![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
nl.politiek Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep nl.politiek. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
|
![]() On 9 Apr 2007 05:30:36 -0700, "Onder het plaveisel het moeras"
<[email protected]> wrote: >On 9 apr, 14:26, Sjoerd Bakker <[email protected]> wrote: >> >> > Overlast door muizen en ratten is een serieuze dreiging. >> >> Ja. Maar daar was geen sprake van. >> >> >Daarnaast moet jij je woning bewonen als 'een goed huisvader'. >> >> Arbitraire neuzelpraat. Bij de rechter had ik een goede kans gemaakt. > >En dat heb je dus niet gedaan dus slaat je antwoord nergens op. Die schoonmaak sloeg dan ook nergens op. Die is in ieder geval niet door de rechter of de GGD geïnstigeerd. Het was gewoon hun eigen initiatief. >> >> >> >> Wat er in feite aan de hand was is dat de woningbouwvereniging m.i. >> >> >> een aantal zaken met elkaar heeft gecombineerd die niets met elkaar te >> >> >> maken hadden. Er waren klachten over geluidsoverlast, >> >> >> >Je riep zaken als: "Homo", Onbeschofte Boer", e.d.? >> >> >> Bijvoorbeeld. Maar ik mag in mijn eigen huis zeggen wat ik wil. >> >> >Het gaat er ook niet om wat je zegt maar hoe hadr je het zegt. >> >> Ook arbitrair. > >Neehoor, meetbaar. Ze komen maar op met die decibelmeters. Mijn buren veroorzaakten toen meer lawaai dan ik. De laatste tijd is het gelukkig een stuk beter. >> >> >> De woningbouwvereniging vond het nodig, en niemand anders. Het is hun >> >> huis, dus van mij mogen ze als het redelijk is en ze het zelf betalen. >> >> En dat hebben ze gedaan. >> >> >Dan heb je nog geluk gehad. >> >> Nee, ik vond het vervelend. Ik was er pertinent op tegen, en dat heb >> ik ze meerder malen kenbaar gemaakt. Ik vind het nog steeds >> *lariekoek*; gewoon om een huurder die ze niet mogen te treiteren. >> Machtsmisbruik. > >Onzin. Als er niks viel schoon te maken waren ze weer weggegaan. Ik heb nooit beweerd dat er niets valt schoon te maken als je dat perse wil. Maar een mens heeft er recht op om in zijn eigen huis zijn huishouden zo te voeren als hem zelf goeddunkt, zolang anderen daar geen last van hebben. En dat hebben ze van die rotzooi nooit gehad. > Nu >zijn ze met hele forse ploeg een dag bezig geweest. Dat is nogal wat. >> >Wanneer kom ze weer langs? Waarom vraag je dat aan mij?! Nogmaals: ik was pertinent *tegen* die schoonmaak, en vond het grote *onzin*. Stelletje betuttelteven, ga toch op de maan wonen, en laat normale mensen met rust. -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
![]() |
#42 |
|
![]() "Jip" <[email protected]> schreef in bericht
news:[email protected]. .. > > "Bert ( A W RvB )" <[email protected]> wrote in message > news:[email protected]... >> "Heinrich" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> DEN HAAG - Het generaal pardon voor 'oude asielzoekers' gaat een >>> veelvoud kosten van de half miljard euro, waar het ministerie van >>> Justitie volgens een interne berekening momenteel van uit zou gaan. >>> >>> >>> Die alarmerende boodschap geeft VVD'er Henk Kamp in reactie op het >>> bericht in De Telegraaf dat de peperdure regeling een tegenvaller >>> betekent voor het kabinet, omdat in het regeerakkoord geen geld is >>> gereserveerd voor het pardon. >>> >>> Raming >>> Volgens Kamp is de raming van een half miljard euro 'slechts het begin' >>> van de kosten, die moeten worden gemaakt nu naar schatting 25.000 tot >>> 30.000 asielzoekers een verblijfsvergunning krijgen. " De kosten voor de >>> samenleving zijn een veelvoud daarvan. Denk aan de bedragen die nodig >>> zijn voor gezinshereniging, uitkeringen, woningen, onderwijs, medische >>> zorg. Dat gaat nog jaren veel geld kosten", aldus de liberaal, die stelt >>> niet slechts financiële bezwaren tegen het pardon te hebben. Kamp wijst >>> erop dat de asielzoekers 'zijn geselecteerd op problemen', bijvoorbeeld >>> omdat ze medische hulp nodig hebben en dat een deel moeilijk aan werk >>> zal kunnen komen. >>> >>> Het VVD-Kamerlid verwacht dat het kabinet de eerste tegenvaller van een >>> half miljard zal opvangen door het extra geld dat nu binnenkomt door de >>> meevallende economische groei. In de komende jaren worden de enorme >>> kosten nauwelijks traceerbaar, omdat deze versnipperd zijn over >>> verschillende potjes, onder meer die van premies en uitkeringen. >>> >>> De PVV van Geert Wilders noemt het volstrekt onverantwoord dat het >>> kabinet geen geld heeft gereserveerd voor de regeling. "Dit betekent dat >>> bezuinigd moet worden en de gewone burger mag gaan bloeden. Dat kan >>> nooit de prijs zijn van een generaal