![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als een potentieel moordzuchtige idioot zomaar in de maatschappij mag rondlopen, daar zit het al mis dan volgens mij.
![]() |
![]() |
#43 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
maar bon nu gaan we offtopic!!! ![]()
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
En als er wel veel politie aanwezig is dan dagen die de jongeren uit door overdreven machtsvertoon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Edina. Een vechtpartij is nooit per ongeluk.
Het feit dat ik een stevige kerel ben die dagelijks metaal de wil oplegt, wil ook zeggen dat ik sterk genoeg ben om iemand te doden met blote handen. Ik neem dat risico niet. Trekken en duwen, zelfs keihard meppen op een trainingsmat is 1 ding. Knokken op een treinperron/langs de autosnelweg/aan de rand van de afgrond/op een brug/aan een open hoogspanningskabine/een kermisattraktie/een machinezaal/stuwdam/ of waar dan ook is vragen om doden. het gebeurt meestal niet, maar de kans is er gwoon veel groter. En ik met 2 hersencellen die met elkaar communiceren ga er van uit dat ik dat risico niet wil lopen. Een rel per ongeluk? Neen, er moeten mensen zijn die aggresief willen zijn. En dus die primitive drang naar boven laten komen.
![]() |
#46 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Frustraties zijn een oorzaak tot agressie.
Nu de vraag is dan bv. wat veroorzaakt die frustraties ?
![]() |
#47 |
Minister-President
|
![]() En daar gaan we weer met het zoeken naar zielige excuses voor het krapuleus gedrag. Ze schieten gewoon in hun eigen voet met dergelijk gedrag en dan zijn ze verwonderd dat er onder de bevolking bepaalde vooroordelen leven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Hupsaa er word weer veralgemeend en een mesthoop gevormd....
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn die rellende jongeren dan een vooroordeel? Zijn al die opgefakkelde wagens een vooroordeel. Is die "verongelukte" politieagent een vooroordeel?
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
En voor de rest vertel je nonsens. Niemand legt de schuld van de dode politieagent bij "te weinig politie"! En niemand beweert dat die jongeren zomaar straffeloos rel mogen schoppen. Maar dat is geen reden om dan maar ineens van moord te spreken hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() een oordeel dat gebaseerd is op feiten is geen vooroordeel, maar een oordeel
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#53 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() De vraag is schuldig aan wat! Ik heb ten eerste nergens beweerd dat de rellende jongeren onschuldig zijn en ten tweede niemand anders verweten schuldig te zijn. Lees wat ik schrijf aub.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De rellende jongeren zijn schuldig aan "vernielingen" "afpersing" "diefstal" "opruiend gedrag" en " dood door schuld"
Wat er nog bij kan komen is "bendevorming". De vraag is, hoe de juiste daders vinden? Gaan we die ene die per ongeluk een agent duwde in het midden van rellen op en kermis alleen aansprakelijk stellen? Da's niet eerlijk. Gaan we ze allemaal aansprakelijk stellen dan? Da's ook niet eerlijk. Maar uiteindelijk hebben we hier weer een multicultureel gezeik waar links totaal ontkennend en knuffelend tewerk gaat, en rechts al denkt aan werkkampen. (althans, ik zie de heropening van de steenkoolmijnen als een leuke optie)
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
Bij de zware rellen in La Gare du Nord sprak men op VRT over relletjes met jongeren die kat en muis speelde met de politie. Dat is toch zware criminele feiten voorstellen als vrij onschuldige spelletjes van jongeren. Dat zijn de feiten. Ik vertel geen nonsens! En als Sarkozy zegt dat hij dat racaille zwaar wil aanpakken dan is links diep verontwaardigd. Dat zijn feiten, ik vertel geen nonsens! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() [quote=Edina;2601521]Fuck zeg! Als ik zeg dat we moeten wachten tot het duidelijk is of het een ongeluk was, dan wel of de agent werd geduwd, welke criminelen snel ik dan ter hulp? Als ik zeg dat in het geval het om een ongeluk gaat, er van moord geen sprake is, welke criminelen snel ik dan ter hulp?
Wat stellen jullie eigenlijk concreet voor? Zullen we de rechtspraak maar ineens afschaffen? Feiten zijn niet meer belangrijk. En vanaf het moment dat er een dode valt, veroordelen we iedereen die in de buurt was voor moord ofzo?[/quote ik zie dat zo eigenlijk: als ge met de politie aan het vechten gaat, niet omdat dat zo een slechte racisten zijn, maar omdat ge al met andere mensen, die je wou in de zak zetten, aan het vechten waart, en dat de politie daar tussen komt, hetgeen zijn job is, als er dan tijdens dat gevecht met de politie een politieman sterft, dat ge dan toch ergens een klein beetje verantwoordelijk zijt, of niet soms?... |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |