Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 februari 2004, 17:58   #41
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek

Als u niet met deze mensen praat, hun wereld leert kennen, eens wat interesse toont voor hun gewoontes, ja dan is het inderdaad gemakkellijk om terug te vallen op rechtlijnig denken. Ik hoor hier maar straffe verhalen van mensen die in elkaar geslagen worden door allochtonen, vrouwenmishandeling, enzo enzo, maar zeg nu eerlijk: persoonlijke ervaring of hearsay ? Ik denk vooral het laatste.......

Als u niet de moeite doet om eens te zien dat er ook goede kanten aan hun cultuur zijn, dan zult u ook altijd en alleen de slechte zien. Ge zult er toch mee moeten samenleven....Zij hebben het veel moeilijker als ons, vergeet dat niet.
Net zoals zij naar belgische winkels gaan zeker en ofdat zij interesse tonen voor onze cultuur.
Dat zij het moeilijker hebben als ons is nogal logisch hé. vind je dat dit misschien ook onze fout is? Als je zou kunnen zou je dit nog willen omkeren ook zeker.
Mensen hebben hun eigen leven en eigen interesse en om te kunnen samenleven zou het ook niet nodig zijn om de ander zijn cultuur te kennen om gerust gelaten te worden, en het moet ook lang 2 kanten komen.
trouwens kiezen voor het criminele pad of niet heeft niets te maken met de interesse van anderen in je eigen cultuur. Het ontkennen van de grote aantallen criminele feiten onder de allochtonen kun je ook niet meer ontkennen é.
Goed geformuleerd en ergens ook correct,alleen zie ik hier zo hard een verschil Antwerpen/Limburg. Wij hebben echt niet dezelfde miserie als de antwerpenaars. Dus daarom vraag ik : wat is er fout gelopen en hoe moet dit opgelost worden volgens jou ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2004, 18:02   #42
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Chill Effect
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Toevallig ontmoette ik in december vorig jaar een jong sympatiek echtpaar in een guesthouse in Cambodja. Een aangenaam voorval zoals soms voorkomt als men op reis is. Na een eerste kennismaking blijkt dat ze uit Luik komen en afkomstig uit Marokko. E-mail adressen werden uitgewisseld en we houden contact.
Vandaag tijdens een wandeling wordt ik door toeristen gevraagd om uitleg, waarop ik me 'opoffer' om ze rond te leiden.
Vriendelijke, welopgevoede en hartelijke mensen bezorgen me de aangename taak om ze wegwijs te maken in mijn geboortestad. Het blijken ook Marokkanen te zijn. We zullen mekaar nog terugzien.
Hoe jammer dat het in Antwerpen en elders met sommige Marokkaanse jongeren niet zo goed verloopt.
Maar zij die denken dat er iets verkeerd is met hun genen vergissen zich.
Hier in het Genkse heb ik ook heel wat toffe marokkanse vrienden en vriendinnen.
Zelfs mijn Marokkaanse buur vanonder en het Turks gezin hierboven zijn toffe mensen.
Er zijn inderdaad rotte appels, maar die heb je overal!
Chill, blij om te vernemen dat jij hier ook goede ervaringen hebt. Het tragische echter is dat er hier en ook in heel West-Europa met sommige Marokkaanse jongeren veel fout loopt en dat noch de eigen gemeenschap noch onze overheid de problemen aanpakt.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2004, 18:13   #43
luc broes

Standaard

Citaat:
Ik heb jaren tussen de turken/marokkanen in maasmechelen centrum gewoond. Nooit problemen mee gehad. Ik had genoeg vrienden onder hun. Ok ze waren wat anders, maar daar leeft ge mee he
Nu ben ik verhuisd naar een deelgemeente, Boorsem, hier ziet ge geen enkele allochtoon, ze komen hier ook niet, maar het is hier wel white power a la volonte, kweekgrond voor het vlaams blok. Triestig. 5 km verderop leven belgen en allochtonen vreedzaam samen, en hier waar ze er totaal geen last van hebben ist racisme to the top......
Van onnozel "eigen" volk gesproken......
Tavek, dat je goed overeenkomt met Turken en Marokkanen vind ik heel positief.
Dat je blijkbaar niet goed overeenkomt met je eigen mensen is natuurlijk jammer.
Als je verder gelukkig wil leven moet je mogelijk maar naar Turkije of Marokko verhuizen.
Maar bepaalde volkeren zoveel beter achten dan andere, dat is...racisme!!
Oud 1 februari 2004, 18:20   #44
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Chill, blij om te vernemen dat jij hier ook goede ervaringen hebt. Het tragische echter is dat er hier en ook in heel West-Europa met sommige Marokkaanse jongeren veel fout loopt en dat noch de eigen gemeenschap noch onze overheid de problemen aanpakt.