pardon", aldus Wilders. Wat hem >>> betreft is de 'ongedekte cheque' reden te meer om het hele pardon af te >>> blazen. >>> >>> >>> >>> telegraaf >> >> >> >> Wel heldhaftig van de VVD'er Henk Kamp om over de ruggen van mensen >> die met de rug tegen de muur staan kiezers te trekken. Verder geloof ik >> er niet veel van want veel van die mensen klagen dat ze niet mogen >> werken, leren enzovoort. >> > > Wanneer leer jij nu eens te begrijpen dat die mensen echt niet met hun rug > tegen de muur staan? > In Afrika heb ik de deur platgelopen. > Iedereen weet daar dat je in Nederland alles voor nikts krijgt. > De enige reden waarom ze er nog niet allemaal zijn is dat ze geen geld > hebben om de reis te betalen. > Dat kunnen alleen de rijken. > > Verder gaat het hier om uitgeprocedeerde lui. Die hebben de Staat per > persoon al een vermogen gekost aan advocaten rechters opvang enz. > Op wettige wijze is hiervan reeds vastgesteld dat het bedriegers zijn die > waarschijnlijk alleen maar komen profiteren van onze arbeid (geld). > Het is toch te gek voor woorden dat deze wetsovertreders zich hier > behaaglijk mogen nestelen en anderen voor de kosten op laten draaien? > Bovendien maakt dat het voor die enkele ECHTE asielzoeker weer moeilijker > omdat de pot door dit soort tuig wordt leeg gegeten... Mensen die zeggen vervolgd te worden afwijzen vanwege vormfouten in de aanvragen en nog al meer van dat soort streken die uitgehaald worden door de club waar Rita Verdonk bij hoort beschouw ik als hoogst onbehoorlijk. En ik ben vrij goed op de hoogte van alles rond asielzoekers. Bert RvB. -- ******************** Bert RvB. www.rjrsnvbrn.nl ******************** |
![]() |
#43 |
|
![]() "Bert ( A W RvB )" <[email protected]> wrote in message news:[email protected]... > "Heinrich" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> DEN HAAG - Het generaal pardon voor 'oude asielzoekers' gaat een veelvoud >> kosten van de half miljard euro, waar het ministerie van Justitie volgens >> een interne berekening momenteel van uit zou gaan. >> >> >> Die alarmerende boodschap geeft VVD'er Henk Kamp in reactie op het >> bericht in De Telegraaf dat de peperdure regeling een tegenvaller >> betekent voor het kabinet, omdat in het regeerakkoord geen geld is >> gereserveerd voor het pardon. >> >> Raming >> Volgens Kamp is de raming van een half miljard euro 'slechts het begin' >> van de kosten, die moeten worden gemaakt nu naar schatting 25.000 tot >> 30.000 asielzoekers een verblijfsvergunning krijgen. " De kosten voor de >> samenleving zijn een veelvoud daarvan. Denk aan de bedragen die nodig >> zijn voor gezinshereniging, uitkeringen, woningen, onderwijs, medische >> zorg. Dat gaat nog jaren veel geld kosten", aldus de liberaal, die stelt >> niet slechts financiële bezwaren tegen het pardon te hebben. Kamp wijst >> erop dat de asielzoekers 'zijn geselecteerd op problemen', bijvoorbeeld >> omdat ze medische hulp nodig hebben en dat een deel moeilijk aan werk zal >> kunnen komen. >> >> Het VVD-Kamerlid verwacht dat het kabinet de eerste tegenvaller van een >> half miljard zal opvangen door het extra geld dat nu binnenkomt door de >> meevallende economische groei. In de komende jaren worden de enorme >> kosten nauwelijks traceerbaar, omdat deze versnipperd zijn over >> verschillende potjes, onder meer die van premies en uitkeringen. >> >> De PVV van Geert Wilders noemt het volstrekt onverantwoord dat het >> kabinet geen geld heeft gereserveerd voor de regeling. "Dit betekent dat >> bezuinigd moet worden en de gewone burger mag gaan bloeden. Dat kan nooit >> de prijs zijn van een generaal pardon", aldus Wilders. Wat hem betreft is >> de 'ongedekte cheque' reden te meer om het hele pardon af te blazen. >> >> >> >> telegraaf > > > > Wel heldhaftig van de VVD'er Henk Kamp om over de ruggen van mensen die > met de rug tegen de muur staan kiezers te trekken. Verder geloof ik er > niet veel van want veel van die mensen klagen dat ze niet mogen werken, > leren enzovoort. > Wanneer leer jij nu eens te begrijpen dat die mensen echt niet met hun rug tegen de muur staan? In Afrika heb ik de deur platgelopen. Iedereen weet daar dat je in Nederland alles voor nikts krijgt. De enige reden waarom ze er nog niet allemaal zijn is dat ze geen geld hebben om de reis te betalen. Dat kunnen alleen de rijken. Verder gaat het hier om uitgeprocedeerde lui. Die hebben de Staat per persoon al een vermogen gekost aan advocaten rechters opvang enz. Op wettige wijze is hiervan reeds vastgesteld dat het bedriegers zijn die waarschijnlijk alleen maar komen profiteren van onze arbeid (geld). Het is toch te gek voor woorden dat deze wetsovertreders zich hier behaaglijk mogen nestelen en anderen voor de kosten op laten draaien? Bovendien maakt dat het voor die enkele ECHTE asielzoeker weer moeilijker omdat de pot door dit soort tuig wordt leeg gegeten... |
