Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 april 2007, 15:04   #41
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Zie hierboven, mijn beste juffrouw. Particratie is sowieso al geen democratie. Dat weet u natuurlijk ook niet.

Mijn studierichting sluit hier perfect bij aan. Ruimen de 'argumenten' al plaats voor arrogantie?
Hebben ze u in uw "studierichting" dan wijsgemaakt dat u naar believen de definitie van democratie mag aanpassen?
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2007, 15:07   #42
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Hebben ze u in uw "studierichting" dan wijsgemaakt dat u naar believen de definitie van democratie mag aanpassen?
1. Uw persoonlijke aanvallen zijn misplaatst, m'n beste. Uw idiotie zegt meer over u dan over mij.
2. Ik pas de definitie van democratie niet aan. Ik maak de mensen enkel duidelijk dat de democratie de voorbije jaren zodanig verkracht is, dat men zelfs niet meer opkijkt als ze nog maar eens ten schande gemaakt wordt.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2007, 15:12   #43
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Uw persoonlijke aanvallen zijn misplaatst, m'n beste. Uw idiotie zegt meer over u dan over mij.
Mag ik u er attent op maken dat u begonnen bent?
Citaat:
Als u niet eens inziet dat een minderheidsregering indruist tegen dit pirincipe, is het triestig gesteld met u.

Citaat:
2. Ik pas de definitie van democratie niet aan. Ik maak de mensen enkel duidelijk dat de democratie de voorbije jaren zodanig verkracht is, dat men zelfs niet meer opkijkt als ze nog maar eens ten schande gemaakt wordt.
Dat "duidelijk maken" van u is gewoon wat meehuilen met de VB-wolven. Tenzij u alsnog op een doorslaggevende manier uw beweringen kan staven. Met argumenten bijvoorbeeld. Duik desnoods in een of andere syllabus.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2007, 15:22   #44
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Mag ik u er attent op maken dat u begonnen bent?
Ach ja,

Citaat:
Dat "duidelijk maken" van u is gewoon wat meehuilen met de VB-wolven.
Ach heregod, de VB-wolven Ik ben geen VB'er en zal dat ook nooit worden. Ik ben een partijloze democraat, en zie dat het droevig gesteld is met de democratie. U ziet geen graten in de particratie? Of denkt u misschien dat bijvoorbeeld een VLD-parlementariër een wet zal stemmen als daar in de regering ruzie over zou ontstaan? Kom op zeg, zowel regeringsleden als parlementariërs doen wat de partijtop hen opdraagt. Dat is geen democratie.

Citaat:
Tenzij u alsnog op een doorslaggevende manier uw beweringen kan staven. Met argumenten bijvoorbeeld. Duik desnoods in een of andere syllabus.
Het is niet omdat u niet akkoord gaat met mijn stelling, dat ze waardeloos is. Integendeel zelfs. U praat enkel hersenloos na wat het etablissement u voorkauwt. Geen fijne manier van politiek voeren, medunkt.
Ik heb reeds gezegd hoe ik sta tegenover de democratie �* la belgique. En ook waarom ik ze ondemocratisch vind. Meer valt er niet te zeggen.

Verder zijn uw persoonlijke aanvallen gewoonweg pathetisch. In de twee jaar dat ik hier post, heb ik u nog nooit iets anders weten te posten dan hysterische gesputter over de rechtse fascisten. U denkt dat ik serieus neem, juffrouw? Think again.
Linksen zoals Ambiorix, Jaani, driewerf en anderen, daar kan u een voorbeeld aan nemen. Fraai woordgebruik maakt niets uit als het erop aankomt. U bent gewoonweg het schoolvoorbeeld van de geïndoctrineerde partijslaaf. En dat is geen persoonlijke aanval, maar gewoon een feit. Meld het de mods maar, als dat uw ding is.

Verder wens ik u nog veel plezier op dit forum. Wie weet begint u op een dag zelfs argumenten aan te halen, en een eigen mening te vormen! Dan kan u het respect van mij en vele anderen beginnen te verdienen.

met vriendelijke groet,
vM
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 10 april 2007 om 15:23.
Oud 10 april 2007, 15:31   #45
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is er ondemocratisch aan een minderheidsregering? Een politiek volwassene als u zal mij dat eens haarfijn uitleggen. Ik ben benieuwd.
Ik zie het zo al voor mij dat je het enorm leuk zou vinden mocht de BUB bv, samen met de PVDA een minderheidsregering vormen...

of realistischer het Belang een minderheidsregering zou vormen bv, ...

Ik zie u nu al op uw democratische achterpoten staan...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2007, 15:36   #46
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah, maar dan is het ook ondemocratisch dat ik niet voor Di Rupo kan stemmen. Of een willekeurige waal niet voor Dewinter.

Maar mijn vraag blijft onbeantwoord: wat is er ondemocratisch aan een minderheidsregering?
Dat er een minderheid voor gestemd heeft tsjien !

