Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Kies je voor Vrij Vlaanderen of niet?
JA, ik kies Vrij Vlaanderen 11 32,35%
Nee, ik kies voor een andere separistische partij 18 52,94%
Nee, ik kies voor Vlaanderen 5 14,71%
Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 14 april 2007, 20:35   #41
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Nog een vraagje, als iedereen in de partij buiten het partijstandpunt vrij standpunten kan innemen zal het dan bij zogenaamde verkiezingen niet een beetje ieder voor hem zelf zijn, aangezien hij wel onder een partijlogo maar toch met eigen standpunten naar de kiezer moet trekken?

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2007, 20:37   #42
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Ja dit lijkt me wel een idee, maar ga je dan geen grote mengelmoes van extreem-linkse tot extreem-rechtse standpunten bij mekaar brengen en je gaat me niet vertellen dat daar geen problemen van zullen van komen...Je kan natuurlijk altijd proberen en ik doe zeker mee als het eens zo ver zou komen...
Welzeker creëer je daarme veel verschil in standpunten binnen die partij. Maar dat is nu net het aanlokkelijke voor diegenen die de huidige politiek beu zijn. Alles is particratie, en met de stem van het volk wordt geen rekening gehouden. Het zijn diegenen die de partij leiden, die de standpunten uitmaken, en de rest heeft er zich maar naar te voegen.

HET ideaal zou zijn dat op de duur er maar één partij is van vrije verkozenen die dan ieder voor zich hun beloften aan hun kiezers dienen waar te maken. Electronische volksraadpleging is een prima middel om de wil van het volk te kennen... Op de duur zullen de verkozenen werkelijk op hun verdienste van goed/slecht bestuur afgerekend worden... is DAT niet prachtig? Bijna ECHTE democratie...

.

Laatst gewijzigd door Eddy B : 14 april 2007 om 20:39.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2007, 20:39   #43
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nog een vraagje, als iedereen in de partij buiten het partijstandpunt vrij standpunten kan innemen zal het dan bij zogenaamde verkiezingen niet een beetje ieder voor hem zelf zijn, aangezien hij wel onder een partijlogo maar toch met eigen standpunten naar de kiezer moet trekken?
Inderdaad. Maar in het beginstadium zou ik wel iedereen aanraden niet al te veel standpunten naar buiten te brengen. EEN item dient de partij te maken. Als eenmaal ons doel bereikt is: zie vorige post hierboven

.
Oud 14 april 2007, 20:42   #44
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Inderdaad. Maar in het beginstadium zou ik wel iedereen aanraden niet al te veel standpunten naar buiten te brengen. EEN item dient de partij te maken. Als eenmaal ons doel bereikt is: zie vorige post hierboven
Wat versta je onder niet teveel standpunten??? Je kan op je kiesblaadjes bv zetten dat je progressief-rechts bent wat veel meer zegt dan dat u de stempplicht wil afschaffen...De mensen verbieden in het eerste stadium andere standpunten te verspreiden zou natuurlijk wel een mogelijkheid zijn...

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
Oud 14 april 2007, 20:46   #45
Ambiorix

Standaard

als ge zegt dat ge rechts zijt, zult ge alvast geen linksen warm maken voor een onafhankelijk vlaanderen..
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2007, 20:55   #46
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat versta je onder niet teveel standpunten??? Je kan op je kiesblaadjes bv zetten dat je progressief-rechts bent wat veel meer zegt dan dat u de stempplicht wil afschaffen...De mensen verbieden in het eerste stadium andere standpunten te verspreiden zou natuurlijk wel een mogelijkheid zijn...
Wat is prograssief rechts? Wat houd dat in? Welke standpunten ga je innemen bij wetsontwerp is méér belangrijk dan in welk "hoekje" je denkt te passen. Mensen zijn individuen, en kunnen, mits het ontstaan van zulk een partij, werkelijk op de persoon stemmen, die zijn stem DAADWERKELIJK op de manier zal gebruiken zoals hij beloofd, en NIET zoals later opgelegd door de "partij". Probeer even BUITEN de doos te denken. GEEN particratie!

Maar vooreerst dus: VLAANDEREN ONAFHANKELIJK! DAT standpunt dient een prioriteit te zijn boven alle andere bijkomstigheden. Een partij van vrije geesten die alleen hun postje zullen kunnen behouden door hun beloften ook daadwerkelijk in te vullen !