![]() |
#44 |
|
![]() "Bert ( A W RvB )" <[email protected]> wrote in message news:[email protected]... > "Jip" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]. .. >> >> "Bert ( A W RvB )" <[email protected]> wrote in message >> news:[email protected]... >>> "Heinrich" <[email protected]> schreef in bericht >>> news:[email protected]... >>>> DEN HAAG - Het generaal pardon voor 'oude asielzoekers' gaat een >>>> veelvoud kosten van de half miljard euro, waar het ministerie van >>>> Justitie volgens een interne berekening momenteel van uit zou gaan. >>>> >>>> >>>> Die alarmerende boodschap geeft VVD'er Henk Kamp in reactie op het >>>> bericht in De Telegraaf dat de peperdure regeling een tegenvaller >>>> betekent voor het kabinet, omdat in het regeerakkoord geen geld is >>>> gereserveerd voor het pardon. >>>> >>>> Raming >>>> Volgens Kamp is de raming van een half miljard euro 'slechts het begin' >>>> van de kosten, die moeten worden gemaakt nu naar schatting 25.000 tot >>>> 30.000 asielzoekers een verblijfsvergunning krijgen. " De kosten voor >>>> de samenleving zijn een veelvoud daarvan. Denk aan de bedragen die >>>> nodig zijn voor gezinshereniging, uitkeringen, woningen, onderwijs, >>>> medische zorg. Dat gaat nog jaren veel geld kosten", aldus de liberaal, >>>> die stelt niet slechts financiële bezwaren tegen het pardon te hebben. >>>> Kamp wijst erop dat de asielzoekers 'zijn geselecteerd op problemen', >>>> bijvoorbeeld omdat ze medische hulp nodig hebben en dat een deel >>>> moeilijk aan werk zal kunnen komen. >>>> >>>> Het VVD-Kamerlid verwacht dat het kabinet de eerste tegenvaller van een >>>> half miljard zal opvangen door het extra geld dat nu binnenkomt door de >>>> meevallende economische groei. In de komende jaren worden de enorme >>>> kosten nauwelijks traceerbaar, omdat deze versnipperd zijn over >>>> verschillende potjes, onder meer die van premies en uitkeringen. >>>> >>>> De PVV van Geert Wilders noemt het volstrekt onverantwoord dat het >>>> kabinet geen geld heeft gereserveerd voor de regeling. "Dit betekent >>>> dat bezuinigd moet worden en de gewone burger mag gaan bloeden. Dat kan >>>> nooit de prijs zijn van een generaal pardon", aldus Wilders. Wat hem >>>> betreft is de 'ongedekte cheque' reden te meer om het hele pardon af te >>>> blazen. >>>> >>>> >>>> >>>> telegraaf >>> >>> >>> >>> Wel heldhaftig van de VVD'er Henk Kamp om over de ruggen van mensen >>> die met de rug tegen de muur staan kiezers te trekken. Verder geloof ik >>> er niet veel van want veel van die mensen klagen dat ze niet mogen >>> werken, leren enzovoort. >>> >> >> Wanneer leer jij nu eens te begrijpen dat die mensen echt niet met hun >> rug tegen de muur staan? >> In Afrika heb ik de deur platgelopen. >> Iedereen weet daar dat je in Nederland alles voor nikts krijgt. >> De enige reden waarom ze er nog niet allemaal zijn is dat ze geen geld >> hebben om de reis te betalen. >> Dat kunnen alleen de rijken. >> >> Verder gaat het hier om uitgeprocedeerde lui. Die hebben de Staat per >> persoon al een vermogen gekost aan advocaten rechters opvang enz. >> Op wettige wijze is hiervan reeds vastgesteld dat het bedriegers zijn die >> waarschijnlijk alleen maar komen profiteren van onze arbeid (geld). >> Het is toch te gek voor woorden dat deze wetsovertreders zich hier >> behaaglijk mogen nestelen en anderen voor de kosten op laten draaien? >> Bovendien maakt dat het voor die enkele ECHTE asielzoeker weer moeilijker >> omdat de pot door dit soort tuig wordt leeg gegeten... > > > Mensen die zeggen vervolgd te worden Dat zeggen ze allemaal. Zoveel hebben ZIJ er wel van begrepen. En voor die 1% waarvoor dat echt waar is geldt dan nog dat een groot deel daarvan ook volkomen terecht gezocht wordt omdat het criminelen zijn. En ook daar hebben we er hier al genoeg van. > afwijzen vanwege vormfouten in de aanvragen en nog al meer van dat soort > streken die uitgehaald worden door de club waar Rita Verdonk bij hoort > beschouw ik als hoogst onbehoorlijk. En ik ben vrij goed op de hoogte van > alles rond asielzoekers. Je wil toch niet beweren dat mensen afwijzen om vormfouten een algemeen pardon rechtvaardigt he? We worden hier bijkans onder de voet gelopen door hele legers profiteurs en jij hebt het over vormfouten? Zeg het nou maar. Jij wilt gewoon iedereen die het juiste versje geleerd heeft in Nederland toelaten. Dat gaat niet. Maar jij produceert de gekste argumenten om dat toch voor elkaar te krijgen.. Alsof het hier om 30.000 vormfouten zou gaan...... > > Bert RvB. > > > > -- > ******************** > Bert RvB. > www.rjrsnvbrn.nl > ******************** > |