Stel u voor dat de king vraagt aan Dewinter om Formateur te spelen en een regering te vormen met het Belang, ...

Ze vinden geen andere partijen om mee te doen, dus vormen ze zelf maar de regering, ...

haha, ik zie de sossen en de croo op kop hune stoom al uit hun neusgaten vliegen bij het gedacht alleen al... Da zal nogal lappen geven, stel dat het al gebeurt...
Oud 10 april 2007, 15:45   #47
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De Croo is ne schoonen die het zegt, waken over de grondwet, ... laat mij nie lachen hé...

Zijn eigen partij zijn een bende notoire grondwetverkrachters, dat ze al eens beginnen met Brussel Halle Vilvoorde of ze kunnen nog niet eens geldige verkiezingen houden.

Zijn mijnheer de koning waar hij altijd zo voor schermt, is ook ongrondwettelijk want ergens hogerop in de bloedlijn zijn ze "vergeten" toestemming te vragen voor een huwelijk,... nochtans staat dat in de grondwet, ... dus de huidige koning heeft niet eens aanspraak op de troon , strikt genomen.

Verder noemt De Croo zichzelf steevast "Eerste Burger", en waar staat ook alweer dat alle Belgen gelijk zijn voor de wet ... ? Juist ja in de grondwet , dus er is niet zoiets als "eerste burger" want dat concept zou strijdig zijn met de grondwet...

Dus De Croo, zou beter, zijn smoeltje dichthouden als hij het heeft over democratie en grondwet, want hij en de zijnen leven ze zelf niet na.
Oud 10 april 2007, 15:55   #48
badkarmazen
Burger

badkarmazen's schermafbeelding

Standaard

Er is volgens mij niks mis met een minderheids regering. Die zal het natuurlijk wel moeilijk krijgen en heeft meestal aanleiding naar vervroegde verkiezing maar bon soit op zich is er niets mee.

Waar er wel degelijk iets aan scheelt is dat de 'Belgische' regering wordt samengesteld uit de regeringen van twee niets met elkaar te maken landen/gebieden/groepen of wat voor naam je er ook maar aan wil besteden.
Deze afzonderelijke twee groepen van verkozenen hebben elk een aantal stemmen die ze zogezegd samengooien om dan een 'meerderheid' in beide landsdelen te krijgen. En daar ligt juist de fout er zijn op ieder moment 4 of meer partijen die deel nemen aan de regering. Dat ze alle 4 een andere politieke agenda hebben, is niet bevordelijke voor goed bestuuur, tot daar toe.
Maar het abnormale in de zaak is dat de helft van de aan macht zijnde partijen geen verantwoordlijkheid heeft naar het deel van de bevolking die er niet voor kan kiezen. Dat is pas absurd. Men kan er zelf niet op stemmen ???
Oud 10 april 2007, 16:05   #49
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door badkarmazen Bekijk bericht
Er is volgens mij niks mis met een minderheids regering. Die zal het natuurlijk wel moeilijk krijgen en heeft meestal aanleiding naar vervroegde verkiezing maar bon soit op zich is er niets mee.

Waar er wel degelijk iets aan scheelt is dat de 'Belgische' regering wordt samengesteld uit de regeringen van twee niets met elkaar te maken landen/gebieden/groepen of wat voor naam je er ook maar aan wil besteden.
Deze afzonderelijke twee groepen van verkozenen hebben elk een aantal stemmen die ze zogezegd samengooien om dan een 'meerderheid' in beide landsdelen te krijgen. En daar ligt juist de fout er zijn op ieder moment 4 of meer partijen die deel nemen aan de regering. Dat ze alle 4 een andere politieke agenda hebben, is niet bevordelijke voor goed bestuuur, tot daar toe.
Maar het abnormale in de zaak is dat de helft van de aan macht zijnde partijen geen verantwoordlijkheid heeft naar het deel van de bevolking die er niet voor kan kiezen. Dat is pas absurd. Men kan er zelf niet op stemmen ???
Inderdaad, de eerste stap naar een serieuse democratie is het splitsen van dit appeland en de tweede stap, is het buitengooien van het debiele instituut koningshuis, en dan kunnen we eens klappen over serieuse zaken.
Zolang dat niet in orde is, gaat het voor eeuwig en 3 dagen een enorme knoeiboel blijven.
Oud 10 april 2007, 16:22   #50
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
In de jaren dat u hier zit, heeft u nog niets bijgebracht aan een discussie. Met het schuim op de lippen raaskalt u over fascistische flaminganten die geen frans willen leren, tweetalige scholen in Vlaanderen, uitbreiding van Brussel, etc etc.