Bij eenderwie dat er iets fout loopt hoop ik dat er iets aan gedaan wordt.
Maar dat vind ik losstaan van enige vorm van nationaliteit.

Criminaliteit mag streng angepakt worden, zeker criminaliteit naar personen toe. Daar is men tegenwoordig veel te soft voor!
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2004, 18:25   #45
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill

Net zoals zij naar belgische winkels gaan zeker en ofdat zij interesse tonen voor onze cultuur.
Dat zij het moeilijker hebben als ons is nogal logisch hé. vind je dat dit misschien ook onze fout is? Als je zou kunnen zou je dit nog willen omkeren ook zeker.
Mensen hebben hun eigen leven en eigen interesse en om te kunnen samenleven zou het ook niet nodig zijn om de ander zijn cultuur te kennen om gerust gelaten te worden, en het moet ook lang 2 kanten komen.
trouwens kiezen voor het criminele pad of niet heeft niets te maken met de interesse van anderen in je eigen cultuur. Het ontkennen van de grote aantallen criminele feiten onder de allochtonen kun je ook niet meer ontkennen é.
Goed geformuleerd en ergens ook correct,alleen zie ik hier zo hard een verschil Antwerpen/Limburg. Wij hebben echt niet dezelfde miserie als de antwerpenaars. Dus daarom vraag ik : wat is er fout gelopen en hoe moet dit opgelost worden volgens jou ?
Ik ben van limburg, maar ga veel naar Brussel. de problemen in limburg zijn nog niet zo groot om een zeer simpele reden, er zijn er gewoonweg minder aanwezig.
De oplossing, ten eerste geen uitvluchten meer of onderzoeken waarom allochtonen criminele feiten plegen op te grote schaal. Ten tweede alle criminele niet Belgen krijgen maar 1 kans, misschien 2 maar geen 3, niets bijgeleerd sorry, vertrekken! Verplichte taal leren en aanvaarden dat Belgie niet Turkije nog Marokko is.
Maar het belangrijkste is voor mij enkel de criminele vastzetten of het land uit zetten zodat men hier de goede mensen van allochtone afkomst ook een keer kan zien. Maar zolang de goede de slechte beschermen omdat ze dezelfde godsdienst beleven zal dit niet lukken, en krijgen ze van meer en meer tegenstrijd van autochtonen. is ook niet meer dan logisch
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2004, 18:26   #46
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Tja, onder de Turken zijn er geen rechtse kloothommels?
Het zou vreemd zijn om te stellen dat er onder de Turken geen onverdraagzame typen rondlopen.
Zeer waar. En tis altijd raar dat twee onverdraagzame typen elkaar aantrekken Als nen vlaams blokker/racist over zijn ervaringen met de moslims vertelt ist altijd negatief. Als nen gewone mens er iets over vertelt hoort ge totaal andere dingen.
Tavek, je mag niet veralgemenen als het over Marokkanen gaat, en ook niet als het over Vlamingen of over Vlaams Blokkers gaat.
Ik ben Vlaams Blokker en heb deze discussie begonnen met twee positieve ervaringen met hartelijke Marokkanen.
En ga maar eens naar een gewone mens in een volkscafé en luister wat die zegt.
Oud 1 februari 2004, 18:32   #47
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik heb jaren tussen de turken/marokkanen in maasmechelen centrum gewoond. Nooit problemen mee gehad. Ik had genoeg vrienden onder hun. Ok ze waren wat anders, maar daar leeft ge mee he
Nu ben ik verhuisd naar een deelgemeente, Boorsem, hier ziet ge geen enkele allochtoon, ze komen hier ook niet, maar het is hier wel white power a la volonte, kweekgrond voor het vlaams blok. Triestig. 5 km verderop leven belgen en allochtonen vreedzaam samen, en hier waar ze er totaal geen last van hebben ist racisme to the top......
Van onnozel "eigen" volk gesproken......
Tavek, dat je goed overeenkomt met Turken en Marokkanen vind ik heel positief.
Dat je blijkbaar niet goed overeenkomt met je eigen mensen is natuurlijk jammer.
Als je verder gelukkig wil leven moet je mogelijk maar naar Turkije of Marokko verhuizen.
Maar bepaalde volkeren zoveel beter achten dan andere, dat is...racisme!!
"eigen" mensen.

mooi woord.

Mijn mensen dragen geen white power T-shirts, roepen "chokolaten man" als nen neger over straat loopt ( ge kent ze wel, die kongolezen die boekskes verkopen) of vandaliseren openbaar eigendom omdat ze denken dat dit hun "wijk" is. Dit geldt zowel voor de autochtonen als de allochtonen. Als allochtonen zulk gedrag vertonen moeten ze even zwaar gestraft worden als de autochtonen.