![]() |
#45 |
|
![]() "Jip" <[email protected]> schreef in bericht
news:[email protected] ... > > "Bert ( A W RvB )" <[email protected]> wrote in message > news:[email protected]... >> "Jip" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]. .. >>> >>> "Bert ( A W RvB )" <[email protected]> wrote in message >>> news:[email protected]... >>>> "Heinrich" <[email protected]> schreef in bericht >>>> news:[email protected]... >>>>> DEN HAAG - Het generaal pardon voor 'oude asielzoekers' gaat een >>>>> veelvoud kosten van de half miljard euro, waar het ministerie van >>>>> Justitie volgens een interne berekening momenteel van uit zou gaan. >>>>> >>>>> >>>>> Die alarmerende boodschap geeft VVD'er Henk Kamp in reactie op het >>>>> bericht in De Telegraaf dat de peperdure regeling een tegenvaller >>>>> betekent voor het kabinet, omdat in het regeerakkoord geen geld is >>>>> gereserveerd voor het pardon. >>>>> >>>>> Raming >>>>> Volgens Kamp is de raming van een half miljard euro 'slechts het >>>>> begin' van de kosten, die moeten worden gemaakt nu naar schatting >>>>> 25.000 tot 30.000 asielzoekers een verblijfsvergunning krijgen. " De >>>>> kosten voor de samenleving zijn een veelvoud daarvan. Denk aan de >>>>> bedragen die nodig zijn voor gezinshereniging, uitkeringen, woningen, >>>>> onderwijs, medische zorg. Dat gaat nog jaren veel geld kosten", aldus >>>>> de liberaal, die stelt niet slechts financiële bezwaren tegen het >>>>> pardon te hebben. Kamp wijst erop dat de asielzoekers 'zijn >>>>> geselecteerd op problemen', bijvoorbeeld omdat ze medische hulp nodig >>>>> hebben en dat een deel moeilijk aan werk zal kunnen komen. >>>>> >>>>> Het VVD-Kamerlid verwacht dat het kabinet de eerste tegenvaller van >>>>> een half miljard zal opvangen door het extra geld dat nu binnenkomt >>>>> door de meevallende economische groei. In de komende jaren worden de >>>>> enorme kosten nauwelijks traceerbaar, omdat deze versnipperd zijn over >>>>> verschillende potjes, onder meer die van premies en uitkeringen. >>>>> >>>>> De PVV van Geert Wilders noemt het volstrekt onverantwoord dat het >>>>> kabinet geen geld heeft gereserveerd voor de regeling. "Dit betekent >>>>> dat bezuinigd moet worden en de gewone burger mag gaan bloeden. Dat >>>>> kan nooit de prijs zijn van een generaal pardon", aldus Wilders. Wat >>>>> hem betreft is de 'ongedekte cheque' reden te meer om het hele pardon >>>>> af te blazen. >>>>> >>>>> >>>>> >>>>> telegraaf >>>> >>>> >>>> >>>> Wel heldhaftig van de VVD'er Henk Kamp om over de ruggen van mensen >>>> die met de rug tegen de muur staan kiezers te trekken. Verder geloof ik >>>> er niet veel van want veel van die mensen klagen dat ze niet mogen >>>> werken, leren enzovoort. >>>> >>> >>> Wanneer leer jij nu eens te begrijpen dat die mensen echt niet met hun >>> rug tegen de muur staan? >>> In Afrika heb ik de deur platgelopen. >>> Iedereen weet daar dat je in Nederland alles voor nikts krijgt. >>> De enige reden waarom ze er nog niet allemaal zijn is dat ze geen geld >>> hebben om de reis te betalen. >>> Dat kunnen alleen de rijken. >>> >>> Verder gaat het hier om uitgeprocedeerde lui. Die hebben de Staat per >>> persoon al een vermogen gekost aan advocaten rechters opvang enz. >>> Op wettige wijze is hiervan reeds vastgesteld dat het bedriegers zijn >>> die waarschijnlijk alleen maar komen profiteren van onze arbeid (geld). >>> Het is toch te gek voor woorden dat deze wetsovertreders zich hier >>> behaaglijk mogen nestelen en anderen voor de kosten op laten draaien? >>> Bovendien maakt dat het voor die enkele ECHTE asielzoeker weer >>> moeilijker omdat de pot door dit soort tuig wordt leeg gegeten... >> >> >> Mensen die zeggen vervolgd te worden > > Dat zeggen ze allemaal. > Zoveel hebben ZIJ er wel van begrepen. > En voor die 1% waarvoor dat echt waar is geldt dan nog dat een groot deel > daarvan ook volkomen terecht gezocht wordt omdat het criminelen zijn. En > ook daar hebben we er hier al genoeg van. > > >> afwijzen vanwege vormfouten in de aanvragen en nog al meer van dat soort >> streken die uitgehaald worden door de club waar Rita Verdonk bij hoort >> beschouw ik als hoogst onbehoorlijk. En ik ben vrij goed op de hoogte van >> alles rond asielzoekers. > > Je wil toch niet beweren dat mensen afwijzen om vormfouten een algemeen > pardon rechtvaardigt he? > We worden hier bijkans onder de voet gelopen door hele legers profiteurs > en jij hebt het over vormfouten? > Zeg het nou maar. Jij wilt gewoon iedereen die het juiste versje geleerd > heeft in Nederland toelaten. Dat gaat niet. > Maar jij produceert de gekste argumenten om dat toch voor elkaar te > krijgen.. > Alsof het hier om 30.000 vormfouten zou gaan...... Dat is dan toch aardig dat we hierover van mening verschillen. Bert RvB. ******************** Bert RvB. www.rjrsnvbrn.nl ******************** |