.
Oud 14 april 2007, 21:14   #47
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Wat is prograssief rechts? Wat houd dat in? Welke standpunten ga je innemen bij wetsontwerp is méér belangrijk dan in welk "hoekje" je denkt te passen. Mensen zijn individuen, en kunnen, mits het ontstaan van zulk een partij, werkelijk op de persoon stemmen, die zijn stem DAADWERKELIJK op de manier zal gebruiken zoals hij beloofd, en NIET zoals later opgelegd door de "partij". Probeer even BUITEN de doos te denken. GEEN particratie!

Maar vooreerst dus: VLAANDEREN ONAFHANKELIJK! DAT standpunt dient een prioriteit te zijn boven alle andere bijkomstigheden. Een partij van vrije geesten die alleen hun postje zullen kunnen behouden door hun beloften ook daadwerkelijk in te vullen !
Oké ja maar welk regelement ga je invoeren bij verkiezingen, hoeveel standpunten in bepaalde zaken mag men nemen? Het doel moeten we blijven behouden (Vlaanderen onafhankelijk) maar zonder regels zal iedereen daar nog een hele hoop andere standpunten bij nemen...

Oud 14 april 2007, 21:39   #48
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oké ja maar welk regelement ga je invoeren bij verkiezingen, hoeveel standpunten in bepaalde zaken mag men nemen? Het doel moeten we blijven behouden (Vlaanderen onafhankelijk) maar zonder regels zal iedereen daar nog een hele hoop andere standpunten bij nemen...
De initiele standpunten zouden moeten gaan over HOE de opdeling kan gebeuren en HOE Vlaanderen er daarna gaat uitzien. Welke ideeën voor de grondwet enz. Zo kunnen de mensen een beetje kiezen hoe de toekomst zal bepaald worden, eens het doel bereikt.

.
Oud 14 april 2007, 21:47   #49
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
De initiele standpunten zouden moeten gaan over HOE de opdeling kan gebeuren en HOE Vlaanderen er daarna gaat uitzien. Welke ideeën voor de grondwet enz. Zo kunnen de mensen een beetje kiezen hoe de toekomst zal bepaald worden, eens het doel bereikt.
Hoe Vlaanderen er na de splitsing gezien in structureel vlak is inderdaad een standpunt dat alles te maken heeft met de splitsing. Maar op andere vlakken zoals sociaal en economisch blijven we met het probleem zitten over hoever de leden in hun keuze mogen gaan om toch nog een één standpunt partij te blijven, want die keuze zijn ook belangrijk indien Vlaanderen nog niet onafhankelijk is, stemmingen in het parlement concreet.

Oud 14 april 2007, 22:02   #50
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hoe Vlaanderen er na de splitsing gezien in structureel vlak is inderdaad een standpunt dat alles te maken heeft met de splitsing. Maar op andere vlakken zoals sociaal en economisch blijven we met het probleem zitten over hoever de leden in hun keuze mogen gaan om toch nog een één standpunt partij te blijven, want die keuze zijn ook belangrijk indien Vlaanderen nog niet onafhankelijk is, stemmingen in het parlement concreet.
Zeer juist opgemerkt. Er is echter een andere realiteit die zich opdringt om in ogenschouw te nemen: Indien de partij NIET groot genoeg is om samen met andere "splitters" Vlaanderen onafhankelijk te maken, zitten we in de oppositie, en maakt het spijtig genoeg bitter weinig uit wat je standpunt is. Alleen kunnen sommige "linksen" met de linkse positie meestemmen, en andersom (r + r).

Als we daadwerkelijk Vlaanderen onafhankelijk krijgen, dienen we een ontwerp van grondwet voor te leggen aan de BEVOLKING , die zich via referendum over de artikels kan uitspreken.

Daarna zijn het opnieuw verkiezingen. Laat dan ieder zijn standpunt maar innemen rond andere themas...

.
Oud 15 april 2007, 11:03   #51
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Ik heb zonet twee domeinen geregistreerd....
www.vrij-vlaanderen.be en
www.vrij-vlaanderen.org

Ze zijn nog niet bereikbaar natuurlijk, en dat zal nog even duren.

Iemand zin om mee te helpen? Leuteren over de politiek kan iedereen, er iets aan doen...

.
Oud 15 april 2007, 11:25   #52
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Ik heb zonet twee domeinen geregistreerd....
www.vrij-vlaanderen.be en
www.vrij-vlaanderen.org

Ze zijn nog niet bereikbaar natuurlijk, en dat zal nog even duren.

