Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 april 2007, 14:05   #41
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Weet u eigenlijk wel wat het doel is van goud in de economie?
Kan u ons eens uitleggen waarom dit niet langer een rol speelt?
Kan u mij ook eens uitleggen waarom een "privé bedrijf" het geld mag drukken, zonder dat men zegt hoeveel men drukt?

Als u de problemen hier niet van inziet dan zit u nog meer in een fantasiewereld dan ik eerst had gedacht.
Goud is een commodity zoals alle anderen. Een pre-1960 discours pro het opslaan van commodities in pakhuizen om een munt te garanderen is even oubollig als het ijveren voor het herinvoeren van de stoomtrein.

Als je de geldvoorraden wenst te laten bepalen door de markt ipv de politiek, ijver dan voor een marktbepaalde rente, niet voor een opslaan van goud. Daarmee bereik je hetzelfde doel zonder triljarden goederen uit rotatie te moeten nemen.
Oud 10 april 2007, 14:09   #42
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht

Wacht tot wij 4O% van 's werelds bewapeningsbudget alleen op ons Europees eentje realiseren...
Dat klopt, een groot deel van het Amerikaanse budget gaat naar defensie. Het is veel makkelijker om daarin te knippen dan in verworven rechten zoals de sociale zekerheid. Het budget in de VS heeft dan ook een pak meer flexibiliteit dan de Europese budgetten.

Vandaar dat hun begrotingstekorten een veel kleinere impact hebben. Begrotingstekorten op zich zijn trouwens geen probleem zolang uw begrotingskapitaal aangroeit.
Oud 13 april 2007, 01:15   #43
jjuliusmaximus
Vreemdeling

jjuliusmaximus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Geweldige reactie, zeg. Lang over moeten nadenken?
....met enige vertraging...( lang moeten nadenken )....Yep !
Oud 13 april 2007, 03:47   #44
Asshen Sukar
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik herhaal mijn vraag: heb je Amerikaanse aandelen?
Ja, wel op het verkeerde bedrijf gegokt. Mijn gok is gezakt en de concurrent is gestegen.

Informaticasector als je het moet weten. Waaren geen Europeese bedrijven van dus was de enigste keus USA
Asshen Sukar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2007, 10:09   #45
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Geweldige reactie, zeg. Lang over moeten nadenken?
Whatever is het nieuwe stopwoordje.
het is ook beleefder dan 'kust mijn kloten', maar dat laatste heeft tenminste de verdienste dat het geen Americanisme is.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2007, 10:25   #46
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Dat klopt, een groot deel van het Amerikaanse budget gaat naar defensie. Het is veel makkelijker om daarin te knippen dan in verworven rechten zoals de sociale zekerheid. Het budget in de VS heeft dan ook een pak meer flexibiliteit dan de Europese budgetten.

Vandaar dat hun begrotingstekorten een veel kleinere impact hebben. Begrotingstekorten op zich zijn trouwens geen probleem zolang uw begrotingskapitaal aangroeit.
Vs zal nooit geen tekorten hebben dank zij de kredieten die ze krijgen van de arme landen.

De flexibiliteit voor bewapening bestaat alleen uit het stelselmatig uitrekken van de rekker, nooit in contractie.

Bij de sociale zekerheid is dat dus evenredig omgekeerd het geval.

Wat een nieuwe barbaren!!!!
Oud 14 april 2007, 13:28   #47
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Vs zal nooit geen tekorten hebben dank zij de kredieten die ze krijgen van de arme landen.

De flexibiliteit voor bewapening bestaat alleen uit het stelselmatig uitrekken van de rekker, nooit in contractie.

Bij de sociale zekerheid is dat dus evenredig omgekeerd het geval.

Wat een nieuwe barbaren!!!!
Wat een onnozele amerikanenhater.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2007, 10:10   #48
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Wat een onnozele amerikanenhater.
Goed weerlegd...
Typisch voor jouw ongeëvenaarde versatiele intelligentie en het tentoonspreiden van een steeds verrassende gamma valabele argumenten.