![]() |
#46 |
|
![]() "Michael de Visser" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > RommelPotterij wrote: >> "Heinrich" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> DEN HAAG - Het generaal pardon voor 'oude asielzoekers' gaat een >>> veelvoud kosten van de half miljard euro, waar het ministerie van >>> Justitie volgens een interne berekening momenteel van uit zou gaan. >>> >>> >>> Die alarmerende boodschap geeft VVD'er Henk Kamp in reactie op het >>> bericht in De Telegraaf dat de peperdure regeling een tegenvaller >>> betekent voor het kabinet, omdat in het regeerakkoord geen geld is >>> gereserveerd voor het pardon. >>> >>> Raming >>> Volgens Kamp is de raming van een half miljard euro 'slechts het >>> begin' van de kosten, die moeten worden gemaakt nu naar schatting >>> 25.000 tot >>> 30.000 asielzoekers een verblijfsvergunning krijgen. " De kosten >>> voor de samenleving zijn een veelvoud daarvan. Denk aan de bedragen >>> die nodig zijn voor gezinshereniging, uitkeringen, woningen, >>> onderwijs, medische zorg. Dat gaat nog jaren veel geld kosten", >>> aldus de liberaal, die stelt niet slechts financiële bezwaren tegen >>> het pardon te hebben. Kamp wijst erop dat de asielzoekers 'zijn >>> geselecteerd op problemen', bijvoorbeeld omdat ze medische hulp >>> nodig hebben en dat een deel moeilijk aan werk zal kunnen komen. >>> >>> Het VVD-Kamerlid verwacht dat het kabinet de eerste tegenvaller van >>> een half miljard zal opvangen door het extra geld dat nu binnenkomt >>> door de meevallende economische groei. In de komende jaren worden de >>> enorme kosten nauwelijks traceerbaar, omdat deze versnipperd zijn >>> over verschillende potjes, onder meer die van premies en uitkeringen. >>> >>> De PVV van Geert Wilders noemt het volstrekt onverantwoord dat het >>> kabinet geen geld heeft gereserveerd voor de regeling. "Dit betekent >>> dat bezuinigd moet worden en de gewone burger mag gaan bloeden. Dat >>> kan nooit de prijs zijn van een generaal pardon", aldus Wilders. Wat >>> hem betreft is de 'ongedekte cheque' reden te meer om het hele >>> pardon af te blazen. >>> >>> >>> >>> telegraaf >> >> Ik zie nergens wat het gat kosten als er geen generaal pardon zou >> zijn. > > In principe niks want ze waren uitgeprocedeerd. > >> Ik vraag mij trouwens af waarvoor die kosten eigenlijk zijn, >> dat wel. > > Dat staat in het artikel: "Denk aan de bedragen die nodig zijn voor > gezinshereniging, uitkeringen, woningen, onderwijs, medische zorg." Vooral > gezinshereniging gaat veel geld kosten. Bij de raming nu (500 mln) is hier > helemaal geen rekening mee gehouden. Ja maar wat gedetailleerder bedoelde ik. Kijk scholing hoeft geen probleem te zijn, dat is investeren. En ik maak me eigenlijk niet zo druk om die paar generaal pardonners. Ik maak me meer zorgen om de golf van voormalige soviets die voor de deur staan op 1 mei. |
![]() |
#47 |
|
![]() On 9 apr, 14:42, Sjoerd Bakker <[email protected]> wrote:
> On 9 Apr 2007 05:30:36 -0700, "Onder het plaveisel het moeras" > > <[email protected]> wrote: > >On 9 apr, 14:26, Sjoerd Bakker <[email protected]> wrote: > > >> > Overlast door muizen en ratten is een serieuze dreiging. > > >> Ja. Maar daar was geen sprake van. > > >> >Daarnaast moet jij je woning bewonen als 'een goed huisvader'. > > >> Arbitraire neuzelpraat. Bij de rechter had ik een goede kans gemaakt. > > >En dat heb je dus niet gedaan dus slaat je antwoord nergens op. > > Die schoonmaak sloeg dan ook nergens op. 6 man 1 hele dag aan het w*rk nergens op slaan? > Die is in ieder geval niet > door de rechter of de GGD geïnstigeerd. Het was gewoon hun eigen > initiatief. En die 6 man hebben de hele dag zitten kaarten... > > > > >> >> >> Wat er in feite aan de hand was is dat de woningbouwvereniging m..i. > >> >> >> een aantal zaken met elkaar heeft gecombineerd die niets met elkaar te > >> >> >> maken hadden. Er waren klachten over geluidsoverlast, > > >> >> >Je riep zaken als: "Homo", Onbeschofte Boer", e.d.? > > >> >> Bijvoorbeeld. Maar ik mag in mijn eigen huis zeggen wat ik wil. > > >> >Het gaat er ook niet om wat je zegt