Maar om te zeggen: Het zit in hun bloed, dat vind ik te ver gaan, want belgen kunnen er ook wat van....dat wilde ik illustreren.
Oud 1 februari 2004, 18:32   #48
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena
ik heb hier één voorbeeld gegeven ik kan veel meer voorbeelden geven, van een Turks meisje dat nu ondergedoken leeft op kot van een vriendin bang dat haar broer haar zal doodslaan omdat ze een relatie heeft met Vlaming, een vriendin van mij die een Marrokaanse jaargenoot thuis wou afzetten met de auto maar twee straten eerder moet stoppen, want de Marrokaanse jongen mag van thuis uit geen vriendschappelijke omgang hebben met Vlamingen.
Denk maar eens na waarom islamitische vrouwen niet mogen trouwen met niet islamieten? Is dat geen racisme misschien?
Wat ik gemerkt heb is dat islamieten, niet- islamieten nooit als hun gelijken zullen beschouwen.
Een vriendin van mij is Tibetaanse een andere Thaïse, de vriendin van broer is Australische, mijn buurvrouw is een Oekraïnse, onze klusjesman is Servisch en die behandelen mij wel als hun gelijken.
Hebt u ook goeie dingen over de moslims te zeggen ? U doet juist alsof de moslim de duivel zelf is. Ik ken dat soort moslim waar jij het over hebt helemaal NIET. Raar.....
Hebt u ook goeie dingen over de Vlaams Blokkers te zeggen? U doet juist alsof de Vlaams Blokker de duivel zelf is. Ik ken dat soort Vlaams Blokker niet waar jij het over hebt helemaal NIET. Raar...
Oud 1 februari 2004, 18:42   #49
luc broes

Standaard

Citaat:
Als ik me niet vergis stelt het vlaams blok de "eigen vlaamse cultuur" boven dat van anderen, en moet de rest zich maar aanpassen. De slogan eigen volk eerst is IMHO toch een blijk van racisme.
Wel Tavek je vergist je. Alle mensen en culturen zijn gelijkwaardig. Maar ik denk dat de Turkse cultuur in Turkije voorrang heeft zoals de Marokkaanse in Marokko en de Vlaamse in Vlaanderen. Iedereen baas in eigen huis. En als ik naar een vreemd land ga dan gedraag ik me en pas me aan.
Oud 1 februari 2004, 18:44   #50
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Hebt u ook goeie dingen over de moslims te zeggen ? U doet juist alsof de moslim de duivel zelf is. Ik ken dat soort moslim waar jij het over hebt helemaal NIET. Raar.....
Hebt u ook goeie dingen over de Vlaams Blokkers te zeggen? U doet juist alsof de Vlaams Blokker de duivel zelf is. Ik ken dat soort Vlaams Blokker niet waar jij het over hebt helemaal NIET. Raar...
Over vlaams blokker kwa mens of kwa politieke overtuiging ?

Aangezien we over de vreemdeling nix kunnen zeggen kwa politiek moeten we het wel houden op mens !

De vlaams blokker zal wel een brave burger zijn, geen twijfel over mogelijk, maar hun politieke ideeen, nee daar heb ik geen goed woord voor over. Ik denk dat het gevoel wederzijds is.
Oud 1 februari 2004, 18:51   #51
pistoléke
Burgemeester

pistoléke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Als ik me niet vergis stelt het vlaams blok de "eigen vlaamse cultuur" boven dat van anderen, en moet de rest zich maar aanpassen. De slogan eigen volk eerst is IMHO toch een blijk van racisme.
Wel Tavek je vergist je. Alle mensen en culturen zijn gelijkwaardig. Maar ik denk dat de Turkse cultuur in Turkije voorrang heeft zoals de Marokkaanse in Marokko en de Vlaamse in Vlaanderen. Iedereen baas in eigen huis. En als ik naar een vreemd land ga dan gedraag ik me en pas me aan.
Dat is het nu net de marokanen en de turken of eender wat stellen hun cultuur/godsdienst boven alle anderen,terwijl hier de westerse waarden als alles als gelijken beschouwd...
als ge zo iemand aanspreekt die hier geboren is dan zeggen ze niet "ik ben belg" ze zeggen "ik ben marokaan" of "ik ben turk"
Dus de echte rascisten zijn zij die zich boven andere of westerse waarden stellen...zal weer geen reactie op komen want het is de waarheid...
Oud 1 februari 2004, 18:55   #52
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ook als de feiten overduidelijk aantonen dat het er NIET van losstaat?
Oud 1 februari 2004, 19:00   #53
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Criminaliteit heeft geen nationaliteit, zeker niet als je over feiten wil spreken...