Iemand zin om mee te helpen? Leuteren over de politiek kan iedereen, er iets aan doen...

Ik kan geen websites bouwen dus daar zal ik je niet in kunnen helpen maar in andere dingen wil ik gerust helpen, die andere dingen zullen dan wel pas binnen een langere termijn zijn zeker...

Oud 15 april 2007, 12:02   #53
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik kan geen websites bouwen dus daar zal ik je niet in kunnen helpen maar in andere dingen wil ik gerust helpen, die andere dingen zullen dan wel pas binnen een langere termijn zijn zeker...
Toch niet. Een beetje "brainstorming" he. Alles goed bespreken, ideeën uitwisselen...

Misschien kunnen we hier een prive chatruimte krijgen?

Ik zal je mijn e-mail adres doorsturen

.
Oud 15 april 2007, 12:21   #54
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Toch niet. Een beetje "brainstorming" he. Alles goed bespreken, ideeën uitwisselen...

Misschien kunnen we hier een prive chatruimte krijgen?

Ik zal je mijn e-mail adres doorsturen
Ik weet niet of je nog in het msn tijdperk zit? Andere mogelijkheden kan ik me niet direct voor de geest halen...

Oud 15 april 2007, 12:36   #55
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik weet niet of je nog in het msn tijdperk zit? Andere mogelijkheden kan ik me niet direct voor de geest halen...
Mijn MSN staat links, onder de avatar. Dat blauve mannetje = messenger he

.
Oud 15 april 2007, 14:06   #56
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb ondertussen al gehoord dat er een standpunt bij is gekomen (geen stemplicht)!
Dat mag uw persoonlijk standpunt zijn, maar er zijn ook Vlaams-nationalisten die voor de opkomstplicht zijn (zoals Ambio en ik). Wat heeft de stemplicht te maken met de Vlaamse onafhankelijkheid??

Citaat:
NA de splitsing van Belgie heffen we onszelf niet op he. Het zal een vrije partij zijn.
Waarom?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 15 april 2007 om 14:06.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2007, 14:07   #57
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan op je kiesblaadjes bv zetten dat je progressief-rechts bent
...en jezelf Open VLD noemen...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2007, 14:15   #58
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stel, we richten een nieuwe partij op, VRIJ VLAANDEREN, met slechts één thema: Vlaanderen onafhankelijk! Zou je voor deze partij stemmen of kies je een andere Vlaamse separistische partij? Of kies je voor Belgie?

Een partij dat maar één thema voor ogen heeft, is gedoemd om op te houden eens ze haar programma verwezenlijkt heeft. Daar het splitsen van België niet zonder slag of stoot zal gaan, zal deze partij (als ze verkozen raakt) meerdere jaren in de regering moeten zitten zonder programma (buiten het splitsen).

Waarom meerdere jaren (volgens mij kan je niet plots alles splitsen):

Wat moeten we met de staatsschuld?
Wat moeten we met de walen die voor de federale overheid werken (het percentage dat zij boven de verhouding zitten)? Ik denk daarbij aan de NMBS, de belastingsdiensten enz....
Wat moeten we met staatseigendommen (hetgene dat nog niet verkocht is).
Wat moeten we met Brussel?
Wat moeten we met ......

Ik denk dat we stapsgewijs België moeten ontmantelen, daarbij durf ik zelfs denken dat op dit moment alleen de N-Va hiervoor de geschikte partij is. Stap voor stap naar een Vlaamse staat.
Oud 15 april 2007, 14:33   #59
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Dat mag uw persoonlijk standpunt zijn, maar er zijn ook Vlaams-nationalisten die voor de opkomstplicht zijn (zoals Ambio en ik).
Zoals ik al zei: géén partijstandpunt, wél een persoonlijk standpunt...

Citaat:
Wat heeft de stemplicht te maken met de Vlaamse onafhankelijkheid??
Niks... en tegelijk alles... ik zou de uitslagen wel eens willen zien van een vrije verkiezing...

Citaat:
Waarom?
Omdat het de enige partij zal zijn zonder particratie. Een partij van 'onafhankelijke' kandidaten, die hun stemmen niet terugverdienen als ze neit doen wat ze zeggen, en waarvan de partij ze niet dwingt om een ander standpunt te verdedigen. Zou een fris voorbeeld kunnen zijn voor de anderen... eindelijk EERLIJKHEID

.
Oud 15 april 2007, 14:39   #60
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
...en jezelf Open VLD noemen...
Dit was duidelijk een vb...

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be