maar hoe hadr je het zegt. > > >> Ook arbitrair. > > >Neehoor, meetbaar. > > Ze komen maar op met die decibelmeters. Mijn buren veroorzaakten toen > meer lawaai dan ik. De laatste tijd is het gelukkig een stuk beter. Een echte Tokkie-buurt hoor ik al weer. > > > > >> >> De woningbouwvereniging vond het nodig, en niemand anders. Het is hun > >> >> huis, dus van mij mogen ze als het redelijk is en ze het zelf betalen. > >> >> En dat hebben ze gedaan. > > >> >Dan heb je nog geluk gehad. > > >> Nee, ik vond het vervelend. Ik was er pertinent op tegen, en dat heb > >> ik ze meerder malen kenbaar gemaakt. Ik vind het nog steeds > >> *lariekoek*; gewoon om een huurder die ze niet mogen te treiteren. > >> Machtsmisbruik. > > >Onzin. Als er niks viel schoon te maken waren ze weer weggegaan. > > Ik heb nooit beweerd dat er niets valt schoon te maken als je dat > perse wil. Maar een mens heeft er recht op om in zijn eigen huis zijn > huishouden zo te voeren als hem zelf goeddunkt, zolang anderen daar > geen last van hebben. En dat hebben ze van die rotzooi nooit gehad. Blijkbaar voldoende last om de GGD en de woningbouw herhaalde malen te bellen. > > > Nu > >zijn ze met hele forse ploeg een dag bezig geweest. Dat is nogal wat. > > >Wanneer kom ze weer langs? > > Waarom vraag je dat aan mij?! Nogmaals: ik was pertinent *tegen* die > schoonmaak, en vond het grote *onzin*. Stelletje betuttelteven, ga > toch op de maan wonen, en laat normale mensen met rust. Als jij zo wars bent van betutteling, waarom heb jij dan nog een uitkering? |
![]() |
#48 |
|
![]() 9 Apr 2007 07:46:35 -0700: "Schnappi das kleine Krokodil"
<[email protected]>: in nl.politiek: >> Ze komen maar op met die decibelmeters. Mijn buren veroorzaakten toen >> meer lawaai dan ik. De laatste tijd is het gelukkig een stuk beter. > >Een echte Tokkie-buurt hoor ik al weer. Wist je dat Tokkie echt een normaal voorkomende achternaam is? En nog een Joodse naam ook. Zag ik ooit bij documentatie over omgekomenen in concentratiekampen. Je zal maar zo heten en niks niemandal te maken hebben die mensen van die real-life soap toen. Ben je dan mooi klaar mee. -- Ruud Harmsen - http://rudhar.com Esperanto: http://rudhar.com/lingtics/eomech/eomechen.htm Een naar sprookje: http://rudhar.com/politics/devmrdzk/2070408.htm Steter Tropfen höhlt den Stein |
![]() |
#49 |
|
![]() "Bird" <[email protected]> wrote in message news:[email protected]... > On Mon, 9 Apr 2007 11:55:00 +0200, "Jip" <[email protected]> wrote: > > >Proest... > >Doet me denken aan Escher..... de eeuwige waterval > >Laten we de rest van de wereld naar Nederland halen en allemaal een > >uitkering integratieloon wao enz. geven.... > >Wat zal dat een belasting en premies opbrengen. Iedereen rijk!!! > > Je weet best wat ik bedoel. > > Kamp maakt een oneerlijk rekensommetje door te suggereren dat het > alleen maar geld kost. Ik beweer niet dat het geld oplevert, ik zeg > wel dat hij doelbewust een aantal pluspunten negeert. > > Een gemiddelde Nederlandse burger die legaal woont en werkt in dit > land, levert de Nederlandse staat genoeg aan inkomsten op. Een > asielzoeker zoals Kamp die schetst, is iemand die gedwongen in een > soort van gevangenis zit, niet mag leren, niet mag werken en alleen > kan leven van het geld dat hem gegeven wordt. Ja, zo iemand kost veel > geld. Een dom verhaal van Kamp: Er zouden in de afgelopen 3 a 4 jaar 10.000 ambtenaren verdwijnen en nu zijn er meer dan 4000 bijgekomen. Achterstand: 14000 ambtenaren te ontslaan. Aftaaien met die luiwammesen. Deze hap wil melkert en ID-banen weer terug in het onderwijs (Voorstel van kwaaikwaai staatsecretaresse van onderwijs Sherrrn. Leren ze het nooit af? In de thuiszorg zijn er tekorten aan mensen en kwaliteit veroorzaakt door de pas ingevoerde WMO, die niet zomaar worden opgelost en waarvan Balkenende 2/3 en nu 4 alles van weet. A. |
![]() |
#50 |
|
![]() In nieuwsgroep:[email protected] .nl,
Michael de Visser <[email protected]> met de brakke nieuws server van @home gepost: > RommelPotterij wrote: >> "Heinrich" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> DEN HAAG - Het generaal pardon voor 'oude asielzoekers' gaat een >>> veelvoud kosten van de half miljard euro, waar het ministerie van >>> Justitie volgens een interne berekening momenteel van uit zou gaan. >>> >>> >>> Die alarmerende boodschap geeft VVD'er Henk Kamp in reactie op het >>> bericht in De Telegraaf dat de peperdure regeling een tegenvaller >>> betekent voor het kabinet, omdat in het regeerakkoord geen geld is >>> gereserveerd voor het pardon. >>> >>> Raming >>> Volgens Kamp is de raming van een half