stukken slaan, het noodigste gereedschap onvindbaar zijn - resepten en middelen zullen wij elkaar zeggen. Wij zullen niet door het kapitalisme ten ondergaan, daarom moet het kapitalisme door ons ten ondergaan. Wij willen als vrije mensen scheppen, niet als slaven werken; daarom zullen wij het siesteem van de slavernij vernietigen. Het kapitalisme bestaat door het werken der werkers, daarom willen wij geen werkers zijn en zullen wij het werken saboteren. Herman J. Schuurman (1924) -- http://afluisterland.nl/ronald/ "De staat verdrukt, de wet is gelogen, de rijkaard leeft zelfzuchtig voort" |
![]() |
#52 |
|
![]() "Razor71" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Nieuwe Computer ©" <[email protected] id> > schreef in bericht news:[email protected]... >> Wat doen jullie politici. Jullie veranderen de regels en zorgen er voor > dat >> de uitkeringsinstanties dit doen: Ze roepen mensen op die een uitkering >> hebben waarbij de situatie niet veranderd is, stelletje klootzakken. >> >> En dan bestaat de kans dat er fouten gemaakt worden. >> Roep je ze niet op dan krijg je ook met de foutkans niet te maken. Nu is > het >> wel mogelijk dat ze even willen zien hoe het met je is. Maar dat ze >> daarna >> zich niet aan de afspraak houden en je toch oproepen voor een gesprek met >> een arbeidsdeskundige terwijl de arts al had vastgesteld dat dit >> overbodig >> was grrr ik word niet goed van dergelijke kompleet waanzinnige > vergissingen. >> >> PS: Hoe zit dat met mijn 30 jaar die eventjes door de politiek door de > plee >> heen is gespoeld. Zal ik es effetjes een bedrag van 1.500.000 euro eisen >> voor het mij aangedane leed, namelijk cariëre verwoesting door lullen bij >> het arbeidsbureau (nu heet dat CWI) en het mij verstrekken van >> onvolledige >> informatie ? >> >> Rekenmaar dat ik hier een stel dure advocaten voor ga benaderen en in de >> hand ga nemen. Dit ga ik winnen, koste wat kost!! >> >> Eens even kijken hoe het gros van de politieke werknemers reageert als >> die >> hun salaris elk met 50% zien afnemen. Kunnen ze gelijk een andere > hypotheek >> nemen die kankalijers ![]() >> > Poten af van mijn belastinggeld... kankalijer. > -- Aan de schrijfstijl te zien is Wim Hamhuis weer teruggekeerd. |
![]() |
#53 |
|
![]() "Onder het plaveisel het moeras" <[email protected]> schreef in bericht
news:[email protected] ups.com... On 7 apr, 18:40, "Nieuwe Computer ©" <[email protected] id> wrote: > Wat doen jullie politici. Jullie veranderen de regels en zorgen er voor > dat > de uitkeringsinstanties dit doen: Ze roepen mensen op die een uitkering > hebben waarbij de situatie niet veranderd is, stelletje klootzakken. > > En dan bestaat de kans dat er fouten gemaakt worden. > Roep je ze niet op dan krijg je ook met de foutkans niet te maken. Nu is > het > wel mogelijk dat ze even willen zien hoe het met je is. Maar dat ze daarna > zich niet aan de afspraak houden en je toch oproepen voor een gesprek met > een arbeidsdeskundige terwijl de arts al had vastgesteld dat dit overbodig > was grrr ik word niet goed van dergelijke kompleet waanzinnige > vergissingen. > > PS: Hoe zit dat met mijn 30 jaar die eventjes door de politiek door de > plee > heen is gespoeld. Zal ik es effetjes een bedrag van 1.500.000 euro eisen > voor het mij aangedane leed, namelijk cariëre verwoesting door lullen bij > het arbeidsbureau (nu heet dat CWI) en het mij verstrekken van onvolledige > informatie ? > > Rekenmaar dat ik hier een stel dure advocaten voor ga benaderen en in de > hand ga nemen. Dit ga ik winnen, koste wat kost!! > > Eens even kijken hoe het gros van de politieke werknemers reageert als die > hun salaris elk met 50% zien afnemen. Kunnen ze gelijk een andere > hypotheek > nemen die kankalijers ![]() > > Groeten, > Wim Je kan ook gewoon gaan w*rken, Hamhuis! * En dan de negatieve gevolgen in de rest van de levensgebieden ondervinden en ontslagen worden net als die andere 1000 keer... nee het heeft geen zin Groeten, Wim |