Laatst gewijzigd door eno2 : 18 april 2007 om 10:12.
Oud 18 april 2007, 12:43   #49
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De begrotingsdeficitten zijn een voorbijgaande zaak.Uw naate droom zal niet uitkomen.
Niet waar, ze hebben de laatste jaren bewezen dat ze enorme hoeveelheden geld in defensie MOETEN pompen om de oliedollars te houden waar ze zijn, nl op de oliemarkt als transactiemunt. Als dit zou veranderen dan is de schade niet te overzien. De Amerikaanse economie zou als een pudding in elkaar zakken en de rest van de wereld verliest een deel van zijn afzetmarkt (vandaar de inmenging van enkele Europese landen en Australie) Irak heeft de overstap gemaakt naar de euro en daar betalen ze nu de zware tol voor. Om die angst voor de switch bij andere olielanden levendig te houden zal er blijvend geld nodig zijn voor het oorlogsapparaat.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2007, 16:33   #50
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Asshen Sukar Bekijk bericht
Ja, wel op het verkeerde bedrijf gegokt. Mijn gok is gezakt en de concurrent is gestegen.

Informaticasector als je het moet weten. Waaren geen Europeese bedrijven van dus was de enigste keus USA
Dat valt misschien nog mee, ik heb wat in dollars belegd. Dat wordt nog jaren wachten dus.

Oud 19 april 2007, 13:24   #51
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Niet waar, ze hebben de laatste jaren bewezen dat ze enorme hoeveelheden geld in defensie MOETEN pompen om de oliedollars te houden waar ze zijn, nl op de oliemarkt als transactiemunt. Als dit zou veranderen dan is de schade niet te overzien. De Amerikaanse economie zou als een pudding in elkaar zakken en de rest van de wereld verliest een deel van zijn afzetmarkt (vandaar de inmenging van enkele Europese landen en Australie) Irak heeft de overstap gemaakt naar de euro en daar betalen ze nu de zware tol voor. Om die angst voor de switch bij andere olielanden levendig te houden zal er blijvend geld nodig zijn voor het oorlogsapparaat.
Economisten zullen hiermee heerlijk lachen.Niet ernstig te nemen.
Oud 19 april 2007, 13:53   #52
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Economisten zullen hiermee heerlijk lachen.Niet ernstig te nemen.

Ik ben economist en ik lag er niet echt mee. heb je ook tegenargument of weet je niks te verzinnen.

Trouwens, Iran is van plan om een nieuwe oliemarkt op te zetten in Euro. Als de VS er niet in slaagt om voldoende rookgordijnen op te zetten om binnen te vallen dan zal dit scenario zich voltrekken.

Maar anders moet jij maar eens je macro economische kennis tonen en mijn ongelijk bewijzen in plaats van gewoon te zeggen dat het belachelijk is. Veel echte argumenten heb ik je nog niet zien geven op dit forum
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2007, 00:45   #53
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

http://rawstory.com/news/2007/Former...pted_0418.html

Citaat:
TAVIS SMILEY: Did George W. Bush do all of that?

BRUCE BARTLETT: Bankrupt America? Yes, I think that we have had something like a $20 trillion increase in the national debt under this president's watch and I think that one of these days, I don't know when, but one of these days, the chickens are going to come home to roost.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2007, 07:04   #54
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Een niet bewezen ,zeer verwarde theorie.Volledig voor uw eigen rekening.
Oud 21 april 2007, 07:06   #55
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben economist en ik lag er niet echt mee. heb je ook tegenargument of weet je niks te verzinnen.

Trouwens, Iran is van plan om een nieuwe oliemarkt op te zetten in Euro. Als de VS er niet in slaagt om voldoende rookgordijnen op te zetten om binnen te vallen dan zal dit scenario zich voltrekken.

Maar anders moet jij maar eens je macro economische kennis tonen en mijn ongelijk bewijzen in plaats van gewoon te zeggen dat het belachelijk is. Veel echte argumenten heb ik je nog niet zien geven op dit forum
Ik denk dat gij in de eerste plaats uw theorie moet bewijzen maar daar zullen we lang op moeten wachten want het is niet meer dan een waanidee.
Oud 21 april 2007, 18:31   #56
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Asshen Sukar Bekijk bericht

Misschien was wat Deens beter geweest...Hymite A/S ofzo..
De V.S. heeft niet meer de grootste impact op technologische ontwikkelingen...
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be