miljard euro 'slechts het >>> begin' van de kosten, die moeten worden gemaakt nu naar schatting >>> 25.000 tot >>> 30.000 asielzoekers een verblijfsvergunning krijgen. " De kosten >>> voor de samenleving zijn een veelvoud daarvan. Denk aan de bedragen >>> die nodig zijn voor gezinshereniging, uitkeringen, woningen, >>> onderwijs, medische zorg. Dat gaat nog jaren veel geld kosten", >>> aldus de liberaal, die stelt niet slechts financiële bezwaren tegen >>> het pardon te hebben. Kamp wijst erop dat de asielzoekers 'zijn >>> geselecteerd op problemen', bijvoorbeeld omdat ze medische hulp >>> nodig hebben en dat een deel moeilijk aan werk zal kunnen komen. >>> >>> Het VVD-Kamerlid verwacht dat het kabinet de eerste tegenvaller van >>> een half miljard zal opvangen door het extra geld dat nu binnenkomt >>> door de meevallende economische groei. In de komende jaren worden de >>> enorme kosten nauwelijks traceerbaar, omdat deze versnipperd zijn >>> over verschillende potjes, onder meer die van premies en uitkeringen. >>> >>> De PVV van Geert Wilders noemt het volstrekt onverantwoord dat het >>> kabinet geen geld heeft gereserveerd voor de regeling. "Dit betekent >>> dat bezuinigd moet worden en de gewone burger mag gaan bloeden. Dat >>> kan nooit de prijs zijn van een generaal pardon", aldus Wilders. Wat >>> hem betreft is de 'ongedekte cheque' reden te meer om het hele >>> pardon af te blazen. >>> >>> telegraaf >> >> Ik zie nergens wat het gat kosten als er geen generaal pardon zou >> zijn. > > In principe niks want ze waren uitgeprocedeerd. > >> Ik vraag mij trouwens af waarvoor die kosten eigenlijk zijn, >> dat wel. > > Dat staat in het artikel: "Denk aan de bedragen die nodig zijn voor > gezinshereniging, uitkeringen, woningen, onderwijs, medische zorg." Vooral > gezinshereniging gaat veel geld kosten. Bij de raming nu (500 mln) is hier > helemaal geen rekening mee gehouden. Die gezinshereniging bestaat zeker weer uit de situatie dat allochtoon van de 2e generatie trouwt met een vrouw uit het land waren z'n ouders wegkwamen. Dat schiet dus weer lekker op met de integratie! -- JandeBehanger. |
![]() |
#51 |
|
![]() "Heinrich" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > DEN HAAG - Het generaal pardon voor 'oude asielzoekers' gaat een veelvoud > kosten van de half miljard euro, waar het ministerie van Justitie volgens > een interne berekening momenteel van uit zou gaan. > > > Die alarmerende boodschap geeft VVD'er Henk Kamp in reactie op het bericht > in De Telegraaf dat de peperdure regeling een tegenvaller betekent voor > het kabinet, omdat in het regeerakkoord geen geld is gereserveerd voor het > pardon. > > Raming > Volgens Kamp is de raming van een half miljard euro 'slechts het begin' > van de kosten, die moeten worden gemaakt nu naar schatting 25.000 tot > 30.000 asielzoekers een verblijfsvergunning krijgen. " De kosten voor de > samenleving zijn een veelvoud daarvan. Denk aan de bedragen die nodig zijn > voor gezinshereniging, uitkeringen, woningen, onderwijs, medische zorg. > Dat gaat nog jaren veel geld kosten", aldus de liberaal, die stelt niet > slechts financiële bezwaren tegen het pardon te hebben. Kamp wijst erop > dat de asielzoekers 'zijn geselecteerd op problemen', bijvoorbeeld omdat > ze medische hulp nodig hebben en dat een deel moeilijk aan werk zal kunnen > komen. > > Het VVD-Kamerlid verwacht dat het kabinet de eerste tegenvaller van een > half miljard zal opvangen door het extra geld dat nu binnenkomt door de > meevallende economische groei. In de komende jaren worden de enorme kosten > nauwelijks traceerbaar, omdat deze versnipperd zijn over verschillende > potjes, onder meer die van premies en uitkeringen. Hij maakt zich er druk om omdat hij liever peperdure gevechtsvliegtuigen er voor koopt ? |
![]() |
#52 |
|
![]() "Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Mon, 9 Apr 2007 10:56:30 +0200, "Heinrich" > <[email protected]> wrote: > >>DEN HAAG - Het generaal pardon voor 'oude asielzoekers' gaat een veelvoud >>kosten van de half miljard euro, waar het ministerie van Justitie volgens >>een interne berekening momenteel van uit zou gaan. >> >> >>Die alarmerende boodschap geeft VVD'er Henk Kamp in reactie op het bericht >>in De Telegraaf dat de peperdure regeling een tegenvaller betekent voor >>het >>kabinet, omdat in het regeerakkoord geen geld is gereserveerd voor het >>pardon. >> >>Raming >>Volgens Kamp is de raming van een half miljard euro 'slechts het begin' >>van >>de kosten, die moeten worden gemaakt nu naar schatting 25.000 tot 30.000 >>asielzoekers een verblijfsvergunning krijgen. " De