Net hetzelfde zou zijn als je zegt dat incest typich Belgisch zou zijn!
Oud 1 februari 2004, 19:13   #54
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
Criminaliteit heeft geen nationaliteit, zeker niet als je over feiten wil spreken...
Chill, ik zal het nog maar eens herhalen. Een bepaald volk is niet meer crimineel dan een ander, maar ontwortelden wel. Vreemdelingen die in een totaal vreemd land komen geraken gemakkelijk ontworteld en in de criminaliteit. ...vul de rest zelf maar in.
Oud 1 februari 2004, 19:18   #55
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Aangezien we over de vreemdeling nix kunnen zeggen kwa politiek moeten we het wel houden op mens !

De vlaams blokker zal wel een brave burger zijn, geen twijfel over mogelijk, maar hun politieke ideeen, nee daar heb ik geen goed woord voor over. Ik denk dat het gevoel wederzijds is.
Geef mij eens een politiek idee van het vlaams blok wat niet door de beugel kan.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2004, 19:23   #56
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
"De VB-er zal wel een brave burger zijn" dat is al heel wat. En wat de politieke ideeën betreft.
Mag een Marokkaan in Marokko voorrang mag krijgen? Indien ja, dan is het gevoel wederzijds.
Oud 1 februari 2004, 21:17   #57
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Chill, ik zal het nog maar eens herhalen. Een bepaald volk is niet meer crimineel dan een ander, maar ontwortelden wel. Vreemdelingen die in een totaal vreemd land komen geraken gemakkelijk ontworteld en in de criminaliteit. ...vul de rest zelf maar in.
Daar wil ik gerust in meegaan.
Ik kan me ook inbeelden dat personen die in probleemsituaties zitten sneller ontsporen. Moest ik in hun plaats zijn, zou ik ook niet kunnen garanderen dat dat niet met mij zou gebeuren.

Kansarmen hebben trouwens een andere vorm van criminaliteit dan rijken.
Wat betreft zedenfeiten, gaat deze stelling echter niet op.

Ik wou jouw stelling enkel wat nuanceren, zonder ze volledig in de grond te boren!
Oud 1 februari 2004, 21:27   #58
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
Daar wil ik gerust in meegaan. Ik kan me ook inbeelden dat personen die in probleemsituaties zitten sneller ontsporen. Moest ik in hun plaats zijn, zou ik ook niet kunnen garanderen dat dat niet met mij zou gebeuren. Kansarmen hebben trouwens een andere vorm van criminaliteit dan rijken. Wat betreft zedenfeiten, gaat deze stelling echter niet op.
Ik wou jouw stelling enkel wat nuanceren, zonder ze volledig in de grond te boren!
Chill, wat je zegt is de redelijkheid zelf en kan ik volledig onderschrijven.
Oud 1 februari 2004, 21:30   #59
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Daar wil ik gerust in meegaan. Ik kan me ook inbeelden dat personen die in probleemsituaties zitten sneller ontsporen. Moest ik in hun plaats zijn, zou ik ook niet kunnen garanderen dat dat niet met mij zou gebeuren. Kansarmen hebben trouwens een andere vorm van criminaliteit dan rijken. Wat betreft zedenfeiten, gaat deze stelling echter niet op.
Chill, wat je zegt is de redelijkheid zelf en kan ik volledig onderschrijven.
Merci!

Ik ben trouwens voor een dstrengere aanpak van de criminaliteit, vooral bij zedenfeiten.
Dergelijke daders maken lidtekens voor het leven bij hun slachtoffers.
Zij worden niet eens afgeschrokken door de straffen en worden veel te mild aangepakt!
Oud 1 februari 2004, 21:34   #60
Peace
Europees Commissaris

Peace's schermafbeelding

Standaard

Tavek,

Citaat:
En tis altijd raar dat twee onverdraagzame typen elkaar aantrekken Als nen vlaams blokker/racist over zijn ervaringen met de moslims vertelt ist altijd negatief. Als nen gewone mens er iets over vertelt hoort ge totaal andere dingen.
De Vlaams Blokkers hebben misschien reeds door de facade leren kijken waar jij en je zelf uitgeroepen normalen, je nog door laten vangen.

Niet alle vreemdelingen zijn slecht maar dat neemt niet weg dat ze hier in België moeten zitten. Een goede moslim bijvoorbeeld, blijft in zijn zandbak en komt niet naar hier. Diegenen die naar hier komen zijn enkel de mislukkelingen van ginder.
Voor de meesten van hen ben jij maar een ongelovige hond en ze kijken op je neer. Meestal zullen ze je dat niet in je gezicht zeggen maar ten vroegste dat je bijvoorbeeld eens aan hun dochters begint te prutsen zullen ze je laten merken hoe racistisch die mensen zijn.
En geloof mij maar rustig want ik kan het weten. Ik heb voldoende multi-culturele experimenten uitgevoerd op dochters van islam origine.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be