![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Misschien is het probleem wel eens het Amerikaanse imperialisme? Overal waar Amerika zijn neus insteekt, ontstaan er problemen omdat ze markten willen vrijstellen voor eigen gewin. Of misschien krijgen ze eens het verstand om te beseffen dat niemand hen heeft gevraagd om het imperialisme uit te dragen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Soviets waren niet imperialistisch? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
|
![]() Geld en handel=kapitalisme? Dus Romeinen, Feniciërs, Perzen,... leefden in een kapitalistisch systeem? Als jij ja zegt, gelieve mij eens enkele goeie referenties te geven, want dat heb ik nog nooit gelezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() A propos: de VS hebben wel kemels van fouten gemaakt in Irak. Maar daar gaat het hier niet om. Het gaat erom of ze kunnen winnen en of wegtrekken een goede optie is. De oorlog was een slechte zet van in het begin. Maar nu is de oorlog er en moeten we daarmee omgaan. Niet blijven over mekkeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
Over de aard van het sovjet-systeem zijn ze maar begonnen met onderzoeken in universiteiten, ik zou echt niet weten of je sovjets imperialistisch kan noemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens: kapitalisme bestaat niet in een pure vorm. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() Geef mij 1 academisch werk die jouw stelling bewijst. Ik vraag maar 1 algemeen academisch werk dat stelt dat Romeinen kapitalisten waren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() De Italiaanse stadsstaten kenden geen imperialisme, Hollandse Republiek trachtte elke bewust territoriumuitbreiding tot een minimum te beperken, etc... Opnieuw faal je enig historisch inzicht te hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat gij er geen fluit van begrijpt maar van een communist kunt ge niet beter verwachten.Communisten en godsdienst fundamentalisten zijn allebei even zot;ze bekijken de wereld door een speciaal brilletje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Venetianen zijn de grootste kapitalisten die geleefd hebben. De oude Nederlanden zaten over heel de wereld. Maar omdat ze niet verder gingen, waren het volgens jou geen imperialisten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() Overigens, de academische notie van het kapitalisme, dat enkel een bestaand en eeuwenoud systeem probeerde te vatten in logica, is ontstaan in het Verenigd Koninkrijk.
Hou dus maar op over de VS. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
Allemaal elementen die los kunnen staan van een handelseconomie, zoals bij de Romeinen. Laatst gewijzigd door Praetorian : 13 april 2007 om 14:43. |
|
![]() |
![]() |