kosten voor de >>samenleving zijn een veelvoud daarvan. Denk aan de bedragen die nodig zijn >>voor gezinshereniging, uitkeringen, woningen, onderwijs, medische zorg. >>Dat >>gaat nog jaren veel geld kosten", aldus de liberaal, die stelt niet >>slechts >>financiële bezwaren tegen het pardon te hebben. Kamp wijst erop dat de >>asielzoekers 'zijn geselecteerd op problemen', bijvoorbeeld omdat ze >>medische hulp nodig hebben en dat een deel moeilijk aan werk zal kunnen >>komen. >> >>Het VVD-Kamerlid verwacht dat het kabinet de eerste tegenvaller van een >>half >>miljard zal opvangen door het extra geld dat nu binnenkomt door de >>meevallende economische groei. In de komende jaren worden de enorme kosten >>nauwelijks traceerbaar, omdat deze versnipperd zijn over verschillende >>potjes, onder meer die van premies en uitkeringen. >> >>De PVV van Geert Wilders noemt het volstrekt onverantwoord dat het kabinet >>geen geld heeft gereserveerd voor de regeling. "Dit betekent dat bezuinigd >>moet worden en de gewone burger mag gaan bloeden. Dat kan nooit de prijs >>zijn van een generaal pardon", aldus Wilders. Wat hem betreft is de >>'ongedekte cheque' reden te meer om het hele pardon af te blazen. > > Het geld vind ik uiteidelijk niet het grootste probleem; tenzij waar > het Iraakse en Afghaanse asielzoekers als gevolg van de oorlogen > betreft. En Henk Kamp heeft daar als oorlogsvoerder vele kilo's boter > op zijn hoofd. Wat mij betreft worden de asielzoekers uit die landen > opgevangen op de zolders van de verantwoordelijke ministers en > generaals. Wie rotzooi schopt, ruimt het ook maar zelf op. > > Het belangrijkste punt is i.h.a. echter dat ons land dit > *sociaal-cultureel* niet meer kan bolwerken. Wij worden vreemden in > ons eigen land, en dat allemaal omdat er een stel egocentrische > *klunzen* aan het bewind zijn die hun eigen grote steden *verboden* > *terrein* voor arme autochtonen maken, en de rijke allochtonen vrij > baan geven. Dat is corruptie en landverraad. Dus w.m.b. eerst die > discriminerende, cultuurrelativistische Rotterdamwet van de baan, en > dan praten we verder. ??? |
![]() |
#53 |
|
![]() Onder het plaveisel het moeras schreef:
> Neehoor. Sjurdjen is lid geworden van jouw club, de NVU. Hij zegt > hetzelfde als jij:"Het belangrijkste punt is i.h.a. echter dat ons > land dit *sociaal-cultureel* niet meer kan bolwerken. Wij worden > vreemden in ons eigen land." En wat klopt er dan niet aan die simpele vaststelling? |
![]() |
#54 |
|
![]() On 9 Apr 2007 21:42:46 GMT, Jan met de Pet <[email protected]> wrote:
>Onder het plaveisel het moeras schreef: > > >> Neehoor. Sjurdjen is lid geworden van jouw club, de NVU. Hij zegt >> hetzelfde als jij:"Het belangrijkste punt is i.h.a. echter dat ons >> land dit *sociaal-cultureel* niet meer kan bolwerken. Wij worden >> vreemden in ons eigen land." > >En wat klopt er dan niet aan die simpele vaststelling? Hij is niet waar. Er wordt gesuggereerd dat er een tastbaar en onwrikbaar "iets" is, dat onze sociale en culturele identiteit zou moeten voorstellen. en dat dat "iets" zomaar ineens zou verdwijnen. De mensen zelf bepalen wie ze zijn, niet dat "iets". Gr, Arne Vogel. |
![]() |
#55 |
|
![]() > Onder het plaveisel het moeras schreef: > > >> Neehoor. Sjurdjen is lid geworden van jouw club, de NVU. Hij zegt >> hetzelfde als jij:"Het belangrijkste punt is i.h.a. echter dat ons >> land dit *sociaal-cultureel* niet meer kan bolwerken. Wij worden >> vreemden in ons eigen land." Je geeft toe dat jij je eigen omgeving niet kent. Wordt dan eens wakker en belast je omgeving niet met je onkunde. Het sociaal cultureel heeft niets met buitenstaanders te maken. Het heeft eerder te maken met het feit dat er teveel mensen op kantoor nietsdoen en rijkelijk beloond willen worden. |
![]() |
#56 |
|
![]() B55 wrote:
> "Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht ... ... >> Dat is corruptie en landverraad. Dus w.m.b. eerst die >> discriminerende, cultuurrelativistische Rotterdamwet van de baan, en >> dan praten we verder. > > ??? Nee, geen uitvluchten, B55! Sjoerd praat niet verder voordat die wet van de baan is. Je weet dus wat je te doen staat. Eerder willen we je hier niet meer zien... (J) |
![]() |
#57 |
|
![]() B55 wrote:
> > "Heinrich" <[email protected]> schreef in bericht ... >> potjes, onder meer die van premies en uitkeringen. > > Hij maakt zich er druk om omdat hij liever peperdure gevechtsvliegtuigen er > voor koopt ? Als hij nu nog maar fatsoenlijke MIGs van onze Sovjetkemeraden zou kopen, B55! Maar nee, het zijn altijd van die logge Amerikaanse dweilbakken die hij aanschaft... (J) |