Iedereen is uw bullshit beu, zowel hier op het forum als in de echte wereld. Waarom denkt u dat niemand voor uw belachelijke kaartersclub stemt? Word wakker, man.
Citaat:
Verder zijn uw persoonlijke aanvallen gewoonweg pathetisch. In de twee jaar dat ik hier post, heb ik u nog nooit iets anders weten te posten dan hysterische gesputter over de rechtse fascisten. U denkt dat ik serieus neem, juffrouw? Think again.
Linksen zoals Ambiorix, Jaani, driewerf en anderen, daar kan u een voorbeeld aan nemen. Fraai woordgebruik maakt niets uit als het erop aankomt. U bent gewoonweg het schoolvoorbeeld van de geïndoctrineerde partijslaaf. En dat is geen persoonlijke aanval, maar gewoon een feit. Meld het de mods maar, als dat uw ding is.

Verder wens ik u nog veel plezier op dit forum. Wie weet begint u op een dag zelfs argumenten aan te halen, en een eigen mening te vormen! Dan kan u het respect van mij en vele anderen beginnen te verdienen.

met vriendelijke groet,
vM

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2007, 16:26   #51
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Watte?

Oud 10 april 2007, 16:27   #52
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

O, o, wat zitten ze weer op hun 'democratisch' paardje !

Het is een godsgeschenk dat paars de CD&V-NVA in de oppositie willen houden. Een regering in taalevenwicht gesteund door een minderheid "verraders" in Vlaanderen en een meerderheid in franstalig België. De CD&V kan zich niet nog eens 4 jaar oppositie permiteren. Zij spat uit elkaar in conservatief-centrum en ACV-links. Dat is wat we nodig hebben. Als Leterme morgen hoort dat er voor deze paars-2 reeds afspraken bestaan dan doet hij best niet mee en blijft rustig Vlaams minister-president.

Dit idee van paars-2 kan slechts gecounterd worden door een vlaams publiek voorakkoord. Dat zien we nog niet zitten. Eerst moet Cartago vernietigd worden.

Een andere manier is de verkiezingen aanvechten als ongrondwettelijk en ongeldig, zie B-H-V, om alzo elke regering onmogelijk te maken. Verhofstadt kan dan nog 1 jaar de lopende zaken doen. Uit de puinhopen zal er eindelijk iets nieuws komen.
Oud 10 april 2007, 16:36   #53
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard regeren met Vlaamse minderheid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Was het anders niet de partij van ome Herman die streeft naar een versoepeling van de procedure om de grondwet aan te passen?
Eerst regeren met Paars, die een minderheid in Vlaanderen heeft, en dan met die regering ervoor zorgen dat er een nieuwe grondwet komt zonder dat de kiezer tussentijds hier zijn zeg kan over hebben. Daarmee kan Paars een op Franstalige leest geschoeide dictatuur vestigen in België.
Waar Verhofstadts Leugen Dictatuur (VLD) al niet voor terugdeinst !

Laatst gewijzigd door Pol : 10 april 2007 om 16:37.
Pol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2007, 16:40   #54
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht
Bovendien zou het geen minderheidsregering zijn.
De enige vereiste voor de vorming van een regering is een meerderheid behalen in de kamer.
Er staat nergens in de wet dat er ook een meerderheid dient te zijn in elke taalgroep.
Dus, theoretisch gezien, is het mogelijk om een volledig Vlaamse federale regering te krijgen?
Oud 10 april 2007, 16:43   #55
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Dus, theoretisch gezien, is het mogelijk om een volledig Vlaamse federale regering te krijgen?
Probeer ik ook al de hele tijd te weten te komen, maar ik denk dat het antwoord NEEN is, je moet voor de helft Franstalige ministers hebben.....
Oud 10 april 2007, 16:44   #56
Cyrano
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Ja, dit is een alternatief. Zoek mij de rechtvaardige Vlamingen die dit willen doen en Sodoma en Gomara zal gespaard blijven.

Ik zie vooral broekschijters en poenpakkers.
Oud 10 april 2007, 16:45   #57
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Ja, dit is een alternatief. Zoek mij de rechtvaardige Vlamingen die dit willen doen en Sodoma en Gomara zal gespaard blijven.

Ik zie vooral broekschijters en poenpakkers.
?
Oud 10 april 2007, 16:51   #58
Cyrano
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
?
Als paars de grondwet mag verkrachten dan mogen de anderen het ook. Dwing de grondwet af of grijp de macht (hoeft niet geweldadig te zijn, hoor). De rest is onderwerping en forumgejammer.
Noch voor de ene en noch voor de andere actie zijn er moedige poliekers in ons vlaamse land bereid.
Oud 10 april 2007, 16:59   #59
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Van den lannotte speelt het spelleke van De croo niet mee,zaak opgelost!
Oud 10 april 2007, 17:05   #60
Cyrano
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Van den lannotte speelt het spelleke van De croo niet mee,zaak opgelost!
Van den Lanotte speelt dit spelletje wel mee. Di Rupo wil geen CD&V met een NVA aanhangsel is zijn ploeg. Of de CD&V kapituleert op deze eisen en de uitvoering van een micro-staatshervorming, ook als zij de verkiezingen winnen, of zij spelen niet mee. Di Rupo kan "alles" gedaan krijgen van Verhofstadt. Wat een riante positie !
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be