![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Seg, mannen hou nu eens op met die Kelten en Germanen twist. Beiden volkeren leven al eeuwen naast elkaar en zijn in de loop van de geschiedenis continu met elkaar vermengd geweest.
Denk bv aan de Germaanse vikings, die 200 jaar in het Keltische Ierland gezeten hebben. Resultaat: thorhamers met knoopmotieven. Deze twee volkeren zijn continu met elkaar in interactie geweest en ik geloof niet dat we nog met een zuiver Keltisch of zuiver Germaans ras zitten, maar met een mengeling van die twee. Persoonlijk ga ik er van uit dat het allemaal blank en Europees is en gaat het eerder om culturele verschillen, dan om echt grote genetische verschillen. Wat moet ik dan zeggen? Mijn overgrootvader was een Bretoen, met duidelijk Keltische kenmerken, inclusief ros haar. Diens zoon, mijn grootvader, trouwde met een Germaanse uit de Oostkantons, mijn vader koos uiteindelijk voor mijn moeder, Vlaams, maar met donker haar en donkere ogen, die ik van haar eërfd heb. Nu, ik beschouw mezelf eerder als Keltisch, als het op culturele ingesteldheid aan komt, maar verloochen ook mijn Germaanse roots niet. Zo veel verschil is er trouwens niet meteen tussen Kelten en Germanen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit kan evengoed uit het programma van pakweg de N-VA of de CD&V komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het toch al behoorlijk fascistoïde...
Overigens lees ik bij het Vlaams Belang hetzelfde: Citaat:
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#49 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
EDIT: zopas dit gevonden in het BUB-programma: "78. Nationaliteit. Vereenvoudiging van verkrijging van de Belgische nationaliteit voor degenen die ernaar verlangen maar enkel 1 nationaliteit is toegelaten." Geen haar op mijn hoofd dat eraan zou denken op zo'n partij te stemmen. Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 9 april 2007 om 22:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De evolutie van 2000 jaar geleden, nl. Kelten tegen Germanen, is niet meer te wijzigen. Welke Kelten gaat u naar hier importeren om ons te vervangen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het VlaamsBelang ÍS ook gelijk aan de SP.a. Allebei proberen ze via een populistische politiek de arbeidersklasse te winnen voor een rechts-liberaal en ascosiaal beleid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() meer nog, heel onze westerse liberaaldemocratie is een schijnvertoning. Op de TV, op de radio, en rond de debat-tafel, als poppekes met elk een ander kleurtje tegen elkaar aan't foeteren, maar onder tafel is dat allemaal koek en ei. "Oppositie" houdt de gevestigde orde mooi in evenwicht. Het is allemaal zo doorzichtig. Eens het cordon doorbroken is het deel geworden van de liberale eenheidsworst, die garant staat voor onze globaliserende inertie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als we over de taalgrens kijken, zien we hetzelfde tussen de PS en het FN.
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 9 april 2007 om 23:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
Als ik u vraag om een voorbeeld te geven van een land dat met succes (op democratische wijze!) op de manier gerund(DDR, China, Cuba, Vietnam,..) wordt zoals u wilt, krijg ik er geen. Denk jij echt dat de gemiddelde Vlaming er dan zoveel beter van zal worden?
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan u mij dan even vertellen wat er zo 'links' is aan reeks fiscale amnestieën, de uitverkoop van onze nutsvoorzieningen aan een Franse multinational, het promoten van het privé pensioensparen, de stelselmatige liberalisering/privatisering van het openbaar vervoer, de IKEA-wet, het generatiepact, de Europese grondwet, het toestaan van Amerikaans wapentransport over Belgische spoorwegen,enz... ??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Het generatiepact...je kan niet met geld blijven zwaaien he, de boel moet wel blijven draaien, zowel linksen als rechtsen zullen dat toch onderschrijven? ![]()
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is gewoon bullshit. Het eerste punt van het Vlaams Belang is Vlaamse onafhankelijkheid. Dat is hun eerste speerpunt. Dat kan je niet gelijk stellen met de SP.a die de kont kussen Albert den eerste.
|
![]() |
![]() |